Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

“Lukas je hteo da nas bije, Đaniju smo digli cenu nastupa”, započinje razgovor jedan od dvojice admina najveće domaće satirične stranice Neguj mo srbski jezik čije šale neretko postaju nacionalni trendovi, a koja oko sebe okuplja zajednicu od čak 320.000 ljudi na Facebooku i preko 260.000 pratilaca na Instagramu.

Njihov merch nose srpski reprezentativci, njihove fore obišle su svet, a publika (negovatelji) uvek su spremni na dobru prozivku i šalu na sopstveni račun. U nastavku teksta, upoznaćete momke koji vode Neguj mo srbski jezik.

Šta je Neguj mo srbski jezik i kako ste, zaboga, nastali?

Mi smo stranica koja je nastala kao opšte zezanje na jednom zvezdaškom forumu i koja je oko sebe okupila potpuno random ekipu različitih obrazovnih profila, sa različitih mesta. Ima nas raznih. U startu smo se skontali, pa smo prvo imali stranicu Dnevna doza prosečnog zvezdaša koju nam je kasnije jedan od likova maznuo. U početku smo bili ljuti na njega, ali smo ubrzo napravili Neguj mo koji okuplja mnogo širu publiku i sada smo mu večno zahvalni na tom potezu.

U principu, naš page je nastao kao sprdnja na onu kampanju Negujmo srpski jezik koju ste mogli da vidite svuda po gradu. Bilo nam je smešno to što na primer iscimaju fucoša da nas uči gramatici, pa smo krenuli da se šalimo na njihov račun i da karikiramo čitavu tu akciju. Odatle je sve krenulo nekom svojom razvojnom putanjom, a evo nedavno smo proslavili i tri godine stranice – 15. jula.

Ovo nije posao samo jednog usamljenog lika, zar ne?

Ma kakvi, ima nas sedmorica, neko je manje aktivan, neko više. Kako kome vreme dozvoli. Ipak, svima nam je ovo neka vrsta izduvnog ventila budući da uživamo u dobroj sprdnji, pre svega na našem zajedničkom četu. Ne dao Bog da vidite šta tu pišemo jedni drugima.

Kako gledate na popularnost stranice? Zašto vas ljudi gotive?

Vidi, mi sve ovo nismo očekivali. Međutim, najviše nam se dopada ta interakcija sa ljudima, kada vidimo Bosance, Hrvate i naše kako se zezaju na svoj račun, pa onda mi dolijemo i tako u krug. Volimo što se sviđa i klincima i volimo kad čujemo da se na poslovnom sastanku u ozbiljnoj firmi matori ljudi smeju našem poređenju između kamiondžije i projekt menadžera, gde polupijani lola šofer šije ovog desno u odelcetu po svim parametrima. Sve je ovo jedna velika šala, kroz humor se trudimo da se izborimo sa svakodnevnim problemima, sa našim mentalitetom i šatro ozbiljnim delom populacije koji svoje mizerne živote percipira kroz uspeh Đokovića.

Kada smo već kod njega, ljudi moraju da shvate da mi ne hejtujemo Noleta, već mentalitet ljudi koji su ovde u stanju da ga psuju i da mu kažu kako je ovo ili ono zato što ne jede meso, a čim krene da pobeđuje onda ispada da su ga oni prvi bodrili. E to je ono što nas nervira i pokreće u isto vreme.

Ljudi nas vole i zato što smo od starta rekli da ćemo odgovarati na svaki komentar i svaku poruku. Jebiga, teško je kada ti dnevno stigle preko 100 poruka na Facebooku, a svaka poruka ista – fotografija Bore Drljače kako boksuje. Jedan od admina se, recimo, samo time bavi. Međutim, ta interakcija sa publikom pomogla nam je da se pozicioniramo i da nas negde ljudi vide kao potpuno prizemnu ekipu koja na sve ovo gleda kao na zezanje. Danas svaka šuša od 5.000 pratilaca glumi neku nedodirljivost, svi drugi su kao nebitni, pa neće da odgovore na poruke.

Mi se samo ne tripujemo zbog slave u virtuelnom svetu, u stanju smo da privučemo publiku od klinaca do poslovnih ljudi sa aktovkom. Od Silvane do Nirvane.

Da li vas gotivi i Cobe?

On još nije siguran. Misli da mi njega ne volimo, pa onda ni on ne voli nas. A potom mu neko kaže da mi njega zapravo volimo i da ga guramo, pa promeni mišljenje. Valjda su mu objasnili koncept Interneta i koliko je ovo dobro za njega. Dobar je on, voleli bismo da uđe u neki rijaliti i da pokida. Očekujemo shoutout.

I druge javne ličnosti znaju za Neguj mo?

Pa da. Krenuli smo da tovarimo EXIT jer smo legitimno želeli da vidimo Đanijev nastup, to je bila jedna od prvih viralnih akcija. Ljudi su u startu fantastično reagovali, EXIT se čak ispalio kada ga je isprozivao na Twitteru i samo nabacio dodatnu reklamu celoj akciji. Radiša je ispao car i od tada nas baš gotivi. Rekli su nam da je čak digao i cenu nastupa zahvaljujući novostečenoj popularnosti. Sada mu zaista treba brojač para na svakom nastupu.

