Online pijaca: 30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

Novi propisi onemogućili su, između ostalog, i posetu pijacama. Srećom, postoji alternativa u vidu nekoliko 'online' rešenja za nabavku voća i povrća kao što je novoosnovani sajt Ponovo Radi Pijaca.

Iako dugo postoje, digitalna rešenja za nabavku namirnica danas su, zbog situacije sa korona virusom, potrebnija nego ikad. Otuda su se mnoge organizcije, kompanije i individualci organizovali i pokrenuli nove servise, a jedan od njih su i najavljene elektronske pijace Srbije.

Međutim, projekat kojim se bavimo u ovom tekstu jeste servis Ponovo Radi Pijaca, koji na jednom mestu okuplja pijačne prodavce širom Srbije, a čiji su nam osnivači otkrili više detalja o nastanku ovog projekta.

Do sada je uneto online 128 tezgi različitih proizvođača

“Na ideju za osnivanje ove digitalne pijace došli smo moj suprug Dragan i ja i to nakon najave da će se pijace širom Srbije zatvoriti kao mera zaštite od korona virusa”, otkriva za Netokraciju Ivana Ćirković, suosnivač pomenutog projekta. Ona nastavlja:

Shvatili smo da i mi kao kupci više nećemo imati pristup svežim i, uopšte, namirnicama koje smo navikli da kupujemo na pijaci, a i da sami proizvođači, prodavci, gazdinstva i svi oni ljudi koji zavise od rada na pijaci, tu istu robu neće imati gde da plasiraju.

Tako smo se dosetili da bi, možda, najbrži i najjednostavniji način da se to i dalje nastavi, da ljudi imaju kako da rade, bio da se pokrene sajt-direktorijum, gde bi na teritoriji cele Srbije bila izlistana ponuda svima na uvid i dalje kontaktiranje oko nabavke.

Sajt za sada ima 128 integrisanih tezgi različitih proizvođača, a plan je da se taj broj vremenom poveća.

Ivana nam dalje otkriva i da je, nakon inicijalne ideje, usledila i kupovina domena, kao i da je sajt baziran na WordPressu i postavljen na hosting koji je ova ekipa već imala. Nakon toga, uz pomoć dva dizajnera i programera, sajt je osposobljen za tri dana – od ideje do funkcionalno upotrebljive web stranice.

Naša sagovornica posebno stavlja do znanja i da ponovoradipijaca.com nije online prodavnica, kao i da ona i njen suprug ne nabavljaju niti distribuiraju robu. Prema njenim rečima, ovaj sajt je zapravo direktorijum gde korisnici odnosno ponuđači sami unose svoju ponudu uz kontakt, a zainteresovani kupci ih potom direktno kontaktiraju i dogovaraju uslove i dostavu poručenih namirnica. “Upravo to je i ključna ideja oko #ponovoradipijaca projekta, a to je spajanje ponude i potražnje”, navodi ona.

Baš tu ideju, koja je u datim okolnostima i više nego potrebna, prepoznalo je i dosta korisnika, a upravo te brojke nam je otkrila i naša sagovornica:

Sajt je u rad pušten 02. aprila i do sada je zabeležio preko 150.000 pregledanih strana i 30.000 posetilaca, uneto je 128 tezgi (kako smo ih nazvali), i kao najveći izazov pojavila se mogućnost dostave. Opet, kako mi nismo shop i ne radimo dostavu, pozivamo sve zainteresovane firme i lica registrovana za tu delatnost, da nam se obrate na mail ponovoradipijaca@gmail.com kako bi i njih uvrstili na sajt, kao direktan kontakt između prodavaca i kupaca.

Ideja je da u narednom periodu projekat postane samoodrživ

Ovaj sajt je, prema Ivaninim rečima, postavljen da služi svima tako što je maksimalno pojednostavljen uz jasnu pretragu i detaljnu mapu Srbije sa označenim mestima, gazdinstvima i tezgama koje ljudi sami postavljaju.

Upravo zato, integrisana je i zasebna forma na sajtu pod nazivom Dodaj proizvođača, a koja služi za prodavce da je oni sami popunjavaju, unoseći svoje podatke i opis ponude što je naša sagovornica dalje prokomentarisala:

Kada je reč o ovom segmentu, zamolila bih sve zainteresovane da se potrude i što detaljnije opišu sve što nude kako bi potencijalni kupci bili informisani i pre samog pozivanja, kliknu na objavu i to je sve. Nakon unosa, podaci koje su ispisali automatski se postavljaju na mapu i svi posetioci odmah imaju jasan pregled gde šta mogu da kupe.

Ovaj tim ima velike poslovne planove za period koji sledi, ali su za sada fokusirani na funkcionisanje sajta tokom pandemije korona virusa, kao i na pomoć ljudima koji su u potrazi za svežim voćem i povrćem.

Za kraj, Ivana nam otkriva i poslovnu stranu ove priče, kao i da biznis model u ovom trenutku ne postoji, ali da su ona i njen suprug sigurni da sami mogu da održe projekat za vreme vanrednog stanja, kao i da nije ideja da se sada planiraju modeli monetizacije jer projekat nije nastao zbog toga:

Prioritet nam je da u ovom trenutku što pre nađemo model dostave koji će omogućiti korisnicima da obave kompletan proces primopredaje robe. Takođe, drugi prioritet nam je da poboljšamo kvalitet sadržaja, a kad sve ovo oko vanrednog stanja prođe, planove ćemo razvijati u skladu sa potrebama i eventualnim idejama koje se rađaju svakodnevno.

Za kraj, Ivana zaključuje da su svi koji stoje iza ovog sajta svesni da nakon izlaska iz COVID-19 krize projekat mora da postane samoodrživ, ali i da će iskoristiti ovo vreme da razmišljaju u pravcu razvoja (ideje postoje, već postoji i zainteresovanost za saradnju, ali sve u svoje vreme). Do tada, ukoliko vam nedostaju sveže namirnice, znate gde možete da ih potražite.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.