Remote poslovi u inostranstvu nadohvat ruke zahvaljujući Oh Monday newsletteru

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Pre izvesnog vremena, Miloš Vučeković došao je na ideju da sa svojim drugom pokrene jedan projekat – newsletter koji bi svojim pretplatnicima besplatno dostavljao nedeljni spisak najinteresantnijih remote poslova u inostranim kompanijama.

Nakon nekoliko meseci ovaj dvočlani tim uspeo je da napravi MVP uz pomoć No Code alata, uspešno testirao svoju ideju i lansirao servis, koji trenutno ima 160 prijavljenih pretplatnika.

To su, objašnjava nam Miloš, postigli bez plaćene reklame i sa samo nekoliko postova na društvenim mrežama, a mi smo odlučili da sa njim detaljnije porazgovaramo što o samom nastanku projekta, što o izazovima sa kojima se on i njegov kolega Aleksandar Basara suočavaju na putu daljeg razvoja projekta Oh Monday.

Od No code platforme do krajnjeg proizvoda

„Servis Oh Monday nastao je prvenstveno iz želje da promenimo trenutnu situaciju na domaćem tržištu nastalu nakon usvajanja novih pravila za paušalno oporezivanje. Kako je  većina naših kolega izuzetno negativno reagovala na novonastalu situaciju i jasno pokazala želju da svoju karijeru nastavi u inostranstvu, počeli smo i mi da razmišljamo u tom pravcu i polako tražili neka rešenja“, započinje Miloš razgovor za Netokraciju.

Govoreći o početnim koracima osnivanja ovog servisa, Vučeković kaže da su nakon opsežne diskusije sa prijateljima i kolegama iz industrije, on i njegov drugar shvatili da je i dalje moguće raditi „kvalitetan“ freelance posao za strane klijente, a opet ostati u Srbiji, sa svim manama i benefitima društva u kojem živimo:

Kao logično rešenje nametnuo se model zapošljavanja na daljinu u punom radnom odnosu, sa svim benefitima koje bi zaposleni inače imali da su zaposleni u matičnim firmama. Ovakvi poslovi su novina čak i na razvijenim tržištima, a distribuirani timovi predstavljaju tek mali deo radne snage u svetu. To je bila naša osnovna pretpostavka od koje smo započeli razvoj i validaciju ideje.

Miloš je u nekoliko navrata istakao da je ovaj projekat prvobitno nastao iz želje da pomogne ljudima koji su u potrazi za ‘remote’ poslovima, a da ako bude u potpunosti zaživeo, moguće je da će deo poslovanja prepustiti novim ljudima koji postanu deo ovog projekta.

Za sada, na razvoju ovog projekta rade samo Miloš i Aleksandar ali, kako nam otkriva naš sagovornik, ideja je da se u narednom periodu, sa porastom obaveza tim proširi na više osoba, a sve pozicije koje vremenom budu otvorene biće u duhu ideje projekta – remote only.

On nam, između ostalog, otkriva i nešto više detalja o funkcionisanju samog servisa, kome je namenjen i koje benefite nudi krajnjim korisnicima:

Ovaj projekat, dakle, zamišljen je kao nedeljni newsletter koji korisnicima omogućava primanje ručno odabranih “remote” pozicija u inbox svakog ponedeljka tačno u sedam ujutru. Kao glavni benefit ovako jednostavnog pristupa vidimo lako korišćenje i brzinu pregleda sadržaja, što je u današnje vreme izuzetno retko. Za primarne korisnike smatramo sve one ljude koji žele da rade kvalitetnije i bolje plaćene poslove širom sveta, a bez potrebe za relokacijom.

Prema njegovim rečima, ovaj tim od samog starta se odlučio da pomenuti servis razvije isključivo na no code platformama što je, kako nam otkriva, bilo nešto potpuno novo i izazovno za njega i kolegu. Trenutno, Oh Monday integriše AirTable, MailerLite, Carrd i druge no code alate kako bi korisnicima omogućio stabilnu uslugu u svakom trenutku. 

Na pitanje Netokracije na koji način prikupljaju informacije o remote poslovima i kako ih selektuju u svoju bazu, Miloš nam objašnjava da se on i njegov kolega trude da svaki posao ručno provere, a ponekad poslodavca kontaktiraju direktno kako bi proverili koji su uslovi za određeni posao i da li postoje neka ograničenja. Kako kaže, smatraju da na taj način postižu veće zadovoljstvo i iskustvo kod korisnika, sa posebnim akcentom na relevantnost i kvalitet pozicija.

Kada je reč o konkurenciji, nje naravno ima, i to u vidu velikog broja portala za zapošljavanje, međutim, Vučeković napominje da ni jedan od njih nije usko specijalizovan za poslove na daljinu niti nudi opciju sortiranja poslova po tom kriterijumu. Međutim, on smatra da je svaka konkurencija dobrodošla i predstavlja korak u dobrom pravcu za sve koji traže ovakav vid zaposlenja.

Oh Monday je zamišljen kao jednostavan newsletter koji bi vremenom mogao da dobije i dodatni prostor za monetizaciju kao što su sponzorisani poslovi kompanija i drugih firmi.

Servis raste iz dana u dan, naredni korak monetizacija

Potencijal ovog newsletter-a ogleda se u tome da je za kratko vreme u svojoj bazi sakupio više od 100 korisnika što je, prema rečima našeg sagovornika, za sada sjajan rezultat s obzirom na to da su tek izašli iz beta faze proizvoda i da su objavili samo nekoliko newsletter-a. Uzimajući te podatke u obzir, Miloš ne skriva zadovoljstvo da je odziv korisnika izuzetno pozitivan što i statistike pokazuju:

Beležimo veliki rast iz nedelje u nedelju sa preko 130 trenutno aktivnih korisnika i rastom od preko 100% svake nedelje. Naravno, ovo nije baš mnogo realno jer smo tek počeli, pa su svi KPI-evi „nenormalni“, ali nadamo se konstantnom rastu od 5% svake nedelje, kao i da vremenom možemo još više da usavršimo našu uslugu i ponudimo bolje iskustvo svim našim korisnicima.

Vučeković je za Netokraciju podelio i planove na polju monetizacije, tačnije biznis modela samog projekta, rekavši da je prvenstveno ideja da se newsletter omasovi i omogući lak pronalazak poslova na daljinu – a da se tek onda u narednom periodu uvedu sponzorisani poslovi kompanija ili specijalni editorijali koji bi omogućili nesmetani rad servisa i dodatnu zaradu.

„Takođe, planiramo da ovaj proizvod zauvek ostane besplatan za korisnike koji traže posao i da tako dobije i socijalnu komponentu, koja nam je lično jako bitna“, otkrio nam je naš sagovornik, zaključivši razgovor da će on i njegov kolega u narednom periodu nastojati da postavljaju lako ostvarive planove i ciljeve, kao i da se nadaju prvoj monetizaciji do kraja ove godine – uz puno uspešnih poslovnih priča započetih upravo putem Oh Monday servisa.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.