Digitalno oglašavanje u Srbiji za vreme korona virusa - da li prekidati kampanje?

Korisnici sede kod kuće u dosadi i panici – da li je sada pravo vreme da uđete ‘all in’ u oglašavanje?

Mnogi od vas se pitaju kako treba da izgleda 'online' oglašavanje u doba korona virusa? Ako mene pitate - stavljajte sve na kampanje!

Prema Digital 2020. Global Overview izveštaju, provedemo skoro sedam sati online. To je, bre, trećina dana! Ruku na srce, to smo znali i ranije – da smo zalepljeni za ekrane i da ih ne puštamo.

Međutim, dogodila se situacija sa korona virusom, a potom i vanredno stanje (a vrlo moguće uskoro i karantin). Možete samo zamisliti koliko će eksponencijalno ići kriva kada je rabljenje Interneta i buljenje u ekrane u pitanju.

Sve je to normalno. Ljudi su uplašeni jer se nikada ranije nismo našli u ovakvoj situaciji. Svako malo čitaju vesti. Jedino oko čega se svi slažu jeste ostanak kod kuće i samoizolacija.

Od problema do prilike

Za mnoge je to super, Netflix & chill scenario iz snova. Za roditelje sa malom decom… Pa, ne baš. Kreativnost ima granice, bilo je zabavno od stola napraviti šator, jednom. A i ovo proleće nam baš ne ide na ruku – jer kako objasniti deci zbog čega ne mogu napolje da se igraju? Verujem da će u nekom trenutku i oni najokoreliji popustiti i reći: Ok, koji crtać bi da gledaš?

Čim puste neki streaming servis uhvatili su se za telefon, jer su od najranijih dana naučili sve epizode Čejsa i Maršala napamet. Svako gleda šta mu se sviđa i svi zadovoljni.

I zamislite samo tu količinu impresija? Možda zvučim kao truli kapitalista, ali tako je. Korona, samoizolacija i (potencijalni) karantin će digitalnim marketing profesionalcima dati neslućene mogućnosti kada je oglašavanje u pitanju. Ili možda neće?

I pored toga, veliki igrači već uveliko gase najavljene kampanje i smanjuju budžete. Što je možda i očekivano, naročito za one iz FMCG sektora ili turizma.

Međutim, ovo se itekako odražava na celokupnu marketing industriju kao domino efekat. Agencije kao da nisu htele da veruju da će COVID-19 imati efekta i na njihovo poslovanje. Contingency plan nije bio ni na to-do listi, a kamoli da je neko zapravo o tome razmišljao. Jer, smak sveta uglavnom nije stvar na koju je menadžment pripremljen.

Sada je to, pak, dosta drugačije. Svi prave računice i razne Excel tabele. Na stranu očekivani profit i otkazane kampanje, glavno pitanje je šta sa ljudima? Ok, poslaćemo ih kući. Tu je nebrojeno mnogo platformi za rad od kuće, ali odakle isplatiti plate i doprinose kada nema (očekivanog) prihoda? Cashflow je oduvek bio problem zbog sada već ustaljene prakse u marketingu zvane valuta plaćanja od 60 dana. Možete zamisliti koliko će sada trajati tih „60 dana“?

Oglašavanje pati od sezonalnosti koja je upravo prekinuta

Dok neki, kako čujem, razmišljaju da direktorima i menadžerima umanje zarade kako bi celi timovi ostali na okupu dok sve ovo ne prođe, drugi razmišljaju kako da se spasu bankrota i prave spiskove zaposlenih kojima će se zahvaliti.

Kada su mene pitali za savet šta raditi sa kampanjama, moj odgovor je bio – all in! Stavljaj sve na kampanje!

Naravno, sigurno je potrebno modifikovati razne stvari kod već planiranih kampanja. Možda čak i odložiti neke kampanje (lansiranje novog proizvoda recimo). Ali, zaista mislim da je sada pravi value for money momenat kada je oglašavanje u pitanju.

Jer oglašavanje pati od sezonalnosti koje je uslovljeno izborom i količinom stvari koje možemo raditi ili ne. Kada uglavnom najmanje trošimo budžete na oglašavanje? Tokom leta, jer su ljudi napolju i imaju toliko drugih stvar koje radije biraju da rade nego da gledaju svoje telefone. Ovo je druga krajnost. Nemaju šta drugo da rade –  jer ne smeju. Situacija koja se sigurno neće ponoviti uskoro.

Kako naši odbrambeni mehanizmi funkcionišu tako da u stresnim situacijama razmišljamo o nečemu lepom, sada je pravo vreme da ponudite drugačiju perspektivu kroz oglašavanje. Da ne kažem, oglasite nešto čime ćemo „čim prođe ovo sr***“ moći da častimo sebe. Bilo da je to novi model patika ili letovanje.

Perite ruke, budite odgovorni i iskoristite te silne impresije!


Ilustracije izašle iz digitalnog pera Storyline Belgrade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.