'Doživi Teslu' nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

‘Doživi Teslu’ nakon muzejske premijere stigao i na mobilne uređaje

U cilju obeležavanja 160. godišnjice rođenja našeg najvećeg izumitelja, posetioci Muzeja Nikole Tesle imali su priliku da se upoznaju sa Teslom u jednoj potpuno novoj dimenziji zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Posebna izložbena postavka pružila nam je uvid u Teslin život i njegovo stvaralaštvo, a sada je kompletno iskustvo dostupno i na našim pametnim telefonima - kao i na uređajima korisnika širom sveta. O unapređenoj aplikaciji 'Nikola Tesla Experience' i globalnom lansiranju, govorimo sa njenim tvorcima.

Osnivač DIGITAL MIND-a, Vitomir Jevremović, tokom otvaranja izložbe u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu.

Prepoznavši društveno-kulturološki značaj jednog ovakvog projekta, marketinška agencija Direct Media donirala je prošle godine izložbu Muzeju Nikole Tesle kao rezultat 15 godina uspešnog poslovanja. Kompletan projekat osmišljen je od strane kompanije DIGITAL MIND na čelu sa Vitomirom Jevremovićem i predstavlja pravi unikat u muzeju čija stalna postavka obiluje nekim od najvrednijih artefakata poznatog srpskog naučnika i izumitelja.

Kako „Doživi Teslu“ ne bi bio ograničen samo na posetioce muzeja, početkom godine krenulo se u realizaciju mobilne aplikacije za iOS i Android uređaje pod nazivom „Nikola Tesla Experience“ koja je od početka marta dostupna korisnicima širom sveta. Lansiranje apikacije stiže u trenutku kada virtuelna realnost uzima sve više maha, ali i kada je prateća oprema dostupnija korisnicima u vidu VR setova ili kartonskih (Google Cardboard) naočara koje olakšavaju pregled.

Značaj kompletnog projekta ogleda se u činjenici da su pomenuta VR izložba i prateća mobilna aplikacija jednistveni u tom smislu, no u prilog svakako ide dodatna promocija tehnoloških ideja i kreativnih rešenja koja dolaze upravo iz Srbije – a čiji su kvalitet i značaj prepoznati u čitavom svetu.

Zašto je Tesla čitav život posvetio svojim izumima?

Tehnički deo i proces razvijanja same aplikacije, za Netokraciju je detaljno otkrio Vitomir Jevremović, direktor DIGITAL MIND-a čiji tim stoji iza ovog projekta, a koji je tom prilikom istakao:

Razvijanje mobilne aplikacije za projekat „Doživi Teslu“ je bio neočekivano komplikovani izazov, koji je trajao mesecima, a mnogo duže nego što smo na početku planirali. Mobilna verzija virtuelnog muzeja zahtevala je potpunu promenu pristupa u odnosu na originalnu veziju koja je rađena za HTC Vive VR uređaj koji vam omogućava da se bukvalno šetate u virtuelnoj realnosti. Mobilni telefoni nisu dorasali ovom zadataku, posebno ne u komplikovanim scenama koje imamo u muzeju.

Jevremović kaže da je u unapređenoj muzejskoj verziji na engleskom jeziku koja nosi naziv „Nikola Tesla Experienece“, njegov tim uspešno prevazišao probleme koji se tiču prirodnijeg praćenja Teslinog kretanja u svakoj od scena, te da krajnji rezultat sada izgleda još verodostojnije u mobilnom okruženju. Kako je kompletno muzejsko iskustvo sada dostupno u vidu mobilne aplikacije, rešili smo i sami da se upoznamo sa Teslom. Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje, a nakon inicijalnog pokretanja, korisnici se smeštaju u dvoranu iz koje kreće čitavo iskustvo.

Iz aplikacije sami birate da li sadržaj želite da gledate sa ili bez VR naočara – u oba slučaja čeka vas nezaboravno iskustvo.

