Digitalno oglašavanje u Srbiji za vreme korona virusa - da li prekidati kampanje?

Korisnici sede kod kuće u dosadi i panici – da li je sada pravo vreme da uđete ‘all in’ u oglašavanje?

Mnogi od vas se pitaju kako treba da izgleda 'online' oglašavanje u doba korona virusa? Ako mene pitate - stavljajte sve na kampanje!

Prema Digital 2020. Global Overview izveštaju, provedemo skoro sedam sati online. To je, bre, trećina dana! Ruku na srce, to smo znali i ranije – da smo zalepljeni za ekrane i da ih ne puštamo.

Međutim, dogodila se situacija sa korona virusom, a potom i vanredno stanje (a vrlo moguće uskoro i karantin). Možete samo zamisliti koliko će eksponencijalno ići kriva kada je rabljenje Interneta i buljenje u ekrane u pitanju.

Sve je to normalno. Ljudi su uplašeni jer se nikada ranije nismo našli u ovakvoj situaciji. Svako malo čitaju vesti. Jedino oko čega se svi slažu jeste ostanak kod kuće i samoizolacija.

Od problema do prilike

Za mnoge je to super, Netflix & chill scenario iz snova. Za roditelje sa malom decom… Pa, ne baš. Kreativnost ima granice, bilo je zabavno od stola napraviti šator, jednom. A i ovo proleće nam baš ne ide na ruku – jer kako objasniti deci zbog čega ne mogu napolje da se igraju? Verujem da će u nekom trenutku i oni najokoreliji popustiti i reći: Ok, koji crtać bi da gledaš?

Čim puste neki streaming servis uhvatili su se za telefon, jer su od najranijih dana naučili sve epizode Čejsa i Maršala napamet. Svako gleda šta mu se sviđa i svi zadovoljni.

I zamislite samo tu količinu impresija? Možda zvučim kao truli kapitalista, ali tako je. Korona, samoizolacija i (potencijalni) karantin će digitalnim marketing profesionalcima dati neslućene mogućnosti kada je oglašavanje u pitanju. Ili možda neće?

I pored toga, veliki igrači već uveliko gase najavljene kampanje i smanjuju budžete. Što je možda i očekivano, naročito za one iz FMCG sektora ili turizma.

Međutim, ovo se itekako odražava na celokupnu marketing industriju kao domino efekat. Agencije kao da nisu htele da veruju da će COVID-19 imati efekta i na njihovo poslovanje. Contingency plan nije bio ni na to-do listi, a kamoli da je neko zapravo o tome razmišljao. Jer, smak sveta uglavnom nije stvar na koju je menadžment pripremljen.

Sada je to, pak, dosta drugačije. Svi prave računice i razne Excel tabele. Na stranu očekivani profit i otkazane kampanje, glavno pitanje je šta sa ljudima? Ok, poslaćemo ih kući. Tu je nebrojeno mnogo platformi za rad od kuće, ali odakle isplatiti plate i doprinose kada nema (očekivanog) prihoda? Cashflow je oduvek bio problem zbog sada već ustaljene prakse u marketingu zvane valuta plaćanja od 60 dana. Možete zamisliti koliko će sada trajati tih „60 dana“?

Oglašavanje pati od sezonalnosti koja je upravo prekinuta

Dok neki, kako čujem, razmišljaju da direktorima i menadžerima umanje zarade kako bi celi timovi ostali na okupu dok sve ovo ne prođe, drugi razmišljaju kako da se spasu bankrota i prave spiskove zaposlenih kojima će se zahvaliti.

Kada su mene pitali za savet šta raditi sa kampanjama, moj odgovor je bio – all in! Stavljaj sve na kampanje!

Naravno, sigurno je potrebno modifikovati razne stvari kod već planiranih kampanja. Možda čak i odložiti neke kampanje (lansiranje novog proizvoda recimo). Ali, zaista mislim da je sada pravi value for money momenat kada je oglašavanje u pitanju.

Jer oglašavanje pati od sezonalnosti koje je uslovljeno izborom i količinom stvari koje možemo raditi ili ne. Kada uglavnom najmanje trošimo budžete na oglašavanje? Tokom leta, jer su ljudi napolju i imaju toliko drugih stvar koje radije biraju da rade nego da gledaju svoje telefone. Ovo je druga krajnost. Nemaju šta drugo da rade –  jer ne smeju. Situacija koja se sigurno neće ponoviti uskoro.

Kako naši odbrambeni mehanizmi funkcionišu tako da u stresnim situacijama razmišljamo o nečemu lepom, sada je pravo vreme da ponudite drugačiju perspektivu kroz oglašavanje. Da ne kažem, oglasite nešto čime ćemo „čim prođe ovo sr***“ moći da častimo sebe. Bilo da je to novi model patika ili letovanje.

Perite ruke, budite odgovorni i iskoristite te silne impresije!


Ilustracije izašle iz digitalnog pera Storyline Belgrade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.