Brendovi sve manje veruju X-u: Oglašavanje u padu, Mask jedan od krivaca

Brendovi sve manje veruju X-u: Oglašavanje u padu, Mask opet jedan od krivaca

Dolazak Elona Maska na mesto novog vlasnika Twittera, današnjeg X-a, donelo je velike promene za ovu mrežu. Jedna od njih tiče se i kontraverzi u vezi sadržaja na ovoj mreži, što je neke kompanije nateralo da povuku svoje oglase sa X-a.

Još od početka najave da Mask akvizira Twitter, ovu priču konstantno pratimo na Netokraciji. O tome koliko se ova mreža vremenom promenila i šta se sve zapravo dešavalo od same kupovine, čini se da bi mogla da se napiše manja knjiga ili posveti jedna potpuno nova rubrika na sajtu.

Sada nije ideja da se hronološki bavimo sledom događaja koju su usledili nakon kupovine Twittera (o čemu smo više puta pisali), ali jednostavno moramo da pomenemo novija dešavanja koja se tiču ove društvene mreže, posebno kada je reč o oglašavanju i prisustvu brendova na X-u.

Većina nas koji su aktivni na ovoj društvenoj mreži mogu da posvedoče šta se sve u proteklom periodu dešavalo Twitter-u. Mnogi korisnici su čak odlučili da ugase svoje profile i da ne budu više aktivni na ovoj mreži s obzirom na to koje su promene usledile kada je reč o konzumaciji i kreiranju sadržaja.

Najveće promene u vezi su sa kontraverznim stavovima Elona Maska kada je reč o sadržaju koji se objavljuje na ovoj mreži. Iako su prvo imali priču o slobodi govora, izbacivanju lažnih profila, uznemirujućeg sadržaja, izbacivanja govora mržnje i rasizma, čini se da stvari u realnosti nisu baš takve, koliko god se tim iza X-a trudio sa isfiltrira taj sadržaj.

Jednostavno, veoma je teško kontrolisati generisanje sadržaja na ovoj mreži i moderiranje istog s obzirom na to da je X i mesecima nakon akvizicije, manje-više isti kao nekada, kada je sve bilo u znaku plave ptice. Iako su najavljene ogromne promene u moderaciji sadržaja, one se nisu u potpunosti desile (bar ne na pravi način), što će se na kraju ispostaviti da je trn u oku mnogim velikim brendovima.

Govor mržnje i diskriminacija glavni problemi

Današnje velike i svetski poznate kompanije, ako govorimo o globalnom marketingu, ulažu velike resurse i pažnju na to da te reklame pošalju jasnu poruku publici ali da ni u kojem slučaju sa sobom ne nose kontraverzne poruke – niti da taj reklamni sadržaj bude objavljen na mestima gde se objavljuje sadržaj upitnih poruka i kvaliteta.

Još od kraja prošle i početkom ove godine, svedoci smo toga da je mnogo poznatnih brendova, tačnije preko 1.000 najaktivnijih oglašivača na X-u, odlučilo da povuče ili u potpunosti ugasi oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Među tim brendovima nalazili su se i Coca Cola, Jeep i Merck, a još ranije se upravni odbor tadašnjeg Twittera oglasio kada je reč o naglom padu prihoda od oglašavanja.

Na ovu odluku brendova, uglavnom je uticala nova politika novog vlasnika X-a, ali i masovna otpuštanja radnika što je samo dodatno pogoršalo imidž ove društvene mreže, utičući na to da se brendovi na neki način distanciraju od X-a. Sa druge strane, čini se da i nakon godinu dana posle svetski brendovi gube poverenje u X kao mesto gde njihovi oglasi mogu ostvariti željeni efekat.

Jedan od dokaza za to jeste i nedavna odluka IBM-a da stopira oglašavanje na pomenutoj mreži, što je novi udarac za X. Krivac u ovom slučaju je direktno Elon Mask koji je nastavio da podržava stavove desnice, povezujući se sa postovima koji promovišu antisemitizam i podstiču podršku “belom ponosu”.

Neprofitna organizacija Media Matters skrenula je pažnju na te izjave i istakla da su IBM, Apple, Comcast i druge kompanije sve imale oglase postavljene pored “pro-nacističkog” sadržaja (koji nije postavio Musk) na X-u. IBM je tom prilikom potvrdio za Financial Times:

Kompanija nema toleranciju na govor mržnje i diskriminaciju i da smo odmah suspendovali svako oglašavanje na X-u dok istražujemo ovu potpuno neprihvatljivu situaciju.

Sa druge strane, Mask je agresivno odgovorio na kritike prema njegovom X-u kada je reč o uređivanju antisemitskim sadržajem dok se reklamni sektor kompanije bori sa trenutnom krizom. Ipak, izvršna direktorka X-a Linda Iacarino rekla je da se većina najvećih oglašivača platforme vratila nakon što je odustala od oglašavanja na X-u zbog promena u moderiranju, ali je Media Matters ranije pokazao da brendovi troše mnogo manje nego što su to ranije radili.

Kako god da pogledamo, svako priča svoju priču. I dok iz X-a ponosno tvrde da ulažu maksimalne napore da se sadržaj na ovoj mreži moderira na najbolji mogući način, brendovi na globalu, posebno oni iz Evrope i SAD-a su izgubili poverenje u ovu društvenu mrežu i sa pravom se distancirali kada je reč o plasiranju oglasa.

Slična situacija može se preslikati i na region, jer činjenica je da brendovi ne žele nesigurnost i mesto za oglašavanje sopstvenog sadržaja među onim sadržajem koji je upitnog karaktera. Biće svakako zanimljivo ispratiti u narednom periodu kako će i na koji način da se razvija situacija sa oglašavanjem na X-u, da li su brendovi u potpunosti izgubili poverenje u ovu mrežu i da li će uopšte X biti sigurno mesto za brendove i oglašavanje njihovog sadržaja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Intervju

Neubase olakšava online otvaranje firme u SAD-u za nerezidente uz prilagođene cene

Kompanija Neubase bavi se osnivanjem LLC preduzeća u SAD-u za nerezidente, sa posebnim fokusom na preduzetnike sa Balkana. Mi smo imali priliku da u velikom intervjuu razgovaramo sa osnivačima ove kompanije.

Office Talks Podcast

Da li je novi Hladni rat u toku?

Šta se dešava u odnosu SAD-a i Kine i da li se Rusija meša u izbore u Americi? Samo su neka od pitanja na koja smo dali odgovor u 187. epizodi Office Talks podkasta!

Gaming

Legende gejming industrije na ovogodišnjoj For the Win! konferenciji

SGA će 29. i 30. maja u Beogradu domaćoj i evropskoj gejming zajednici ponuditi uzbudljiv program sa više od 40 govornika, istaknutih predstavnika vodećih globalnih kompanija.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Sponzorisano

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Web 3.0

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.

Ekskluzivno

TS Ventures uložio u Reputeo i Mindsmiths — vodeće regionalne AI startape

Srpski investicioni fond Telekom Ventures podržao je domaći Reputeo i hrvatski Mindsmiths, prepoznavši njihov potencijal za globalni rast na polju veštačke inteligencije.