Kako je Kabinet predsednika podržao #NoKosovoUNESCO

Kako je Kabinet predsednika Srbije podržao kampanju #NoKosovoUNESCO

Organizacija Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku i kulturu odbila je tokom zasedanja u ponedeljak zahtev Kosova za prijem u UNESCO. U danima koji su prethodili sednici na Internetu se mogao videti zanimljiv hashtag #NoKosovoUNESCO, čijem je uspehu umnogome doprineo i sam kabinet predsednika Republike Srbije. Od slučajnog hashtaga do uspešne kampanje - sa dosegom od preko 25 miliona ljudi širom sveta.

nokosovounesco

Ukoliko do sada niste primetili #NoKosovoUNESCO, ovaj hashtag pojavio se prvi put 13. oktobra u srpskoj Internet sferi i to kao apel pojedinaca da se stopira zahtev Kosova za prijem među članice UNESCA. Kroz nešto manje od 24 časa informacija stiže i do Predsedništva Srbije, nakon čega je ova institucija odlučila da stane iza čitave akcije i dodatno proširi talas podrške koji je već tada uzeo maha.

U ekskluzivnom razgovoru za Netokraciju, saradnik za medije predsednika Srbije, Simo Čulić, otkrio je da je Predsedništvo poprilično brzo reagovalo primetivši kritičnu masu koja se okupila oko jednog zajedničkog cilja. Predsednik Tomislav Nikolić pozvao je zajednicu tj. tviteraše da i sami napišu zbog čega misle da savet UNESCA ne bi trebalo da podrži članstvo Kosova, dok je generisan sadržaj u formi tweet wall-a prikazan akreditovanim ambasadorima koji su se 16. oktobra sastali sa predsednikom povodom odluke glasanja.

Samo na Twitteru kampanja je uspela da ostvari reach od 14,5 miliona ljudi širom sveta – 35+ hiljada tvitova zaslužno je za 70 miliona impresija. Poruke podrške mogle su se videti širom Evrope i Amerike, a prevashodno zalsugom organizacije 28. Jun koja je pokrenula peticiju NoKosovoUNESCO, aktivno vodila komunikaciju na društvenim mrežama, ali i kreirala video koji je kasnije šerovan širom digitalnih medija.

Kabinet osnažava dalju komunikaciju

Čulić nastavlja razgovor izjavivši da je Predsedništvo nakon sjajnih početnih rezultata, odlučilo da pokrene i zaseban sajt nokosovounesco.com. Zahvaljujući volonterima koji su postavili čitavu stvar na noge, u istom danu kreirana je i zvanična Facebook stranica koja je do danas okupila više od 38 hiljada fanova.

Kako je Instagram jedna od najbrže rastućih društvenih mreža i na našim prostorima, kabinet predsednika pokrenuo je i Instagram profil NoKosovoUNESCO, a komunikacija na društvenim mrežama svodila se na potresne fotografije porušenih spomenika i zapaljenih manastira od kojih se mnogi i dalje nalaze u takvom stanju, ali i na izveštavanje pratilaca o daljem toku dešavanja koja su prethodila glasanju Generalne konferencije UNESCA.

Doseg od čak 14,5 miliona korisnika Twittera primetan je i na prostorima SAD (Izvor: Kabinet predsednika Republike Srbije)
Doseg od čak 14,5 miliona korisnika Twittera primetan je i na prostorima SAD (Izvor: Kabinet predsednika Republike Srbije)

Što se samog sajta tiče, nokosovounesco.com je za nešto više od dve nedelje postojanja privukao 140.000 unikatnih posetilaca koji su otvorili više od 360.000 stranica, sa prosečnim vremenom zadržavanja od minut i 38 sekundi. Na sajtu se i dalje nalazi pregršt sadržaja koji u pisanom, ali i vizuelnom obliku govori o vekovima dugoj istoriji Srba na Kosovu, te razlozima zbog kojih Kosovo ne bi trebalo da bude uvršteno među članice ove međunarodne organizacije.

Čulić za Netokraciju kaže:

Ovo je prvi put u Srbiji da jedna institucija/političar koristi društvene mreže i Internet za kampanju koja nije političkog karaktera ili za sopstvenu promociju. Ova kampanja je pravi primer kako jedna inicijativa tviteraša može da inicira veliku online akciju iza koje je stao i sam predsednik Republike, kao i da kada hoćemo možemo da stavimo politiku iza sebe i da se svi udružimo oko zajedničkog cilja.

