Nielsen (da, onaj što meri TV gledanost) ulazi u esport

Esport danas predstavlja jednu od najbrže rastućih industrija i to po najbitnijim metrikama - gledanosti i budžetima. Finalne mečeve nekih od najvećih liga danas prati milionski auditorijum, a kompanija Nielsen koja je poznata po merenju TV gledanosti smatra kako je upravo esport novo tržište kome može ponuditi svoje usluge.

Industrija esporta danas vredi gotovo 700 miliona dolara, sa tendencijom rasta na 1,5 milijardi do 2020. godine. Velike brojke više nisu novost u ovom poslu, te su transferi igrača od po nekoliko stotina hiljada dolara postali deo naše svakodnevnice.

Pa ipak, kada govorimo o Srbiji, navikli smo i na zlatne medalje.

Među kompanijama koje su se uključile u svet esporta, od danas se nalazi i Nielsen kao jedna od najpoznatijih marketinških kuća specijalizovanih za merenje gledanosti i ispitivanje korisničkih navika kada je konzumiranje TV sadržaja u pitanju. Mečevi različitih liga prenose se širom sveta, beležeći milionski auditorijum koji su prepoznali i oglašivači.

Potreba za preciznijim merenjem gledanosti, dakle, postoji – a Nielsen je obelodanio planove za pokretanje nove divizije koja bi se isključivo bavila razvojem proizvoda za merenje gledanosti esport mečeva i prenosa pod nazivom Nielsen Esports. Kako je kompanija saopštila, precizno merenje gledanosti stvar je koja je u najboljem interesu kako investitora, tako i oglašivača, ali i učesnika.

Vetar u leđa za oglašivače kojima je esport primamljiv

Na pitanje Netokracije da li smatra da bi se Niselsenova merenja pozitivno odrazila na esport industriju i da li bi standardizacija doprinela većem broju oglašivača, Mihajlo Jovanović Džaril iz Fortuna Esports kaže:

Esport industrija je i dalje jako mlada, i pored svih sličnosti i paralalea, ipak dosta drugačija u odnosu na ostale medijske industrije – pa čak i u odnosu na sport. Nesporno je da postoji ogroman potencijal i velika publika, međutim kompanije i brendovi koji bi želeli da uđu u ovaj ekosistem i povežu se sa tom publikom koja raste iz dana u dan, i dalje su nesigurni zbog nedostatka podataka koji bi sa jedne strane potvrdili, a sa druge strane pomogli u kvantifikaciji vrednosti esport programa. Nielsen merenja koja su dokazano meril, mogla bi opravdati ulaganje u esport.

Sama činjenica da Nielsen uvodi merenja znači da je esport industrija dostigla jedan važan stepenik. To već šalje jedan jasan, pozitivan signal oglašivačima koje interesuje ovaj program.

Mashable piše da su plej-of runde esport turnira u 2017. godini generisale između 17.000 i 17 miliona dolara u sponzorstvima, naglašavajući potrebu za preciznijim merenjima koja bi doprinela daljoj standardizaciji oglašavanja, ali i omogućila novim oglašivačima da plasiraju svoju robu i proizvode prema tržištu koje iz godine u godinu beleži sve veći rast.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.