Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Nebojša Radović se u SAD preselio još 2013. godine i od tada svoju karijeru gradi na različitim pozicijama koje su, manje ili više, bile u vezi sa rastućom gejming industrijom. Pre direktorske pozicije u kompaniji Zynga radio je kao Growth Lead u kompaniji N3TWORK, a jedan od najvećih razloga zbog kojh se odlučio za promenu kompanije jeste činjenica da je veliki broj malih studija za razvoj igara kupljeno od strane velikih kompanija kao što je Zynga:

Zbog toga je jako teško uspeti kao mala kompanija na tržištu performance marketinga, jer radite sa manjim budžetima i ukupnim resursima što ograničava vaš rast.

Pored toga, u poslednjih šest meseci svedoci smo dosta velikih promena na polju privatnosti i deljenja podataka koje imaju veliki uticaj na to kako će se digitalni (ili performance) marketing raditi u budućnosti, što dodatno umanjuje šanse malim kompanijama da uspeju. Velike kompanije, sa druge strane, i dalje raspolažu ogromnom količinom takozvanih 1st party podataka koje im mogu pomoći da na neki način premoste ovaj jaz i osnaže svoju konkurentsku poziciju na tržištu. 

Uz sve to, dodaje naš sagovornik, nije zanemarljiv ni faktor promene. “U prethodnoj firmi sam proveo skoro četiri godine, što je u startap godinama čitava večnost. Promenio sam nekoliko uloga, gledao kako firma od 30 ljudi raste do 120 a godišnji prihodi od nekih 20 do više od 100 miliona dolara. Stvari se posle nekog vremena uspore i mogućnost za učenje i napredak smanje zbog čega se dosta ljudi odluči na promenu posla posle dve ili tri godine u jednoj kompaniji”, navodi on i ističe:

Zynga je, sa druge strane, kompanija koja ima 3.500 ljudi na tri kontinenta i mogućnosti za rast i učenje su mnogo veće. Takođe, za razliku od prethodne firme, portfolio proizvoda broji nekoliko desetina igara što puno znači u profesionalnom smislu jer imate priliku da naučite kako funkcionišu proizvodi iz različitih kategorija ali i daje više fleksibilnosti kada je u pitanju testiranje novih marketing strategija.

Tim sa kojim imam prilike da radim na trenutnom poslu je zaista fenomenalan i ogromna je privilegija raditi sa nekim od najboljih ljudi u svom poslu u gejming industriji.

Šta će biti Nebojšin glavni zadatak u ovoj kompaniji?

User Acquisition kao kategorija verovatno je najsličnija investicionom bankarstvu, objašnjava Nebojša i ističe da je glavna razlika to što umesto analize kompanija, njihovog poslovanja i tržišta na kom posluju, njegov tim i on bave se analizom različitih marketinških kanala, načina njihovog funkcionisanja za određenu kategorija proizvoda i kako na što efikasniji način investirati marketinški budžet. On dodaje:

To podrazumeva usku saradnju i koordinaciju sa marketing analitikom, marketing kreativom (produkcijom) i timom koji se bavi samim zakupom medija na platformama poput Facebook-a i Googla.

Inače, marketing analitika se bavi izveštavanjem, automatizacijom i pravljenjem alata za lakšu i precizniju analizu i donošenje odluka o investiranju u određene marketinške kanale. Marketing kreativa se bavi kreativnom strategijom i produkcijom i pomaže nam da izvučemo maksimum iz zakupljenih medija i, na kraju, tim koji se bavi samim zakupom testira različite strategije za akviziranje korisnika koja trebaju da obezbede povraćaj novca u najkraćem periodu. 

Njegov zadatak, navodi on, jeste da koordiniše pomenuta tri tima i pomogne svakom od njih da razumeju koja je njihova uloga u procesu i kako svaki od podtimova može da unapredi rezultate svog ali i ostalih timova. “Pored ovoga, bitan detalj je i saradnja sa timovima koji stoje iza samih proizvoda, kako tokom izrade samog proizvoda, tako i kasnije, jer saznanja koja dobijemo u procesu promovisanja igara često mogu da pomognu i planiranju novih feature-a ali i unapređenju monetizacije postojećih korisnika”, ističe Radović i dodaje da je Zynga do sada najveća firma u kojoj sam radio pa shodno tome očekuje i nove izazove:

Izazovno će biti koordinisati projekte i timove u sistemu koji ima 3.500 ljudi i to je dosta drugačije u odnosu na isti posao u maloj startap kompaniji.