Kada je video u pitanju, treba napomenuti da je sadržaj koji je šerovan putem društvenih mreža zabeležio više od 500.000 pregleda, te da su predsednikove video poruke namenjene srpskom govornom području, ali i internacionalnom, dosegnule više od 1,1 miliona korisnika Facebooka. Isto tako, sadržaj i postovi na ovoj društvenoj mreži ostvarili su reach od čak 7,4 miliona ljudi – uz organski i plaćeni doseg.

predsednik_1
Uz video sadržaj koji svakako bolje prolazi na Facebooku, putem profila Predsednika Republike informativan sadržaj koji poziva na akciju nalazio je put do mnogih korisnika (Izvor: Kabinet predsednika Republike Srbije)

Ipak lošiji nastup druge strane

Pored tradicionalnih medija i saveta UNESCA gde su se vodile možda i najznačajnije „bitke“, Internet je i ovoga puta pokazao svoj značaj – kako za Srbiju, tako i za drugu stranu. Iako moderan i estetski privlačniji, domaći eksperti ocenili su sajt kosovoinunesco.com manje sadržajnim, pri čemu komunikacija na njemu nije dalje usmeravala ka društvenom aspektu koji uključuje Facebook, Twitter ili neku drugu mrežu.

Štaviše, hashtag-ovi #KosovoInUNESCO i #KosovoUNESCO zabeleženi su 6.785 tvitova, što je skoro četiri puta manje nego tvitovi posvećeni stopiranju odluke o ulasku. Istoimena Facebook stranica u momentu pisanja ove analize brojala je 10.141 lajk, a možda i najveći apsurd u komunikaciji predstavlja upravo nagradna igra – putovanje u Pariz, koja je trebala da podstakne ljude na tvitovanje i deljenje sadržaja na društvenim mrežama.

Istorijske činjenice prezentovane na moderan način

U retrospektivi događaja dolazimo do zaključka da je pravovremenom akcijom Predsedništva, slučajni trend uspešno prerastao u ozbiljnu kampanju koja je tokom dve nedelje postojanja na društvenim mrežama dospela do 25 miliona ljudi širom sveta, šireći poruku o važnoj temi baziranoj na istorijskim činjenicama – a služeći se najmodernijim alatima komunikacije.

Možda Internet još uvek nije primaran kanal za ovu vrstu komunikacije kada je domaće stanovništvo u pitanju, ali sada se pokazao kao nezamenljivo oruđe kojim je uspešno skrenuta pažnja na činjenicu koju često zaboravljamo – istinu.

Ispravka: Prva verzija ovog članka nije spomenula napore organizacije 28. Jun čiji je rad značajno doprineo uspešnosti i vidljivosti kampanje #NoKosovoUNESCO, ali i čiji su članovi pokrenuli peticiju, radili na izradi sajta, te širili poruku na društenim mrežama.

Ostavi komentar

  1. Petar Grabež

    Petar Grabež

    11. 11. 2015. u 12:35 Odgovori

    Kako vas nije sramota pisati takve gluposti, kabinet predsjednika se u akciju uključio tek nekoliko dana prije konačne odluke, dok su organizacija 28. Jun, Boris Malagurski i FB stranica „No Kosovo in Unesco“ od 16 oktobra neprestano vodili borbu na svim medijskim frontovima uključujući Facebook i Twitter. Vlada na početku uopšte nije reagovala na naše pozive i tek jedno pet dana prije odluke je pušten u rad sajt nokosivounesco.com.
    Sva zasluga za medijsku pobjedu pripada 28. Junu i gospodinu Malagurskom a ne predsjedniku i vladi.

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      11. 11. 2015. u 13:27 Odgovori

      Pozdrav Petre,

      Uvidom u social meda trekere saznali smo da je hashtag krenuo još 13. oktobra, pri čemu se Predsedništvo uključilo 16.10. uoči sednice sa Ambasadorima.

      U komunikaciji sa predstavnicima organizacije 28. Jun ispravili smo tekst kako bi tačnije reflektovao njihov trud i doprinos čitavoj kampanji.

      Srdačno,
      MM

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.