Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Nemački proizvođač automobila koji je još ranije kupljen kao deo General Motors-a od strane Francuske automobilske grupacije PSA za 1,3 milijarde evra, moraće da povuče čak 100.000 vozila zbog eksperimentisanja i ugradnje softvera za lažiranje emisije štetnih gasova.

Nemačka agencija za transport i saobraćaj KBA navela je za Rojters da je nakon otkrivanja petog softverskog uređaja na ovim modelima početkom godine ustanovljeno da su isti nezakoniti. Ovo čitavu priču dalje vodi na saslušanje sa ciljem donošenje konačne uredbe o povlačenju ukupno 100.000 Opelovih automobila, među kojima su modeli Kaskada, Insignia i Zafira, od kojih je ovaj drugi veoma popularan u Srbiji.

Da čitava stvar bude čudnija, pomenuti modeli na tržište su trebali da stignu sa najnovijim EURO 6 dizel motorima koji uz napredne tehnologije garantuju znatno manju emisiju štetnih gasova i koji su propisani u skladu sa evropskim emisionim standardima.

VW izazvao efekat ‘snežne pahulje’

Dakle, gde se zapravo krije problem, zašto se proizvođači odlučuju za ovaj vid softvera koji im u velikoj meri pomaže da prođu rigorozne kontrole merenja izduvnih gasova?

Pre no što se osvrnemo na „potrese“ u auto industriji koje je napravio VW, potrebno je napomenuti da se radi o softveru koji kontroliše izduvni sistem automobila, a zadužen je da meri količinu azotnih oksida. Ovaj program se aktivira u trenutku tesitranja i merenja emisije gasova, dok sa radom prestaje tokom regularne vožnje radi povećanja performasni vozila (nešto slično katalizatoru).

Još ranije je poznato da se dizel gorivo, koliko god bilo isplativo i efikasno, tretira kao „prljavo“ i pojedine kompanije teškom mukom pokušavaju da smanje emisiju štetnih gasova, čak i danas kada im je na raspolaganju napredna tehnologija. Sa druge strane, u EU i SAD-u sve su oštriji testovi za vozila sa SUS motorima, što je rezultovalo prvim velikim i globalnim problemom za auto industriju koji je izazvao domino efekat za budućnost dizel motora.

euronews.com
Razvijene zemlje Evrope sve su veći zagovornici potpune zabrane dizel automobla u gradovima. Nemačka je jedna od zemalja koje prednjače u ovoj inicijativi.

Kao što i većina vas verovatno zna, reč je o Volkswagenovom emisionom skandalu „Dizelgejt“ koji je pre tri godine pogodio sve brendove iz ove grupacije, a koji i dalje traje. Teško je nabrojati koje je sve probleme pomenuto varanje donelo VW, da li je to smena na samom vrhu, hapšenje čelnika u SAD-u, drastičan pad deonica ili plaćanje kazni koje su dostizale milijarde evra.

Nije samo VW glavni protgonista čitave priče, s obzirom na to da je i Mercedes takođe varao koristeći čak pet različitih uređaja za manipulisanje sa rezultatima testova i to ove godine. Čini se da je Dizelgejt bio samo inicijalna kapisla kako bi Evropa uvela niz propisa i zakona kojima se između ostalog zabranjuju dizel motore u strogim centrima gradova a sve u cilju borbe za ekološki čiste i održive zajednice.

Može li Bosch da spasi dizel motore?

Kompletan razvoj situacije rezultovao je većoj ekspanziji i popularizaciji vozila na elektro pogon, koji su preko noći postajali sve popularniji među stanovnicima EU. Afere sa dizel motorima, rapidno nastoje da transformišu i oblikuju buduću sliku auto industrije kakvu do sada znamo, ne samo u Evropi, već širom sveta.

Veliki broj proizvođača planira da izbaci čuvene „dizelaše“, fokusirajući se u budućnosti na benzinske jedinice i pre svega elektro automobile koji će na početku svoje mesto naći u razvijenijim i bogatijim državama. Ipak, mnogi bi se zapitali da li i dalje ima nade za dizel?

