Stevan Cvetković, izvršni direktor Office Bite startapa, za Netokraciju otkriva kako funkcioniše platforma koja omogućava grupnu dostavu hrane, zadovoljavajući ukus svih zaposlenih.
Kada dođe vreme ručku, u kompanijama se postavlja neizostavno pitanje: “Odakle poručujemo danas”? Među kolegama nastupa rasprava oko izbora restorana i aplikacije preko koje će naručiti hranu, a to može da potraje i čitavu pauzu. Najzad, kada se donese konačna odluka, obavezno neko ostaje nezadovoljan, jer hrana koju je izglasala većina nije po njegovom ukusu.
Tragajući za idealnim rešenjem ovog problema, naišli smo na platformu pod nazivom Office Bite koja, po svim kriterijumima, predstavlja odgovor na naša pitanja. Reč je o proizvodu istoimenog domaćeg startapa koji je, po svemu sudeći, učinio nemoguće — pomirio gladne kolege i uneo mir u kancelarije.
U intervjuu koji sledi, Stevan Cvetković, izvršni direktor gorenavedenog startapa, govorio je o celokupnom konceptu Office Bite platforme i benefitima koje ona nudi korisnicima.
Od Excel tabele do web aplikacije
Na početku razgovora, Stevan nam je ispričao kako je izgledao put nastanka startapa za koji kaže da je bio prilično neobičan. Naime, godine 2015. je Marko Nikolić — tadašnji praktikant u kompaniji Byteout Software — dobio zadatak da Excel fajl, u kome su skupljali porudžbine za ručak zaposlenih, pretvori u web aplikaciju koju će oni moći da koriste.
Tako je nastala prva verzija Office Bite-a, a ubrzo se rodila ideja o širenju biznisa, što Stevan opisuje na sledeći način:
Tri godine kasnije, 2018. shvatili su da problem ručka na radnom mestu imaju i druge firme, te počeli da razmišljaju o aplikaciji kao o potencijalnom proizvodu koji bi mogli da plasiraju na lokalno i šire.
Već sredinom 2019. godine osnovan je Office Bite d.o.o. i formiran tim koji je trebalo da plasira aplikaciju većem broju kompanija u Beogradu. Nažalost, ideja nije zaživela jer je pandemija početkom 2020. potpuno zaustavila projekat.
Sve to vreme, naš sagovornik je radio nešto veoma slično. Krajem 2019. godine osnovao je startap Gajbica.rs, osmišljen kao servis za dostavu voća i drugih svežih namirnica malih lokalnih proizvođača i distributera hrane, namenjen kompanijama. Kako kaže, krenulo im je sjajno sve dok:
Nije nastupila pandemija, kada smo izgubili sve klijente u roku od 3 dana. Okrenuli smo se domaćinstvima iz nužde, ali ovo je bio pivot koji nismo uspešno izveli. Kasnije sam pokušavao da žongliram sa biznis klijentima i fizičkim licima kroz jedan brend, što definitivno nije išlo.
Tokom ovog perioda, Stevan je naučio mnogo o razlikama između B2B i B2C modela u industriji hrane, a prema njegovim rečima, ovo znanje mu danas mnogo znači. S Dušanom Popovićem, vlasnikom gorepomenutog Byteout Software startapa, upoznao se 2021. godine.

Mali tim, otvoren za nove članove
Dušan mu se obratio s molbom da Gajbica.rs pomogne Office Bite servisu, jer su već imali zahteve od svojih klijenata za voćem i ostalom užinom, pa je ova saradnja bila i više nego prirodna:
Dule i ja smo brzo kliknuli i dogovorili da prebacimo sve klijente i pravna lica sa Gajbica.rs na Office Bite, i da nastavimo da razvijamo platformu koja treba da pomogne kompanijama i njihovim zaposlenima da efikasno poručuju sjajnu hranu.
Saradnju smo formalizovali u avgustu 2021, kada sam ja i zvanično preuzeo Office Bite od Byteout Softwar-a i nastavio da vodim ovaj startap sa potpunom posvešćenošću.
Stevan je tako postao suvlasnik Office Bite-a sa 65% vlasništva, dok je ostatak od 35% ostao u vlasništvu Byteout Software-a. On trenutno obavlja funkciju izvršnog direktora (CEO), dok je na poziciji tehničkog direktora (CTO) Marko Nikolić — praktikant s početka razgovora, koji je od Excel tabele načinio aplikaciju.
Čitav tim čini četvoro stalno zaposlenih u Bite Office-u, dok ostali saradnici dolaze iz Byteout-a i uključeni su u okviru part time rola:
Ana Mitić nam povremeno vrši ulogu CFO-a, a Byteout nam pomaže i sa HR funkcijom, gde Božana Marković svakodnevno doprinosi izgradnji zdravog radnog okruženja. Tim je mali, ali plan nam je da ove godine minimum dupliramo broj zaposlenih.
