'Doživi Teslu' nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

‘Doživi Teslu’ nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

U cilju obeležavanja 160. godišnjice rođenja našeg najvećeg izumitelja, posetioci Muzeja Nikole Tesle imali su priliku da se upoznaju sa Teslom u jednoj potpuno novoj dimenziji zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Posebna izložbena postavka pružila nam je uvid u Teslin život i njegovo stvaralaštvo, a sada je kompletno iskustvo dostupno i na našim pametnim telefonima - kao i na uređajima korisnika širom sveta. O unapređenoj aplikaciji 'Nikola Tesla Experience' i globalnom lansiranju, govorimo sa njenim tvorcima.

Osnivač DIGITAL MIND-a, Vitomir Jevremović, tokom otvaranja izložbe u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu.

Prepoznavši društveno-kulturološki značaj jednog ovakvog projekta, marketinška agencija Direct Media donirala je prošle godine izložbu Muzeju Nikole Tesle kao rezultat 15 godina uspešnog poslovanja. Kompletan projekat osmišljen je od strane kompanije DIGITAL MIND na čelu sa Vitomirom Jevremovićem i predstavlja pravi unikat u muzeju čija stalna postavka obiluje nekim od najvrednijih artefakata poznatog srpskog naučnika i izumitelja.

Kako „Doživi Teslu“ ne bi bio ograničen samo na posetioce muzeja, početkom godine krenulo se u realizaciju mobilne aplikacije za iOS i Android uređaje pod nazivom „Nikola Tesla Experience“ koja je od početka marta dostupna korisnicima širom sveta. Lansiranje apikacije stiže u trenutku kada virtuelna realnost uzima sve više maha, ali i kada je prateća oprema dostupnija korisnicima u vidu VR setova ili kartonskih (Google Cardboard) naočara koje olakšavaju pregled.

Značaj kompletnog projekta ogleda se u činjenici da su pomenuta VR izložba i prateća mobilna aplikacija jednistveni u tom smislu, no u prilog svakako ide dodatna promocija tehnoloških ideja i kreativnih rešenja koja dolaze upravo iz Srbije – a čiji su kvalitet i značaj prepoznati u čitavom svetu.

Zašto je Tesla čitav život posvetio svojim izumima?

Tehnički deo i proces razvijanja same aplikacije, za Netokraciju je detaljno otkrio Vitomir Jevremović, direktor DIGITAL MIND-a čiji tim stoji iza ovog projekta, a koji je tom prilikom istakao:

Razvijanje mobilne aplikacije za projekat „Doživi Teslu“ je bio neočekivano komplikovani izazov, koji je trajao mesecima, a mnogo duže nego što smo na početku planirali. Mobilna verzija virtuelnog muzeja zahtevala je potpunu promenu pristupa u odnosu na originalnu veziju koja je rađena za HTC Vive VR uređaj koji vam omogućava da se bukvalno šetate u virtuelnoj realnosti. Mobilni telefoni nisu dorasali ovom zadataku, posebno ne u komplikovanim scenama koje imamo u muzeju.

Jevremović kaže da je u unapređenoj muzejskoj verziji na engleskom jeziku koja nosi naziv „Nikola Tesla Experienece“, njegov tim uspešno prevazišao probleme koji se tiču prirodnijeg praćenja Teslinog kretanja u svakoj od scena, te da krajnji rezultat sada izgleda još verodostojnije u mobilnom okruženju. Kako je kompletno muzejsko iskustvo sada dostupno u vidu mobilne aplikacije, rešili smo i sami da se upoznamo sa Teslom. Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje, a nakon inicijalnog pokretanja, korisnici se smeštaju u dvoranu iz koje kreće čitavo iskustvo.

Iz aplikacije sami birate da li sadržaj želite da gledate sa ili bez VR naočara – u oba slučaja čeka vas nezaboravno iskustvo.

Zahvaljujući univerzalnom VR setu za pametne telefone koji smo imali kraj nas, pokretanjem aplikacije ušli smo trodimenzionalni svet našeg najpoznatijeg izumitelja, a na raspolaganju nam je bilo pet različitih priča: Teslina vizija budućnosti, hidroelektrana na Nijagarinim vodopadima, Teslin toranj na Long Islandu, hotelska soba u Njujorku gde je proveo poslednje trenutke svog života, kao i njegova laboratorija u Kolorado Springsu – u kojoj je radio na nekim od najznačajnijih projekata i pronalazaka, uspostavljajući temelje komunikacije kakvu danas poznajemo.

Obilje informacija o srpskom naučniku predstavlja se kroz virtuelni razgovor u zavisnosti od toga u koje vremensko razdoblje zakoračite. Bez obzira koji ste period odabrali, Tesla vam se u obraća na engleskom jeziku govoreći o najbitnijim momentima koji su obeležili njegov život i stvaralaštvo, ali i o predviđanju budućnosti koju danas čine bežični prenos signala, transport ljudi i robe. Sam korisnički interfejs jednostavan je za korišćenje, te je i snalaženje u virtuelnom prostoru izuzetno lako.

Sve veći broj VR projekata i kampanja

Koliko je virtualna realnost danas značajna za razvoj digitalnog oglašavanja i da li ćemo ovaj format sve češće viđati, upitali smo Voljenu Daničić, New Media Manager-a u Direct Mediji koja za Netokraciju ističe kako je pomenuta tehnologija nešto što sve više postaje deo brend komunikacije i strategije. Štaviše, Danićić smatra da virtuelna i proširena realnosti imaju veliki potencijal u advertajzingu, te da su u pitanju tehnologije čiji će potencijal prema krajnjim korisnicima tek biti iskorišćen:

Kada neko kao što je Facebook investira u virtuelnu realnost, velike su šanse da se tehnologija implementira na pravi način. Za brendove, to znači veće mogućnosti za primenu ovakvih rešenja.

Daničič napominje kako smo svedoci fenomenalnih VR projekata koji su se realizovali u poslednjih par meseci. „Svi trče istu trku i naravno, onaj ko na najbolji način uskladi ovu, a i bilo koju drugu tehnologiju, sa brendom i da dodatnu vrednost korisnicima – taj će biti pobednik“, kaže ona, dodavši da kada je reč o upotrebi, virtuelna realnost se za sada najviše koristi na mestu prodaje, konferencijama, sajmovima i drugo.

Mobilna aplikacija Nikola Tesla Experience dostupna je za besplatno preuzimanje sa Google Play ili App Store prodavnice, dok će vam za potpuni ugođaj biti potreban Google Cardboard ili neke univerzalne VR naočare. Više inoformacija o izložbi i njenom društvenom značaju, dostupno je na doziviteslu.com ili na engleskoj verziji nikolateslaexperience.com.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.