Folkk - novi srpski brend koji spaja mlade dizajnere i tradicionalne zanatlije

Nova Iskra pokrenula Folkk – novi srpski brend koji spaja mlade dizajnere i tradicionalne zanatlije

Folkk je novo beogradsko društveno preduzeće koje povezuje majstore zanata sa mladim dizajnerskim snagama Balkana. Tim povodom pokrenuta je i Kickstarter kampanja sa misijom osnaživanja i podrške još većem broju malih proizvođača i zanatlija širom Srbije, kroz proširivanje palete Folkk proizvoda u kojoj se trenutno nalaze ručno rađeni ćilimi, drveni tanjiri i daske za sečenje.

Jedan od ključnih ciljeva prvog brenda iza kojeg stoji dizajnerski inkubator Nova Iskra jeste očuvanje tradicionalnih i vekovima negovanih zanata, te umešnost zanatlija iz različitih delova Balkana, kao i da svojim lokalnim proizvodima pruži globalnu vidljivost kroz online platformu.

Folkk proizvodi visoko-kvalitetne, dizajnirane predmete za dom i vašu svakodnevnicu, kao što su ćilimi, jastuci, multifunkcionalni drveni tanjiri i daske za posluživanje hrane. Jedinstveni pristup Folkk-a ogleda se u povezivanju duge stolarske tradicije i veštine ručnog tkanja u Srbiji, sa nekim od najistaknutijih dizajnera iz regiona.

Lansiran 2016. godine, Folkk je jedna od prvih društvenih kompanija ovog tipa u regionu koja sada pokreće Kickstarter kampanju sa ciljem da sakupi 20.000 dolara potrebnih za podršku još većem broju malih proizvođača i zanatlija. Iz ovog preduzeća ističu da će prikupljena sredstva biti iskorišćena za obezbeđivanje stabilnog prihoda zanatlijama, uključivanje još više zanatskih radnji u proizvodnju, kao i geografsko proširivanje na region Balkana – takođe bogat tradicionalnim manufakturnim tajnama.

Oživljavanje sela i tradicionalnih veština

Nije tajna da se Srbija i druge zemlje regiona, usled sve lošijih uslova za život na selu, već decenijama bore da zadrže ljude u ruralnim zajednicama. Sve češća migracija ljudi sa sela doprinela je i drastičnom smanjenju, te gotovo izumiranju zanatskih tradicija koje su se generacijama prenosile sa kolena na koleno, dok je mali broj onih majstora koji su ostali verni svojim zanatima.

“Folkkova šira misija jeste transformacija čitavih ruralnih zajednica”, napominju iz ove kompanije, dodavši da je sada pravo vreme da domaći i 100% lokalni proizvodi naših zanatlija i majstora pronađu put do globalne publike, povećavajući prihode i garantujući sigurnost da je bavljenje njihovim poslom i dalje isplativo.

U zamenu za direktnu podršku na Kickstarteru (pledges), svim backer-ima nudimo izbor ručno izrađenih, jedinstvenih Folkk proizvoda u ograničenim serijama: raskošne ručno-tkane ćilime od 100% prirodne vune, jastuke punjene prirodnom vunom, dvostrane multifunkcionalne drvene tanjire i trodelnu dasku za serviranje hrane napravljenu od parenog oraha.

Kickstarter kampanja u trajanju od 30 dana trajaće od 12. juna do 12. jula, dok se više informacija o kompaniji može pronaći na zvaničnom sajtu Folkka.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Sponzorisano

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.