Fondacija Petlja, Inicijativa 'Digitalna Srbija' i UNICEF predstavili su kurs "Epidemija" koji povezuje znanja o fenomenu epidemije iz ugla biologije, hemije, matematike i informatike. Kurs se sastoji iz tekstova, ilustracija, kvizova, a narator je glumac Miloš Biković.
Šta je epidemija, kako se prenose virusi, da li nas maska štiti, šta je eksponencijalni rast, zašto je važno da peremo ruke baš 20 sekundi, da li treba da primimo vakcinu?
Na adresi petlja.org/net.kabinet, platformi namenjenoj za učenje informatike i računarstva, srednjoškolci danas mogu pronaći odgovore i na ova pitanja u vezi sa fenomenom epidemija.
Sam kurs nastao je kroz saradnju hemičara, biologa, softverskih inženjera, psihologa, ilustratora, animatora i kreiran je na osnovu zvaničnog programa nastave i učenja i pre svega je namenjen učenicima trećeg razreda gimnazije i nastavnicima koji im predaju biologiju, hemiju, matematiku i informatiku, a svoju podršku projektu dao je i volonterski se angažovao oko njega Miloš Biković u ulozi naratora u edukativnim videima koji su deo kursa.
Uskoro još dva interdisciplinarna kursa
Kako kaže Nebojša Vasiljević, direktor Fondacije Petlja i jedan od autora kursa, uz interdisciplinarni pristup na kom se temelji “Epidemija” brišu se granice između tradicionalno postavljenih nastavnih predmeta te polaznici stiču veštinu sagledavanja problema iz različitih uglova:
Mi smo krenuli od modernizacije učenja programiranja i jedan od glavnih principa je da se što više uči kroz domene primene. Onda smo videli koliko nam interdisciplinarnosti nedostaje u nastavi i zapravo smo samo nastavili putem dalje međupredmetne povezanosti. I onda shvatite da ne postoji tema koja je toliko živo povezala različite naučne discipline kao što je trenutno epidemija.
“Epidemija” je, dodaje on, pisana razumljivim jezikom i obogaćena je konkretnim primerima, vezama sa trenutnom epidemijom, atraktivnim ilustracijama i video materijalima sa laboratorijskim eksperimentima kako bi se ova važna životna tema što više približila učenicima.
Nebojša Đurđević, direktor Inicijative “Digitalna Srbija”, ističe da će deca sasvim sigurno u budućnosti raditi u multidisciplinarnim timovima i da, u tom smislu, net.kabinet nije samo skup lekcija o epidemiološkim fenomenima iz ugla različitih naučnih disciplina, već veliki iskorak ka prožimanju četiri školska predmeta od kojih svaki daje sopstveni doprinos razumevanju krovne teme. “Takav način rada predstavlja pripremu za realan svet u kome ne postoje jasne granice između različitih nastavnih oblasti, već učenike motiviše da povezuju različita znanja i razmišljaju izvan ponuđenih okvira”, pojašnjava on.
Osim što je važno da se približi učenicima, zamišljeno je da kurs podstakne saradnju i među predmetnim nastavnicima. Svakom nastavniku je u jednostavnom onlajn okruženju net.kabineta omogućena direktna komunikacija sa učenicima i praćenje njihovog napretka kroz kurs.
Nakon objavljivanja kursa posvećenog epidemiji, u planu je da se u narednih mesec dana na net.kabinetu postave još dva iz serije kurseva koji povezuju različite oblasti u cilju jačanja kritičkog razmišljanja i podsticanja potencijala za rešavanje realnih problema.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!