Byteout Software je, polovinom prošle godine, uložio 90% sredstava da se Office Bite podigne i osamostali kao kompanija. Ipak, naš sagovornik je svestan činjenice da je u pitanju industrija koja zahteva velika ulaganja, zbog čega priželjkuje da do sledeće godine njegov startap podigne prvu veliku rundu investicija.
Nakon priče o nastanku, Stevan nam je objasnio koncept platforme, sistem poručivanja, plaćanja i dostave. Takođe, interesovalo nas je na koji način platforma olakšava “problem” ručka u kancelariji i koje sve modele saradnje imaju u ponudi.
Brz i lak izbor hrane, uz pouzdanu dostavu
Platforma Office Bite sastoji se iz dva dela, aplikacija koja podmiruje individualne potrebe zaposlenih za hranom na radnom mestu i marketplace-a koji pokriva sve prilike poručivanja hrane kao što su voće, grickalice, napici, keterinzi za događaje i slavlja, pokloni za zaposlene, saradnike i partnere. Stevan nam je, potom, nabrojao koji su sve tipovi lokala uvršteni u ponudu, ali i benefite koje platforma nudi:
I na jednoj i na drugoj strani platforme, regrutujemo lokalne keteringe, restorane, lokale brze hrane, pekare, piljare, poslastičarnice, i sve druge proizvođače i distributere koji našim klijentima i korisnicima mogu da dostave sjajnu hranu i piće.
Što se konkretno aplikacije tiče, ona rešava problem ručka u kancelariji kroz sledeće benefite: rotirajuća ponuda restorana, ograničena ponuda sjajnih keteringa i restorana koja se menja svakoga dana.
Izbor hrane je brz i lak, a dostava pouzdana, koja do kuhinje u kancu stiže svaki dan u isto vreme odabrano od strane kompanije. Najzad, moguća je organizacija grupnog poručivanja i dostave gde su pojedinačne porudžbine obeležene imenima. Tako da svako lako nalazi svoju klopu.

Kada su u pitanju jelovnici i dinamika njihovog postavljanja na platformu, naš sagovornik objašnjava da su oni dostupni petkom za celu sledeću nedelju, sa rasporedom i planom obroka za svaki dan.
Poručivanje se vrši do 10 ujutru za isti dan, s tim što restorani ograničavaju jelovnik od 16.30 prethodnog dana na jela koja mogu brzo da spreme i dostave, dok je zahtevnija jela potrebno najavtiti ranije.
Dostava stiže svakoga dana u isto vreme, a vreme definišu uglavnom zaposleni. Najviše lokacija se dostavlja između 11 i 13 časova. Plaćanje se vrši eBanking uplatom kredita prema primeru uplatnice koje se nalazi na profilu svakog korisnika u aplikaciji.
U pitanju je kredit koji korisnici troše pri svakodnevnom poručivanju, te na taj način imaju bolju kontrolu svojih troškova ishrane na radnom mestu. A kako sve to funkcioniše, naš sagovornik objašnjava ovako:
Kompanija ima mogućnost da subvencioniše obroke kroz aplikaciju i dodeli kupon koji zaposleni mogu da koriste pri dnevnom poručivanju ručka. Za sve iskorišćene dnevne kupone kompaniji svakoga petka šaljemo fakturu sa specifikacijom potrošnje po zaposlenom i po korišćenom keteringu/restoranu.
Trenutno imamo 15 kompanija koje subvencionišu obroke svojim zaposlenima, ali mislim da će taj broj svakako da raste ove godine, jer već pregovaramo sa par potencijalno velikih klijenata.
Nadalje, zanimalo nas je da li je fokus aplikacije na određenoj kuhinji ili ima za “svakog po nešto”. Odnosno, da li je moguće da zaposleni biraju odakle će poručivati hranu ili mora postojati zajednički dogovor oko objekta iz kojeg se poručuje tog dana.
Stevan nam je odgovorio da trenutno sarađuju sa 50-ak keteringa, restorana, lokala brze hrane i pekara. Meniji se formiraju uz pomoć algoritma koji je definisan na osnovu preferencija korisnika, prema tipu hrane i kuhinje koje oni iskazuju pri registraciji, ali i prema tipu i lokaciji restorana, odnosno keteringa, a glavni cilj je:
Da zadovoljimo sve korisnike. Većina zahteva kuvana ili domaća jela, ali gledamo da zadovoljimo i specifične potrebe manjeg broja korisnika, pa tako uz ketering sa kuvanim jelima često pridružujemo neki restoran sa zdravijim varijantama obroka. Jednom nedeljno se u meni ubace neki burgeri ili roštilj, ili neka druga manje zdrava poslastica za ‘cheat day’.
