Brendovi sve manje veruju X-u: Oglašavanje u padu, Mask jedan od krivaca

Brendovi sve manje veruju X-u: Oglašavanje u padu, Mask opet jedan od krivaca

Dolazak Elona Maska na mesto novog vlasnika Twittera, današnjeg X-a, donelo je velike promene za ovu mrežu. Jedna od njih tiče se i kontraverzi u vezi sadržaja na ovoj mreži, što je neke kompanije nateralo da povuku svoje oglase sa X-a.

Još od početka najave da Mask akvizira Twitter, ovu priču konstantno pratimo na Netokraciji. O tome koliko se ova mreža vremenom promenila i šta se sve zapravo dešavalo od same kupovine, čini se da bi mogla da se napiše manja knjiga ili posveti jedna potpuno nova rubrika na sajtu.

Sada nije ideja da se hronološki bavimo sledom događaja koju su usledili nakon kupovine Twittera (o čemu smo više puta pisali), ali jednostavno moramo da pomenemo novija dešavanja koja se tiču ove društvene mreže, posebno kada je reč o oglašavanju i prisustvu brendova na X-u.

Većina nas koji su aktivni na ovoj društvenoj mreži mogu da posvedoče šta se sve u proteklom periodu dešavalo Twitter-u. Mnogi korisnici su čak odlučili da ugase svoje profile i da ne budu više aktivni na ovoj mreži s obzirom na to koje su promene usledile kada je reč o konzumaciji i kreiranju sadržaja.

Najveće promene u vezi su sa kontraverznim stavovima Elona Maska kada je reč o sadržaju koji se objavljuje na ovoj mreži. Iako su prvo imali priču o slobodi govora, izbacivanju lažnih profila, uznemirujućeg sadržaja, izbacivanja govora mržnje i rasizma, čini se da stvari u realnosti nisu baš takve, koliko god se tim iza X-a trudio sa isfiltrira taj sadržaj.

Jednostavno, veoma je teško kontrolisati generisanje sadržaja na ovoj mreži i moderiranje istog s obzirom na to da je X i mesecima nakon akvizicije, manje-više isti kao nekada, kada je sve bilo u znaku plave ptice. Iako su najavljene ogromne promene u moderaciji sadržaja, one se nisu u potpunosti desile (bar ne na pravi način), što će se na kraju ispostaviti da je trn u oku mnogim velikim brendovima.

Govor mržnje i diskriminacija glavni problemi

Današnje velike i svetski poznate kompanije, ako govorimo o globalnom marketingu, ulažu velike resurse i pažnju na to da te reklame pošalju jasnu poruku publici ali da ni u kojem slučaju sa sobom ne nose kontraverzne poruke – niti da taj reklamni sadržaj bude objavljen na mestima gde se objavljuje sadržaj upitnih poruka i kvaliteta.

Još od kraja prošle i početkom ove godine, svedoci smo toga da je mnogo poznatnih brendova, tačnije preko 1.000 najaktivnijih oglašivača na X-u, odlučilo da povuče ili u potpunosti ugasi oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Među tim brendovima nalazili su se i Coca Cola, Jeep i Merck, a još ranije se upravni odbor tadašnjeg Twittera oglasio kada je reč o naglom padu prihoda od oglašavanja.

Na ovu odluku brendova, uglavnom je uticala nova politika novog vlasnika X-a, ali i masovna otpuštanja radnika što je samo dodatno pogoršalo imidž ove društvene mreže, utičući na to da se brendovi na neki način distanciraju od X-a. Sa druge strane, čini se da i nakon godinu dana posle svetski brendovi gube poverenje u X kao mesto gde njihovi oglasi mogu ostvariti željeni efekat.

Jedan od dokaza za to jeste i nedavna odluka IBM-a da stopira oglašavanje na pomenutoj mreži, što je novi udarac za X. Krivac u ovom slučaju je direktno Elon Mask koji je nastavio da podržava stavove desnice, povezujući se sa postovima koji promovišu antisemitizam i podstiču podršku “belom ponosu”.

Neprofitna organizacija Media Matters skrenula je pažnju na te izjave i istakla da su IBM, Apple, Comcast i druge kompanije sve imale oglase postavljene pored “pro-nacističkog” sadržaja (koji nije postavio Musk) na X-u. IBM je tom prilikom potvrdio za Financial Times:

Kompanija nema toleranciju na govor mržnje i diskriminaciju i da smo odmah suspendovali svako oglašavanje na X-u dok istražujemo ovu potpuno neprihvatljivu situaciju.

