Namics organizuje online takmičenje za žene programere i u 2020. godini

Namics organizuje programersko takmičenje za žene – prijave traju do 6. decembra

Nadmetanje pod sloganom "Online. Female. Code. Hackathon. 2020. Namics." biće održano 12. decembra u okviru Nedelje obrazovanja iz računarskih nauka, a mogu se prijaviti sve zainteresovane učesnice, nezavisno od znanja i programerskog iskustva.

Agencija Namics sada već tradicionalno organizuje takmičenje žena programera koje ima jasan cilj: podstaći žene da se bave programiranjem i osnažiti njihovu poziciju u IT industriji. Kako navode iz Namicsa, najskorija istraživanja organizacije Girl Scouts pokazuju da, u uzrastu do 17 godina, ne postoji razlika u interesovanjima i sposobnostima, ali da se percepcija kasnije menja Katarina Simić, učesnica prvog ženskog hakatona, a sada softverski inženjer u Namicsu:

Analiza Girl Scouts je pokazala da se dečaci i devojčice u istoj meri interesuju za tehnologiju, a da su devojčice u tom periodu inovativnije od dečaka. Više od 45 odsto njih izjavilo je da je uz pomoć Interneta napravilo nešto novo, dok je to učinilo 38 odsto dečaka.

Ipak, isto istraživanje je pokazalo da su dečaci samouvereniji i to se kasnije odražava prilikom odabira zanimanja. Svesni smo da je to situacija koju bi trebalo postepeno rešavati, a naše takmičenje je tek mali doprinos. Želimo da podstaknemo što više žena da se oprobaju u programiranju.

Katarina Simić dodaje da, prema poslednjim podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, u srpskoj IT industriji radi između 15 i 20 odsto žena: „Slična situacija je u čitavoj Evropi, ali i velikim svetskim kompanijama”, napominje Simić i dodaje da je u beogradskoj kancelariji radi skoro 50 odsto žena.”

Učesnice se mogu prijaviti pojedinačno ili kao timovi od tri člana

Zbog situacije sa korona virusom takmičenje će biti održano online, a učesnice se mogu prijaviti kao pojedinci ili timovi od tri člana, a u radu će im pomagati mentori – softverske inženjerke iz Namicsa.U saopštenju se navodi i sledeće:

Takmičarke će imati 10 sati da razviju prototip rešenja i za to će moći da koriste Internet i programski jezik po svojoj želji. Zadatak konkursa biće poznat dan ranije, a po završetku hakatona sva predložena rešenja ostaće u vlasništvu njihovih kreatorki. Za krajnje rešenje je važno je da bude upotrebljivo u stvarnom okruženju, da bude autentično u odnosu na postojeće ideje i da sadrži makar neki deo softverskog koda.

Prijave za takmičenje u programiranju pod sloganom „Online. Female. Code. Hackathon. 2020. Namics.” otvorene su do 6. decembra u ponoć, a formular za prijave i sve informacije o hakatonu dostupne su na zvaničnom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.