
Kompanija oddity postaje WongDoody – a razvojni centar u Beogradu trenutno broji 30 ljudi
U velikom intervjuu sa Nemanjom Jagličićem, koji je Managing Director kompanije WongDoody u Srbiji, razgovaramo o poslovanju ove kompanije na domaćem tržištu i o tome zašto oddity postaje WongDoody.
Gledano hronološki, kompanija oddity u prethodnih par godina imala je dinamičan period kada govorimo o poslovanju. Ova kompanija se 2018. godine pojavila na našem tržištu, a bavi se pružanjem usluga u domenu digitalnog, kreativnog i marketinškog rada za neke od najvećih brendova sveta.
Kompanija oddity, koji je osnovan u Nemačkoj 2000. godine, imala je 2018. kancelarije u Štutgartu, Berlinu, Kelnu i Tajpeju, a nakon toga dolazi u Beograd sa kancelarijom koja se za, razliku od ostalih, nije bavila lokalnim tržištem.
Ipak, sredinom 2022. godine oddity globalno kupuje Infosys (indijski tehnološki gigant), što značajno menja način poslovanja kada je u pitanju beogradski studio. Zapravo, kancelarija u našem glavnom gradu postaće centar WongDoody-ja, firme koju je Infosys kupio pre sedam godina.
Ovo će ujedno postati novo ime oddity-ja čiji će fokus poslovanja ostati sličan onome od ranije, sa većim fokusom ka kreativi i širenju spektra usluga koje kompanija nudi i nastojanjem za razvojem na lokalnom tržištu. Više o ovoj poslovnoj transformaciji, razgovaramo detaljno u nastavku ovog teksta sa Nemanjom Jagličićem.
Nemanja, možeš li nam najpre reći nešto više o sebi i svojoj karijeri u oddity-ju? Kako si došao na poziciju direktora kancelarije?
Nemanja: Moram priznati da je moja karijera jako raznolika, a prve dodire sa IT industrijom sam ostvario sa svojih 27 godina, dok je potpunu moju pažnju zaslužila nakon par godina, tamo negde oko 2010. godine. Nakon nekoliko godina rada kao fullstack developer, opredelio sam se da potpuni fokus posvetim backend priči kada je programiranje u pitanju.
Krajem 2017. godine oddity ulazi u moj život preko agencije za zapošljavanje koja me je tada kontaktirala i ponudila opciju da učestvujem u procesu selekcije za poziciju koja je podrazumevala i programiranje i na neki način vođenje tima u Beogradu. Nakon par meseci sam se našao u situaciji da sam prvi zaposleni u novootvorenoj kompaniji gde je trebalo postaviti bukvalno sve od nule na našem tržištu, zaposliti ljude, organizovati posao, pronaći adekvatnu kancelariju, izgraditi brend i tako sve što vam padne na pamet.
Naravno, sve to uz podršku samih osnivača i dragih ljudi oko mene, bez prijatelja, porodice, poznanika sve bi bilo jako teže a verovatno i neizvodljivo. Ubrzo je bilo jasno da aktivno programiranje ide u drugi plan i moram reći da još uvek tamo negde spava. Jednostavno, to je izazov koje se ne propušta, biti odgovoran za jednu od kancelarija oddity-ja i graditi neku zdravu priču totalno je promenilo moju karijeru i donelo neka beskrajna iskustva.
Moram napomenuti da je u tom trenutku beogradska kancelarija bila peta po redu koju oddity osniva, zajedno sa Štutgartom, Berlinom, Kelnom i Tajpejom, Beograd se pojavio na toj mapi uz moje ime u nastavku, zaista divan osećaj.
Čime se kompanija bavi, koja je vaša glavna delatnost?
Nemanja: Kompanija oddity osnovana je 2000. godine u Štutgartu, vođena vizijom dva prijatelja koja su i danas na čelu same kompanije, zajedno sa još dva partnera koja su se pridružila nešto kasnije. Vizija je bila i ostala skromna i jednostavna: izbeći tradicionalni i autokratski pristup poslovanju i izbeći shitty bosses. Šalu na stranu, nešto sto se već preko dvadeset godina provlači kao glavni manifest kulture kompanije, jeste upravo people-centered pristup.
Polje delatnosti i usluga koje oddity kao kompanija pruža je izuzetno širok, pa se sa tim u skladu i deklariše širokim terminom digital agency. Od trenutka osnivanja pa do danas, kompanija sarađuje sa vodećim evropskim i svetskim brendovima, kao što su BOSCH, Mercedes, Schneider, Disney, dm, T-Mobile, smart, Amazon, trumpf, Siemens energy…, pružajući im usluge u domenu digitalnog, kreativnog i marketinškog rada. Ovaj rad se najviše profiliše u sferi gde se sreću progresivna tehnologija i kreativni pristup (Human Experience).
Oditty se pojavio na našem tržištu 2018. godine. Zašto je Beograd bio primamljiva lokacija za otvaranje kancelarija?
Nemanja: Pojavljivanje kompanije oddity je splet sudbonosnih okolnosti, strateškog pristupa i delimično sreće da se u tom trenutku dođe do kvalitetnih ljudi sa jasnom vizijom o tome u kom smeru kompanija može da se razvija. Naravno, prilikom započinjanja saradnje, primarni razlog bila je razlika tržišne vrednosti i kvaliteta resursa koja je postojala između Nemačke i Srbije, i pokušaj da se uspostavi saradnja, bez jasne vizije, ali sa jakom obostranom željom da se u tom pokušaju uspe.
