Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova - novi dizelgejt na pomolu?

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Nemački proizvođač automobila koji je još ranije kupljen kao deo General Motors-a od strane Francuske automobilske grupacije PSA za 1,3 milijarde evra, moraće da povuče čak 100.000 vozila zbog eksperimentisanja i ugradnje softvera za lažiranje emisije štetnih gasova.

Nemačka agencija za transport i saobraćaj KBA navela je za Rojters da je nakon otkrivanja petog softverskog uređaja na ovim modelima početkom godine ustanovljeno da su isti nezakoniti. Ovo čitavu priču dalje vodi na saslušanje sa ciljem donošenje konačne uredbe o povlačenju ukupno 100.000 Opelovih automobila, među kojima su modeli Kaskada, Insignia i Zafira, od kojih je ovaj drugi veoma popularan u Srbiji.

Da čitava stvar bude čudnija, pomenuti modeli na tržište su trebali da stignu sa najnovijim EURO 6 dizel motorima koji uz napredne tehnologije garantuju znatno manju emisiju štetnih gasova i koji su propisani u skladu sa evropskim emisionim standardima.

VW izazvao efekat ‘snežne pahulje’

Dakle, gde se zapravo krije problem, zašto se proizvođači odlučuju za ovaj vid softvera koji im u velikoj meri pomaže da prođu rigorozne kontrole merenja izduvnih gasova?

Pre no što se osvrnemo na „potrese“ u auto industriji koje je napravio VW, potrebno je napomenuti da se radi o softveru koji kontroliše izduvni sistem automobila, a zadužen je da meri količinu azotnih oksida. Ovaj program se aktivira u trenutku tesitranja i merenja emisije gasova, dok sa radom prestaje tokom regularne vožnje radi povećanja performasni vozila (nešto slično katalizatoru).

Još ranije je poznato da se dizel gorivo, koliko god bilo isplativo i efikasno, tretira kao „prljavo“ i pojedine kompanije teškom mukom pokušavaju da smanje emisiju štetnih gasova, čak i danas kada im je na raspolaganju napredna tehnologija. Sa druge strane, u EU i SAD-u sve su oštriji testovi za vozila sa SUS motorima, što je rezultovalo prvim velikim i globalnim problemom za auto industriju koji je izazvao domino efekat za budućnost dizel motora.

euronews.com
Razvijene zemlje Evrope sve su veći zagovornici potpune zabrane dizel automobla u gradovima. Nemačka je jedna od zemalja koje prednjače u ovoj inicijativi.

Kao što i većina vas verovatno zna, reč je o Volkswagenovom emisionom skandalu „Dizelgejt“ koji je pre tri godine pogodio sve brendove iz ove grupacije, a koji i dalje traje. Teško je nabrojati koje je sve probleme pomenuto varanje donelo VW, da li je to smena na samom vrhu, hapšenje čelnika u SAD-u, drastičan pad deonica ili plaćanje kazni koje su dostizale milijarde evra.

Nije samo VW glavni protgonista čitave priče, s obzirom na to da je i Mercedes takođe varao koristeći čak pet različitih uređaja za manipulisanje sa rezultatima testova i to ove godine. Čini se da je Dizelgejt bio samo inicijalna kapisla kako bi Evropa uvela niz propisa i zakona kojima se između ostalog zabranjuju dizel motore u strogim centrima gradova a sve u cilju borbe za ekološki čiste i održive zajednice.

Može li Bosch da spasi dizel motore?

Kompletan razvoj situacije rezultovao je većoj ekspanziji i popularizaciji vozila na elektro pogon, koji su preko noći postajali sve popularniji među stanovnicima EU. Afere sa dizel motorima, rapidno nastoje da transformišu i oblikuju buduću sliku auto industrije kakvu do sada znamo, ne samo u Evropi, već širom sveta.

Veliki broj proizvođača planira da izbaci čuvene „dizelaše“, fokusirajući se u budućnosti na benzinske jedinice i pre svega elektro automobile koji će na početku svoje mesto naći u razvijenijim i bogatijim državama. Ipak, mnogi bi se zapitali da li i dalje ima nade za dizel?

Teško je reći da dizel gorivo može preko noći nestati, pre svega zbog interesa velikih naftnih kompanija, te isplativosti istog za prevoz robe. Šta smo dobili sa ekološke strane, ako i dalje na evropskim putevima imamo ogroman broj kamiona koji koriste isključivo ovo gorivo?

bosch-presse.de
Stručnjaci iz Boscha rade na tehnologiji koja bi mogla u velikoj meri da zadovolji potrebe emisionih standarda koji su iz godine u godinu sve stroži.

Strelica pokazuje u smeru elektrifikacije

U auto industriji, problem sa emisijom štetnih gasova nastoji da reši Bosch uz pomoć najnovije dizel tehnologije koja uz specijalni sistem filtera i prečistača drastično smanjuje limit nepoželjnih čestica koji je propisan za 2020. godinu. Neke kompanije i dalje uspevaju da sa svojim dizel motorima ispune standarde, ali realno je očekivati da će oni biti sve strožiji u narednom periodu, pa je pitanje koliko bi Bosch mogao da pomogne.

Ono što je bar za sada sigurno, jeste da će veliki brendovi biti sve više fokusirani na proizvodnji elektro motora, što najbolje pokazuje odluka Audija da potpuno elektrifikuje proizvodnu liniju do 2030. godine, te je i Porsche najavio velike planove na ovom polju.

Ako se vratimo na Opel, nema sumnje da će ova kompanija pretrpeti velike posledice, možda ne kao VW grupa, ali dovoljno velike da utiču na poslovanje i renome samog brenda. Bliska budućnost auto industrije je poprilično jasna – elektrifikacija će se vremenom sama nametnuti, što će u velikoj meri i zavisiti od razvijenosti određenih država, te spremnosti istih da ulažu u infrastrukturu.

Jedno je pak sigurno, mesta za dizel automobile biće sve manje, kako u gradovima, tako i na proizvodnim trakama.

Ne sutra, ne za par meseci, ali brže nego što nam se sada čini.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.