Netflix staje na put IP blokerima

Netflix staje na put IP unblokerima: Zaboravite na popularne serije i filmove

Ranije ovog meseca, poznati servis za gledanje filmova i serija porširio je svoje prisustvo u 130 novih zemalja među kojima se našla i Srbija. Ipak, iz Netflixa sada stiže vest da će se kompanija ozbiljno pozabaviti korišćenjem DNS i VPN tehnologije kojom su do sada maskirane IP adrese, a sa ciljem gledanja još većeg broja serija. Da li ćemo ukinuti pretplatu i pre nego što nam istekne probnih mesec dana?

Netflix-srbija

Otkada je Netflix konačno dostupan i kod nas, često se postavlja pitanje kako gledati sav sadržaj koji se nudi u digitalnom katalogu ovog servisa, na šta smo nedavno pokušali da damo odgovor. Ipak, iz ove kompanije sada su odlučili da ukinu možda i najmoćnije oružije korisnika – korišćenje VPN i DNS tehnologije koja “maskira” IP adresu i na taj način korisnicima daju pristup kompletnoj ponudi sadržaja kao i u SAD-u.

Kako prenosi TechCrunch, iz Netflixa međutim ističu da su pojedini korisnici upotrebljavali određena punomoćja i unblockere kako bi dobili pristup naslovima pojedinih filmskih i serijskih ostvarenja dostupna van teritorije njihovih država. Tako će u narednim nedeljama svim korisnici koji su pribegavali alternativnim rešenjima biti omogućeno da pristupe ovom serivsu i sadržaju koji on nudi samo u zemlji u kojoj se trenutno nalaze.

U Srbiji samo 30% globalnog sadržaja

Što se naše države tiče, sudeći prema sajtu Finder na kome se nalazi tabela sa procentima dostupnosti sadržaja u odnosu na Sjedinjene Američke Države, Srbija se rangira negde na sredini liste, sa 28% pristupa TV serijama i 31% pristupa filmskom sadržaju – što nas zapravo čini najbolje plasiranom državom u regionu.

podaci
Iza naše zemlje su čak i Španija, Italija, Češka…

Naime, čelni ljudi kompanije su vremenom bili naklonjeni VPN korisnicima, ali sada kada je poslovanje prošireno globalno, Netflix ima obavezu da obrati pažnju na ugovore sa izdavačima kao i o licenciranju sadržaja, što predstavlja ključni razlog za donošenje pomenute odluke. Ipak, VPN tehnologija nastavlja svoj razvoj i sigurno će i dalje postojati način da se pristupi globalnoj Netflixovoj biblioteci – ali na znatno teži način nego što je do sada to bio slučaj.

Sa druge strane, iz Netflixa imaju za cilj da eliminišu potrebu korisnika ka pristupanju VPN-u, nudeći potencijalni univerzalni katalog sadržja bez obzira na lokaciju korisnika, ali takođe navode da bi trebalo proći izvesno vreme kako bi se ljudima ponudili isti filmovi i TV serije u zemljama širom sveta gde je ovaj servis dostupan.

Ostavi komentar

  1. Stefan Milivojevic

    Stefan Milivojevic

    16. 1. 2016. u 18:34 Odgovori

    Ne znam kako planiraju da urade sa tim univerzalnim katalogom, kada mogu na primer da odem u Ameriku iz turistickih razloga, pa da tamo gledam Netflix i filmove iz njihove biblioteke. Otkud oni znaju da li sam ja u tom trenutku na VPN-u ili sam stvarno tamo? Jedini nacin im je da ukinu pretplate ili kaze korisnike na neki nacin u tom vidu, sto im se nikako ne isplati.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.