Dobri smo i sa Lukasom, iako nam je pretio da će da nas bije zbog sprdnji na njegov račun kada su tabloidi pisali o nekim švaleracijama. Kasnije smo gospodinu Vuksanović_Official objasnili da je nama zapravo drago što važi za hm… najvećeg zavodnika na estradi, pa je i sam spustio loptu. Video je da nema poente da nam preti. Sad nas gotivi i smeje se našim forama, he he.

Odakle dolazi inspiracija za sve fore?

Nasuprot mišljenju da se okupljamo oko pentagrama u mračnim odorama dok žrtvujemo jagnjiće, sve kreće iz našeg chat-a vrlo zvaničnog naziva Upravni odborVećina fora nastaje poprilično spontano, iz nekog nebitnog razgovora ili aktuelnosti. Dosta toga šalju nam i pratioci, međutim samo one najbolje šale objavljujemo.

U principu, trudimo se da budemo aktuelni. Dešavalo se da pripremamo sprdačine koje puštamo odmah nakon utakmice naše reprezentacije. U roku od minut imaš 1.000 lajkova, za pola sata – 30.000 lajkova. Sve je to pitanje momentuma, čekaj kraj nekog događaja, recimo utakmice, i odmah serviraš foru – ljudi su tada laki na lajku.

Da li su domaći brendovi dovoljno hrabri da sarađuju sa vama?

Domaći brendovi nemaju baš muda za ono što mi radimo. Čak ni brendovi sa kojima smo sarađivali, nisu imali petlju da nas puste da uradimo stvari baš onako kako mi želimo. Uglavnom je to ista priča, previše smo edgy, treba ublažiti neke stvari, narušava se ugled brenda. Često kompanije ne mogu da se odluče šta je to što žele i onda se negde gubi taj prepoznatljiv momenat koji naša satira nosi sa sobom.

Nama je pre svega bitno da publika skapira da Neguj mo nije tu da bismo nas sedmorica uzeli neke pare, sve što radimo radimo u duhu stranice. Ali nije lako, krivo nam je što tamo neki lik koji valja patike bolje shvata marketing kod nas nego menadžer nekog brenda čije se aktivnosti mogu odlično uvezati sa onim što mi radimo. Bez premca nam je za sada saradnja sa Vojom Cucićem koji drži Korčagin, Oblak i još nekoliko kafana – izdvaja se kao neko ko pored ugostiteljskog posla zna kako i da ga promoviše. Drago nam je što je baš on bio i deo naših pesama podrške reprezentaciji u više navrata kroz reklamu na Youtube-u.

Da li se sad nakon Mundijala otvorilo više prilika za rad sa brendovima?

Naša vrata uvek su otvorena, otići ćemo na svaki sastanak na koji nas pozovu. Međutim, ostajemo ono što jesmo, nećemo se menjati zbog kinte. To je ujedno i ono što najviše plaši brendove, kako da se njihov sadržaj nađe u kontekstu onoga što mi radimo, pa makar to bilo i prozivanje srpskog mentaliteta kroz sprdnju Đokovića.

Ljudi nenormalno mnogo gotive vaš merch, pa čak i naši sportisti?

Neguj mo majice su totalna pobeda, promenili smo ekipu sa kojom radimo i to sve sada izgleda poprilično dobro. Ljudi dobijaju robu, mi dobijamo novac, svi srećni i zadovoljni. Košarkaši su prvi krenuli da nas gotive, potom su krenuli da kupuju naše majice, da se fotkaju, javljaju se na objavama, čak je i Dino Radončić iz Reala naručio, pa dao Luki Dončiću koji nije imao blage veze šta drži u rukama. Uvek je dobro zezanje kada krenemo da se dopisujemo sa njima, ljudi to negde vide i onda požele da budu deo te kolektivne sprdnje – žele da se predstave kroz naš brend i to skroz cenimo.

Vidi, stvari su otišle toliko daleko da je jedan “negovatelj” video na Instagramu da nam je radnja u Nemanjinoj 11 i onda je otišao tamo da kupio našu majicu. Krenuo je da ispituje policiju koja čuva ulaz u zgradu Vlade gde je Neguj mo prodavnica. Ovaj ga je, naravno, oterao, a lik nam se odmah javio, vidno razočaran što je ostao bez majice. Odmah sam ga cimnuo da se nađemo i na ruke mu odneo istu. Upišali smo se od smeha, ali to nam samo govori koliko je ovo jedna pozitivna stvar i koliko smo u stanju da ljudima ulepšamo dan kroz satiru.

Instagram ili Facebook?

Instagram biramo, Facebook volimo. Instagram je biznis, Facebook je ljubav jer smo odatle krenuli. Glupo je kada vidiš da sa umanjenim dosegom ni pola ljudi više ne vidi postove koji su pre generisali i po nekoliko desetina hiljada lajkova. Danas je situacija takva da pojedine stvari na Facebooku ne mogu da skupe ni 1.000 lajkova, dok na Instagramu regularno prelazimo 30, 40 hiljada lajkova.

