Organizacija venčanja jednostavnija je uz ideje sa Pinteresta, ali nemojte izgubiti lični stil

Organizacija venčanja jednostavnija je uz ideje sa Pinteresta, ali nemojte izgubiti lični stil

Sećate li se vremena kada ste organizovali proslave bez oslanjanja na društvene mreže? Ni mi! Upravo to nas je navelo da se zapitamo postoji li i dalje lični ukus ili smo zahvaljujući mrežama svi počeli da kopiramo jedni druge.

Usponom društvenih mreža, hteli mi to da priznamo ili ne, svi smo počeli da ličimo jedni na druge – a čak i to je rečenica koju svi ponavljamo. Uniformisani smo do te mere da čak i praznujemo na isti način, a inspiraciju za to najviše volimo da pinujemo na Pinterestu ili potražujemo na Instagramu.

O tome šta nam je omasovljenje društvenih mreža donelo u ovom segmentu, razgovaramo sa Ivanom Marinković-Mandić, kreativcem koji stoji iza bloga Jedan frajer bidermajer i istoimene agencije koja mladencima pomaže da organizuju najvažniji dan u svom životu.

Ivana nam u intervjuu koji sledi objašnjava na koji način se povećavaju zahtevi klijenata koji bi želeli događaj inspirisan nekom fotografijom, te kako je danas nezamislivo kreirati bilo kakav privatni ili korporativni događaj bez prisustva Pinteresta kao izvora inspiracije.

Rekreiranje pinova u potpunosti – da ili ne?

„Većina klijenata kada se javi već ima svoj Pinterest board i sačuvane elemente koje ga inspirišu“, započinje razgovor naša sagovornica. To, kaže, organizatorima događaja donekle olakšava posao jer vizuelno mogu vrlo lako da percipiraju šta se ljudima dopada. Međutim, rekreirati to nije lako kao što zvuči, dodaje ona:

Nezgode nastaju u momentu kada ljudi žele potpuno različite stilske elemente: na jednoj fotografiji stalke koji im se dopadaju, na drugoj cvetni aranžman koji se na takve stalke ne može fiksirati, a na trećoj scenografski element koji je potpuno van konteksta odabrane teme. Mi smo tu da ih usmerimo, vodimo i uobličimo čitavu izvedbu tako da bude unikatna, a ne čisto preslikavanje početne inspiracije sa Pinteresta.

Izazovi takođe mogu nastati i zato što naše tržište po onome što ima da ponudi nije ni približno onome u Americi ili Australiji. „Elementi sa tih prostora ukoliko se prave, uvoze ili prave, uvek su znatno skuplji od matične zemlje gde se prave u velikom broju, po fabrikama specijalizovanim za ovu vrstu proizvodnje. To sve utiče na povećanje budžeta, a naše tržište ume da očekuje preslikanu fotografiju sa Pinteresta realizovanu u potpunosti za male novce“, objašnjava Ivana.

Dakle, ne očekujte da ćete u potpunosti rekreirati vaš pin board i, još bitnije, nemojte seći krila svom kreativcu. „Ako to uradite narušavate stvaralački naboj i mogućnost izraza i formulisanja custom made događaja prema osobenom stilu klijenata”, dodaje Ivana. Ali, ukoliko i to stavimo po strani, mogućnosti tehničke izvedbe nisu uvek jednostavne:

Uzmimo, na primer, divan aranžman koji su klijenti videli na Pinterestu. U njemu se nalaze retke vrste uvoznog cveća, onog koje u to doba godine kod nas nije moguće nabaviti ili pak onog iz uvoza po basnoslovnoj ceni. Kako je reč o događajima koji traju jedan dan, klijenti ne žele da potroše toliki novac za retku vrstu biljke, pa tražimo zamensku varijantu kako bi realizovana kreacija bila što bliža njihovoj početnoj inspiraciji, što može oduzeti dosta vremena.

Globalizacija ukusa u svemu, pa i u organizaciji venčanja

Premisa koja kaže da inspiraciju najvećim delom tražimo na Pinterestu u velikom broju slučajeva se zaista ispostavlja kao tačna. Međutim, iako to samo po sebi nije loše, sa sobom neminovno donosi utapanje u ono što je moderno. Ivana pojašnjava:

U toj trci za trendovima gubi se individualni stil, osobeni ukus, stvaralački potencijal i mogućnost kombinovanja raznorodnih elemenata koje naše podneblje može da ponudi. Više nema razlike između nekog dekora u Kaliforniji i Srbiji, gube se i te prostorne specifičnosti, lokalni pečat zemlje u kojoj se događaj realizuje.