Dodatnu poteškoća je i to što se sav posao obavlja preko interneta, što znači provođenje jako puno vremena na Zoom sastancima i komunikaciju sa svim ljudima koji su uključeni u ovaj proces. Međutim, na neki način je ovo i zabavno jer je skroz novi izazov i kompanije koje nauče kako da efikasno funkcionišu u ovoj “novoj realnosti” će biti mnogo otpornije na slične promene u budućnosti. 

Veliki broj gejming kompanija u SAD prošle godine imao je najuspešniju godinu u svom poslovanju

Nebojša nam je takođe otkrio i da je pandemija definitivno pozitivno uticala na industriju video igara, te da je veliki broj kompanija prošle godine imao najuspešniju godinu u svom poslovanju. “Pored industrije igara, ogroman rast zabeležile su kompanije koje se bave online prodajom (Amazon, Wayfair), dostavom (Uber Eats, Drizly, Door Dash), online učenjem i video konferencijama (Zoom, MS Teams). Rad od kuće je postao norma, a po nekima i nova platforma a kompanije koje opslužuju ovu granu doživele su eksponencijalni rast”, ističe Radović.

Ipak, po njemu najinteresantnija promena, kojoj je lično posvedočio, jeste činjenica da novi zaposleni danas kreću da rade u kompanijama a da pritom nikad nisu imali priliku ni jednu osobu iz svog tima uživo. “Sve je to dosta neprirodno, ali funkcioniše jer pandemija sad već traje dovoljno dugo da se ne može tretirati kao usputna stanica, već nova realnost i kompanije su tome morale da se prilagode. Biće vrlo zanimljivo videti kako će izgledati povratak u kancelariju”, kaže on i dodaje:

Druga promena koja je dugoročno mnogo značajnija jeste selidba ljudi iz gradova u manja mesta gde su manji troškovi a veći kvalitet života. Glavna profesionalna prednost života u gradu poput San Franciska je da imate veliki broj profesionalaca iz oblasti visokih tehnologija koji žive na jednom mestu. Ovo omogućava da relativno lako dođete do neophodnih ljudi, informacija ali i novca od investitora koji su iz istog razloga koncentrisani u ovom gradu.

Kako se pandemija širila a grad zatvarao, nastao mini egzodus i veliki broj ljudi koji nisu odavde a tu su zaposleni se odselio. Zbog ovoga su pale cene stanova i cena života a i grad je vidno prazniji. Prednost ovoga je da je i broj zaraženih bio najniži u Americi. 

Na pitanje kako predviđa dalji razvoj gejming industrije, Nebojša ističe da su trenutne sve oči uprte u Apple i da će njihovo rešenje o zaštiti privatnosti umnogome uticati na dalji razvoj industrije. “Neminovno je da će korisnici i dalje igrati igre i tražiti još digitalnih sadržaja. Cross-platform igre postaju norma, i sve je lakše lansirati i plasirati igre koje žive i igraju se na nekoliko platformi (mobilni uređaji, konzole, pametni televizori). Fortnite je verovatno najpoznatiji primer”, navodi on.

Za kraj, Nebojša je istakao i da će takođe biti veoma interesantno posmatrati kako gejming menja način na koji se kreiraju proizvodi koji nisu nužno igre:

Gejmifikacija o kojoj smo nekada pričali kao o novoj velikoj stvari je danas svuda. Učenje kroz igru je postaje norma. Uz Duolingo ili Yousician naučićete da pričate novi jezik ili svirate instrument. 

Gejming nisu samo igre, već i infrastruktura koja omogućava da se sistemi koje svaki dan koristimo u igrama iskoriste i u drugim industrijama. Unity je super primer za to jer se sada koristi i u automobilskoj industriji, arhitekturu i slično. AR/VR se polako uvlače i u druge grane van gejminga i biće interesantno gledati na koji način mogu ove tehnologije da se iskoriste u, recimo, medicini.


Ostavi komentar

  1. Dragica Vujosevic

    Dragica Vujosevic

    20. 3. 2021. u 16:27 Odgovori

    Nebojsu lično poznajem. Dečko koji je sve stvorio i naučio svojim sopstvenim radom i upornosću i odricanjem nekih nebitnih stvari. Ali znao je rad čega se odriče. Isplatilo se. Samo napred i umereno. Tako se kaže u našem kraju. Vel. pozzz

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.