Digitalno oglašavanje u Srbiji za vreme korona virusa - da li prekidati kampanje?

Korisnici sede kod kuće u dosadi i panici – da li je sada pravo vreme da uđete ‘all in’ u oglašavanje?

Mnogi od vas se pitaju kako treba da izgleda 'online' oglašavanje u doba korona virusa? Ako mene pitate - stavljajte sve na kampanje!

Prema Digital 2020. Global Overview izveštaju, provedemo skoro sedam sati online. To je, bre, trećina dana! Ruku na srce, to smo znali i ranije – da smo zalepljeni za ekrane i da ih ne puštamo.

Međutim, dogodila se situacija sa korona virusom, a potom i vanredno stanje (a vrlo moguće uskoro i karantin). Možete samo zamisliti koliko će eksponencijalno ići kriva kada je rabljenje Interneta i buljenje u ekrane u pitanju.

Sve je to normalno. Ljudi su uplašeni jer se nikada ranije nismo našli u ovakvoj situaciji. Svako malo čitaju vesti. Jedino oko čega se svi slažu jeste ostanak kod kuće i samoizolacija.

Od problema do prilike

Za mnoge je to super, Netflix & chill scenario iz snova. Za roditelje sa malom decom… Pa, ne baš. Kreativnost ima granice, bilo je zabavno od stola napraviti šator, jednom. A i ovo proleće nam baš ne ide na ruku – jer kako objasniti deci zbog čega ne mogu napolje da se igraju? Verujem da će u nekom trenutku i oni najokoreliji popustiti i reći: Ok, koji crtać bi da gledaš?

Čim puste neki streaming servis uhvatili su se za telefon, jer su od najranijih dana naučili sve epizode Čejsa i Maršala napamet. Svako gleda šta mu se sviđa i svi zadovoljni.

I zamislite samo tu količinu impresija? Možda zvučim kao truli kapitalista, ali tako je. Korona, samoizolacija i (potencijalni) karantin će digitalnim marketing profesionalcima dati neslućene mogućnosti kada je oglašavanje u pitanju. Ili možda neće?

I pored toga, veliki igrači već uveliko gase najavljene kampanje i smanjuju budžete. Što je možda i očekivano, naročito za one iz FMCG sektora ili turizma.

Međutim, ovo se itekako odražava na celokupnu marketing industriju kao domino efekat. Agencije kao da nisu htele da veruju da će COVID-19 imati efekta i na njihovo poslovanje. Contingency plan nije bio ni na to-do listi, a kamoli da je neko zapravo o tome razmišljao. Jer, smak sveta uglavnom nije stvar na koju je menadžment pripremljen.

Sada je to, pak, dosta drugačije. Svi prave računice i razne Excel tabele. Na stranu očekivani profit i otkazane kampanje, glavno pitanje je šta sa ljudima? Ok, poslaćemo ih kući. Tu je nebrojeno mnogo platformi za rad od kuće, ali odakle isplatiti plate i doprinose kada nema (očekivanog) prihoda? Cashflow je oduvek bio problem zbog sada već ustaljene prakse u marketingu zvane valuta plaćanja od 60 dana. Možete zamisliti koliko će sada trajati tih „60 dana“?

Oglašavanje pati od sezonalnosti koja je upravo prekinuta

Dok neki, kako čujem, razmišljaju da direktorima i menadžerima umanje zarade kako bi celi timovi ostali na okupu dok sve ovo ne prođe, drugi razmišljaju kako da se spasu bankrota i prave spiskove zaposlenih kojima će se zahvaliti.

Kada su mene pitali za savet šta raditi sa kampanjama, moj odgovor je bio – all in! Stavljaj sve na kampanje!

Naravno, sigurno je potrebno modifikovati razne stvari kod već planiranih kampanja. Možda čak i odložiti neke kampanje (lansiranje novog proizvoda recimo). Ali, zaista mislim da je sada pravi value for money momenat kada je oglašavanje u pitanju.

Jer oglašavanje pati od sezonalnosti koje je uslovljeno izborom i količinom stvari koje možemo raditi ili ne. Kada uglavnom najmanje trošimo budžete na oglašavanje? Tokom leta, jer su ljudi napolju i imaju toliko drugih stvar koje radije biraju da rade nego da gledaju svoje telefone. Ovo je druga krajnost. Nemaju šta drugo da rade –  jer ne smeju. Situacija koja se sigurno neće ponoviti uskoro.

Kako naši odbrambeni mehanizmi funkcionišu tako da u stresnim situacijama razmišljamo o nečemu lepom, sada je pravo vreme da ponudite drugačiju perspektivu kroz oglašavanje. Da ne kažem, oglasite nešto čime ćemo „čim prođe ovo sr***“ moći da častimo sebe. Bilo da je to novi model patika ili letovanje.

Perite ruke, budite odgovorni i iskoristite te silne impresije!


Ilustracije izašle iz digitalnog pera Storyline Belgrade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.