Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Nebojša Radović se u SAD preselio još 2013. godine i od tada svoju karijeru gradi na različitim pozicijama koje su, manje ili više, bile u vezi sa rastućom gejming industrijom. Pre direktorske pozicije u kompaniji Zynga radio je kao Growth Lead u kompaniji N3TWORK, a jedan od najvećih razloga zbog kojh se odlučio za promenu kompanije jeste činjenica da je veliki broj malih studija za razvoj igara kupljeno od strane velikih kompanija kao što je Zynga:

Zbog toga je jako teško uspeti kao mala kompanija na tržištu performance marketinga, jer radite sa manjim budžetima i ukupnim resursima što ograničava vaš rast.

Pored toga, u poslednjih šest meseci svedoci smo dosta velikih promena na polju privatnosti i deljenja podataka koje imaju veliki uticaj na to kako će se digitalni (ili performance) marketing raditi u budućnosti, što dodatno umanjuje šanse malim kompanijama da uspeju. Velike kompanije, sa druge strane, i dalje raspolažu ogromnom količinom takozvanih 1st party podataka koje im mogu pomoći da na neki način premoste ovaj jaz i osnaže svoju konkurentsku poziciju na tržištu. 

Uz sve to, dodaje naš sagovornik, nije zanemarljiv ni faktor promene. “U prethodnoj firmi sam proveo skoro četiri godine, što je u startap godinama čitava večnost. Promenio sam nekoliko uloga, gledao kako firma od 30 ljudi raste do 120 a godišnji prihodi od nekih 20 do više od 100 miliona dolara. Stvari se posle nekog vremena uspore i mogućnost za učenje i napredak smanje zbog čega se dosta ljudi odluči na promenu posla posle dve ili tri godine u jednoj kompaniji”, navodi on i ističe:

Zynga je, sa druge strane, kompanija koja ima 3.500 ljudi na tri kontinenta i mogućnosti za rast i učenje su mnogo veće. Takođe, za razliku od prethodne firme, portfolio proizvoda broji nekoliko desetina igara što puno znači u profesionalnom smislu jer imate priliku da naučite kako funkcionišu proizvodi iz različitih kategorija ali i daje više fleksibilnosti kada je u pitanju testiranje novih marketing strategija.

Tim sa kojim imam prilike da radim na trenutnom poslu je zaista fenomenalan i ogromna je privilegija raditi sa nekim od najboljih ljudi u svom poslu u gejming industriji.

Šta će biti Nebojšin glavni zadatak u ovoj kompaniji?

User Acquisition kao kategorija verovatno je najsličnija investicionom bankarstvu, objašnjava Nebojša i ističe da je glavna razlika to što umesto analize kompanija, njihovog poslovanja i tržišta na kom posluju, njegov tim i on bave se analizom različitih marketinških kanala, načina njihovog funkcionisanja za određenu kategorija proizvoda i kako na što efikasniji način investirati marketinški budžet. On dodaje:

To podrazumeva usku saradnju i koordinaciju sa marketing analitikom, marketing kreativom (produkcijom) i timom koji se bavi samim zakupom medija na platformama poput Facebook-a i Googla.

Inače, marketing analitika se bavi izveštavanjem, automatizacijom i pravljenjem alata za lakšu i precizniju analizu i donošenje odluka o investiranju u određene marketinške kanale. Marketing kreativa se bavi kreativnom strategijom i produkcijom i pomaže nam da izvučemo maksimum iz zakupljenih medija i, na kraju, tim koji se bavi samim zakupom testira različite strategije za akviziranje korisnika koja trebaju da obezbede povraćaj novca u najkraćem periodu. 

Njegov zadatak, navodi on, jeste da koordiniše pomenuta tri tima i pomogne svakom od njih da razumeju koja je njihova uloga u procesu i kako svaki od podtimova može da unapredi rezultate svog ali i ostalih timova. “Pored ovoga, bitan detalj je i saradnja sa timovima koji stoje iza samih proizvoda, kako tokom izrade samog proizvoda, tako i kasnije, jer saznanja koja dobijemo u procesu promovisanja igara često mogu da pomognu i planiranju novih feature-a ali i unapređenju monetizacije postojećih korisnika”, ističe Radović i dodaje da je Zynga do sada najveća firma u kojoj sam radio pa shodno tome očekuje i nove izazove:

Izazovno će biti koordinisati projekte i timove u sistemu koji ima 3.500 ljudi i to je dosta drugačije u odnosu na isti posao u maloj startap kompaniji.

