My Stethoscope: Ocenite koliko ste (ne)zadovoljni svojim poslom

My Stethoscope: Anonimno i besplatno ocenite koliko ste (ne)zadovoljni svojim poslom

Danas je u Srbiji lansiran My Stethoscope, besplatan alat koji zaposlenima omogućava da potpuno anonimno ocene svoje zadovoljstvo na poslu, a sa ciljem poboljšanja stanja na tržištu rada kako za poslodavce, tako i za same zaposlene.

Stethoscope, sestrinska kompanija internacionalne, digital-first agencije Degordian, u decembru prošle godine pokrenula je My Stethoscope, besplatnu ekstenziju svog komercijalnog HR alata, koji je namenjen za merenje i unapređivanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih u kompanijama. Za razliku od ovog flagship proizvoda, besplatna ekstenzija u potpunosti je usmerena na pojedince, odnosno zaposlene.

Zadovoljni odjekom koji je istraživanje imalo u Hrvatskoj, iz Stethoscope-a su odlučili da projekat prošire i na Srbiju, te su danas lansirali i web stranicu namenjenu ispitivanju domaćeg tržišta. Stoga, ukoliko želite da učestvujete u anonimom i besplatnom istraživanju zadovoljstva na poslu, to možete učiniti na zvaničnom sajtu My Stethoscope.

Povodom lansiranja srpske verzije platforme, Sara Vatralj, Senior Business Development Manager u Stethoscope-u izjavila je sledeće:

Kada smo tek razvijali My Stethoscope za hrvatsko tržište imali smo pred sobom veliku viziju i svrhu ovakvog alata i znali smo koliko je bitan za tržište, ali imali smo i skromna očekivanja. Nakon samog lansiranja odaziv u Hrvatskoj bio je neverovatan. Trenutno brojimo preko 6.500 ispunjenih upitnika, što nam daje sjajnu podlogu za izradu analize tržišta i osvešćivanje nacije, poslodavaca ali i samih zaposlenih o stanju na tržištu rada.

Kako smo u Hrvatskoj imali sjajan odaziv, sjajne rezultate a upite o analizama i stanju na tržištu dobijamo na dnevnoj bazi, odlučili smo da priču proširimo i na ceo region, pa tako i na tržište Srbije. Zanimljivo je saznati kakva je situacija i na ostalim tržištima, te se nadamo da ćemo podstaknuti pozitivan trend – poslodavcima dati uvid u stvarno stanje zadovoljstva tržišta, kao podsticaj za napredak, ali i pojedince osvestiti o njihovom ličnom zadovoljstvu – s obzirom na to da oba parametra utiču na kreiranje pozitivne poslovne kulture.

Po kom principu funkcioniše My Sthetoscope?

Da bi neko pristupio My Stethoscope upitniku, nije potrebno da poslodavac već koristi Stethoscope alat za kompanije, a rezultati koji se dobiju ispunjavanjem odnose se upravo na pojedinca, što je potpuno besplatno.

Pristupanjem stranici, prvo se ispunjavaju osnovni demografski podaci kao i podaci o zaposlenju – godine staža, industrija, veličina kompanije, te opcionalno i njen naziv. Nakon toga otvara se upitnik koji se sastoji od otprilike 100 pitanja za čije je ispunjavanje potrebno tek oko 10 minuta vremena, a koja ispituju čak 12 dimenzija poput ravnoteže poslovnog i privatnog, rukovođenja, lojalnosti, autonomije, zatim učenja i razvoja.

Nakon obrade podataka, na privatnu mejl adresu osobe koja je ispunila upitnik dolazi detaljna analiza svakog odgovora i zadovoljstva kroz navedene dimenzije, i to na skali od 0 do 5, a uz to i poređenje odgovora s prosekom države i industrije u kojoj radi, koja će biti prikazana na detaljnim, ali jednostavnim grafikonima.

Radi se o istom upitniku koji ispunjavanju i zaposleni kad njihov poslodavac odluči da koristi Stethoscope kako bi ispitao zadovoljstvo na nivou kompanije, a jedina je razlika što se podaci Stethoscope-a odnose na čitavu kompaniju, dok My Stethoscope omogućava pojedincu da dobije podatke o sebi. Ipak, individualni odgovori nikad nigde neće biti javno dostupni. Kada je reč o predviđanjima za Srbiju, naša sagovornica Sara Vatralj ističe:

My Stethoscope nudi sjajne analize za svaku zaposlenu osobu. Svoje rezultate zadovoljstva po 12 organizacijskih dimenzija poput komunikacije, uslova rada, ‘work-life balance’, svaki pojedinac dobija poređene s prosekom tržišta, u ovom slučaju Srbije i industrije koju je odabrao na samom početku upitnika. Verujem da ćemo i na tržištu Srbije dobiti sjajan odaziv.

