
Posetite Museum of Makeup — prvi AR muzej na svetu koji su kreirale preduzetnice iz Srbije!
Ivana Kaljević i Dunja Ognjenović, preduzetnice iz Srbije, pokrenule su prvi na svetu AR muzej koji nudi celokupnu istoriju šminke i šminkanja na vašem telefonu. O čemu se tačno radi i kako su došle na ovakvu ideju, razgovarali smo s Ivanom u intervjuu koji sledi.
Odvajkada, ljudi koriste šminku iz estetskih, transformativnih i obrednih razloga, a sam čin šminkanja predstavlja svojevrstan ritual i veštinu koja se vekovima razvijala. Brojne knjige i udžbenici čuvaju u svojim koricama ispisanu njenu istoriju, a u Njujorku čak postoji i veliki muzej šminke. Međutim, niko se pre nije dosetio da napravi virtuelnu riznicu koja će sadržati baš sve vezano za šminku — od antike do savremenog doba. Niko, do Ivane i Dunje, preduzetnica iz Srbije koje su odlučile na pokrenu Museum of Makeup!
U pitanju je aplikacija za proširenu realnost koja korisnicima omogućava da, pomoću AR tehnologije, na sopstvenom licu isprobaju šminku koja se koristila u raznim epohama čovečanstva, a uz propratne edukativne materijale steknu dragocene lekcije iz istorije. Dakle, pored toga što je prvi AR Muzej i Robna kuća na svetu, ova aplikacija jedinstvena je na tržištu i po tome što pruža globalni pristup, kao i instant konverziju posetilaca u kupce, stavljajući potrošače u središte proizvoda.
Kako su ona i njena saradnica došle na ideju da pokrenu prvi AR muzej na svetu, ko im je u tome pomogao, odakle su crpele inspiraciju, te kako je izgledao razvoj njihovog biznisa, ispričala nam je Ivana Kaljević, suosnivačica kompanije Museum of Makeup.
Vaše lice je sve što vam je potrebno za nezaboravno umetničko iskustvo
Kao osobe zaljubljene u umetnost i makeup, Ivana i njena saradnica, Dunja Ognjenović, tragale su za zanimljivim projektom koji bi ih inspirisao i pružio im nove mogućnosti u razvoju karijere. Otuda se rodila ideja da spajanjem svojih iskustava naprave Muzej šminke. Međutim, globalna pandemija koja nas je zadesila 2020. godine i okolnosti koje su došle kao posledica, navele su ih da svoju ideju pretoče u virtuelni muzej.
Svesne činjenice da ljudi najviše vremena provode na mobilnom telefonu, rešile su da kreiraju aplikaciju koja će biti prvi AR Muzej, uz ambiciju da unesu revolucionarne promene u tržište šminke i muzeja stvaranjem jedinstvenog i tehnološki naprednog iskustva za obrazovanje, zabavu i shopping. Makeup Muzej d.o.o. osnovan je 10. februara 2021. kao rezultat više od 15 godina iskustva u oblasti kreativnih komunikacija, marketinga i šminke, a kako je izgledao celokupan proces od ideje do realizacije projekta, Ivana je ispričala na sledeći način:
Šta ako vam kažemo da ne morate da putujete u Njujork, London ili Pariz da biste iskusili najnovija dostignuća u lepoti, umetnosti ili tehnologiji? Šta ako postoji način da pristupite ovom iskustvu u bilo koje vreme, bilo gde? A, šta ako ste VI neizostavni deo muzejskog iskustva? Zato smo kreirali AR Makeup Muzej i Robnu Kuću, prvi Muzej na svetu koji živi u vašem telefonu, a vaše lice je sve što vam je potrebno za nezaboravno umetničko iskustvo.
Žene vole šminku jer im pomaže da izraze ko su one iznutra. Žene nose šminku jer ih čini da se osećaju dobro, poboljšava njihovu lepotu i čini da se osećaju moćno. 20. vek doneo je emancipaciju žena, demokratizaciju šminke industrijskim i tehnološkim dostignućima, što je dovelo do toga da industrija šminke u 2019. godini vredi preko 85 milijardi dolara (Euromonitor Global).
