E-trgovina u Srbiji i njen razvoj mogu da rastu zahvaljujući inovativnim startapima

Četiri domaća startapa koja transformišu e-commerce u Srbiji

Drugi deo Netokracijine OMGcommerce konferencije bio je rezervisan za Business i Product Track, a u okviru dela posvećenog proizvodima publici su se predstavili domaći inovativni startapi sa svojim rešenjima iz oblasti e-trgovine.

Pomenuti blok konferencije projektovan je da detaljnije približi rešenja domaćih startapa i kompanija u oblasti online trgovine, tj. kupovine različitih usluga i proizvoda na Internetu. Tako su se kroz Product Track deo prisutnima predstavili osnivači ili predstavnici firmi iz Srbije koje svojim inovativnim rešenjima nastoje da unaprede i poboljšaju e-commerce sliku i iskustvo na prostoru naše zemlje i šire.

Kroz dvočasovni program predavanja priliku da publici predstave svoje prezentacije imali su predstavnici sledećih firmi: KOV Technology (VOZZi), AKS Fleet Solutions, 60seconds, Sport Vision, BAD SISTEMS i Emitto. Mi vam prenosimo ključne i najzanimljivije momente sa svakog predavanja.

E-trgovina i digitalizacija servisa u auto industriji

Ovaj deo konferencije otvorio je Marko Basta koji više od tri godine radi na poziciji akvizicije partnera u kompaniji KOV Technology koja stoji iza servisa VOZZi. On je na početku istakao kako je ovaj digitalni servis pomoći na putu ideja ambicioznog osnivača Vladimira Šijakovića, te da je čitava priča krenula još od aplikacije Mile Cvik.

Pomenuti proizvod do danas je značajno evoluirao u kompleksni servis od četiri aplikacije koji korisnicima pruža različite napredne mogućnosti za vozače. Marko dalje objašnjava:

Gledali smo da olakšamo korišćenje servisa korisnicima pa smo, između ostalog, uveli i plaćanje paketa pomoći na putu u okviru aplikacije (platnim karticama), zatim plaćanje osiguranja i slično. U komunikaciji sa korisnicima primetili smo nešto što nas je iznenadilo, a to je da su oni spremni da plate koliko je potrebno da bi kupili željene pakete – jer su zaista dobili uslugu koju smo mi prethodno obećali kroz reklamni materijal.

Basta dalje otkriva da je u planu ove kompanije da kroz pomenuti servis uvede i elektronske servisne knjižice za automobile koje korisnici održavaju, a u okviru kojih će biti dostupna istorija održavanja vozila. Sa druge strane, serviseri koji čine mrežu partnera dobili bi na taj način digitalizovanu hijerarhiju servisiranja, što bi pojednostavilo čitav proces. Pored toga, plan ovog tima je i širenje u zemlje regiona, a zatim i na tržište Evrope.

Basta je govorio o nastanku servisa VOZZi koji je počeo kao aplikacija Mile Cvik, te da je u nastanku istog najzaslužniji osnivač i direktor firme KOV Technology, Vladimir Šijaković.

Štaviše, kako bi korisnici na tržištu imali više rešenja uz pomoći kojih mogu da održavaju i servisiraju svoja vozila, firma AKS Fleet Solution otpočela je B2B saradnju sa KOV Technology timom, a danas nude niz digitalnih proizvoda koji mogu da olakšaju život vozačima. O tome je govorio direktor ove firme Petar Gavranović:

Nagli razvoj tehnologije nam je omogućio da od startapa dođemo do većeg udela na tržištu. Mi danas kroz našu aplikaciju (Android i iOS), omogućavamo korisnicima da  zakažu tehničke preglede, da prate broj dana do sledeće registracije i drugo. Ono što smo takođe implementirali jeste komunikacija sa osiguravajućim kućama i servisima u slučaju nezgoda – a sve što korisnik treba da uradi jeste da stupi u kontakt sa našim centrom kroz aplikaciju kako bi se pokrenuo postupak.

Petar napominje da je sve ovo proces koji se nikada ne završava, te da će se tek javiti dodatni prostor za unapređenje servisa i aplikacije pomenute firme koja se pored toga, bavi još i prodajom i iznajmljivanjem vozila kao i procenom njihove vrednosti.

Gejmifikacija online kupovine

Na koji način kupcima poboljšati iskustvo tokom rasprodaja i da li se to može uraditi kroz virtuelni tržni centar? Odgovor na ovo pitanje dao nam je Ivan Kadić iz startapa 60seconds, a koji je govorio na koji način funkcioniše sama aplikacija. Tom prilikom, Ivan je istakao:

Kupci danas obožavaju popuste i spremni su sebe da izlože riziku u fizičkim prodavnicama. Takav trend mora da prestane, pa zato i postoje aplikacije uz pomoć kojih bi brže i bolje ispratili popuste i došli do željene robe, kao što je 60seconds.

Mi smo startovali sa sportskim bredovima koje i danas imamo u ponudi, ali ćemo vremenom uvrstiti i druge brendove koje možete pronaći u tržnim centrima kao što su elektronika, tehnika, nameštaj, putovanja i slično. Plan nam je da do januara 2020. godine u našu virtuelnu prodavnicu uvedemo nove brendove, dok će model rada aplikacije ostati isti – komunikacija sa prodavcima i odabir popusta za određeni proizvod u određenom vremenskom intervalu (što prodavac može i ne mora da prihvati).

