Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Tome pogoduje i sve veći broj samouslužnih uređaja koji su sve zastupljeniji u ekspoziturama OTP banke. Svakako, ovome je prethodila i digitalizacija tzv. pozadinskih servisa unutar banke. Iako ovaj proces nije vidljiv korisniku, on u velikoj meri utiče na njegovo iskustvo u dodiru sa bankom.

U OTP banci pristup “Digitalno tamo gde je klijent” predstavlja dodatni izazov upravo za unapređenje procesa koji su do skoro dominantno funkcionisali po analognim principima. Klijenti danas očekuju da im se omogući uspostavljanje poslovnog odnosa sa bankom bez dolaska u ekspozituru, što podrazumeva otvaranje računa, apliciranje za gotovinski kredit, otvaranje štednog računa, kao i kupovinu polise osiguranja.

Otkrivši nam nešto više detalja o tome na koji način pomenuta banka nastoji da obogati korisničko iskustvo, Bojan Pokrajac koji je Head digitalnih i online kanala OTP banke, ističe sledeće:

U tom smislu, u OTP banci smo pokrenuli VKYC projekat, koji će omogućiti potencijalnim klijentima, bez dolaska u ekspozituru, da u svega par minuta video razgovora sa agentom banke, postanu klijenti. Dovoljno je samo da kod sebe imaju lični dokument i mobilni uređaj ili računar sa kamerom i internet konekcijom. Krajnji cilj je da im se omogući takav komfor da mogu da obave sve poslove sa bankom a da se nikada ne pojave u ekspozituri.

Konstantno unapređenje kvaliteta usluga – od Dark mode do Saving Goals opcija

Bojan između ostalog dodaje da će implementacija Cloud sertifikata zaokružiti VKYC proces, s obzirom da će omogućiti zaključivanje ugovora o realizaciji bankarskih proizvoda na daljinu, a u skladu sa nedavnom izmenom regulative. Pored toga, pomenuti pristup banke takođe znači da će korisnici i u ekspoziturama moći da potpišu sva dokumenta i ista dobiju na mail, čime OTP banka doprinosi i očuvanju životne sredine i smanjenju karbonskog otiska.

Bojan Pokrajac već nekoliko godina radi u OTP banci, a sada je na poziciji Head of Digital and Online Channels.

“U skladu sa visokim standardom usluge OTP banke, prepoznali smo potrebu za izmenom organizacije rada koja može da odgovori na dinamiku razvoja koju klijenti očekuju”, kaže Bojan i dodaje:

U tom smislu, OTP banka primenjuje agilan način rada u okviru tima koji smo nazvali Digitalna fabrika, a čiji je primarni zadatak da osluškuje potrebe klijenata, kao i da unapređuje aplikacije i procese koji će im omogućiti da jednostavnije, brže i na intuitivan način dobiju rešenje koje očekuju od svoje banke.

Ovo je naročito važno u situaciji gde Digitalna fabrika OTP banke proizvodi brojna unapređenja na mesečnom nivou, pa je pri tome značaj komunikacije još veći. U OTP banci teže konstantnom unapređenju kvaliteta usluge, bilo da se radi o funkcionalnosti Dark mode – preglednost ekrana u tamnom režimu, koji manje zamara vid, pa sve do mogućnosti da klijent upravlja svojim podacima kroz m-bank aplikaciju.

Kada je reč o štednji, u planu pomenute banke jeste da uskoro puste i funkcionalnost Saving Goals, čija je namena upravo da pomogne korisnicima da, kroz redovno izdvajanje možda manjih sredstava, postave sebi cilj štednje i vremenom ga ostvare. Ova funkcionalnost predstavlja nastavak pristupa gde sami upravljaju svojim finansijama.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.