OMGcommerce: Kompanije i kupci saglasni da se u 'online' mora ulagati više

OMGcommerce: Kompanije i kupci saglasni da se u ‘online’ mora ulagati više

U prostorijama Naučno-tehnološkog parka u četvrtak je održana druga Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti e-commercea. Više od 25 predavača upoznalo je publiku sa konkretnim studijama slučaja na temu pokretanja Internet trgovine i optimizacije prodajnih procesa.

OMGcommerce se ove godine bavio ulogom lojalti programa i CRM-ova u prodaji, automatizacijom oglasa na društvenim mrežama za e-commerce biznis, SEO optimizacijom, upotrebom mašinskog učenja za prikaz prediktivnih oglasa, kao i primenom blockchain tehnologije na Internet trgovinu.

O ovim temama govorili su predstavnici kompanija Hunch, Balkaneum, NIS, Enetel, iPay, SAP, Sentinel, Marker, Codernia, Verisec i Societe Generale banke. Na početku konferencije, prisutnima se obratio Marko Mudrinić, direktor i suosnivač Netokracije u Srbiji koji se zahvalio prisutnima izjavivši da je OMGcommerce jedinstvena prilika za edukaciju o sve popularnijoj oblasti trgovine putem digitalnih kanala. Kroz set zanimljivih diskusija, predavanja i studija slučaja, govorilo se o tome kako izgleda domaći e-commerce i koji su to faktori koji ga oblikuju.

Kupovina robe – kao preko ‘tetke iz Amerike’

Kroz fireside chat diskusiju, publika je već na početku konferencije imala priliku da se upozna sa startapom Američki poštar koja je bavi prihvatom i transportom robe za Srbiju koja je prethodno kupljenja u Sjedinjenim Američkim Državama putem prodavnica kao što su Amazon, eBay i druge.

Stefan Vojinović
Netokracijin Marko Mudrinić i Dejan Rakezić (Američki poštar)

Osnivač ovog sajta Dejan Rakezić kaže da je inicijalna ideja za kompaniju nastala zahvaljujući ličnoj potrebi i potrebi njegovih bliskih poznanika za transportom robe iz SAD. Budući da čitav proces može izgledati kao logistička noćna mora, Američki poštar je maksimalno pojednostavio proces i ponudio ga tržištu kao komercijalnu uslugu.

Dejan je naglasio da servis funckioniše izuzetno jednostavno, sve što korisnik treba da uradi jeste da izvrši kupovinu na nekom od e-commerce sajtova pri čemu za adresu upisuje jednu od dve adrese skladišta koje Američki poštar koristi. Roba za Srbiju može stići već u toku nekoliko dana, u zavisnosti od paketa isporuke koji se izabere.

Ovaj startap trenutno čine Dejan, njegov brat i još jedan programer. Kompanija u bazi trenutno ima 5.500 registrovanih korisnika, a plan je da se servis u narednom periodu proširi na tržište Hrvatske i druga regionalna tržišta, budući da postoji izražena potreba za jednim ovakvim rešenjem. Pored toga, planirana su i poboljšanja na samom servisu.

Mogu li kriptovalute ikada zameniti banke?

Osnivač kompanije Balkaneum Daniel Dabek tokom svog predavanja koje je nosilo naziv „Getting cosy with Crypto-commerce – the future of digital trade“, govorio je o svim prednostima koje donose kriptovalute kada je reč o kupovini robe i usluga na Internetu i koje su to razlike u odnosu na tradicionalne sisteme plaćanja.

Stefan Vojinović
Daniel Dabek, osnivač kompanije Balkaneum koja razvija SAFEX kriptovalutu za inovaciju u svetu digitalne trgovine.

„Mnogi od vas su čuli za kriptovalute i koliko iste menjaju način kupovine kakvu danas poznajemo. Nema papira i novčića, sve je digitalizovano i jednostavno. Ne morate da čekate u banci i zovete vašeg bankara“, ističe Dabek.

Daniel kaže da se vremenom postepeno upoznavao sa blockchain-om i kriptovalutama, kao i brzim razvojem ove oblasti. „Ono što je posebno kada govoirmo o kriptovalutama jeste činjenica da sa njima možete trgovati kao i sa tradicionalnim novcem – bez potencijalnih prekida transakcija ili obustave plaćanja, sve se obavlja brzo i jednostavno“, kaže on.

Mnogo je prednosti kada je reč o upotrebi kriptovaluta jer predstavljaju jednostavno sredstvo za kupovinu na Internetu – nemate kontakt sa fizičkim licem iz banke. Račun u banci je zapravo vaša aplikacija koju vi kontrolišete jer ste je vi stvorili.