Zahvaljujući univerzalnom VR setu za pametne telefone koji smo imali kraj nas, pokretanjem aplikacije ušli smo trodimenzionalni svet našeg najpoznatijeg izumitelja, a na raspolaganju nam je bilo pet različitih priča: Teslina vizija budućnosti, hidroelektrana na Nijagarinim vodopadima, Teslin toranj na Long Islandu, hotelska soba u Njujorku gde je proveo poslednje trenutke svog života, kao i njegova laboratorija u Kolorado Springsu – u kojoj je radio na nekim od najznačajnijih projekata i pronalazaka, uspostavljajući temelje komunikacije kakvu danas poznajemo.

Obilje informacija o srpskom naučniku predstavlja se kroz virtuelni razgovor u zavisnosti od toga u koje vremensko razdoblje zakoračite. Bez obzira koji ste period odabrali, Tesla vam se u obraća na engleskom jeziku govoreći o najbitnijim momentima koji su obeležili njegov život i stvaralaštvo, ali i o predviđanju budućnosti koju danas čine bežični prenos signala, transport ljudi i robe. Sam korisnički interfejs jednostavan je za korišćenje, te je i snalaženje u virtuelnom prostoru izuzetno lako.

Sve veći broj VR projekata i kampanja

Koliko je virtualna realnost danas značajna za razvoj digitalnog oglašavanja i da li ćemo ovaj format sve češće viđati, upitali smo Voljenu Daničić, New Media Manager-a u Direct Mediji koja za Netokraciju ističe kako je pomenuta tehnologija nešto što sve više postaje deo brend komunikacije i strategije. Štaviše, Danićić smatra da virtuelna i proširena realnosti imaju veliki potencijal u advertajzingu, te da su u pitanju tehnologije čiji će potencijal prema krajnjim korisnicima tek biti iskorišćen:

Kada neko kao što je Facebook investira u virtuelnu realnost, velike su šanse da se tehnologija implementira na pravi način. Za brendove, to znači veće mogućnosti za primenu ovakvih rešenja.

Daničič napominje kako smo svedoci fenomenalnih VR projekata koji su se realizovali u poslednjih par meseci. „Svi trče istu trku i naravno, onaj ko na najbolji način uskladi ovu, a i bilo koju drugu tehnologiju, sa brendom i da dodatnu vrednost korisnicima – taj će biti pobednik“, kaže ona, dodavši da kada je reč o upotrebi, virtuelna realnost se za sada najviše koristi na mestu prodaje, konferencijama, sajmovima i drugo.

Mobilna aplikacija Nikola Tesla Experience dostupna je za besplatno preuzimanje sa Google Play ili App Store prodavnice, dok će vam za potpuni ugođaj biti potreban Google Cardboard ili neke univerzalne VR naočare. Više inoformacija o izložbi i njenom društvenom značaju, dostupno je na doziviteslu.com ili na engleskoj verziji nikolateslaexperience.com.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Gaming

Ovi momci su vicešampioni eEuro 2020 i profesionalni PES igrači u Srbiji

Većina muške populacije je u školskim danima provodila vreme igrajući čuveni PES sa svojim drugarima. Još tada se znalo ko je glavni u kraju, ko ima talenta za ovu igru i ko 'puni mreže' protivnicima. Upravo taj 'PES talenat', Marko Roksić Roksa i Stefan Slavković Kepa podigli su na profesionalni nivo igranja ove igre, napravivši sjajne individualne i reprezentativne rezultate na svetskom nivou.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.

Gaming

Kako sam sa C# prešao na C++ i zašto to ne bih uspeo bez mentora?

Industrija video igara definitivno napreduje - kako na svetskoj tako i na domaćoj sceni. Ono što doprinosi njenoj ekspanziji je prisustvo raznih besplatnih 'subscription' ili 'premium game engine'-a, među kojima se najčešće nailazi na rešenja koja koriste C# ili C++. Ovo je moja priča kako sam sa prvog programskog jezika prešao na drugi.

Startapi i poslovanje

Payoneer potvrdio: Kartice su ponovo aktivne za sve korisnike

Kompanija Payoneer upravo je potvrdila da su njihove Prepaid Mastercard kartice ponovo aktivne nakon što je prošle nedelje 'fintech' kompanija Wirecard, njihov provajder, proglasila bankrot.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.