Online pijaca: 30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

Novi propisi onemogućili su, između ostalog, i posetu pijacama. Srećom, postoji alternativa u vidu nekoliko 'online' rešenja za nabavku voća i povrća kao što je novoosnovani sajt Ponovo Radi Pijaca.

Iako dugo postoje, digitalna rešenja za nabavku namirnica danas su, zbog situacije sa korona virusom, potrebnija nego ikad. Otuda su se mnoge organizcije, kompanije i individualci organizovali i pokrenuli nove servise, a jedan od njih su i najavljene elektronske pijace Srbije.

Međutim, projekat kojim se bavimo u ovom tekstu jeste servis Ponovo Radi Pijaca, koji na jednom mestu okuplja pijačne prodavce širom Srbije, a čiji su nam osnivači otkrili više detalja o nastanku ovog projekta.

Do sada je uneto online 128 tezgi različitih proizvođača

“Na ideju za osnivanje ove digitalne pijace došli smo moj suprug Dragan i ja i to nakon najave da će se pijace širom Srbije zatvoriti kao mera zaštite od korona virusa”, otkriva za Netokraciju Ivana Ćirković, suosnivač pomenutog projekta. Ona nastavlja:

Shvatili smo da i mi kao kupci više nećemo imati pristup svežim i, uopšte, namirnicama koje smo navikli da kupujemo na pijaci, a i da sami proizvođači, prodavci, gazdinstva i svi oni ljudi koji zavise od rada na pijaci, tu istu robu neće imati gde da plasiraju.

Tako smo se dosetili da bi, možda, najbrži i najjednostavniji način da se to i dalje nastavi, da ljudi imaju kako da rade, bio da se pokrene sajt-direktorijum, gde bi na teritoriji cele Srbije bila izlistana ponuda svima na uvid i dalje kontaktiranje oko nabavke.

Sajt za sada ima 128 integrisanih tezgi različitih proizvođača, a plan je da se taj broj vremenom poveća.

Ivana nam dalje otkriva i da je, nakon inicijalne ideje, usledila i kupovina domena, kao i da je sajt baziran na WordPressu i postavljen na hosting koji je ova ekipa već imala. Nakon toga, uz pomoć dva dizajnera i programera, sajt je osposobljen za tri dana – od ideje do funkcionalno upotrebljive web stranice.

Naša sagovornica posebno stavlja do znanja i da ponovoradipijaca.com nije online prodavnica, kao i da ona i njen suprug ne nabavljaju niti distribuiraju robu. Prema njenim rečima, ovaj sajt je zapravo direktorijum gde korisnici odnosno ponuđači sami unose svoju ponudu uz kontakt, a zainteresovani kupci ih potom direktno kontaktiraju i dogovaraju uslove i dostavu poručenih namirnica. “Upravo to je i ključna ideja oko #ponovoradipijaca projekta, a to je spajanje ponude i potražnje”, navodi ona.

Baš tu ideju, koja je u datim okolnostima i više nego potrebna, prepoznalo je i dosta korisnika, a upravo te brojke nam je otkrila i naša sagovornica:

Sajt je u rad pušten 02. aprila i do sada je zabeležio preko 150.000 pregledanih strana i 30.000 posetilaca, uneto je 128 tezgi (kako smo ih nazvali), i kao najveći izazov pojavila se mogućnost dostave. Opet, kako mi nismo shop i ne radimo dostavu, pozivamo sve zainteresovane firme i lica registrovana za tu delatnost, da nam se obrate na mail ponovoradipijaca@gmail.com kako bi i njih uvrstili na sajt, kao direktan kontakt između prodavaca i kupaca.

Ideja je da u narednom periodu projekat postane samoodrživ

Ovaj sajt je, prema Ivaninim rečima, postavljen da služi svima tako što je maksimalno pojednostavljen uz jasnu pretragu i detaljnu mapu Srbije sa označenim mestima, gazdinstvima i tezgama koje ljudi sami postavljaju.

Upravo zato, integrisana je i zasebna forma na sajtu pod nazivom Dodaj proizvođača, a koja služi za prodavce da je oni sami popunjavaju, unoseći svoje podatke i opis ponude što je naša sagovornica dalje prokomentarisala:

Kada je reč o ovom segmentu, zamolila bih sve zainteresovane da se potrude i što detaljnije opišu sve što nude kako bi potencijalni kupci bili informisani i pre samog pozivanja, kliknu na objavu i to je sve. Nakon unosa, podaci koje su ispisali automatski se postavljaju na mapu i svi posetioci odmah imaju jasan pregled gde šta mogu da kupe.

Ovaj tim ima velike poslovne planove za period koji sledi, ali su za sada fokusirani na funkcionisanje sajta tokom pandemije korona virusa, kao i na pomoć ljudima koji su u potrazi za svežim voćem i povrćem.

Za kraj, Ivana nam otkriva i poslovnu stranu ove priče, kao i da biznis model u ovom trenutku ne postoji, ali da su ona i njen suprug sigurni da sami mogu da održe projekat za vreme vanrednog stanja, kao i da nije ideja da se sada planiraju modeli monetizacije jer projekat nije nastao zbog toga:

Prioritet nam je da u ovom trenutku što pre nađemo model dostave koji će omogućiti korisnicima da obave kompletan proces primopredaje robe. Takođe, drugi prioritet nam je da poboljšamo kvalitet sadržaja, a kad sve ovo oko vanrednog stanja prođe, planove ćemo razvijati u skladu sa potrebama i eventualnim idejama koje se rađaju svakodnevno.

Za kraj, Ivana zaključuje da su svi koji stoje iza ovog sajta svesni da nakon izlaska iz COVID-19 krize projekat mora da postane samoodrživ, ali i da će iskoristiti ovo vreme da razmišljaju u pravcu razvoja (ideje postoje, već postoji i zainteresovanost za saradnju, ali sve u svoje vreme). Do tada, ukoliko vam nedostaju sveže namirnice, znate gde možete da ih potražite.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startup Genome 2024: Ekosistemi Beograda i Novog Sada vrede preko milijardu evra!

Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija imalo je premijerni uvid u ovogodišnje izdanje Startup Genome istraživanja koje je obuhvatilo podatke za startap ekosisteme Beograda i Novog Sada.

Startapi i poslovanje

PolyAI Nikole Mrkšića vredi $500 miliona!

PolyAI, startap sa sedištem u Londonu koji razvija glasove generisane uz pomoć veštačke inteligencije za upotrebu u pozivnim centrima, zatvorio je krug finansiranja od 50 miliona dolara (39,4 miliona funti) dostigavši tako ukupnu vrednost od blizu 500 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

Silicon Garden investirao u srpski OTA Sync u zaokruženoj ‘seed’ rundi ulaganja

Domaća hotel tech kompanija OTA Sync prikupila je dodatna sredstva koja će se koristiti za širenje prodajnog tima na globalno tržište. 

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.