Nielsen (da, onaj što meri TV gledanost) ulazi u esport

Nielsen (da, onaj što meri TV gledanost) ulazi u esport

Esport danas predstavlja jednu od najbrže rastućih industrija i to po najbitnijim metrikama - gledanosti i budžetima. Finalne mečeve nekih od najvećih liga danas prati milionski auditorijum, a kompanija Nielsen koja je poznata po merenju TV gledanosti smatra kako je upravo esport novo tržište kome može ponuditi svoje usluge.

Industrija esporta danas vredi gotovo 700 miliona dolara, sa tendencijom rasta na 1,5 milijardi do 2020. godine. Velike brojke više nisu novost u ovom poslu, te su transferi igrača od po nekoliko stotina hiljada dolara postali deo naše svakodnevnice.

Pa ipak, kada govorimo o Srbiji, navikli smo i na zlatne medalje.

Među kompanijama koje su se uključile u svet esporta, od danas se nalazi i Nielsen kao jedna od najpoznatijih marketinških kuća specijalizovanih za merenje gledanosti i ispitivanje korisničkih navika kada je konzumiranje TV sadržaja u pitanju. Mečevi različitih liga prenose se širom sveta, beležeći milionski auditorijum koji su prepoznali i oglašivači.

Potreba za preciznijim merenjem gledanosti, dakle, postoji – a Nielsen je obelodanio planove za pokretanje nove divizije koja bi se isključivo bavila razvojem proizvoda za merenje gledanosti esport mečeva i prenosa pod nazivom Nielsen Esports. Kako je kompanija saopštila, precizno merenje gledanosti stvar je koja je u najboljem interesu kako investitora, tako i oglašivača, ali i učesnika.

Vetar u leđa za oglašivače kojima je esport primamljiv

Na pitanje Netokracije da li smatra da bi se Niselsenova merenja pozitivno odrazila na esport industriju i da li bi standardizacija doprinela većem broju oglašivača, Mihajlo Jovanović Džaril iz Fortuna Esports kaže:

Esport industrija je i dalje jako mlada, i pored svih sličnosti i paralalea, ipak dosta drugačija u odnosu na ostale medijske industrije – pa čak i u odnosu na sport. Nesporno je da postoji ogroman potencijal i velika publika, međutim kompanije i brendovi koji bi želeli da uđu u ovaj ekosistem i povežu se sa tom publikom koja raste iz dana u dan, i dalje su nesigurni zbog nedostatka podataka koji bi sa jedne strane potvrdili, a sa druge strane pomogli u kvantifikaciji vrednosti esport programa. Nielsen merenja koja su dokazano meril, mogla bi opravdati ulaganje u esport.

Sama činjenica da Nielsen uvodi merenja znači da je esport industrija dostigla jedan važan stepenik. To već šalje jedan jasan, pozitivan signal oglašivačima koje interesuje ovaj program.

Mashable piše da su plej-of runde esport turnira u 2017. godini generisale između 17.000 i 17 miliona dolara u sponzorstvima, naglašavajući potrebu za preciznijim merenjima koja bi doprinela daljoj standardizaciji oglašavanja, ali i omogućila novim oglašivačima da plasiraju svoju robu i proizvode prema tržištu koje iz godine u godinu beleži sve veći rast.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.