Nordeus omogućio 'fleksibilni petak' svojim zaposlenima tokom pandemije

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Na samom početku epidemije korona virusa u Srbiji, Nordeus je okupio radnu grupu (Task force tim) koja se posvetila očuvanju zdravlja i sigurnosti zaposlenih u promenjenim okolnostima, kao i održanju kontinuiteta biznisa, objašnjava na početku razgovora Sanja Nonković, Head of HR u ovoj kompaniji.

Pomenuti tim je među zaposlenima sproveo upitnik, prikupio informacije o njihovim izazovima na dnevnom nivou, a rezultati su, sasvim očekivano, pokazali da je očuvanje zdrave ravnoteže privatnog i poslovnog života postajalo sve veći izazov za mnoge zaposlene. Sanja dodaje:

Pokazalo se da postoji potreba da smanjimo očekivanja, količinu posla i pružimo ljudima vreme za rad bez ometanja ili vreme koje mogu da provedu sa porodicom, bez osećanja da će da iznevere svoj tim.

Sa druge strane, u tom upitniku su zaposleni delili i ideje kako kompanija može da im pomogne u prevazilaženju tih izazova, a ideja za Flexible Friday je došla od jednog od timova, i bila je brzo usvojena kao sjajna ideja za sve. Naravno, da bi u praksi bila izvodljiva, svi timovi su morali da prođu kroz vežbu prioritizacije i umanjenja količine posla ili pomeranja rokova i u tome je podrška cele organizacije bila ključna.

Od tog trenutka, zaposleni u Nordeusu imaju fleksibilni petak i tim danom neće imati organizovane sastanke, pozive, a neće morati ni da proveravaju svoj mail i Slack. Time se svim zaposlenima pruža mogućnost da, ukoliko žele, to slobodno vreme provedu sa porodicom, rade na onome što im je bitno bez ometanja, čitaju ili šta god drugo požele.

Postoji mogućnost da Flexible Friday postane trajan

Na vesti o fleksibilnom petku, otkriva Sanja, zaposleni su se oduševili, a prošli petak iskoristili su na najrazličitije načine:

Mislim da svi koriste taj dan kako žele i to je upravo kako treba i da bude. Neki su iskoristili priliku da provedu vreme sa porodicom, drugi su je iskoristili za odlazak iz grada na produženi vikend, a neki su se fokusirali na sopstveni razvoj. Kako god da izaberu, znaju da nemaju pritisak sa posla i da mogu da se fokusiraju na sebe i sebi drage ljude, bez brige o sastancima i pozivima.

Naša sagovornica otkriva i da zaposleni već pitaju da li tu opciju mogu da zadrže i u budućnosti i dodaje da postoji mogućnost da ona postane trajna ali su na nivou kompanije za sada fokusirani na to da definišu šta je to novo normalno i prave različite scenarije uticaja te nove realnosti na posao, povratak u kancelariju i rad u budućnosti. “Koristimo vreme da dobro procenimo situaciju i razumemo šta će se dešavati dok se paralelno prilagođavamo trenutnim potrebama ljudi”, ističe Nonković dodavši sledeće:

Mi se i inače trudimo da damo veliku slobodu zaposlenima da sami balansiraju svoj poslovni i privatan život, a ono što nam dosta pomaže u tome je neograničen broj dana godišnjeg odmora koji smo uveli kao benefit pre par godina. Tako da za sad ne znamo da li će se Flexible Friday zadržati, ali pratimo puls organizacije i to igra veliku ulogu u odlučivanju.

U međuvremenu, pored privikavanja na novi ritam, u Nordeusu svode račune načina rada u prethodnom periodu tokom kog su, ističe naša sagovornica, naučili da mogu da se prilagode i nastave sa poslom neverovatno brzo, čak i tokom vanrednog stanja:

I ranije smo govorili koliko imamo sreće da vodimo digitalnu kompaniju i razvijamo digitalne proizvode, tako da je potpuni prelazak na rad od kuće imao manje uticaja na nas. Na samom početku je jedan od izazova bio naći rešenje za kreativni rad i radionice bez mogućnosti sastajanja uživo. Kako smo se navikavali na situaciju, ljudi su isprobavali različite alate, delili iskustva i zajedno učili nove načine da budu kreativni i sarađuju međusobno online.

Osim toga, implementirali su mnoge stvari kako bi održali motivaciju i timski duh – od online časova kuvanja i power stretching-a (vežbi istezanja), do nedeljnih timskih okupljanja uz piće i igru. “Ideja je bila da održimo osećaj zajedništva, iako smo svi odvojeni. Od većih stvari koje još planiramo da uradimo u narednom periodu je da odemo na dobro zaslužen dvonedeljni kolektivni odmor krajem juna”, zaključuje Sanja.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.

Kolumna

Ingsoftware projektom ‘Utočište’ predstavlja svoju viziju budućnosti rada

Kako će izgledati rad kad prođe korona? To pitanje sam postavio sebi hiljadu puta, pročitao sam na desetine mišljenja, diskutovao sa kolegama, partnerima, prijateljima… I kako je vreme odmicalo sve više sam postajao ubeđen da je model koji uvodimo pravo rešenje.

E-commerce

Igor Grmuša postaje marketing direktor e-commerce kompanije Platforma

Nakon devet godina u digitalnoj marketinškoj agenciji Degordian, Grmuša započinje novo poglavlje u karijeri.

Startapi i poslovanje

Quantox nastavlja da podstiče IT decentralizaciju: Kompanija otvorila nove kancelarije u Podgorici i Banjaluci

Prvi zaposleni već su se pridružili timu od preko 350 visoko kvalifikovanih stručnjaka. Kompanija najavljuje nova zapošljavanja i nastavlja sa širenjem poslovanja izvan velikih IT centara.

Kultura 2.0

Tri karte za Orbitu: Šta nam donosi trka bogatih za svemir?

Izgleda da je na Zemlji postalo dosadno, pa milijarderi i vlasnici gigantskih kompanija prave nove igračke i organizacije za jedno potpuno drugačije nadmetanje (čitajte: putovanje).