Online pijaca: 30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

Novi propisi onemogućili su, između ostalog, i posetu pijacama. Srećom, postoji alternativa u vidu nekoliko 'online' rešenja za nabavku voća i povrća kao što je novoosnovani sajt Ponovo Radi Pijaca.

Iako dugo postoje, digitalna rešenja za nabavku namirnica danas su, zbog situacije sa korona virusom, potrebnija nego ikad. Otuda su se mnoge organizcije, kompanije i individualci organizovali i pokrenuli nove servise, a jedan od njih su i najavljene elektronske pijace Srbije.

Međutim, projekat kojim se bavimo u ovom tekstu jeste servis Ponovo Radi Pijaca, koji na jednom mestu okuplja pijačne prodavce širom Srbije, a čiji su nam osnivači otkrili više detalja o nastanku ovog projekta.

Do sada je uneto online 128 tezgi različitih proizvođača

„Na ideju za osnivanje ove digitalne pijace došli smo moj suprug Dragan i ja i to nakon najave da će se pijace širom Srbije zatvoriti kao mera zaštite od korona virusa“, otkriva za Netokraciju Ivana Ćirković, suosnivač pomenutog projekta. Ona nastavlja:

Shvatili smo da i mi kao kupci više nećemo imati pristup svežim i, uopšte, namirnicama koje smo navikli da kupujemo na pijaci, a i da sami proizvođači, prodavci, gazdinstva i svi oni ljudi koji zavise od rada na pijaci, tu istu robu neće imati gde da plasiraju.

Tako smo se dosetili da bi, možda, najbrži i najjednostavniji način da se to i dalje nastavi, da ljudi imaju kako da rade, bio da se pokrene sajt-direktorijum, gde bi na teritoriji cele Srbije bila izlistana ponuda svima na uvid i dalje kontaktiranje oko nabavke.

Sajt za sada ima 128 integrisanih tezgi različitih proizvođača, a plan je da se taj broj vremenom poveća.

Ivana nam dalje otkriva i da je, nakon inicijalne ideje, usledila i kupovina domena, kao i da je sajt baziran na WordPressu i postavljen na hosting koji je ova ekipa već imala. Nakon toga, uz pomoć dva dizajnera i programera, sajt je osposobljen za tri dana – od ideje do funkcionalno upotrebljive web stranice.

Naša sagovornica posebno stavlja do znanja i da ponovoradipijaca.com nije online prodavnica, kao i da ona i njen suprug ne nabavljaju niti distribuiraju robu. Prema njenim rečima, ovaj sajt je zapravo direktorijum gde korisnici odnosno ponuđači sami unose svoju ponudu uz kontakt, a zainteresovani kupci ih potom direktno kontaktiraju i dogovaraju uslove i dostavu poručenih namirnica. „Upravo to je i ključna ideja oko #ponovoradipijaca projekta, a to je spajanje ponude i potražnje“, navodi ona.

Baš tu ideju, koja je u datim okolnostima i više nego potrebna, prepoznalo je i dosta korisnika, a upravo te brojke nam je otkrila i naša sagovornica:

Sajt je u rad pušten 02. aprila i do sada je zabeležio preko 150.000 pregledanih strana i 30.000 posetilaca, uneto je 128 tezgi (kako smo ih nazvali), i kao najveći izazov pojavila se mogućnost dostave. Opet, kako mi nismo shop i ne radimo dostavu, pozivamo sve zainteresovane firme i lica registrovana za tu delatnost, da nam se obrate na mail ponovoradipijaca@gmail.com kako bi i njih uvrstili na sajt, kao direktan kontakt između prodavaca i kupaca.

Ideja je da u narednom periodu projekat postane samoodrživ

Ovaj sajt je, prema Ivaninim rečima, postavljen da služi svima tako što je maksimalno pojednostavljen uz jasnu pretragu i detaljnu mapu Srbije sa označenim mestima, gazdinstvima i tezgama koje ljudi sami postavljaju.

Upravo zato, integrisana je i zasebna forma na sajtu pod nazivom Dodaj proizvođača, a koja služi za prodavce da je oni sami popunjavaju, unoseći svoje podatke i opis ponude što je naša sagovornica dalje prokomentarisala:

Kada je reč o ovom segmentu, zamolila bih sve zainteresovane da se potrude i što detaljnije opišu sve što nude kako bi potencijalni kupci bili informisani i pre samog pozivanja, kliknu na objavu i to je sve. Nakon unosa, podaci koje su ispisali automatski se postavljaju na mapu i svi posetioci odmah imaju jasan pregled gde šta mogu da kupe.

Ovaj tim ima velike poslovne planove za period koji sledi, ali su za sada fokusirani na funkcionisanje sajta tokom pandemije korona virusa, kao i na pomoć ljudima koji su u potrazi za svežim voćem i povrćem.

Za kraj, Ivana nam otkriva i poslovnu stranu ove priče, kao i da biznis model u ovom trenutku ne postoji, ali da su ona i njen suprug sigurni da sami mogu da održe projekat za vreme vanrednog stanja, kao i da nije ideja da se sada planiraju modeli monetizacije jer projekat nije nastao zbog toga:

Prioritet nam je da u ovom trenutku što pre nađemo model dostave koji će omogućiti korisnicima da obave kompletan proces primopredaje robe. Takođe, drugi prioritet nam je da poboljšamo kvalitet sadržaja, a kad sve ovo oko vanrednog stanja prođe, planove ćemo razvijati u skladu sa potrebama i eventualnim idejama koje se rađaju svakodnevno.

Za kraj, Ivana zaključuje da su svi koji stoje iza ovog sajta svesni da nakon izlaska iz COVID-19 krize projekat mora da postane samoodrživ, ali i da će iskoristiti ovo vreme da razmišljaju u pravcu razvoja (ideje postoje, već postoji i zainteresovanost za saradnju, ali sve u svoje vreme). Do tada, ukoliko vam nedostaju sveže namirnice, znate gde možete da ih potražite.

Ostavi komentar

  1. RUŽA DANILOVAC

    RUŽA DANILOVAC

    11. 4. 2020. u 07:10 Odgovori

    FANTASTIĆNA IDEJA. MADA—-JA SAM IZ PANĆEVA-
    INTERESUJE ME I RASADA CVEĆA /BALKONSKOg / npr. lobelije, pištike, dan i noć, muškatle, itd…/ imate li adsesu ili telefon nekog iz Pančeva ili okoline?
    Zahvaljujem se na odgovoru unapred.
    POZDRAV RUŽA penzioner od 71. gidine. Napijacu ne mogu da idem i kad nije vanredno stanje, radile pijace ili ne.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.