Američki Nutanix kupio Frame - sledi novo širenje tima u Beogradu i Nišu

Američki Nutanix kupio Frame – sledi novo širenje tima u Beogradu i Nišu

Kako Netokracija ekskluzivno saznaje, američko-srpski Frame koji se bavi virtualizacijom softvera putem web browsera biće prodat američkoj kompaniji Nutanix za do sada nepoznatu cifru. U izjavi osnivača i CEO Frame-a, Nikole Božinovića, navodi se da će akvizicija biti gotova u narednih mesec dana i da Nutanix time širi svoj R&D centar i na Srbiju.

Frame je jedna od onih kompanija čiji smo razvoj pratili od početka. Nakon tri runde investicije od kojih je poslednja bila ona od Microsofta koji je u američko-srpsku kompaniju investirao 16 miliona dolara, CEO i osnivač kompanije Nikola Božinović saopštio je da je kompanija postigla dogovor o prodaji sa američkim Nutanixom za do sada nepoznatu cifru (ali se pretpostavlja da je najveća u istoriji domaćih akvizicija).

Zašto akvizicija, zašto sada?

U saopštenju koje je Nikola objavio, navodi se da su obe kompanije htele da podele lepe vesti sa svojim korisnicima i pre nego što je prodaja finalizovana. Razlog tome jeste uzajamna strast prema budućnosti cloud servisa i potencijal zajedničkog rada na novim i postojećim proizvodima. Kako saznajemo, ovo nije acquihire već akvizicija kompanije:

Nutanix je jedinstvena firma, dovoljno velika da ima puno resursa, ali operišu kao agilni startap. Možda su najbrže rastuća enterprise kompanija ikada (brži i od VMware-a). Potencijal za rast firme je ogroman. Neke druge kompanije sa kojima smo imali dobru saradnju i odnose su mnogo veće od Nutanix-a, ali sa relativno manjim prostorom za rast.

Kao jedan od ključnih faktora za akviziciju, Božinović navodi kulturu Nutanixa i tržišnu poziciju kompanije koja je osnovana 2009. godine, a koja se bavi implementacijom enterprise sistema, a koja je u septembru 2016. godine izašla na berzu, te danas vredi približno 10 milijardi dolara. Nikola dodaje:

Kada sam upoznao Diraža Pandeja, CEO-a i osnivača Nutanixa, trebalo mi je svega 10 minuta da shvatim da je napravio nešto zaista posebno. Kroz stotine i stotine sastanaka sa korisnicima, vendorima i partnerima, Diraž je bio prvi čiji su me vizija, fokus i odmerenost ostavili bez teksta.

Bilo je sjajno videti sličnosti između proizvoda još za vreme prvih razgovora sa Nutanixom. Veliku ulogu igralo je i priznanje da obe kompanije kreiraju proizvode koji u fokusu imaju krajnje korisnike i lakoću korišćenja. U tom trenutku, znali smo da je Nutanix pravi partner za nas.

Veliki planovi za kancelarije u Srbiji

Na pitanje Netokracije kako će se akvizicija Framea odraziti na kancelarije ove kompanije u Srbiji, tačnije u Beogradu i Nišu, Božinović kaže da postoji neverovatna posvećenost ka srpskom delu Framea, kao i da organizacija ima velike planove za tim koji će u budućnosti biti deo Nutanixa. U planu su nova zapošljavanja i proširenje postojećih kapaciteta.

Cilj nam je da pomerimo sve standarde oko toga šta znači raditi nešto na svetskom nivou iz Srbije.

Ja nastavljam da vodim sve što smo do sada radili, samo pod okriljem veće firme, kao Vice President and General Manager. Izuzetno sam uzbuđen oko bliske saradnje sa Diražom, a sam proizvod će se u budućnosti zvati Nutanix Frame, dakle ostaje ceo Frame brend. Nastavljamo kao samostalan business unit unutar Nutanixa, bez nekih promena i lomova, samo sa više resursa i sa pristupom globalnom tržištu.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.