Srpski Shopen pomaže korisnicima da kreiraju web prodavnica - i nudi jeftiniju cenu

U borbi za domaće trgovce srpski Shopen izaziva WooCommerce i Shopify

Niste programer, ne umete da dizajnirate, a želite da kreirate web prodavnicu? Platforma Shopen.com bi vam mogla pomoći.

Marko Popović do 2017. godine bavio se online marketingom i SEO-om za jedan biznis portal, koji je u tom trenutku bio među najposećenijim u Srbiji. Deset godina bio je fokusiran na optimizaciju tog servisa za pretraživače i unapređenje funkcionalnosti samog portala.

Kako je jedan od njegovih zadataka bilo i vođenje online kampanje za veliki broj kompanija koje su se tu oglašavale, imao je dobar uvid u njihove potrebe i želju korisnika/kupaca za što bržom i jednostavnijom kupovinom proizvoda. Stoga je došao na ideju da u okviru portala kreiraju marketplace koji bi krajnjim kupcima bio mesto za online kupovinu najrazličitijih proizvoda, a firmama pružio mogućnost online prodaje.

Međutim, od toga se odustalo budući da nije bilo razumevanja od strane menadžmenta portala.

Ipak, pre nekoliko godina, nakon dodatnih analiza tržišta, potreba trgovaca i ponude e-commerce rešenja, odlučio je da sam napiše projekat i krene u razvoj. Tako je nastao shopen.comonline servis za kreiranje personalizovanih Internet prodavnica bez pomoći dizajnera i programera.

Kada ne-developer kreira online shop 

Sam razvoj ovog servisa za pravljenje online prodavnica počeo je pre tri godine, a budući da Marko nije programer, imao je pomoć development tima sačinjenog od četvoro mladih ljudi, mada su dva člana u međuvremenu prešla na druge projekte, priseća sa Marko:

Zanimljivo je da smo u toku tog razvojnog perioda u jednom momentu morali da zaustavimo sve i „vratimo se“ unazad nekih osam, devet meseci jer smo primetili neke funkcionalne nepravilnosti koje bi znatno uticale na krajnji rezultat razvoja. To nas, ipak, nije obeshrabrilo, već smo imali još jaču motivaciju da projekat dovedemo do kraja.

Danas je shopen.com platforma uz pomoć koje svako ko želi da kreira online shop, a nema tehničke veštine, to može da učini prilično lako, budući da mu servis (zavisno od toga da li ste izabrali free ili paket od 1.990 ili 3.990 dinara na mesečnom nivou) omogućava kompletnu podršku – od povezivanja sa vašim Internet domenom, dizajna prodavnice, upravljanja proizvodima, kupcima i samom prodavnicom, preko sigurnosti, naplate, isporuke robe, do kanala prodaje, marketinga i SEO optimizacije.

Ipak, razvojni put tih funkcionalnosti nije bio ni lak ni jednostavan, objašnjava Popović za Netokraciju. „Bez obzira što sam i na prethodnim projektima bio u kontaktu sa developerima, na ovom sam morao u potpunosti da se uključim u proces razvoja i vođenje razvojnog tima. A pored toga, celokupan razvoj finansiran je iz privatnih izvora što je predstavljalo poseban izazov s obzirom na cene rada u IT industriji“, ističe on.

Ova platforma, pored besplatne verzije, ima i Basic i Pro pretplatničke modele koji su, za sada, jedini način monetizacije platforme.

Nema straha od konkurencije zbog prednosti – na lokalu

Pored pomenutih izazova, problem posebne vrste za ovu platformu predstavlja konkurencija u vidu proslavljenih globalnih servisa ovog tipa (kao što su, između ostalog Shopify, WooCommerce itd). Međutim, Marko je po tom pitanju prilično samouveren:

Najpopularnije svetske e-commerce platforme nemaju opcije povezivanja online prodavnica sa lokalnim Payment procesorima i automatizacije komunikacije sa lokalnim kurirskim službama, a to su dve osnovne funkcionalnosti koje su neophodne za rad online shop-a i mi to nudimo našim korisnicima.

