Srpski Shopen pomaže korisnicima da kreiraju web prodavnica - i nudi jeftiniju cenu

U borbi za domaće trgovce srpski Shopen izaziva WooCommerce i Shopify

Niste programer, ne umete da dizajnirate, a želite da kreirate web prodavnicu? Platforma Shopen.com bi vam mogla pomoći.

Marko Popović do 2017. godine bavio se online marketingom i SEO-om za jedan biznis portal, koji je u tom trenutku bio među najposećenijim u Srbiji. Deset godina bio je fokusiran na optimizaciju tog servisa za pretraživače i unapređenje funkcionalnosti samog portala.

Kako je jedan od njegovih zadataka bilo i vođenje online kampanje za veliki broj kompanija koje su se tu oglašavale, imao je dobar uvid u njihove potrebe i želju korisnika/kupaca za što bržom i jednostavnijom kupovinom proizvoda. Stoga je došao na ideju da u okviru portala kreiraju marketplace koji bi krajnjim kupcima bio mesto za online kupovinu najrazličitijih proizvoda, a firmama pružio mogućnost online prodaje.

Međutim, od toga se odustalo budući da nije bilo razumevanja od strane menadžmenta portala.

Ipak, pre nekoliko godina, nakon dodatnih analiza tržišta, potreba trgovaca i ponude e-commerce rešenja, odlučio je da sam napiše projekat i krene u razvoj. Tako je nastao shopen.comonline servis za kreiranje personalizovanih Internet prodavnica bez pomoći dizajnera i programera.

Kada ne-developer kreira online shop 

Sam razvoj ovog servisa za pravljenje online prodavnica počeo je pre tri godine, a budući da Marko nije programer, imao je pomoć development tima sačinjenog od četvoro mladih ljudi, mada su dva člana u međuvremenu prešla na druge projekte, priseća sa Marko:

Zanimljivo je da smo u toku tog razvojnog perioda u jednom momentu morali da zaustavimo sve i “vratimo se” unazad nekih osam, devet meseci jer smo primetili neke funkcionalne nepravilnosti koje bi znatno uticale na krajnji rezultat razvoja. To nas, ipak, nije obeshrabrilo, već smo imali još jaču motivaciju da projekat dovedemo do kraja.

Danas je shopen.com platforma uz pomoć koje svako ko želi da kreira online shop, a nema tehničke veštine, to može da učini prilično lako, budući da mu servis (zavisno od toga da li ste izabrali free ili paket od 1.990 ili 3.990 dinara na mesečnom nivou) omogućava kompletnu podršku – od povezivanja sa vašim Internet domenom, dizajna prodavnice, upravljanja proizvodima, kupcima i samom prodavnicom, preko sigurnosti, naplate, isporuke robe, do kanala prodaje, marketinga i SEO optimizacije.

Ipak, razvojni put tih funkcionalnosti nije bio ni lak ni jednostavan, objašnjava Popović za Netokraciju. “Bez obzira što sam i na prethodnim projektima bio u kontaktu sa developerima, na ovom sam morao u potpunosti da se uključim u proces razvoja i vođenje razvojnog tima. A pored toga, celokupan razvoj finansiran je iz privatnih izvora što je predstavljalo poseban izazov s obzirom na cene rada u IT industriji”, ističe on.

Ova platforma, pored besplatne verzije, ima i Basic i Pro pretplatničke modele koji su, za sada, jedini način monetizacije platforme.

Nema straha od konkurencije zbog prednosti – na lokalu

Pored pomenutih izazova, problem posebne vrste za ovu platformu predstavlja konkurencija u vidu proslavljenih globalnih servisa ovog tipa (kao što su, između ostalog Shopify, WooCommerce itd). Međutim, Marko je po tom pitanju prilično samouveren:

Najpopularnije svetske e-commerce platforme nemaju opcije povezivanja online prodavnica sa lokalnim Payment procesorima i automatizacije komunikacije sa lokalnim kurirskim službama, a to su dve osnovne funkcionalnosti koje su neophodne za rad online shop-a i mi to nudimo našim korisnicima.

Shopen je, dakle, obezbedio trgovcima jednostavno i brzo povezivanje servisa za online naplatu karticama bez dodatnih troškova implementacije i automatizovanu komunikaciju sa kurirskim službama (čim se porudžbina potvrdi kurir dobija nalog za preuzimanje pošiljke), a ponudio je i SEO friendly prodavnice i jednostavno upravljanje prodajom, pojašnjava Popović.

Sa druge strane, kada su Marko i njegov tim analizirali tržište i e-commerce rešenja koja se nude trgovcima u Srbiji, shvatili su i da postoje ograničenja koja utiču na odluke trgovaca da pokrenu svoje online prodavnice – i to je, na prvom mestu, cena. “Mnoge platforme jesu cenovno pristupačne ali ipak zahtevaju dodatan rad developera što znatno utiče na krajnju cenu, a to je još jedna naša prednost”, ističe Netokracijin sagovornik.

Online trgovina u Srbiji napreduje i treba iskoristiti taj momentum

Ova platforma zvanično je lansirana prvog januara i do sada ima 29 online prodavnica koje su u potpunosti operativne i live su. Pored njih, dodaje Marko, još 112 korisnika je u procesu kreiranja svojih online prodavnica. “Reakcije su različite, ali uglavnom pozitivne što nas raduje i daje nam vetar u leđa da nastavimo sa radom”, dodaje on.