Dodatnu poteškoća je i to što se sav posao obavlja preko interneta, što znači provođenje jako puno vremena na Zoom sastancima i komunikaciju sa svim ljudima koji su uključeni u ovaj proces. Međutim, na neki način je ovo i zabavno jer je skroz novi izazov i kompanije koje nauče kako da efikasno funkcionišu u ovoj “novoj realnosti” će biti mnogo otpornije na slične promene u budućnosti. 

Veliki broj gejming kompanija u SAD prošle godine imao je najuspešniju godinu u svom poslovanju

Nebojša nam je takođe otkrio i da je pandemija definitivno pozitivno uticala na industriju video igara, te da je veliki broj kompanija prošle godine imao najuspešniju godinu u svom poslovanju. “Pored industrije igara, ogroman rast zabeležile su kompanije koje se bave online prodajom (Amazon, Wayfair), dostavom (Uber Eats, Drizly, Door Dash), online učenjem i video konferencijama (Zoom, MS Teams). Rad od kuće je postao norma, a po nekima i nova platforma a kompanije koje opslužuju ovu granu doživele su eksponencijalni rast”, ističe Radović.

Ipak, po njemu najinteresantnija promena, kojoj je lično posvedočio, jeste činjenica da novi zaposleni danas kreću da rade u kompanijama a da pritom nikad nisu imali priliku ni jednu osobu iz svog tima uživo. “Sve je to dosta neprirodno, ali funkcioniše jer pandemija sad već traje dovoljno dugo da se ne može tretirati kao usputna stanica, već nova realnost i kompanije su tome morale da se prilagode. Biće vrlo zanimljivo videti kako će izgledati povratak u kancelariju”, kaže on i dodaje:

Druga promena koja je dugoročno mnogo značajnija jeste selidba ljudi iz gradova u manja mesta gde su manji troškovi a veći kvalitet života. Glavna profesionalna prednost života u gradu poput San Franciska je da imate veliki broj profesionalaca iz oblasti visokih tehnologija koji žive na jednom mestu. Ovo omogućava da relativno lako dođete do neophodnih ljudi, informacija ali i novca od investitora koji su iz istog razloga koncentrisani u ovom gradu.

Kako se pandemija širila a grad zatvarao, nastao mini egzodus i veliki broj ljudi koji nisu odavde a tu su zaposleni se odselio. Zbog ovoga su pale cene stanova i cena života a i grad je vidno prazniji. Prednost ovoga je da je i broj zaraženih bio najniži u Americi. 

Na pitanje kako predviđa dalji razvoj gejming industrije, Nebojša ističe da su trenutne sve oči uprte u Apple i da će njihovo rešenje o zaštiti privatnosti umnogome uticati na dalji razvoj industrije. “Neminovno je da će korisnici i dalje igrati igre i tražiti još digitalnih sadržaja. Cross-platform igre postaju norma, i sve je lakše lansirati i plasirati igre koje žive i igraju se na nekoliko platformi (mobilni uređaji, konzole, pametni televizori). Fortnite je verovatno najpoznatiji primer”, navodi on.

Za kraj, Nebojša je istakao i da će takođe biti veoma interesantno posmatrati kako gejming menja način na koji se kreiraju proizvodi koji nisu nužno igre:

Gejmifikacija o kojoj smo nekada pričali kao o novoj velikoj stvari je danas svuda. Učenje kroz igru je postaje norma. Uz Duolingo ili Yousician naučićete da pričate novi jezik ili svirate instrument. 

Gejming nisu samo igre, već i infrastruktura koja omogućava da se sistemi koje svaki dan koristimo u igrama iskoriste i u drugim industrijama. Unity je super primer za to jer se sada koristi i u automobilskoj industriji, arhitekturu i slično. AR/VR se polako uvlače i u druge grane van gejminga i biće interesantno gledati na koji način mogu ove tehnologije da se iskoriste u, recimo, medicini.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Intervju

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.