Što je stvorilo visoko profitabilnu poslovnu priliku sa brojnim igračima koji se bore za svoj deo kolača. Ali potrošači su zbunjeni sa previše funkcionalnih opcija, dok profesionalci u industriji su postali frustrirani jer je nakon 10 godina rasta tržište šminke počelo da opada 2019. godine. Sve to nas je navelo da verujemo da postoji tržišna prilika za institucije koje će ponovo oživeti ovu industriju.
U oblikovanju poslovne ideje, Ivana, Dunja i njihov tim, sproveli su kvalitativno istraživanje tržišta. U skladu sa tim, intervjuisale su 40 žena (korisnike, profesionalne šminkere i eksperte iz makeup industrije) i pitali ih o njihovim glavnim izazovima u vezi sa industrijom šminke danas. Prema Ivaninim rečima, rezultati su pokazali da mnogi brendovi lepote, aplikacije za lepotu, influenseri kao i drugi profesionalci iz ove oblasti nastoje da reše problem i ponovo osnaže industriju putem lansiranja proizvoda ili sadržaja.
Uz veru da je na globalnom nivou industriji šminke potrebno više od toga, te da je industriji potrebna kredibilna institucija koja će percepciju šminke podići, sa funkcionalnosti na višu umetničku svrhu osnaživanja svih koji je koriste, naša sagovornica se nada da će AR Makeup Muzej i Robna Kuća to postići edukacijom, podsticanjem i uključivanjem ciljne grupe, i to sve na jednom mestu sa jakim kredibilitetom.

Upoznajte MOM tim
Kada je u pitanju tim koji stoji iza aplikacije i njegov profesionalni background, osnivačice Ivana Kaljević i Dunja Ognjenović imaju višegodišnje iskustvo u marketingu i kreiranju atraktivnih narativa za domaće i multinacionalne klijente.
Ivana je diplomirana menadžerka u kulturi i medijma, sa preko 15 godina iskustva u marketingu, kroz rad sa multinacionalnim kompanijama obezbedila je snažnu međunarodnu saradnju i podsticala konstantnu želju za kreiranjem umetničko scenskih projekata koji će Beograd staviti na mapu “Uzbudljivih gradova”. Angažovana od strane nemačke agencije organizovala je tim od različitih izvođača za potrebe zabavnog dela programa u okviru “Final4” takmičenja u Evroligi. Uz navedeno, Ivana posebno ističe:
Smatram da konstantno unapređivanje veština i znanja uz razvijanje kreativnosti predstavlja najbolji način za stvaranje kvalitetnog okruženja, zbog čega sam se pridružila timu gde sprovodim edukacije za žene preduzetnice iz oblasti marketinga i digitalne transformacije u okviru “Mentroship programa” podržanog od strane USAID-a, a koji ima za cilj da ženama pomogne da ostvare svoj pun ekonomski potencijal i time doprinesu ekonomskom rastu naše zemlje.
Suosnivačica, Dunja, master je Ekonomskih studija u Milanu, a svoje iskustvo stekla je kao Marketing Direktor u kompaniji L’Orealu, gde je bila zaposlena prethodnih 11 godina. Veći deo svoje karijere je provela u Londonu, gde je uz uspešnu korporativnu karijeru gradila svoju strast prema umetnost. Završila je kurseve Istorije Umetnosti i Dizajna na University of Arts London, a ispred L’Oreala bila je predstavnik novog sloja menadžera koji je uspeo da kompaniju digitalizuje, približi mlađim ciljnim grupama i poveže se sa zajednicom umetnika u Velikoj Britaniji i u regionu.