Prilikom registracije, korisnici su upitani za predloge restorana i keteringa koje bi želeli da vide u ponudi. Upravo od toga zavisi regrutacija novih partnera. Takođe, ako im se neki od restorana ili keteringa ne sviđa, imaju opciju da pišu korisničkoj podršci kako bi se taj restoran izbacio iz ponude:
Mi naravno to za tog klijenta i uradimo. Hrana je veoma pipava kategorija. Interesantno je da se dešava da imamo ketering koji u nekoliko kancelarija obožavaju, dok u drugih nekoliko traže da se ketering izbaci iz ponude. Mi svakako ukuse i glas korisnika ne preispitujemo.
Za sve one koji nisu raspoloženi za kuvana jela, ili pak žele da užinaju između obroka, aplikacija nudi opciju poručivanja iz prodavnice, koja je koncipirana kao marketplace namenjen office menadžerima, čiji zadatak je samo da pronađu potrebne i proverene vendore za sve prilike poručivanja hrane.
Namirnice, koje se mogu pronaći u prodavnici, podeljene su u četiri osnovne kategorije:
- Voće, slatkiši i grickalice — dostupno na nedeljnom nivou;
- Kafa i drugi napici — dostupno jednom u tri nedelje;
- Hrana za događaje i proslave u kancelariji — povremeno i periodično poručivanje usluga keteringa, pekara, poslastičarnica;
- Pokloni za zaposlene i partnere — pića, premijum slatkiši i ostali proizvodi lokalnih proizvođača.

Trenutno je na marketplace-u dostupno oko deset vendora — piljare koje dostavljaju voće i grickalice, distributeri kafe i pića, proizvođači slatkiša i sokova. Stevan najavljuje značajno širenje mreže vendora u budućnosti, te da im je cilj da ih na kraju godine bude 60 na platformi, a uslov za saradnju je jedan:
Ideja je da naš marketplace okuplja samo pouzdane vendore, koji mogu da dostave velike količine svojih proizvoda na vreme, uz organizaciju dostave po kuhinjama ili spratovima, prema instrukcijama onoga koji poručuje.
Uz sve navedeno, osigurano je da se sva ambalaža, u kojoj se proizvodi dostavljaju, uzme nazad, i vrati u ponovnu upotrebu gde god je to moguće. Svakog petka klijentima se izdaje po faktura za sve porudžbine napravljene te nedelje, tako da je administrativni napor oko prikupljanja dokumentacije i plaćanja porudžbina značajno smanjen.
Ponuda kuvanih jela i namirnica trenutno je dostupna iz restorana i prodavnica u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Ona je najbogatija u Beogradu, ali Stevan ističe da intenzivno rade na proširenju poslovanja i u druga dva centra.
Uskoro će u ponudi biti i doručak
U 2022. godini, startap je uspostavio saradnju sa 86 kompanija koje zapošljavaju 7.100 ljudi. Prosečna mesečna stopa rasta bila je 16%, a s obzirom da se prodajom bavio samo Stevan, te da je marketing budžet bio skoro nepostojeći, rezultati su i više nego zadovoljavajući. Naš sagovornik je sve to ilustrovao brojem kompanija koje aktivno koriste platformu:
Trenutno imamo 79 aktivnih klijenata kompanija. U našu ciljnu grupu spadaju sve kompanije sa 10+ zaposlenih, tako da dobro poznajemo specifične potrebe i malih ekipa i velikih sistema sa više od 500 zaposlenih. Neka od velikih imena koje bih mogao da pomenem su Astra Zeneca, Schneider Electric, Erste Banka, Black Rock, CPA Global i FIS.
Navedeni rast, omogućio je startapu da dalje gradi tim i zapošljava nove kadrove, a samim tim i da dalje razvija svoj proizvod. Stevan ove godine najavljuje brži rast jer su, kako kaže, formirali marketing budžet, kreirali prodajni sistem, a najavljuje i formiranje prodajnog tima.
Ove godine, Stevan je postavio cilj trostruko većeg rasta u odnosu na prošlu godinu. Prema njegovim rečima, plan je da to bude urađeno sa još većim fokusom na prilike u kojima zaposleni poručuju i konzumiraju hranu, jer će na taj način proizvod pratiti želje i potrebe korisnika. Uz to, on najavljuje i nove projekte:
Takođe, u planu je i razvoj nove native aplikacije koja će biti usmerena na ostale potrebe zaposlenih kao što je doručak, obroci za poneti i konzumaciju kod kuće, ostale namirnice i proizvodi za poneti i konzumaciju kod kuće.
Naš rast će u velikoj meri zavisiti od kvaliteta ponude koju možemo da obezbedimo, tako da će veliki fokus biti na daljem širenju mreže partnera i razvoju asortimana proizvoda koje nudimo kroz platformu.
Na samom kraju razgovora, Stevan je govorio o pozicijama koje su trenutno otvorene u njegovoj firmi. U pitanju su dva konkursa – za menadžera akvizicije klijenata i izvršioca korisničke podrške, a do juna je u plan da se otvori još jedna pozicija u prodajnom timu i pozicija menadžera za akviziciju i odnos s partnerima.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!