Kako Ivan kaže, cilj je da se kroz marketinške kanale, influensere i društvene mreže izgradi i integriše svojevrsna zajednica kupaca koja će generisati komentare i konverzaciju na aplikaciji. Trenutno, ovaj servis ima preko 10.000 aktivnih korisnika, dok je prosečno vreme zadržavanja oko deset minuta, a do sada je obavljeno 1.400 uspešnih kupovina.

Potencijal ovog startapa prepoznao je i veliki brend kao što je Sport Vision, a o ovoj saradnji govorila je Smiljana Ćelić, koja radi kao e-commerce menadžer u ovoj kompaniji. Ona je dodala da se Sport Vision uvek trudi da unapredi iskustvo e-trgovine kod kupaca oslanjajući se na analitiku, kao i na to da se zadrže kupci na sajtu pružanjem svih potrebnih informacija o artiklu na jednom mestu.

Kako Smiljana kaže, sve što njen tim radi jeste težnja ka premijum izgledu online prodavnice, a iz Sport Vision-a su kroz aplikaciju 60seconds uvideli mogućnost za isticanje manjih brendova koji ne mogu da se dokažu na sajtu među popularnim markama:

Videli smo da i mi kao velika kompanija možemo da se igramo sa popustima kao i naši korisnici, pa otuda još jedan razlog za saradnju sa ovim startapom. Iskreno, velika očekivanja od ove saradnje nismo imali jer jednostavno nikada pre nismo sklapali takva partnerstva. Međutim, za sada su rezultati odlični. Imali smo 4.000 upita od koji je 40% odobrenih, ili oko 1.000 prodatih artikala.

Jovan je prešao dug put od Niša kako bi beogradskoj publici predstavio sasvim novi proizvod iz domena e-trgovine kompanije BAD SISTEMS. Stefan Vojnović

Prvi shipping gateway u Srbiji

Kompanija BAD SISTEMS odlučila je da dublje zađe u domen dostave robe i e-trgovine lansiranjem PONY EXPRESS rešenja. Reč je o plug and play sistemu za online prodavnice koje nakon registracije mogu jednostavno da preuzmu plugin i tako se povežu sa ovim sistemom dostave robe. Što se tiče kurira, ova firma poklanja API uz pomoć kojeg mogu komunicirati sa ovim sistemom ali i sa drugim klijentima.

O novom proizvodu kompanije iz Niša, govorio je Jovan Soldatović, Managing Partner koji je istakao:

Naš servis traži najbolju moguću opciju za prevoz proizvoda, ili ako je prodavnica već odredila uslove samo obaveštava klijenta o ceni slanja paketa. Vrednosti koje PONY EXPRESS kao servis donosi sa novim mogućnostima su na zadovoljstvo obe strane – prodavca i kurirske službe. Naš cilj je da omogućimo bolju i lakšu komunikaciju između te dve strane ali i da obezbedimo lakšu i bolju dostavu ka kupcima.

Ovaj napredni sistem prevoza robe, počeće sa zvaničnim radom od 15. januara sledeće godine, dok je Beta testiranje već sada dostupno na zvaničnom sajtu.

Nikola Cvetković detaljnije je publici približio način na koji njegov startap nastoji da unapredi i dodatno promoviše marketing kroz direktne poruke korisnicima. Stefan Vojnović

Direktni marketing je budućnost online oglašavanja

Zatvaranje Product Track dela, ali i same konferencije, pripalo je Nikoli Cvetkoviću, osnivaču startapa Emitto koji je kreiran sa ciljem da unapredi proces marketinga kroz slanje direktnih poruka korisnicima. Nadovezujući se na neke od osnova marketinga, kao što je poznavanje ponašanja i interesovanja kupaca, Nikola kaže da bi kompanije imale dobar efekat u oglašavanju, onda moraju da budu relevantne i dodaje:

Pored toga, veoma je važno da se informacija stavi u pravo vreme i da se distribuiraju kroz pravi uređaj koji vaša publika koristi – a to je pametni telefon. To bi sigurno trebalo da donese dobre rezultate.

Nikola smatra da neki od osnovnih marketinških kanala, kao što su e-mail, organic social media i drugi, ne donose značajne rezultate, kao i da se iz tog razloga sve više, tačnije 24% marketara okreće integraciji direktnih poruka u svrhu promocija. Samo neki od benefita pomenutog načina oglašavanja koje je Cvetković istakao su:

  • Momenat real time notifikacija
  • DM zaista može da bude koristan za vikend akcije (ako ističu akcije, slanje promocija u narednih dan, dva), katalozi retailer-a (smanjuje cenu distribucije marketinških materijala za 0,2%), Market research (efikasnost feedback-a), Flash sales (slanje sajtova prodavnice sa ponudama kroz poruke).

“Sa druge strane, sve više korisnika vodi računa o svojoj privatnosti pa će aplikacije za dopisivanje do 2021. godine koristiti bar 2,5 milijardi ljudi. Što se tiče Emitta, do sada smo razvili push notifikacije na web pretraživačima, a u planu nam je integracija rešenja na WhatsApp, Viber, Slack, Spark i druge”, zaključio je Nikola na kraju zvanično zatvorivši OMGcommerce 2019.

Ostavi komentar

  1. Stanarevic

    Stanarevic

    17. 12. 2019. u 02:39 Odgovori

    …I onda kliknete na http://www.ponyexpress.rs, i ugledate prvu recenicu koja prosto bode oci, u centru centra naslovne strane:

    “Naša paltforma vam omogućava…”

    Danas ocigledno svako moze da bude “predavac”… Cak i onaj koji nije ni pogledao naslovnu stranu “projekta” koji nudi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.