Sa druge strane, Mask je agresivno odgovorio na kritike prema njegovom X-u kada je reč o uređivanju antisemitskim sadržajem dok se reklamni sektor kompanije bori sa trenutnom krizom. Ipak, izvršna direktorka X-a Linda Iacarino rekla je da se većina najvećih oglašivača platforme vratila nakon što je odustala od oglašavanja na X-u zbog promena u moderiranju, ali je Media Matters ranije pokazao da brendovi troše mnogo manje nego što su to ranije radili.

Kako god da pogledamo, svako priča svoju priču. I dok iz X-a ponosno tvrde da ulažu maksimalne napore da se sadržaj na ovoj mreži moderira na najbolji mogući način, brendovi na globalu, posebno oni iz Evrope i SAD-a su izgubili poverenje u ovu društvenu mrežu i sa pravom se distancirali kada je reč o plasiranju oglasa.

Slična situacija može se preslikati i na region, jer činjenica je da brendovi ne žele nesigurnost i mesto za oglašavanje sopstvenog sadržaja među onim sadržajem koji je upitnog karaktera. Biće svakako zanimljivo ispratiti u narednom periodu kako će i na koji način da se razvija situacija sa oglašavanjem na X-u, da li su brendovi u potpunosti izgubili poverenje u ovu mrežu i da li će uopšte X biti sigurno mesto za brendove i oglašavanje njihovog sadržaja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Index Health osigurao dodatnih $3 miliona investicije za unapređenje proizvoda

Startap domaćeg osnivača Luke Ivićevića, Index Health iz Majamija, koji nudi usluge telemedicine zasnovane na personalizovanim podacima pacijenata, podigao je novih $3 miliona u 'seed' rundi investiranja.

Karijere

Borislav Vesnić: I game dev industrija u Srbiji se suočava sa otkazima, ali i dalje je u blagom porastu

Visoki porezi i nedostatak mentorstva u vođenju biznisa i dalje su glavni neprijatelji domaće gejming industrije, kaže Borislav Vesnić, jedan od osnivača Tricoman Studios. O tome, ali i o drugim izazovima (i dobrim stranama) njegovog preduzetničkog puta sa njim razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Tehnologija

Mislav Malenica: Razvoj veštačke inteligencije nije uticao na otkaze u IT industriji

Mislav Malenica, osnivač AI startapa Mindsmiths i potpredsednik organizacije Cro AI, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bio je jedan od panelista, a u intervjuu za Netokraciju objasnio je zašto veštačka inteligencija ne može zameniti ljude i kako takav stav štetno utiče na njen razvoj.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-nemački randevu.tech zatvorio ‘pre-seed’ investiciju od € 325.000

ICT Hub Venture, TS Ventures Fond i Earlybird Vision Lab inkubator udruženo su investirali u randevu.tech - tehnološku kompaniju sa sedištem u Berlinu i Beogradu koja transformiše način na koje kompanije grade i razvijaju B2B marketplace rešenja i digitalne proizvode.

Office Talks Podcast

Stanje IT industrije i odnos programera prema HR-u

U 169. epizodi Office Talks podkasta sa Ivom Marinković (Smallpdf) i Anom Golobočanin (Daon), analiziramo trenutno stanje na IT tržištu kao i probleme sa kojima se susreću tehnološke kompanije.

Karijere

Popunite anketu o transparentnosti IT plata u Srbiji

Inicijativa "Anketa o platama - Transparentnost zarada u IT industriji" biće anonimna, a pokrenuta je sa ciljem unapređenja transparentnosti i otvorenosti unutar srpske IT zajednice.

Novost

Trickest lansira javnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a

Trickest, startap koji posluje u domenu automatizacije cybersecurity procesa, lansirao je svima dostupnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a.

Sponzorisano

STADA GIS Serbia ima tim od 150 ljudi u Beogradu i Vršcu – i trenutno traži nove kolege

Kako izgleda poslovanje u okviru kompanije STADA GIS Serbia? Otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Sofascore ima preko 25 miliona aktivnih korisnika mesečno, a ljudi iz Srbije najviše prate košarku

Svi ljubitelji sporta ali i sportskog klađenja, gotovo sigurno imaju instaliranu aplikaciju Sofascore na svojim telefonima. O tome kako ovaj servis funkcioniše i kako izgleda poslovanje ove kompanije, razgovarali smo sa osnivačem Ivanom Bešlićem.