Payoneer formira lokalni tim u Srbiji - vodiće ga Nikola Mehandžić kao direktor poslovnog razvoja

Payoneer formira lokalni tim u Srbiji – vodiće ga Nikola Mehandžić kao direktor poslovnog razvoja

Ekskluzivno za Netokraciju, novi direktor poslovnog razvoja za tržište Srbije u kompaniji Payoneer, govori o tome zašto je svoju profesionalnu karijeru odlučio da nastavi upravo u ovoj kompaniji, ali i koliko su za Payoneer bitni srpski frilenseri i korisnici na domaćem tržištu.

Početkom marta Nikola Mehandžić postao je direktor poslovnog razvoja za Payoneer. On i njegov tim baviće se lokalnim pitanjima sa ciljem da se dodatno lokalizuju usluge i odgovori na mnogobrojna pitanja domaćih korisnika – među kojima su prvenstveno srpski frilenseri. O profesionalnom razvoju, ali i planovima kompanije Payoneer za srpsko tržište, pročitajte u intervjuu za Netokraciju:

Koji je bio glavni razlog tvoje odluke da se pridružiš kompaniji Payoneer i koja će tvoja uloga u novom lokalnom timu?

Nakon skoro decenije provedene u Mastercardu, do odluke da pređem u Payoneer došlo je spontano. Veliki sam entuzijasta kada je reč o tehnologiji plaćanja, te kao neko ko ima višegodišnje iskustvo u oblasti digitalnog plaćanja i e-trgovine i odlično zna primenu ovih rešenja na brzim i dinamičnim tržištima, pridružio sam se Payoneer timu kao Business Development Director u Srbiji.

Prepoznao sam potencijal u tome što Payoneer radi i šta želi da postigne, a da donesem ovu odluku dodatno je uticalo i globalni ubrzani rast e-commerce koji zaista povećava Payoneer-ovo globalno i lokalno tržište. Sa ciljem da osnaži preduzetnike i kompanije da idu korak dalje, Payoneer, platforma za digitalno plaćanje biznisima širom sveta pomaže da se razvijaju, i ja sam svoju ulogu prepoznao u tome – da dodatno doprinesem ovoj važnoj misiji.

Zašto se Payoneer odlučio za lokalno prisustvo? Koliko je ovo tržište važno za kompaniju i šta će biti glavni cilj lokalnog tima?

Kao jedna od top 10 frilens zemalja na svetu, Srbija je veoma važna za Payoneer. U 2020. godini procenat frilensera u Srbiji porastao je za više od 20%, a budući da trenutna globalna klima ubrzava trendove rada na daljinu i globalne digitalne ekonomije, očekujemo još veći rast u ovoj vertikali. Shodno tome, povećavamo svoja ulaganja u lokalnu srpsku poslovnu zajednicu. Jedna od tih investicija je osiguranje da imamo članove tima u Beogradu kako bismo mogli da pružimo zaista lokalizovanu, visokokvalitetnu podršku našim kupcima.

Nisi jedini novozaposlen u Payoneer lokalnom timu? Da li ćemo videti još ljudi koji se pored razvoja poslovanja i regulative bave i zajednicom, te marketingom?

Payoneer u Srbiji takođe sarađuje sa brojnim poslovnim zajednicama: pružaocima usluga, kompanijama za softverske usluge, digitalnim biznisima, firmama za internet prodaju, onima koji se bave izdavanjem kuća za odmor i drugima. Vidimo ogroman rast u mnogim industrijama – recimo, u Srbiji je onlajn učenje poraslo za više od 300% prošle godine. Sva ova digitalna preduzeća imaju složene potrebe kada je reč o plaćanju, i samim tim mogu imati koristi od sofisticiranog, digitalnog, međunarodnog provajdera kao što je Payoneer. Nastavićemo da predstavljamo nove proizvode za poslovnu zajednicu ovde, kako bismo zadovoljili njihove rastuće potrebe.