Na kraju dana, ne brine nas Facebookov algoritam. Mi smo stranica sa izuzetno velikom interakcijom, zauzimamo posebno mesto u srcu naših fanova koji će uvek pronaći način da dođu do nas.

Gde vidite Neguj mo u budućnosti?

U Vladi.

Nezaboravan momenat koji ćete pamtiti?

Toliko je stvari prošlo kroz naše ruke u protekle tri godine, ali momenat koji će nam svima ostati u sećanju jeste kada su reprezentativci posle plasmana u finale Olimpijskih igara pevali našu himnu Saletu Đorđeviću, “Vodi, vodi Sale”, a Sale se samo smeška na ivici suza. U toj pesmi se sprdao Bobi Marjanović, koji se nije naljutio ni na nas ni na saigrače, jer je sve to na kraju krajeva samo dobra zajebancija.

Kad nešto što si osmislio kao šalu, potpuno slučajno, dođe do legende kao što je naš selektor i podigne atmosferu u ekipi, tada znaš da je Negujmo zapravo više od još jedne Facebook stranice – to je pokret koji nas negde sve drži u reality check-u ili makar to pokušava.  Sve dok Novak ponovo ne krene da gubi. Tada ćemo opet da pržimo “znaš li ti da Amer ne bi znao gde je Srbija da nije Noleta!” deo populacije i smejemo se masovnom otpratu stranice.

P.S. Ovi opasni izrazi na engleskom su podlo ubačeno maslo intervjuera Marka Mudrinića, malo nas je nafilovo da se pokažemo kao INFLUENSERI razumeš koji rade na projektu. Poyy i svako dobro!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći OTA sync obezbedio €1,3 miliona seed investicije

Srpski OTA Sync podigao je dodatna sredstva u svojoj €1,3m seed rundi investicija predvođenih češkim investitorima Presto Ventures.

Novost

Intelisale kroz reorganizaciju timova nastavlja da unapređuje svoje proizvode i usluge

Šta se dešava kada kompanija dobije veći broj klijenata i prepozna nove potrebe tržišta kao priliku za razvoj? O ovim temama razgovaramo sa Novakom Cvjetanom, novim Head of Engineering u kompaniji Intelisale.

Startapi i poslovanje

OTP banka pokreće OTP Connect – program za saradnju, razvoj i podsticaj inovacija kod startapa

Ovaj program pokrenut je sa ciljem da podstakne dalje unapređenje inovacionog ambijenta i formira jednostavan okvir za rast i umrežavanje startap i tehnološke zajednice, i finansijskog sektora.

Propustili ste

Intervju

Udruženje HUB21 u Srbiji započinje obrazovanje šire javnosti i profesionalaca u vezi sa Bitcoin tehnologijom

U Beogradu je otvoren HUB21 sa ciljem obrazovanja šire javnosti o tehnologijama u vezi sa Bitkoin. HUB21 će se pretežno baviti istraživanjem i unapređenjem poslovnih mogućnosti za lokalne IT profesionalace u Bitkoin ekosistemu. O svemu tome razgovaramo u velikom intervjuu sa osnivačima ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Startup Shower: Prijavi svoju ideju i osvoji 1.000.000 RSD

U cilju podrške razvoju preduzetničke kulture i inovacija u poslovanju, Business Intelligence Institute raspisuje konkurs za projekat "Start up Shower" pružajući finansijsku podršku od 1.000.000 dinara bespovratnih sredstava.

Gaming

Da li je globalna kriza pogodila i domaću ‘game dev’ industriju ili je to samo prolazni period?

Prethodnih meseci bili smo svedoci velikih otpuštanja u IT industriji usled globalne krize koja i dalje traje. Ovom talasu otkaza nije ostala imuna ni game dev scena, a mi smo analizirali šta su glavni razlozi za smanjenje broja kadrova u industriji razvoja video igara i da li je ovo samo prolazni krizni period.

Istraživanje

Ko su najzadovoljniji radnici u Srbiji? Istraživanje pokazuje da su to programeri

Kakvo je opšte stanje zadovoljstva i angažovanja zaposlenih na tržištu rada u Srbiji? Luppa i HR fabrika napravile su veliku analizu koja daje odgovore.

Startapi i poslovanje

Srpske kompanije Factory World Wide i EM Analytic među najbrže rastućim u Centralnoj Evropi

Na ovogodišnjem Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023 konkursu tehnološke kompanije Factory World Wide i EM Analytic Solutions iz Srbije uvrštene su među 50 najbrže rastućih kompanija u Evropi.

Tehnologija

Izabrali smo top 10 gedžeta koje možete kupiti na popustu za ‘Crni petak’

Black Friday je zvanično stigao, a sa njim i sniženja u mnogim prodavnicama širom sveta. Kao i uvek, odlučili smo da vam predstavimo najzanimljivije gedžete koje možete kupiti u toku ovog 'praznika' sniženja.