„Ljudi gledaju da iskorite sve prednosti ovog trenda. Od toga koliko ljudi uđe na tržište, zavisi i koliko će kriptovalute da rastu i da se menjaju. Upravo iz tih razloga u beogradskim kancelarijama Balkaneuma radimo na razvoju pomenutih proizvoda kao što je SAFEX kako bi korisnicima pružili napredna kripto rešenja koja će kupovinu podići na jedan drugi nivo“, zaključio je Dabek.

Kreativna upotreba podataka = veća lojalnost korisnika

Centralna panel diskusija na OMGcommerce konferenciji bavila se temom kako kompanije danas prikupljaju podatke o svojim korisnicima i kako se donose poslovne odluke na osnovu istih – odluke koje rezultuju efikasnijim poslovanjem i plasiranjem proizvoda. O ovoj temi govorili su Tamara Mitrović (SuperKartica), Aleksandar Popović (NIS), Nina Martinović (Kreativa Unlimited), Nataša Zorić (Sberbank), dok je moderator bio Dejan Ivić (SuperKartica).

Stefan Vojinović
Podaci se prikupljaju, ali kompanije mogu biti daleko inovativnije kada je ‘customer-centric’ pristup u pitanju.

Panelisti su bili složni da je danas ključno selektovati i analizirati podatke koje korisnici ostavljaju radi kreiranja relevantnih i personalizovanih ponuda, bilo da su u pitanju retail ili drugi biznisi. Svaki brend mora da živi sa korisnikom, da uvek gleda kako će da mu pruži i plasira vrednost a ne samo robu, složni su panelisti.

Govoreći o trendovima za budućnost primene CRM rešenja, panelisti kažu da će nove značajne stvari biti vezane za polje mašinskog učenja i veštačke inteligencije koja bi u velikoj meri trebala da doprinese kvalitetnijoj segmentaciji i razumevanju korisnika, ali i boljem strukturiranju i čitanju samih podataka.

Posetioci OMGcommerce konferencije  imali su priliku i da se upoznaju sa novom online prodavnicom na tržištu koja nosi naziv Dijaspora.shop, a sa čijim smo osnivačima razgovarali sredinom septembra kada su premijerno predstavili proizvod na Netokraciji – novi web shop namenjen kupcima iz dijaspore koji kupuju robu za svoju porodicu i prijatelje u Srbiji.

Stefan Vojinović
Na kraju Sinišinog izlaganja iz publike nisu prestala da stižu pitanja o Hunchu i principu po kome ovaj alat radi.

Kako automatizovati ogromnu količinu oglasa za pojedinačne proizvode koji su dostupni putem vaše Internet prodavnice? Tu na scenu stupa Hunch, startap sa čijim smo osnivačem Sinišom Rakovićem nedavno uradili veliki intervju o preduzetništvu u Srbiji i njegovoj trećoj kompaniji (Hunch) koja je domaćoj publici premijerno predstavljena na OMGcommerce konferenciji.

Kako on ističe, u današnje vreme kada korisnici daleko brže konzumiraju sadržaj, automatizovani i dobro osmišljeni oglasi važna su spona koja privlači pažnju korisnika koja je danas na rekordno niskom nivou. U svojoj osnovi, Hunch je alat koji ima mogućnost da optimizije veliku količinu oglasa na Facebooku i Instagramu – od postavljanja kreative do aktivacije i deaktivacije ad-setova, u zavinosti od učinka pojedinačnih kampanja.

Svaki biznis je postao e-commerce

Seriju predavanja u Business track-u konferencije otvorila je Silvija Šušnjević koja dolazi iz kompanije Enetel, a publici je približila sveobuhvatno e-commerce rešenje Impoqo iza kojeg stoji ova kompanija. U pitanju je sistem koji predstavlja skup savremenih alata i e-commerce rešenja za kreiranje personalizovane višekanalne e-prodavnice. Silvija tom prilikom kaže:

Danas e-commerce ulazi u mnoge industrije. Zato je potrebno iskoristiti već postojeće mehanizme da bi se rasteretili kanali prodaje. Ako vodite jednu online prodavnicu, veoma je važno da donosite odluke u realnom vremenu a koje počivaju na podacima koje prikupljate.

Stefan Vojinović
Na primeru rešenja koje je Enetel implementirao za kompaniju Metalac, Silvia je publici predstavila mogućnosti Impoqo rešenja.

