'Doživi Teslu' nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

‘Doživi Teslu’ nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

U cilju obeležavanja 160. godišnjice rođenja našeg najvećeg izumitelja, posetioci Muzeja Nikole Tesle imali su priliku da se upoznaju sa Teslom u jednoj potpuno novoj dimenziji zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Posebna izložbena postavka pružila nam je uvid u Teslin život i njegovo stvaralaštvo, a sada je kompletno iskustvo dostupno i na našim pametnim telefonima - kao i na uređajima korisnika širom sveta. O unapređenoj aplikaciji 'Nikola Tesla Experience' i globalnom lansiranju, govorimo sa njenim tvorcima.

Osnivač DIGITAL MIND-a, Vitomir Jevremović, tokom otvaranja izložbe u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu.

Prepoznavši društveno-kulturološki značaj jednog ovakvog projekta, marketinška agencija Direct Media donirala je prošle godine izložbu Muzeju Nikole Tesle kao rezultat 15 godina uspešnog poslovanja. Kompletan projekat osmišljen je od strane kompanije DIGITAL MIND na čelu sa Vitomirom Jevremovićem i predstavlja pravi unikat u muzeju čija stalna postavka obiluje nekim od najvrednijih artefakata poznatog srpskog naučnika i izumitelja.

Kako “Doživi Teslu” ne bi bio ograničen samo na posetioce muzeja, početkom godine krenulo se u realizaciju mobilne aplikacije za iOS i Android uređaje pod nazivom “Nikola Tesla Experience” koja je od početka marta dostupna korisnicima širom sveta. Lansiranje apikacije stiže u trenutku kada virtuelna realnost uzima sve više maha, ali i kada je prateća oprema dostupnija korisnicima u vidu VR setova ili kartonskih (Google Cardboard) naočara koje olakšavaju pregled.

Značaj kompletnog projekta ogleda se u činjenici da su pomenuta VR izložba i prateća mobilna aplikacija jednistveni u tom smislu, no u prilog svakako ide dodatna promocija tehnoloških ideja i kreativnih rešenja koja dolaze upravo iz Srbije – a čiji su kvalitet i značaj prepoznati u čitavom svetu.

Zašto je Tesla čitav život posvetio svojim izumima?

Tehnički deo i proces razvijanja same aplikacije, za Netokraciju je detaljno otkrio Vitomir Jevremović, direktor DIGITAL MIND-a čiji tim stoji iza ovog projekta, a koji je tom prilikom istakao:

Razvijanje mobilne aplikacije za projekat “Doživi Teslu” je bio neočekivano komplikovani izazov, koji je trajao mesecima, a mnogo duže nego što smo na početku planirali. Mobilna verzija virtuelnog muzeja zahtevala je potpunu promenu pristupa u odnosu na originalnu veziju koja je rađena za HTC Vive VR uređaj koji vam omogućava da se bukvalno šetate u virtuelnoj realnosti. Mobilni telefoni nisu dorasali ovom zadataku, posebno ne u komplikovanim scenama koje imamo u muzeju.

Jevremović kaže da je u unapređenoj muzejskoj verziji na engleskom jeziku koja nosi naziv “Nikola Tesla Experienece”, njegov tim uspešno prevazišao probleme koji se tiču prirodnijeg praćenja Teslinog kretanja u svakoj od scena, te da krajnji rezultat sada izgleda još verodostojnije u mobilnom okruženju. Kako je kompletno muzejsko iskustvo sada dostupno u vidu mobilne aplikacije, rešili smo i sami da se upoznamo sa Teslom. Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje, a nakon inicijalnog pokretanja, korisnici se smeštaju u dvoranu iz koje kreće čitavo iskustvo.

Iz aplikacije sami birate da li sadržaj želite da gledate sa ili bez VR naočara – u oba slučaja čeka vas nezaboravno iskustvo.

Zahvaljujući univerzalnom VR setu za pametne telefone koji smo imali kraj nas, pokretanjem aplikacije ušli smo trodimenzionalni svet našeg najpoznatijeg izumitelja, a na raspolaganju nam je bilo pet različitih priča: Teslina vizija budućnosti, hidroelektrana na Nijagarinim vodopadima, Teslin toranj na Long Islandu, hotelska soba u Njujorku gde je proveo poslednje trenutke svog života, kao i njegova laboratorija u Kolorado Springsu – u kojoj je radio na nekim od najznačajnijih projekata i pronalazaka, uspostavljajući temelje komunikacije kakvu danas poznajemo.

Obilje informacija o srpskom naučniku predstavlja se kroz virtuelni razgovor u zavisnosti od toga u koje vremensko razdoblje zakoračite. Bez obzira koji ste period odabrali, Tesla vam se u obraća na engleskom jeziku govoreći o najbitnijim momentima koji su obeležili njegov život i stvaralaštvo, ali i o predviđanju budućnosti koju danas čine bežični prenos signala, transport ljudi i robe. Sam korisnički interfejs jednostavan je za korišćenje, te je i snalaženje u virtuelnom prostoru izuzetno lako.

Sve veći broj VR projekata i kampanja

Koliko je virtualna realnost danas značajna za razvoj digitalnog oglašavanja i da li ćemo ovaj format sve češće viđati, upitali smo Voljenu Daničić, New Media Manager-a u Direct Mediji koja za Netokraciju ističe kako je pomenuta tehnologija nešto što sve više postaje deo brend komunikacije i strategije. Štaviše, Danićić smatra da virtuelna i proširena realnosti imaju veliki potencijal u advertajzingu, te da su u pitanju tehnologije čiji će potencijal prema krajnjim korisnicima tek biti iskorišćen:

Kada neko kao što je Facebook investira u virtuelnu realnost, velike su šanse da se tehnologija implementira na pravi način. Za brendove, to znači veće mogućnosti za primenu ovakvih rešenja.

Daničič napominje kako smo svedoci fenomenalnih VR projekata koji su se realizovali u poslednjih par meseci. “Svi trče istu trku i naravno, onaj ko na najbolji način uskladi ovu, a i bilo koju drugu tehnologiju, sa brendom i da dodatnu vrednost korisnicima – taj će biti pobednik”, kaže ona, dodavši da kada je reč o upotrebi, virtuelna realnost se za sada najviše koristi na mestu prodaje, konferencijama, sajmovima i drugo.

Mobilna aplikacija Nikola Tesla Experience dostupna je za besplatno preuzimanje sa Google Play ili App Store prodavnice, dok će vam za potpuni ugođaj biti potreban Google Cardboard ili neke univerzalne VR naočare. Više inoformacija o izložbi i njenom društvenom značaju, dostupno je na doziviteslu.com ili na engleskoj verziji nikolateslaexperience.com.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.