Šest godina kasnije, dimenzije i proporcije su izuzetno porasle, očekivanja su drugačija i vizija je i te kako maksimalno uvećana, ali ono što moram naglasiti ovde jeste da je poverenje na kome se sve gradilo – ostalo netaknuto. Beograd je strateški super pozicioniran, sa današnjim brojem letova možemo biti skoro svuda u Evropi kroz par sati letenja, to je imalo velikog uticaja prilikom odabira lokacije.
Spomenuli smo da se velike promene za oddity se dešavaju 2022. godine kada kompaniju kupuje indijski Infosys. Kako je došlo do te akvizicije?
Nemanja: Donekle se moglo osetiti da kompanija ide u ovom smeru, tačnije da budem iskren, kada sam saznao za samu ideju o akviziciji, neke kockice su počele da se slažu u mojoj glavi. Bio sam jako uzbuđen i jako pozitivan od samog starta, jednostavno kada pogledate mapu sveta i gde sve Infosys ima svoje kancelarije, ugledate Srbiju označenu drugom bojom i spoznate da još uvek ne postoji Infosys kancelarija u Srbiji, probudi se mašta svakako.
Sa ovom integracijom ne samo da dolazi WongDoody, već na naše tržište dolazi i jedan od većih svetskih tech giganta kroz ista vrata, sa Infosys-om možemo maštati o ozbiljnom tehnološkom razvoju tokom narednih godina.
Ipak, ovde nije kraj dinamičnog perioda – u igri se pojavljuje i WongDoody koji je još ranije akviziran od strane Infosys-a. Koje to promene donosi?
Nemanja: oddity se od trenutka zvanične akvizicije od strane Infosys-a priklanja brendu WongDoody, na taj način gradeći jedan partnerski i agilitarni odnos sa ovom kompanijom. Od samog početka, bilo je evidentno da oddity i WongDoody imaju izuzetno sličan način poslovanja, pa sa tim u skladu, ne možemo reći da je došlo do kardinalnih promena, osim same eskalacije broja zaposlenih i mreže kompanije.
Jedna od značajnijih promena je upravo u proširenju tržišta poslovanja. oddity je i pre akvizicije poslovao na evropskom i azijskom tržištu, međutim, to se menja prilikom spajanja sa kompanijom WongDoody čija mreža praktično pokriva čitav svet. Važno je pomenuti da je WD osnovan 1993. godine u SAD-u i da su jako rasprostranjeni po američkom tržištu, a to nam svakako daje puno novih prilika za širenje poslovanja i sam rast u Srbiji.
Beograd na ovaj način postaje jedan od WongDoody centara. Šta to tačno podrazumeva i koje konkretne promene u poslovanju donosi za beogradsku kancelariju?
Nemanja: Kao i svaka akvizicija, i ova je sa sobom donela niz proceduralnih i protokolarnih promena. Međutim, jedna od stvari kojom se mi jako ponosimo, jeste da suština i osnovne vrednosti kojima se upravlja poslovanje beogradske kancelarije ostaje netaknut. Pod time podrazumevamo pre svega organizacionu i kompanijsku kulturu, viziju i identitet brenda.
Kako je integracija proces koji traje, a mi ovde teoretski imamo dve, WongDoody pa Infosys, zadržavanje vrednosti koje smo godinama gradili, kao i unapređivanje istih, biće primarni fokus tokom narednih godina, uz naravno rast i proširenje na svim frontovima. Uz jaku podršku svih kolega iz beogradske kancelarije, kao i vodećih ljudi u koje spadaju Teodora Radović, Katrin Radić, Miloš Matović i Aleksandar Mikić, verujem da su nam svi ciljevi dohvatljivi. Jako puno truda i energije smo uložili u proteklih šest godina, gradeći neku priču od temelja, jednostavno je predivan osećaj kada nakon akvizicije ne postoji pritisak da se bilo šta krucijalno menja.
Postoji jaka svest o nezavisnosti našeg entiteta unutar ogromnog ekosistema koji predstavlja Infosys. Takođe, ono što bi trebalo naglasiti, jeste spektar novih prilika koje je ovaj merger doneo sa sobom. Priključivanje masovnom sistemu koji predstavlja svetskog giganta u tech branši, za nas je otvorilo mnoge potencijalne prilike za saradnju sa brendovima koji su nam do sada u neku ruku bili nedohvatljivi.
Koliko zaposlenih današnji WongDoody ima u Srbiji? Koja je uloga kancelarije ove kompanije u Beogradu?
Nemanja: WongDoody studio u Beogradu trenutno broji blizu trideset ljudi, među kojima su mahom eksperti u softverskom inženjeringu i UX/UI dizajnu. U samom startu smo bili potpuno integrisani sa kolegama iz Nemačke, stoga se nismo ni bavili pronalaženjem klijenata samostalno, trenutno se razmišlja postepeno o samostalnosti i većoj nezavisnosti unutar WongDoody i Infosys ekosistema, svakako jaka povezanost sa kolegama iz Nemačke će uvek biti prisutna.
Jedan od ciljeva WongDoody-ja jeste i bolje pozicioniranje na lokalnom tržištu. Koje planove imate u vezi sa tim?
Nemanja: Lokalno tržište je nekako uvek izazov, razmišljamo o tome već neko vreme, ideja je da kroz pozicioniranje novonastalog brenda za početak naviknemo ljude da oddity više ne postoji i da je sada tu WongDoody, kasnije možemo razmišljati i o prenosu kreativnih ostvarenja do lokalnih klijenata.
Za početak ćemo krenuti sa predavanjima, panel diskusijama i sličnim događajima zarad bolje povezanosti sa lokalnim IT kompanijama, nikada nisam gledao lokalne IT kompanije kao konkurente već kao potencijalne partnere i negde mislim da to nedostaje našoj industriji.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!