‘Doživi Teslu’ nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

U cilju obeležavanja 160. godišnjice rođenja našeg najvećeg izumitelja, posetioci Muzeja Nikole Tesle imali su priliku da se upoznaju sa Teslom u jednoj potpuno novoj dimenziji zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Posebna izložbena postavka pružila nam je uvid u Teslin život i njegovo stvaralaštvo, a sada je kompletno iskustvo dostupno i na našim pametnim telefonima - kao i na uređajima korisnika širom sveta. O unapređenoj aplikaciji 'Nikola Tesla Experience' i globalnom lansiranju, govorimo sa njenim tvorcima.

Osnivač DIGITAL MIND-a, Vitomir Jevremović, tokom otvaranja izložbe u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu.

Prepoznavši društveno-kulturološki značaj jednog ovakvog projekta, marketinška agencija Direct Media donirala je prošle godine izložbu Muzeju Nikole Tesle kao rezultat 15 godina uspešnog poslovanja. Kompletan projekat osmišljen je od strane kompanije DIGITAL MIND na čelu sa Vitomirom Jevremovićem i predstavlja pravi unikat u muzeju čija stalna postavka obiluje nekim od najvrednijih artefakata poznatog srpskog naučnika i izumitelja.

Kako „Doživi Teslu“ ne bi bio ograničen samo na posetioce muzeja, početkom godine krenulo se u realizaciju mobilne aplikacije za iOS i Android uređaje pod nazivom „Nikola Tesla Experience“ koja je od početka marta dostupna korisnicima širom sveta. Lansiranje apikacije stiže u trenutku kada virtuelna realnost uzima sve više maha, ali i kada je prateća oprema dostupnija korisnicima u vidu VR setova ili kartonskih (Google Cardboard) naočara koje olakšavaju pregled.

Značaj kompletnog projekta ogleda se u činjenici da su pomenuta VR izložba i prateća mobilna aplikacija jednistveni u tom smislu, no u prilog svakako ide dodatna promocija tehnoloških ideja i kreativnih rešenja koja dolaze upravo iz Srbije – a čiji su kvalitet i značaj prepoznati u čitavom svetu.

Zašto je Tesla čitav život posvetio svojim izumima?

Tehnički deo i proces razvijanja same aplikacije, za Netokraciju je detaljno otkrio Vitomir Jevremović, direktor DIGITAL MIND-a čiji tim stoji iza ovog projekta, a koji je tom prilikom istakao:

Razvijanje mobilne aplikacije za projekat „Doživi Teslu“ je bio neočekivano komplikovani izazov, koji je trajao mesecima, a mnogo duže nego što smo na početku planirali. Mobilna verzija virtuelnog muzeja zahtevala je potpunu promenu pristupa u odnosu na originalnu veziju koja je rađena za HTC Vive VR uređaj koji vam omogućava da se bukvalno šetate u virtuelnoj realnosti. Mobilni telefoni nisu dorasali ovom zadataku, posebno ne u komplikovanim scenama koje imamo u muzeju.

Jevremović kaže da je u unapređenoj muzejskoj verziji na engleskom jeziku koja nosi naziv „Nikola Tesla Experienece“, njegov tim uspešno prevazišao probleme koji se tiču prirodnijeg praćenja Teslinog kretanja u svakoj od scena, te da krajnji rezultat sada izgleda još verodostojnije u mobilnom okruženju. Kako je kompletno muzejsko iskustvo sada dostupno u vidu mobilne aplikacije, rešili smo i sami da se upoznamo sa Teslom. Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje, a nakon inicijalnog pokretanja, korisnici se smeštaju u dvoranu iz koje kreće čitavo iskustvo.

Iz aplikacije sami birate da li sadržaj želite da gledate sa ili bez VR naočara – u oba slučaja čeka vas nezaboravno iskustvo.

Zahvaljujući univerzalnom VR setu za pametne telefone koji smo imali kraj nas, pokretanjem aplikacije ušli smo trodimenzionalni svet našeg najpoznatijeg izumitelja, a na raspolaganju nam je bilo pet različitih priča: Teslina vizija budućnosti, hidroelektrana na Nijagarinim vodopadima, Teslin toranj na Long Islandu, hotelska soba u Njujorku gde je proveo poslednje trenutke svog života, kao i njegova laboratorija u Kolorado Springsu – u kojoj je radio na nekim od najznačajnijih projekata i pronalazaka, uspostavljajući temelje komunikacije kakvu danas poznajemo.

Obilje informacija o srpskom naučniku predstavlja se kroz virtuelni razgovor u zavisnosti od toga u koje vremensko razdoblje zakoračite. Bez obzira koji ste period odabrali, Tesla vam se u obraća na engleskom jeziku govoreći o najbitnijim momentima koji su obeležili njegov život i stvaralaštvo, ali i o predviđanju budućnosti koju danas čine bežični prenos signala, transport ljudi i robe. Sam korisnički interfejs jednostavan je za korišćenje, te je i snalaženje u virtuelnom prostoru izuzetno lako.

Sve veći broj VR projekata i kampanja

Koliko je virtualna realnost danas značajna za razvoj digitalnog oglašavanja i da li ćemo ovaj format sve češće viđati, upitali smo Voljenu Daničić, New Media Manager-a u Direct Mediji koja za Netokraciju ističe kako je pomenuta tehnologija nešto što sve više postaje deo brend komunikacije i strategije. Štaviše, Danićić smatra da virtuelna i proširena realnosti imaju veliki potencijal u advertajzingu, te da su u pitanju tehnologije čiji će potencijal prema krajnjim korisnicima tek biti iskorišćen:

Kada neko kao što je Facebook investira u virtuelnu realnost, velike su šanse da se tehnologija implementira na pravi način. Za brendove, to znači veće mogućnosti za primenu ovakvih rešenja.

Daničič napominje kako smo svedoci fenomenalnih VR projekata koji su se realizovali u poslednjih par meseci. „Svi trče istu trku i naravno, onaj ko na najbolji način uskladi ovu, a i bilo koju drugu tehnologiju, sa brendom i da dodatnu vrednost korisnicima – taj će biti pobednik“, kaže ona, dodavši da kada je reč o upotrebi, virtuelna realnost se za sada najviše koristi na mestu prodaje, konferencijama, sajmovima i drugo.

Mobilna aplikacija Nikola Tesla Experience dostupna je za besplatno preuzimanje sa Google Play ili App Store prodavnice, dok će vam za potpuni ugođaj biti potreban Google Cardboard ili neke univerzalne VR naočare. Više inoformacija o izložbi i njenom društvenom značaju, dostupno je na doziviteslu.com ili na engleskoj verziji nikolateslaexperience.com.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.