Payoneer Srbiju smatra jednim od ključnih tržišta za razvoj i rast naše globalne platforme. U budućnosti planiramo da proširimo svoj tim, kako bismo posebnu pažnju posvetili upravo korisnicima iz Srbije i zemljama regiona.

Nije tajna da je Payoneer veoma popularan među srpskim frilenserima, od kojih su mnogi zabrinuti da će Payoneer deliti njihove lične podatke sa nadležnim vlastima. Da li je to slučaj i koja je vaša poruka ovoj zajednici?

Payoneer srpskim poreskim vlastima ne daje informacije o svojim korisnicima, budući da su oni sami odgovorni da to učine. Kao globalno regulisani provajder plaćanja, podsećamo naše korisnike da su obavezni da sav prihod prijave lokalnim vlastima i da to nije nešto što će Payoneer učiniti u njihovo ime.

Shvatamo da je diskusija o oporezivanju zauzela vodeću ulogu u srpskoj zajednici frilensera, kao što se dešava i u mnogim zemljama širom sveta u kojima raste broj onih koji rade na daljinu. Digitalna ekonomija pruža ogromne mogućnosti, ali dolazi sa puno složenosti koje poreske vlasti i regulatori širom sveta često ispituju. Cilj nam je da uklonimo složenost prekograničnih plaćanja i da spustimo granice za srpske frilensere. I dalje ćemo to činiti transparentno za naše poslovne korisnike i uz saradnju lokalnih regulatora i relevantnih vlasti.

Da li Payoneer pribaviti dozvolu Narodne banke Srbije kao institucija e-novca ili kao banka?

Naša digitalna platforma pojednostavljuje globalnu trgovinu za milione malih preduzeća, prodavnica i kompanija iz 190 zemalja i teritorija. Kao neko ko ima globalnu prisutnost na tržištima širom sveta sa preko pet miliona korisnika širom sveta, Payoneer u potpunosti poštuje zakone zemalja u kojima posluje. Sarađujemo sa mnogim bankama i smatramo ih dragocenim partnerima u okviru naše mreže. Oni od nas dobijaju povezanost i globalna, prekogranična rešenja i ekspertizu koji im često nedostaju, naročito za MSP i tržišta u razvoju  za koje smo specijalizovani.

Ipak, kompanija nema ambicije da posluje kao banka, već je ovde da pruži podršku i osnaži lokalnu infrastrukturu globalnim rešenjima za plaćanja. Sa tim ciljem, registovani smo kod Narodne banke Srbije kao internacionalna institucija elektronskog novca i nastavićemo da poslujemo u skladu sa svim lokalnim zakonima i propisima.

Gde vidite prostor za lokalni rast u narednim godinama?

Payoneer u Srbiji ima hiljade korisnika. Većina njih su frilenseri i kompanije koje pružaju svoje usluge stranim klijentima: programerima, dizajnerima, prevodiocima itd. Istražujemo različite vrste poslovanja, a kako bismo zadovoljili potražnju lokalnih preduzetnika ove godine ćemo predstaviti još novih rešenja za outsourcing i e-trgovinu. Takođe, kada je reč o daljim planovima, kompanija će pored lokalnog Payoneer tima, proširiti i svoje marketinške aktivnosti. Već vodimo neke marketinške kampanje na srpskom i nastavićemo da radimo na lokalizaciji naših komunikacija. Verujem da će nam snažna rešenja koja imamo za naše korisnike, lokalni tim i lokalizovani marketing pomoći da nastavimo da rastemo na tržištu Jugoistočne Evrope, koje nam je od velike važnosti.


Ostavi komentar

  1. Stevan Vojinović

    Stevan Vojinović

    12. 3. 2021. u 19:12 Odgovori

    Poštovani,

    Voleo bih da mi neko odgovori koliko dugo se čeka na Payeoneer prepaid karticu?
    Podneo sam zahtev pre mesec dana, rapsitivao se putem mail-a ali nikakav odgovor nisam dobio.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.