Google bi mogao da akvizira Nutanix - šta to znači za Srbiju?

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Kompanija Nutanix na domaće tržište ušla je prošle godine akviziravši američko-srpski Frame, kada je najavljeno otvaranje kancelarija i dalje proširenje tima. Kako je Nutanix „možda i najbrže rastuća enterprise kompanija ikada (brža i od VMware-a), sa ogromnim potencijalom“, kako je pred akviziciju Frame-a izjavio Nikola Božinović, ne čude spekulacije da je za Nutanix zainteresovan Alphabet, te su Internet glasine o potencijalnoj akviziciji sve glasnije.

Vodeći igrači na polju cloud sistema poput Amazona, Microsofta i IBM-a akvizirali su ili uspostavili jake poslovne odnose sa vodećim cloud provajderima, analizira platforma Trafis, i to je, zaključuju, ono što čeka i Google odn. Alphabet. Iako je Google u aprilu predstavio Anthos, sopstvenu platformu ovog tipa, potreban im je iskusni partner koji će im omogućiti pristup privatnim oblacima, piše Trefis – a Nutanix se savršeno uklapa u to.

Sa druge strane, CEO kompanije Nutanix Diraž Pandej izjavio je da su to samo spekulacije, a da o spekulacijama ne želi da govori. „Nutanix u ovom trenutku blisko sarađuje sa Google-om na projektu Xi Test Drive, hibridnom cloud rešenju za biznise, a plodovi te saradnje biće i druge inovacije koje će tek ugledati svetlost dana“, izjavio je Pandej.

‘Direktan upliv Google-a u domaće tržište je nešto što nećemo odbiti’

Ako do te akvizicije dođe, Google će se približiti velikim igračima na polju komercijalne cloud tehnologije, ali gde je srpsko odeljenje Nutanix-a u toj priči? Marko Mudrinić, Direktor Netokracije za Srbiju, kaže:

To bi, dakle, bio značajan korak za Alphabet, ali još značajnija vest za lokalno tržište. To znači i direktan upliv Google-a na domaće tržište i ne treba zaboraviti na to da je Nutanix bio jasan u nameri da upravo ovde gradi svoj evropski razvojni centar, a to je pravac koji bi se mogao zadržati i pod novim menadžmentom.

Direktan pristup Google-u u Srbiji, njihovim tehnologijama i mogućnosti razvoja karijere u jednom takvom sistemu kompanija bio bi dodatni podstrek za pozicioniranje Srbije na globalnoj tehnološkoj mapi, a to je nešto što svakako nećemo odbiti, zaključuje Mudrinić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.