Teško je reći da dizel gorivo može preko noći nestati, pre svega zbog interesa velikih naftnih kompanija, te isplativosti istog za prevoz robe. Šta smo dobili sa ekološke strane, ako i dalje na evropskim putevima imamo ogroman broj kamiona koji koriste isključivo ovo gorivo?

bosch-presse.de
Stručnjaci iz Boscha rade na tehnologiji koja bi mogla u velikoj meri da zadovolji potrebe emisionih standarda koji su iz godine u godinu sve stroži.

Strelica pokazuje u smeru elektrifikacije

U auto industriji, problem sa emisijom štetnih gasova nastoji da reši Bosch uz pomoć najnovije dizel tehnologije koja uz specijalni sistem filtera i prečistača drastično smanjuje limit nepoželjnih čestica koji je propisan za 2020. godinu. Neke kompanije i dalje uspevaju da sa svojim dizel motorima ispune standarde, ali realno je očekivati da će oni biti sve strožiji u narednom periodu, pa je pitanje koliko bi Bosch mogao da pomogne.

Ono što je bar za sada sigurno, jeste da će veliki brendovi biti sve više fokusirani na proizvodnji elektro motora, što najbolje pokazuje odluka Audija da potpuno elektrifikuje proizvodnu liniju do 2030. godine, te je i Porsche najavio velike planove na ovom polju.

Ako se vratimo na Opel, nema sumnje da će ova kompanija pretrpeti velike posledice, možda ne kao VW grupa, ali dovoljno velike da utiču na poslovanje i renome samog brenda. Bliska budućnost auto industrije je poprilično jasna – elektrifikacija će se vremenom sama nametnuti, što će u velikoj meri i zavisiti od razvijenosti određenih država, te spremnosti istih da ulažu u infrastrukturu.

Jedno je pak sigurno, mesta za dizel automobile biće sve manje, kako u gradovima, tako i na proizvodnim trakama.

Ne sutra, ne za par meseci, ali brže nego što nam se sada čini.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Tehnologija

Ideja vs. Ideja: Sa kakvim se izazovima suočavaju timovi koji razvijaju IoT rešenja?

Vip IoT Challenge takmičenje polako ulazi u svoju završnicu. Poznati timovi koji su ušli u uži kurg i koji kroz rad sa mentorima čekaju proglašenje pobednika u januaru. Sa dva finalna tima razgovaramo o njihovim rešejnima i iskustvima sa takmičenja.

Startapi i poslovanje

Tim Energym sa pametnom teretanom pobednik konkursa ‘IMAM REŠENJE za pametniji grad’

Konkurs 'IMAM REŠENJE za pametniji grad' kompanije Belgrade Waterfront sinoć je završen, a nagradu od pet hiljada evra osvojio je pobednički tim Energym Group. Drugo i treće mesto osvojili timovi Smart Light sa projektom Eco Light i tim Smart Solutions, sa projektom Smart Waste Monitoring System.

Kultura 2.0

Zadruga, Svetsko prvenstvo i Ubice mog oca najpretraživaniji pojmovi na Guglu u 2018. godini

Obrni-okreni i dalje smo nacija koja se ne odvaja od malih ekrana - čak i kada smo na Internetu.

Izrada web stranica

.RS domen uveo podršku za dijakritičke znakove i postao deo svetske IDN mreže

Nacionalni .RS domen od juče podržava čak 13 novih jezika uključujući i njihova pisma tj. dijakritike koji čine sastavni deo ovih jezika. Time se .RS domen priključuje velikoj svetskoj IDN mreži u okviru koje je registrovano oko 7,5 miliona IDN domena.

Startapi i poslovanje

Startap Akademija čeka vaše prijave – zatvaraju se za dva dana!

Startap akademija je projekat namenjen unapređivanju srpske startap scene koji je ove godine za učesnike potpuno besplatan, a prijave traju do srede u ponoć.

Startapi i poslovanje

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.