Ukoliko je npr. moderan boho stil, potrudim se da objasnim klijentima da taj set up ne izgleda isto u Arizoni sa kaktusima i među šljivicima i livadama Srbije. Šara i boje na pirotskom ćilimu bolje se kombinuju uz zelenu travu od šare koja je karakteristična za Južnu Ameriku.

Iako je na Pinterestu zaista sve isto, prosto postoji razlog nastanka određenog elementa na datom podneblju. „Čitava kolektivna svest, boje, pogledi generacijski razvijeni nalaze se u nekom predmetu. Zaista je umeće scenografiju prilagoditi nekom ambijentu, godišnjem dobu, bojama prirode, a ne samo slepo pratiti trendove na Pinterestu jer u tom slučaju možemo otići u nesklad, paradoks i groteksu same situacije“, objašnjava naša sagovornica, te dodaje:

Pomalo mi je žao zato što na taj način gubimo nacionalne karakteristike, individualnu maštu, prestajemo da se igramo i slepo sledimo već priznatu, hiljadama puta „lajkovanu“ i odobrenu stilizaciju. Postajemo uniformni u odevanju, sređivanju enterijera domova u kojima živimo, događaja na koje zovemo najbliže ljude, drage i važne korporativne klijente sve iz straha da ne pogrešimo i da i naš prenet sa Pinterest-a model bude tako odobren, obožavan i lajkovan.

Ipak, dodaje ona, izgleda da u ljudskoj psihologiji važi da objekat želja ne bude lako dostupan, te da će nas upravo taj obožavani predmet inkorporirati u svetski kontekst. „Međutim, ako se isključivo budemo vodili time nećemo postići trajnu vrednost niti je iznedriti iz sopstvenog uma“, dodaje.

Nikola Marinković

Pinterest kao kanal oglašavanja?

Iako je i dalje nepresušan izvor inspiracije, Ivana Pinterest ne koristi u svrhe oglašavanja svog biznisa jer, kako kaže, većina klijenata se preselila na Instagram:

Čini mi se da Instagram postaje novi Pinterest, mnogo ličniji i direktniji. Na našem Instagram profilu može se pratiti crta koja je karakteristična za naš rad, dok se pojedinačni postovi na Pinterestu čuvaju kao jedna od dopuna raznoraznih radova, ne može se postići efekat kao da je „jednom rukom rađeno“ ukoliko pravite mozaik od radova nekoliko stvaralačkih agencija jer zaista, sva od njih imaju nešto što je osobeno, nikad viđeno i za njih specifično.

Zato je, dodaje, najbolje da se ljudi vode osećajem i vizuelnim entitetom prilikom izbora agencije za stilizaciju događaja.

Originalan sam, dakle rizikujem?

Kako da onda, iskoristimo prednosti koje nam društvene mreže pružaju, a da ne ostanemo uniformisani i sputani onime što vidimo? Postoji li način da aktiviramo maštu dok skrolujemo društvenim mrežama?

Ivana kaže da ima:

Krenite od kombinovanja mreža kao početne tačke u određivanju pravca u kojem želite da krenete i prepustite se živom stvaralačkom procesu. To je, po mom mišljenju, jedna od najboljih kombinacija iz koje izvlačimo maksimum i to ne samo mi koji pružamo određenu vrstu usluge, već i kupci, konzumenti, oni koji taj dizajn koriste.

Isto tako ne treba zaboraviti funkcionalnost dizajna i njegovu službu u životu ljudi. Sve dok robujemo mi stvarima, a ne one nama, bićemo u opasnosti da slepo pratimo trendove i gubimo svoje jake individualne tragove.

Da li, pak, to znači da se prepuštamo određenoj dozi rizika koji kao organizatori događaja sebi ne smeno da dopustimo? Rizičnost od originalnosti, objašnjava naša sagovornica, zavisi od slobode koju nam klijenti dozvole. „Uvek je bolje kada imamo početnu inspiraciju i pravac koji pratimo, ali kada nam dozvole da kreativnost prevaziđe njihova očekivanja i unese novitete na početne ideje, tek tada nastaje punoća i duh jednog događaja“, kaže ona. Tada, zaključuje naša sagovornica, rizik kod originalnosti zaista ne postoji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.