Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Nemački proizvođač automobila koji je još ranije kupljen kao deo General Motors-a od strane Francuske automobilske grupacije PSA za 1,3 milijarde evra, moraće da povuče čak 100.000 vozila zbog eksperimentisanja i ugradnje softvera za lažiranje emisije štetnih gasova.

Nemačka agencija za transport i saobraćaj KBA navela je za Rojters da je nakon otkrivanja petog softverskog uređaja na ovim modelima početkom godine ustanovljeno da su isti nezakoniti. Ovo čitavu priču dalje vodi na saslušanje sa ciljem donošenje konačne uredbe o povlačenju ukupno 100.000 Opelovih automobila, među kojima su modeli Kaskada, Insignia i Zafira, od kojih je ovaj drugi veoma popularan u Srbiji.

Da čitava stvar bude čudnija, pomenuti modeli na tržište su trebali da stignu sa najnovijim EURO 6 dizel motorima koji uz napredne tehnologije garantuju znatno manju emisiju štetnih gasova i koji su propisani u skladu sa evropskim emisionim standardima.

VW izazvao efekat ‘snežne pahulje’

Dakle, gde se zapravo krije problem, zašto se proizvođači odlučuju za ovaj vid softvera koji im u velikoj meri pomaže da prođu rigorozne kontrole merenja izduvnih gasova?

Pre no što se osvrnemo na „potrese“ u auto industriji koje je napravio VW, potrebno je napomenuti da se radi o softveru koji kontroliše izduvni sistem automobila, a zadužen je da meri količinu azotnih oksida. Ovaj program se aktivira u trenutku tesitranja i merenja emisije gasova, dok sa radom prestaje tokom regularne vožnje radi povećanja performasni vozila (nešto slično katalizatoru).

Još ranije je poznato da se dizel gorivo, koliko god bilo isplativo i efikasno, tretira kao „prljavo“ i pojedine kompanije teškom mukom pokušavaju da smanje emisiju štetnih gasova, čak i danas kada im je na raspolaganju napredna tehnologija. Sa druge strane, u EU i SAD-u sve su oštriji testovi za vozila sa SUS motorima, što je rezultovalo prvim velikim i globalnim problemom za auto industriju koji je izazvao domino efekat za budućnost dizel motora.

euronews.com
Razvijene zemlje Evrope sve su veći zagovornici potpune zabrane dizel automobla u gradovima. Nemačka je jedna od zemalja koje prednjače u ovoj inicijativi.

Kao što i većina vas verovatno zna, reč je o Volkswagenovom emisionom skandalu „Dizelgejt“ koji je pre tri godine pogodio sve brendove iz ove grupacije, a koji i dalje traje. Teško je nabrojati koje je sve probleme pomenuto varanje donelo VW, da li je to smena na samom vrhu, hapšenje čelnika u SAD-u, drastičan pad deonica ili plaćanje kazni koje su dostizale milijarde evra.

Nije samo VW glavni protgonista čitave priče, s obzirom na to da je i Mercedes takođe varao koristeći čak pet različitih uređaja za manipulisanje sa rezultatima testova i to ove godine. Čini se da je Dizelgejt bio samo inicijalna kapisla kako bi Evropa uvela niz propisa i zakona kojima se između ostalog zabranjuju dizel motore u strogim centrima gradova a sve u cilju borbe za ekološki čiste i održive zajednice.

Može li Bosch da spasi dizel motore?

Kompletan razvoj situacije rezultovao je većoj ekspanziji i popularizaciji vozila na elektro pogon, koji su preko noći postajali sve popularniji među stanovnicima EU. Afere sa dizel motorima, rapidno nastoje da transformišu i oblikuju buduću sliku auto industrije kakvu do sada znamo, ne samo u Evropi, već širom sveta.

Veliki broj proizvođača planira da izbaci čuvene „dizelaše“, fokusirajući se u budućnosti na benzinske jedinice i pre svega elektro automobile koji će na početku svoje mesto naći u razvijenijim i bogatijim državama. Ipak, mnogi bi se zapitali da li i dalje ima nade za dizel?

Teško je reći da dizel gorivo može preko noći nestati, pre svega zbog interesa velikih naftnih kompanija, te isplativosti istog za prevoz robe. Šta smo dobili sa ekološke strane, ako i dalje na evropskim putevima imamo ogroman broj kamiona koji koriste isključivo ovo gorivo?

bosch-presse.de
Stručnjaci iz Boscha rade na tehnologiji koja bi mogla u velikoj meri da zadovolji potrebe emisionih standarda koji su iz godine u godinu sve stroži.

Strelica pokazuje u smeru elektrifikacije

U auto industriji, problem sa emisijom štetnih gasova nastoji da reši Bosch uz pomoć najnovije dizel tehnologije koja uz specijalni sistem filtera i prečistača drastično smanjuje limit nepoželjnih čestica koji je propisan za 2020. godinu. Neke kompanije i dalje uspevaju da sa svojim dizel motorima ispune standarde, ali realno je očekivati da će oni biti sve strožiji u narednom periodu, pa je pitanje koliko bi Bosch mogao da pomogne.

Ono što je bar za sada sigurno, jeste da će veliki brendovi biti sve više fokusirani na proizvodnji elektro motora, što najbolje pokazuje odluka Audija da potpuno elektrifikuje proizvodnu liniju do 2030. godine, te je i Porsche najavio velike planove na ovom polju.

Ako se vratimo na Opel, nema sumnje da će ova kompanija pretrpeti velike posledice, možda ne kao VW grupa, ali dovoljno velike da utiču na poslovanje i renome samog brenda. Bliska budućnost auto industrije je poprilično jasna – elektrifikacija će se vremenom sama nametnuti, što će u velikoj meri i zavisiti od razvijenosti određenih država, te spremnosti istih da ulažu u infrastrukturu.

Jedno je pak sigurno, mesta za dizel automobile biće sve manje, kako u gradovima, tako i na proizvodnim trakama.

Ne sutra, ne za par meseci, ali brže nego što nam se sada čini.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.