Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova - novi dizelgejt na pomolu?

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Nemački proizvođač automobila koji je još ranije kupljen kao deo General Motors-a od strane Francuske automobilske grupacije PSA za 1,3 milijarde evra, moraće da povuče čak 100.000 vozila zbog eksperimentisanja i ugradnje softvera za lažiranje emisije štetnih gasova.

Nemačka agencija za transport i saobraćaj KBA navela je za Rojters da je nakon otkrivanja petog softverskog uređaja na ovim modelima početkom godine ustanovljeno da su isti nezakoniti. Ovo čitavu priču dalje vodi na saslušanje sa ciljem donošenje konačne uredbe o povlačenju ukupno 100.000 Opelovih automobila, među kojima su modeli Kaskada, Insignia i Zafira, od kojih je ovaj drugi veoma popularan u Srbiji.

Da čitava stvar bude čudnija, pomenuti modeli na tržište su trebali da stignu sa najnovijim EURO 6 dizel motorima koji uz napredne tehnologije garantuju znatno manju emisiju štetnih gasova i koji su propisani u skladu sa evropskim emisionim standardima.

VW izazvao efekat ‘snežne pahulje’

Dakle, gde se zapravo krije problem, zašto se proizvođači odlučuju za ovaj vid softvera koji im u velikoj meri pomaže da prođu rigorozne kontrole merenja izduvnih gasova?

Pre no što se osvrnemo na „potrese“ u auto industriji koje je napravio VW, potrebno je napomenuti da se radi o softveru koji kontroliše izduvni sistem automobila, a zadužen je da meri količinu azotnih oksida. Ovaj program se aktivira u trenutku tesitranja i merenja emisije gasova, dok sa radom prestaje tokom regularne vožnje radi povećanja performasni vozila (nešto slično katalizatoru).

Još ranije je poznato da se dizel gorivo, koliko god bilo isplativo i efikasno, tretira kao „prljavo“ i pojedine kompanije teškom mukom pokušavaju da smanje emisiju štetnih gasova, čak i danas kada im je na raspolaganju napredna tehnologija. Sa druge strane, u EU i SAD-u sve su oštriji testovi za vozila sa SUS motorima, što je rezultovalo prvim velikim i globalnim problemom za auto industriju koji je izazvao domino efekat za budućnost dizel motora.

euronews.com
Razvijene zemlje Evrope sve su veći zagovornici potpune zabrane dizel automobla u gradovima. Nemačka je jedna od zemalja koje prednjače u ovoj inicijativi.

Kao što i većina vas verovatno zna, reč je o Volkswagenovom emisionom skandalu „Dizelgejt“ koji je pre tri godine pogodio sve brendove iz ove grupacije, a koji i dalje traje. Teško je nabrojati koje je sve probleme pomenuto varanje donelo VW, da li je to smena na samom vrhu, hapšenje čelnika u SAD-u, drastičan pad deonica ili plaćanje kazni koje su dostizale milijarde evra.

Nije samo VW glavni protgonista čitave priče, s obzirom na to da je i Mercedes takođe varao koristeći čak pet različitih uređaja za manipulisanje sa rezultatima testova i to ove godine. Čini se da je Dizelgejt bio samo inicijalna kapisla kako bi Evropa uvela niz propisa i zakona kojima se između ostalog zabranjuju dizel motore u strogim centrima gradova a sve u cilju borbe za ekološki čiste i održive zajednice.

Može li Bosch da spasi dizel motore?

Kompletan razvoj situacije rezultovao je većoj ekspanziji i popularizaciji vozila na elektro pogon, koji su preko noći postajali sve popularniji među stanovnicima EU. Afere sa dizel motorima, rapidno nastoje da transformišu i oblikuju buduću sliku auto industrije kakvu do sada znamo, ne samo u Evropi, već širom sveta.

Veliki broj proizvođača planira da izbaci čuvene „dizelaše“, fokusirajući se u budućnosti na benzinske jedinice i pre svega elektro automobile koji će na početku svoje mesto naći u razvijenijim i bogatijim državama. Ipak, mnogi bi se zapitali da li i dalje ima nade za dizel?

Teško je reći da dizel gorivo može preko noći nestati, pre svega zbog interesa velikih naftnih kompanija, te isplativosti istog za prevoz robe. Šta smo dobili sa ekološke strane, ako i dalje na evropskim putevima imamo ogroman broj kamiona koji koriste isključivo ovo gorivo?

bosch-presse.de
Stručnjaci iz Boscha rade na tehnologiji koja bi mogla u velikoj meri da zadovolji potrebe emisionih standarda koji su iz godine u godinu sve stroži.

Strelica pokazuje u smeru elektrifikacije

U auto industriji, problem sa emisijom štetnih gasova nastoji da reši Bosch uz pomoć najnovije dizel tehnologije koja uz specijalni sistem filtera i prečistača drastično smanjuje limit nepoželjnih čestica koji je propisan za 2020. godinu. Neke kompanije i dalje uspevaju da sa svojim dizel motorima ispune standarde, ali realno je očekivati da će oni biti sve strožiji u narednom periodu, pa je pitanje koliko bi Bosch mogao da pomogne.

Ono što je bar za sada sigurno, jeste da će veliki brendovi biti sve više fokusirani na proizvodnji elektro motora, što najbolje pokazuje odluka Audija da potpuno elektrifikuje proizvodnu liniju do 2030. godine, te je i Porsche najavio velike planove na ovom polju.

Ako se vratimo na Opel, nema sumnje da će ova kompanija pretrpeti velike posledice, možda ne kao VW grupa, ali dovoljno velike da utiču na poslovanje i renome samog brenda. Bliska budućnost auto industrije je poprilično jasna – elektrifikacija će se vremenom sama nametnuti, što će u velikoj meri i zavisiti od razvijenosti određenih država, te spremnosti istih da ulažu u infrastrukturu.

Jedno je pak sigurno, mesta za dizel automobile biće sve manje, kako u gradovima, tako i na proizvodnim trakama.

Ne sutra, ne za par meseci, ali brže nego što nam se sada čini.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.