Portal eUprave nakon 11 godina ima novi dizajn i funkcionalnosti za korisnike

Portal eUprave nakon 11 godina ima novi dizajn i funkcionalnosti za korisnike

Nakon skoro jedanaest godina građanima Srbije dostupan je novi Portal eUprava. Portal ima novi dizajn i funkcionalnosti, njegov sadržaj je prilagođen mobilnim i tablet uređajima, a nalazi se na staroj adresi euprava.gov.rs.

Na novom Portalu eUprava građani po prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 različitih registara i to:

  • Matične knjige rođenih i venčanih (u nadležnosti Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave),
  • Podatke iz lične karte, pasoša, prebivalište, državljanstvo, boravište, vozačke dozvole, registracija vozila, oružje u legalnom posedu (u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova),
  • Podatke iz Centralnog registra socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje (trenutna evidencija i istorija evidencije), Republičkog geodetskog zavoda i PIO fonda.

Ovom prilikom oglasio se i dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu koji je za medije istakao sledeće:

Po prvi put u Srbiji u sistemu elektronske uprave je uvedena elektronska identifikacija uz korišćenje mobilnog telefona tj. dvofaktorska autentikacija. Ovo je više nego bitan korak u razvoju elektronske uprave koji suštinski omogućava razvoj eUprave u Republici Srbiji.

Uvođenje ove autentikacije će nam omogućiti da u narednom periodu sve usluge elektronske uprave budu dostupne na mobilnom telefonu. Deo novog sistema je i nacionalni Portal za elektronsku identifikaciju građana i privrede.

On je između ostalog dodao da se vrlo brzo očekuje povezivanje drugih državnih portala (LPA, APR, ePorezi, CROSO) sa novim sistemom elektronske identifikacije i tako će se konačno prevazići problem koji su korisnici imali sa različitim operativnim sistemima i instalacijom čitača kvalifikovanih elektronskih sertifikata.

Korisnici sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, ističe on, sami mogu da izgenerišu nalog dvofaktorske autentifikacije, a da će do kraja februara izdavanje naloga dvofaktorske autentikacije biti dostupno i na različitim šalterima u Srbiji.

Ovo znači da će građani imati na jednom mestu transparentan uvid u sve svoje podatke. Sledeći korak je da se građanima omogući uvid u lične podatke u registrima lokalne poreske administracije i Poreske uprave Republike Srbije. Podsetimo, preko portala eUprava moguće je i plaćanje karticama o čemu smo detaljno pisali 2018. godine.

Novi portal i pogodnosti već od danas dostupni građanima

Nova funkcionalnost pristupa podacima će pomoći daljem razvoju eUprave u Srbiji jer će građani biti u prilici da lako provere tačnost svojih podataka i po potrebi obrate nadležnoj instituciji kako bi se ti podaci ispravili.

Jovanović je, između ostalog, rekao da su informacije i usluge na novom portalu organizovane prema životnim događajima, a u ovom trenutku to je osam oblasti: porodični život, vrtić, osnovno obrazovanje, srednje obrazovanje, studiranje, traženje posla, kupovina nepokretnosti, kao i pokretanje biznisa, što je i detaljnije objasnio:

Ove oblasti sadrže odgovore na 300 pitanja koja smo prikupili iz anketa koje su građani popunjavali, jer nam je od velikog značaja bilo da identifikujemo realne životne probleme građana. Želeli smo da znamo šta je ono što ih najviše interesuje kada se nađu u određenoj životnoj situaciji.

Preko 980.000 već postojećih korisnika eUprave mogu bez ikakvih problema da koriste novi sistem eUprave sa svojim starim korisničkim imenom i lozinkom.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?