Silvija daje i konkretne savete prisutnima kada je reč o nekim osnovnim zahtevima za pokretanje prve e-commerce platforme, te dodaje da ista treba da sadrži sledeće elemente:

  • Fleksibilnost (prilagođavanje specifičnim potrebama klijenata);
  • Jednostavno upravljanje;
  • Infrastruktura;
  • Dugoročno rešenje i podrška;
  • Fleksibilnost i agilnost za inovacije;
  • Skalabilnost (skaliranje performansi rešenja).

Kupac je taj koji diktira tempo

Druga panel na konferenciji otkrio nam je planove Societe Generale banke kada je reč o ulaganju u e-commerce sektor uz pomoć partnera – kompanija iPay i Quantox. Jelena Đurović i Boris Brzak istakli su tri grupe klijenata na osnovu kojih Societe Generale razvija komercijalnu strategiju za Internet trgovinu: standardni klijenti, nestandardni klijenti i startapi i offline klijenti.

Boris kaže da je strategija banke da u narednom periodu omogući što bolje korisničko iskustvo klijentima u online kupovini. U tome im mogu pomoći iPay (elektronski novac), o čemu je govorio direktor Marko Petrović, kao i Filip Karaičić iz kompanije Quantox-a čiji tim razvija rešenje za brže i jednostavnije kreiranje e-commerce platforme.

Pred sam kraj konferencije svoje viđenje online prodaje kroz omnichannel strategiju izneo je Ivica Kruhek iz hrvatske agencije Marker koja je izradila više od 120 web trgovina u ovoj zemlji.

Stefan Vojinović
Bez dobro uvezane online i offline trgovine nema ni krajnjih konverzija – zadovoljnih kupaca.

Ivica već na početku kaže da je kupac zapravo šef koji može dati otkaz svima ako se odluči da pare troši na nekom drugom mestu. Kruhek smatra kako trgovci danas prave veliku grešku kada svoje resurse raspodeljuju na više dodirnih tačaka koje nisu međusobno integrisane, na primer online i offline trgovina.

„U tom slučaju kanali nisu povezani i kupac samim tim nema povezano i jednostavno iskustvo sa kupovinom određenog proizvoda“, smatra Ivica i kaže:

Današnja trgovina se puno menja u pravcu interakcija i usluga usmerenih prema ciljevima kupaca. Važno je znati da je kupac danas taj koji diktira tempo.

Otuda i pet elemenata koji treba da čine uspešnu omnichannel strategiju: Pogodnost (brza komunikacija i sve potrebne informacije), Doslednost, Relevantnost (pružiti sve up-to date informacije, jednostavan pristup i pregled istorije porudžbina), Informisanost i upućivanje (radi stvaranja lojalnih kupaca).

U okviru Developement bloka, učesnici su imali priliku da čuju i konkretne studije slučaja. Diana Kirila iz SAP-a otkrila je kako SAP Cloud Platform transformisao poslovanje klijenata kao što su Swarovski i Burberry, a koji su se u potpunosti okrenuli customer-centri pristupu. Da ovo nije samo rešenje za velike klijente, Daniela je pokazala na primeru startapa ReplyBee iz Rumunije za koji je kompanija SAP uspešno implementirala određene module njihove Cloud Platforme.

Brojevi su merodavni

Drugu OMGcommerce konferenciju u Beogradu, zatvorio je Oliver Pju, preduzetnik i osnivač kompanije TableYeti, koji je sumirao konferenciju predavanjem o osnovama Internet trgovine, izjavivši:

U suštini, svaki biznis je danas online, ljudi vas sigurno neće naći na žutim stranama. Čak iako ste restoran, koristićete Internet da se predstavite ljudima.

Stefan Vojinović
Posebnu pažnju publike privukao je Developement track u okviru kojeg se govorilo o konkretnim rešenjima i savetima iz oblasti SEO, Magento i SAP Cloud Platform dev.

Pju je naveo i važne lekcije koje predstavljaju srž svakog biznisa koji je tiče online trgovine, a na koje treba obratiti pažnju: Tok odluka o kupovini (procesi kroz koje ljudi prolaze da bi kupili određeni proizvod, zatim Korisničke metrike (uvek ih pratiti jer će pokazati kada i koliko novca treba uložiti u efikasnu marketinšku kampanju).

Treća lekcija odnosi se na CPA (customer aquisition cost), tačnije ukupna količina troškova na tržištu podeljeno sa ukupnim brojem mušterija – dolazi se do rezultata koliko je tačno novca po korisniku uloženo.

Poslednja lekcija nosi naziv lifetime money. „Ovde govorimo o fluktuaciji novca, zavisi koliko se ulaže u korisnike, troškove i koliko vredi taj korisnik, da li može da bude održiv za vašu prodavnicu ili je preskup, to je ključ i osnov e-commerca“, zaključio je Oliver.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.