
Payoneer formira lokalni tim u Srbiji – vodiće ga Nikola Mehandžić kao direktor poslovnog razvoja
Ekskluzivno za Netokraciju, novi direktor poslovnog razvoja za tržište Srbije u kompaniji Payoneer, govori o tome zašto je svoju profesionalnu karijeru odlučio da nastavi upravo u ovoj kompaniji, ali i koliko su za Payoneer bitni srpski frilenseri i korisnici na domaćem tržištu.
Početkom marta Nikola Mehandžić postao je direktor poslovnog razvoja za Payoneer. On i njegov tim baviće se lokalnim pitanjima sa ciljem da se dodatno lokalizuju usluge i odgovori na mnogobrojna pitanja domaćih korisnika – među kojima su prvenstveno srpski frilenseri. O profesionalnom razvoju, ali i planovima kompanije Payoneer za srpsko tržište, pročitajte u intervjuu za Netokraciju:
Koji je bio glavni razlog tvoje odluke da se pridružiš kompaniji Payoneer i koja će tvoja uloga u novom lokalnom timu?
Nakon skoro decenije provedene u Mastercardu, do odluke da pređem u Payoneer došlo je spontano. Veliki sam entuzijasta kada je reč o tehnologiji plaćanja, te kao neko ko ima višegodišnje iskustvo u oblasti digitalnog plaćanja i e-trgovine i odlično zna primenu ovih rešenja na brzim i dinamičnim tržištima, pridružio sam se Payoneer timu kao Business Development Director u Srbiji.
Prepoznao sam potencijal u tome što Payoneer radi i šta želi da postigne, a da donesem ovu odluku dodatno je uticalo i globalni ubrzani rast e-commerce koji zaista povećava Payoneer-ovo globalno i lokalno tržište. Sa ciljem da osnaži preduzetnike i kompanije da idu korak dalje, Payoneer, platforma za digitalno plaćanje biznisima širom sveta pomaže da se razvijaju, i ja sam svoju ulogu prepoznao u tome – da dodatno doprinesem ovoj važnoj misiji.
Zašto se Payoneer odlučio za lokalno prisustvo? Koliko je ovo tržište važno za kompaniju i šta će biti glavni cilj lokalnog tima?
Kao jedna od top 10 frilens zemalja na svetu, Srbija je veoma važna za Payoneer. U 2020. godini procenat frilensera u Srbiji porastao je za više od 20%, a budući da trenutna globalna klima ubrzava trendove rada na daljinu i globalne digitalne ekonomije, očekujemo još veći rast u ovoj vertikali. Shodno tome, povećavamo svoja ulaganja u lokalnu srpsku poslovnu zajednicu. Jedna od tih investicija je osiguranje da imamo članove tima u Beogradu kako bismo mogli da pružimo zaista lokalizovanu, visokokvalitetnu podršku našim kupcima.
Nisi jedini novozaposlen u Payoneer lokalnom timu? Da li ćemo videti još ljudi koji se pored razvoja poslovanja i regulative bave i zajednicom, te marketingom?
Payoneer u Srbiji takođe sarađuje sa brojnim poslovnim zajednicama: pružaocima usluga, kompanijama za softverske usluge, digitalnim biznisima, firmama za internet prodaju, onima koji se bave izdavanjem kuća za odmor i drugima. Vidimo ogroman rast u mnogim industrijama – recimo, u Srbiji je onlajn učenje poraslo za više od 300% prošle godine. Sva ova digitalna preduzeća imaju složene potrebe kada je reč o plaćanju, i samim tim mogu imati koristi od sofisticiranog, digitalnog, međunarodnog provajdera kao što je Payoneer. Nastavićemo da predstavljamo nove proizvode za poslovnu zajednicu ovde, kako bismo zadovoljili njihove rastuće potrebe.
Payoneer Srbiju smatra jednim od ključnih tržišta za razvoj i rast naše globalne platforme. U budućnosti planiramo da proširimo svoj tim, kako bismo posebnu pažnju posvetili upravo korisnicima iz Srbije i zemljama regiona.
Nije tajna da je Payoneer veoma popularan među srpskim frilenserima, od kojih su mnogi zabrinuti da će Payoneer deliti njihove lične podatke sa nadležnim vlastima. Da li je to slučaj i koja je vaša poruka ovoj zajednici?
Payoneer srpskim poreskim vlastima ne daje informacije o svojim korisnicima, budući da su oni sami odgovorni da to učine. Kao globalno regulisani provajder plaćanja, podsećamo naše korisnike da su obavezni da sav prihod prijave lokalnim vlastima i da to nije nešto što će Payoneer učiniti u njihovo ime.
Shvatamo da je diskusija o oporezivanju zauzela vodeću ulogu u srpskoj zajednici frilensera, kao što se dešava i u mnogim zemljama širom sveta u kojima raste broj onih koji rade na daljinu. Digitalna ekonomija pruža ogromne mogućnosti, ali dolazi sa puno složenosti koje poreske vlasti i regulatori širom sveta često ispituju. Cilj nam je da uklonimo složenost prekograničnih plaćanja i da spustimo granice za srpske frilensere. I dalje ćemo to činiti transparentno za naše poslovne korisnike i uz saradnju lokalnih regulatora i relevantnih vlasti.
Da li Payoneer pribaviti dozvolu Narodne banke Srbije kao institucija e-novca ili kao banka?
Naša digitalna platforma pojednostavljuje globalnu trgovinu za milione malih preduzeća, prodavnica i kompanija iz 190 zemalja i teritorija. Kao neko ko ima globalnu prisutnost na tržištima širom sveta sa preko pet miliona korisnika širom sveta, Payoneer u potpunosti poštuje zakone zemalja u kojima posluje. Sarađujemo sa mnogim bankama i smatramo ih dragocenim partnerima u okviru naše mreže. Oni od nas dobijaju povezanost i globalna, prekogranična rešenja i ekspertizu koji im često nedostaju, naročito za MSP i tržišta u razvoju za koje smo specijalizovani.
Ipak, kompanija nema ambicije da posluje kao banka, već je ovde da pruži podršku i osnaži lokalnu infrastrukturu globalnim rešenjima za plaćanja. Sa tim ciljem, registovani smo kod Narodne banke Srbije kao internacionalna institucija elektronskog novca i nastavićemo da poslujemo u skladu sa svim lokalnim zakonima i propisima.
Gde vidite prostor za lokalni rast u narednim godinama?
Payoneer u Srbiji ima hiljade korisnika. Većina njih su frilenseri i kompanije koje pružaju svoje usluge stranim klijentima: programerima, dizajnerima, prevodiocima itd. Istražujemo različite vrste poslovanja, a kako bismo zadovoljili potražnju lokalnih preduzetnika ove godine ćemo predstaviti još novih rešenja za outsourcing i e-trgovinu. Takođe, kada je reč o daljim planovima, kompanija će pored lokalnog Payoneer tima, proširiti i svoje marketinške aktivnosti. Već vodimo neke marketinške kampanje na srpskom i nastavićemo da radimo na lokalizaciji naših komunikacija. Verujem da će nam snažna rešenja koja imamo za naše korisnike, lokalni tim i lokalizovani marketing pomoći da nastavimo da rastemo na tržištu Jugoistočne Evrope, koje nam je od velike važnosti.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!