Nacionalne Lige važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Sistem Nacionalnih Esport Liga biće integrisan u okvir EBL-a koja pripada Riotovom programu Evropskih Regionalnih Liga (ERL) i kvalifikuje najbolje dve ekipe za European Masters. Na taj način će igračima biti pružena direkna šansa da dođu do evropske scene i započnu razvoj svoje esport karijere.

Organizovanje Nacionalnih Esport Liga će se odvijati u nekoliko faza, a za sada je potvrđeno da će u prvoj fazi koja počinje u aprilu svoja takmičenja dobiti Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora. Fortuna Esports će biti nosilac projekta za Srbiju i BiH, a Nacionalne Esport Lige Crne Gore i Slovenije biće realizovane u saradnji sa Esports Savezom Crne Gore (ESSCG) i Društvom za elektronske športe (SPID.SI).

NEL šampioni će pored novčane nagrade dobiti i mesto u zatvorenim kvalifikacijama za narednu sezonu EBL lige i time dobiti priliku da zaigraju na jednom međunarodnom turniru protiv drugih šampiona iz regiona. U ovom trenutku svaka Nacionalna Liga će imati samo prvu diviziju u kojoj će se takmičiti najboljih šest timova koji će biti izabrani na osnovu prethodnih uspeha i kroz sistem otvorenih kvalifikacija koje prethoditi takmičarskoj sezoni.

Plejof završnica svake Nacionalne Esport Lige biće emitovana uživo putem Fortuna Esports YouTube i Twitch kanala i Sport Kluba. Sa druge strane, Filip Hubner direktor sektora za razvoj poslovanja i strategiju u Challengermode-u povodom formiranja pomenutnog takmičenja istakao je sledeće:

Odličan posao je urađen tokom pripreme onoga u šta verujemo da je najbolji mogući scenario za amatere i rekreativce. Jasan put od najnižih nivoa takmičenja do najvišeg ranga trenutno mogućeg za one koji to žele, ali i mesto za one koji samo žele da redovno igraju u takmičarskom okruženju sa ljudima svog kalibra.

Projekat po ugledu na Skandinaviju

U razgovoru za Netokraciju, direktor organizacije Fortuna Esports Mihajlo Jovanović Džaril, otkriva svoja očekivanja o novoformiranom takmičenju ali i koje konkretne benefite NEL možete doneti razvoju esporta u regionu:

Očekujemo da će Nacionalne Lige doprineti popularizaciji esporta pre svega u svojim državama, što će se zatim odraziti i na ukupnu popularnost esporta u celom regionu. Verujemo i da će Nacionalne Lige biti zanimljivije brendovima koji posluju na nacionalnim tržištima i nemaju toliki interes u projektima koji su regionalnog karaktera. Moglo bi se reći da ovaj projekat otvara vrata „malima“ ili „manjima“, kako igračima i timovima, tako i brendovima koji bi želeli da daju šansu esportu.

EBL liga, čije se finale i ove godine održava u Kombank dvorani, zaslužna je za popularizaciju esporta kako u Srbiji tako i u okolnim državama.

Govoreći o tome koliko bi čitav projekat mogao da ubrza jačanje marketinških potencijala esporta i regionalnih timova, Mihajlo smatra da pre svega treba videti šta bi projekat zaista mogao da donese nakon lansiranja. Kako kaže, siguran je da će sam efekat biti pozitivan, ali ne želi da predviđa koliko i u kojoj meri.

Naš sagovornik nam otkriva da inicijalna ideja za opšti koncept projekta pripada Challengermode-u, koji ga je predstavio okvirno pre godinu dana. Inače, sličan projekat je uspešno razvijen u Skandinaviji, a Mihajlo dodaje da su iz Fortune primetli sličnosti između tamošnjeg takmičarskog sistema i balkanskog, te odlučili da primene isti recept.

Veliki planovi za naredni period

Gledano iz ugla esport klubova, oni će kroz sistem Nacionalnih LoL liga svakako dobiti još jedno takmičenje na kome mogu da učestvuju i kroz koje mogu da grade svoj brend, ali i bolji pregled regionalnog talenta i potencijalnih mladih igrača. Džaril dodaje da što više  medijskog prostora timovi imaju na raspolaganju to je situacija bolja za njih, samo je bitno videti kako bi regionalne esport ekipe to sve mogle da iskoriste:

S obzirom na to da će Nacionalne Lige postati deo EBL-a kroz direktan plasman njihovih šampiona u zatvorene kvalifikacije, timovima koji takav plasman ostvare doneće još nekoliko garantovanih sati slave tokom prenosa, ali i dobru šansu da uđu među najboljih osam ekipa regiona.

„Hteo bih da napomenem i da pored ovog projekta, imamo ozbiljne planove za blisku budućnost, pre svega kada je u pitanju medijski prostor dostupan esportu, tako da se nadam da ću uskoro ponovo imati zadovoljstvo da odgovaram na pitanja Netokracije. Za sada svi želimo da fokus bude na velikom finalu EBL sezone 5 koje je zakazano za 30. mart u Kombank dvorani“, zaključio je na kraju Mihajlo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.