Nielsen (da, onaj što meri TV gledanost) ulazi u esport

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Nielsen (da, onaj što meri TV gledanost) ulazi u esport

Esport danas predstavlja jednu od najbrže rastućih industrija i to po najbitnijim metrikama - gledanosti i budžetima. Finalne mečeve nekih od najvećih liga danas prati milionski auditorijum, a kompanija Nielsen koja je poznata po merenju TV gledanosti smatra kako je upravo esport novo tržište kome može ponuditi svoje usluge.

Industrija esporta danas vredi gotovo 700 miliona dolara, sa tendencijom rasta na 1,5 milijardi do 2020. godine. Velike brojke više nisu novost u ovom poslu, te su transferi igrača od po nekoliko stotina hiljada dolara postali deo naše svakodnevnice.

Pa ipak, kada govorimo o Srbiji, navikli smo i na zlatne medalje.

Među kompanijama koje su se uključile u svet esporta, od danas se nalazi i Nielsen kao jedna od najpoznatijih marketinških kuća specijalizovanih za merenje gledanosti i ispitivanje korisničkih navika kada je konzumiranje TV sadržaja u pitanju. Mečevi različitih liga prenose se širom sveta, beležeći milionski auditorijum koji su prepoznali i oglašivači.

Potreba za preciznijim merenjem gledanosti, dakle, postoji – a Nielsen je obelodanio planove za pokretanje nove divizije koja bi se isključivo bavila razvojem proizvoda za merenje gledanosti esport mečeva i prenosa pod nazivom Nielsen Esports. Kako je kompanija saopštila, precizno merenje gledanosti stvar je koja je u najboljem interesu kako investitora, tako i oglašivača, ali i učesnika.

Vetar u leđa za oglašivače kojima je esport primamljiv

Na pitanje Netokracije da li smatra da bi se Niselsenova merenja pozitivno odrazila na esport industriju i da li bi standardizacija doprinela većem broju oglašivača, Mihajlo Jovanović Džaril iz Fortuna Esports kaže:

Esport industrija je i dalje jako mlada, i pored svih sličnosti i paralalea, ipak dosta drugačija u odnosu na ostale medijske industrije – pa čak i u odnosu na sport. Nesporno je da postoji ogroman potencijal i velika publika, međutim kompanije i brendovi koji bi želeli da uđu u ovaj ekosistem i povežu se sa tom publikom koja raste iz dana u dan, i dalje su nesigurni zbog nedostatka podataka koji bi sa jedne strane potvrdili, a sa druge strane pomogli u kvantifikaciji vrednosti esport programa. Nielsen merenja koja su dokazano meril, mogla bi opravdati ulaganje u esport.

Sama činjenica da Nielsen uvodi merenja znači da je esport industrija dostigla jedan važan stepenik. To već šalje jedan jasan, pozitivan signal oglašivačima koje interesuje ovaj program.

Mashable piše da su plej-of runde esport turnira u 2017. godini generisale između 17.000 i 17 miliona dolara u sponzorstvima, naglašavajući potrebu za preciznijim merenjima koja bi doprinela daljoj standardizaciji oglašavanja, ali i omogućila novim oglašivačima da plasiraju svoju robu i proizvode prema tržištu koje iz godine u godinu beleži sve veći rast.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Intervju

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.