Već smo kroz razne kanale dobili upite pojedinaca iz Srbije kada će i oni moći dobiti svoje analize podataka, tako da za sada imamo velika očekivanja i od vašeg tržišta. Radujemo se analizama kao i podacima što je to čime su zaposleni u Srbiji najzadovoljniji, a čime najmanje te koje industrije imaju najzadovoljnije zaposlene. Svakako podaci nude još puno zanimljivih podataka koje se radujemo da podelimo s vama.

Uz sve navedeno, svako ko bude ispunio upitnik, na temelju dobijenih rezultata može bolje da detektuje lična nezadovoljstva i njihove izvore te na temelju njih donese i odluku za budućnost svoje karijere. Primera radi, rezultati mogu pokazati da je osoba natprosečno nezadovoljna platom, ali da su ocene zadovoljstva platom generalno visoke u industriji u kojoj radi, pa zbog toga može odlučiti da želi da promeni poslodavca, ali ostane u istoj industriji. I sve to, naravno, potpuno anonimno.

Upitnik se sastoji od otprilike 100 pitanja za čije je ispunjavanje potrebno tek oko 10 minuta vremena, a koja ispituju čak 12 dimenzija organizacije.

Neprofitan projekat usmeren na pojedince i merenje njihovog zadovoljstva na poslu

Na tržištu je aktuelna nikad veća kriza talenta – potreba za stručnjacima svih vrsta veća je od dostupnog talent pool-a, što dovodi do pritiska na zaposlene, čestih promena, neizvesnosti oko radnog mesta i, na kraju, the great resignation-a, te velikih fluktuacija unutar kompanija. Koliko god velika ponuda poslova predstavlja ogroman benefit za svakog zaposlenog, sve je teže donositi prave odluke za svoju karijeru i biti objektivno svestan svog zadovoljstva.

Osoba je možda nezadovoljna platom, možda rukovodstvom, a možda uopšte nije toliko nezadovoljna koliko se čini – dok ne ispuni upitnik, dobije detaljnu analizu svojih odgovora, a zatim i poređenje s tržištem i industrijom. Baš zbog ovoga, iz Stethoscope-a su odlučili da naprave alat koji je potpuno besplatan i svima dostupan, kako bi svakome mogao pomoći u donošenju najbolje odluke za sebe.

Cilj istraživanja je prikupljanje što većeg broja odgovora kako bi se stekao uvid u stanje tržišta i industrija. Kako navode iz Stethoscope-a, ti će podaci biti transparentno objavljivani – a dugoročno, želja im je da kroz navedene aktivnosti poboljšaju stanje na tržištu rada i za poslodavce i za zaposlene.


Da biste učestvovali u besplatnom i anonimnom istraživanju zadovoljstva na radnom mestu, pozivamo vas da popunite anketu na My Stethoscope!


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kojih 12 grešaka prave osnivači startapa?

U 181. epizodi Office Talks podkasta, ugostili smo Milenu Milić i Miljana Tekića koji su s nama analizirali prvi Garaža report i otkrili 12 najčešćih grešaka kojima domaći startapi odbijaju investitore!

Startapi i poslovanje

Garaža report: Greške kojima srpski startap osnivači odbijaju VC fondove

U razgovoru sa Milenom Milić analizirali smo razloge zbog kojih je došlo do stagnacije u rastu domaćih startapa, objavljene u reportu zajednice Garaža.

Kultura 2.0

Da li u jeku veštačke inteligencije zaboravljate “Kako vaš mozak radi”?

Američki neuronaučnik i TED govornik Greg Gejdž, posetio je Srbiju tokom Nedelje svesti o mozgu i predstavio dopunjeno izdanje svoje knjige "Kako vaš mozak radi – neuronaučni eksperimenti za svakoga".

Propustili ste

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Intervju

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Startapi i poslovanje

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Najava

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!

Internet marketing

Anka Gorgiev: 95% novih proizvoda ne uspe, zato je tu neuromarketing da razume korisnike

DigiTalk konferencija u Zrenjaninu nam se bliži, a publika će pored mnogih predavača imati priliku da posluša predavanje Anke Gorgiev koja je stručnjak iz oblasti neuromarketinga, a sa kojom smo imali priliku da detaljno porazgovaramo u intervjuu koji sledi.