Servis je, za sada, aktivan u Srbiji, ali je u planu da u toku 2020. godine izađu na tržišta još četiri zemlje regiona. “I Srbija i okolne države inače dosta zaostaju u odnosu na Evropu i svet kada je u pitanju online prodaja, ali se to poslednjih nekoliko godina menja i taj momentum želimo da iskoristimo”, naglašava Marko i dodaje:

Trgovci postaju svesni potrebe za aktivacijom ovog kanala prodaje, a kupci su sve slobodniji kada je u pitanju ovaj vid kupovine i plaćanje karticama online. Ministarstvo trgovine dosta napora ulaže u regulisanje industrije i promociju online trgovine što znatno utiče na rast broja web prodavnica, ali je i dalje potrebno raditi na edukaciji i stimulisanju trgovaca.

Tim trenutno broji pet članova, ali će i taj broj rasti, objašnjava nam naš sagovornik.

Ipak, jedna od bitnih prepreka u širenju srpskog e-commerce tržišta do sada, ocenjuje Popović, pored nedovoljne informisanosti, bila je i gorepomenuta cena razvoja online prodavnica “pa lično verujem da puštanjem u rad ove platforme doprinosimo razvoju tržišta”, dodaje naš sagovornik.

U međuvremenu, naglašava on, nastaviće se sa konstantnim unapređenjem servisa koji se konstantno razvija, a što je neophodno s obzirom na zahteve tržišta. “Za sada smo orijentisani na širenje baze korisnika i uvođenje što većeg broja trgovaca u e-commerce industriju. Izvor finansiranja ostaju nam mesečni i godišnji pretplatnički paketi (ali ostaje onaj for free koji će uvek biti besplatan), a u pripremi su dodatni servisi koje će trgovci opciono moći da koriste od kojih će se neki naplaćivati odvojeno od pretplatničkih paketa“, objašnjava nam Marko.

Sa druge strane, puštanjem u rad servisa javila se potreba za dodatnim kadrom (koji, za sada, broji pet članova), pa će se, osim samog servisa, u narednom periodu unapređivati i sam tim. “U periodu koji sledi, pored proširenja, očekuje nas kampanja promocije servisa putem online kanala komunikacija i učešće na konferencijama koje promovišu online trgovinu u Srbiji paralelno sa pomenutim prilagođavanjem servisa za dodatne četiri zamlje u regionu”. To će ih, zaključuje Marko na kraju razgovora, u toku 2020. držati poprilično zauzetim.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Index Health osigurao dodatnih $3 miliona investicije za unapređenje proizvoda

Startap domaćeg osnivača Luke Ivićevića, Index Health iz Majamija, koji nudi usluge telemedicine zasnovane na personalizovanim podacima pacijenata, podigao je novih $3 miliona u 'seed' rundi investiranja.

Karijere

Borislav Vesnić: I game dev industrija u Srbiji se suočava sa otkazima, ali i dalje je u blagom porastu

Visoki porezi i nedostatak mentorstva u vođenju biznisa i dalje su glavni neprijatelji domaće gejming industrije, kaže Borislav Vesnić, jedan od osnivača Tricoman Studios. O tome, ali i o drugim izazovima (i dobrim stranama) njegovog preduzetničkog puta sa njim razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Tehnologija

Mislav Malenica: Razvoj veštačke inteligencije nije uticao na otkaze u IT industriji

Mislav Malenica, osnivač AI startapa Mindsmiths i potpredsednik organizacije Cro AI, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bio je jedan od panelista, a u intervjuu za Netokraciju objasnio je zašto veštačka inteligencija ne može zameniti ljude i kako takav stav štetno utiče na njen razvoj.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-nemački randevu.tech zatvorio ‘pre-seed’ investiciju od € 325.000

ICT Hub Venture, TS Ventures Fond i Earlybird Vision Lab inkubator udruženo su investirali u randevu.tech - tehnološku kompaniju sa sedištem u Berlinu i Beogradu koja transformiše način na koje kompanije grade i razvijaju B2B marketplace rešenja i digitalne proizvode.

Office Talks Podcast

Stanje IT industrije i odnos programera prema HR-u

U 169. epizodi Office Talks podkasta sa Ivom Marinković (Smallpdf) i Anom Golobočanin (Daon), analiziramo trenutno stanje na IT tržištu kao i probleme sa kojima se susreću tehnološke kompanije.

Karijere

Popunite anketu o transparentnosti IT plata u Srbiji

Inicijativa "Anketa o platama - Transparentnost zarada u IT industriji" biće anonimna, a pokrenuta je sa ciljem unapređenja transparentnosti i otvorenosti unutar srpske IT zajednice.

Novost

Trickest lansira javnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a

Trickest, startap koji posluje u domenu automatizacije cybersecurity procesa, lansirao je svima dostupnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a.

Upoznajte poslodavce

STADA GIS Serbia ima tim od 150 ljudi u Beogradu i Vršcu – i trenutno traži nove kolege

Kako izgleda poslovanje u okviru kompanije STADA GIS Serbia? Otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Sofascore ima preko 25 miliona aktivnih korisnika mesečno, a ljudi iz Srbije najviše prate košarku

Svi ljubitelji sporta ali i sportskog klađenja, gotovo sigurno imaju instaliranu aplikaciju Sofascore na svojim telefonima. O tome kako ovaj servis funkcioniše i kako izgleda poslovanje ove kompanije, razgovarali smo sa osnivačem Ivanom Bešlićem.