Shopen je, dakle, obezbedio trgovcima jednostavno i brzo povezivanje servisa za online naplatu karticama bez dodatnih troškova implementacije i automatizovanu komunikaciju sa kurirskim službama (čim se porudžbina potvrdi kurir dobija nalog za preuzimanje pošiljke), a ponudio je i SEO friendly prodavnice i jednostavno upravljanje prodajom, pojašnjava Popović.

Sa druge strane, kada su Marko i njegov tim analizirali tržište i e-commerce rešenja koja se nude trgovcima u Srbiji, shvatili su i da postoje ograničenja koja utiču na odluke trgovaca da pokrenu svoje online prodavnice – i to je, na prvom mestu, cena. „Mnoge platforme jesu cenovno pristupačne ali ipak zahtevaju dodatan rad developera što znatno utiče na krajnju cenu, a to je još jedna naša prednost“, ističe Netokracijin sagovornik.

Online trgovina u Srbiji napreduje i treba iskoristiti taj momentum

Ova platforma zvanično je lansirana prvog januara i do sada ima 29 online prodavnica koje su u potpunosti operativne i live su. Pored njih, dodaje Marko, još 112 korisnika je u procesu kreiranja svojih online prodavnica. „Reakcije su različite, ali uglavnom pozitivne što nas raduje i daje nam vetar u leđa da nastavimo sa radom“, dodaje on.

Servis je, za sada, aktivan u Srbiji, ali je u planu da u toku 2020. godine izađu na tržišta još četiri zemlje regiona. „I Srbija i okolne države inače dosta zaostaju u odnosu na Evropu i svet kada je u pitanju online prodaja, ali se to poslednjih nekoliko godina menja i taj momentum želimo da iskoristimo“, naglašava Marko i dodaje:

Trgovci postaju svesni potrebe za aktivacijom ovog kanala prodaje, a kupci su sve slobodniji kada je u pitanju ovaj vid kupovine i plaćanje karticama online. Ministarstvo trgovine dosta napora ulaže u regulisanje industrije i promociju online trgovine što znatno utiče na rast broja web prodavnica, ali je i dalje potrebno raditi na edukaciji i stimulisanju trgovaca.

Tim trenutno broji pet članova, ali će i taj broj rasti, objašnjava nam naš sagovornik.

Ipak, jedna od bitnih prepreka u širenju srpskog e-commerce tržišta do sada, ocenjuje Popović, pored nedovoljne informisanosti, bila je i gorepomenuta cena razvoja online prodavnica „pa lično verujem da puštanjem u rad ove platforme doprinosimo razvoju tržišta“, dodaje naš sagovornik.

U međuvremenu, naglašava on, nastaviće se sa konstantnim unapređenjem servisa koji se konstantno razvija, a što je neophodno s obzirom na zahteve tržišta. „Za sada smo orijentisani na širenje baze korisnika i uvođenje što većeg broja trgovaca u e-commerce industriju. Izvor finansiranja ostaju nam mesečni i godišnji pretplatnički paketi (ali ostaje onaj for free koji će uvek biti besplatan), a u pripremi su dodatni servisi koje će trgovci opciono moći da koriste od kojih će se neki naplaćivati odvojeno od pretplatničkih paketa“, objašnjava nam Marko.

Sa druge strane, puštanjem u rad servisa javila se potreba za dodatnim kadrom (koji, za sada, broji pet članova), pa će se, osim samog servisa, u narednom periodu unapređivati i sam tim. „U periodu koji sledi, pored proširenja, očekuje nas kampanja promocije servisa putem online kanala komunikacija i učešće na konferencijama koje promovišu online trgovinu u Srbiji paralelno sa pomenutim prilagođavanjem servisa za dodatne četiri zamlje u regionu“. To će ih, zaključuje Marko na kraju razgovora, u toku 2020. držati poprilično zauzetim.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.