Ostatak tima čine Vladan Ognjenović i Una Rokvić. Vladan je master Finansija sa preko 20 godina iskustva u Investicionom Bankarstvu u Londonu, na pozicijama Izvršnog Direktora u Lehnman Brothers i Portfolio Menadžera u Pionner Asset Management Fondu. Između ostalog, upravljao je High Yield Fondovima od 1,6 miliona evra, sa rezultatima koji prevazile benchmark 3 godine u nizu. Pre 5 godina potpuno se preorijentisao na novu Eru Investicija i trenutno ulaže u Crypto Valute.
Vladan je Makeup Muzej prepoznao kao perspektivni startap zbog svog AR koncepta i globalnog potencijala. U kompaniji, on ima poziciju CFO-a i njegova uloga u timu je priprema kompanije za sledeću rundu investicija kao i direktan kontakt sa Fondovima i Investitorima u Evropi i Americi. Una je ekonomista sa diplomom Saxion Univerziteta u Holandiji i Yonsei Univerziteta u Južnoj Koreji. Poseduje preko 13 godina iskustva u Beauty i Wellness industriji, gde je bila Assistant Vice President.
Više od 60 miliona žena globalno koristi preko 12 ‘makeup’ proizvoda svaki dan
Da bi odgovorio na potrebe i navike današnjih kupaca, MOM tim je kreirao sadržaj tako da spoji digitalnu i fizičku stvarnost u jedno iskustvo. Na taj način, AR Makeup Muzej i Robna Kuća predstavljaju inovativni koncept koji nudi pristup ”House of makeup influence”, bilo kada i bilo gde. A na pitanje kako aplikacija zapravo funkcioniše, Ivana nam je odgovorila:
Pametni telefoni su ekran broj 1 koji koristimo danas; stoga u srcu AR Makeup Muzeja i Robne Kuće imamo aplikaciju za proširenu realnost. Ova aplikacija sadrži razne kreacije za praćenje lica, koje na specifičan način prikazuju istoriju šminke i druge obrazovne aspekte Muzeja.
Muzejska izložba koja se dešava direktno na licu korisnika potpuno je jedinstven i inovativan koncept, sa globalnim tržišnim potencijalom. Pored toga što je inovativna, ova aplikacija je veoma imersivna i stavlja kupca u prvi plan muzejskog iskustva.
D2C AR Aplikacija trenutno ima tri sekcije koje na zanimljiv i sveobuhvatan način pričaju priču o istoriji šminke. Prva sekcija korisnike vodi na putovanje od pre 6.000 godina pa do 20. veka. Druga je posvećena ikonama 20. veka, dok se treća bavi filmskom i scenskom šminkom. Trenutno su sve tri izložbe besplatne, a aplikacija je dostupna za preuzimanje na iOS i Android operativnim sistemima.

Kada je u pitanju korisnička baza, nju čine žene i muškarci svih starosnih dobi, a prioritetno od 18 do 45 godina, koji vole šminku, umetnost i nove tehnologije, kako Ivana kaže, mogu se podvesti pod dve grupe:
Makeup Art entuzijasti – više od 60 miliona žena globalno i 130 hiljada u Srbiji koristi više od 12 Makeup proizvoda svaki dan. Njihovo lice je njihovo platno, na kome svakodnevno ispoljavaju svoju kreativnost. Opsednute su trendovima i tehnologijom. Drugu kategoriju čine oni u večnoj potrazi za znanjem i inspiracijom.
Što se tiče finansija, kompanija Makeup Muzej razvila je Museum Of Makep MVP D2C aplikaciju uz pomoć sredstva od Inovacionog fonda, kao i uz ulaganje sopstvenih sredstava. U razgovoru sa potencijalnim partnerima, identifikovana je potreba za razvojem novog segmenta, B2B rešenja – AR Aplikacije koja će uz posetu Muzeju korisnicima ponuditi i mogućnost kupovine samih proizvoda, poput posete Makeup Robnoj Kući. Stoga, iz kompanije trenutno prikupljaju sredstva za tehnološki razvoj ovog novog B2B proizvoda.

Nadalje, uz fokus na core proizvod (Aplikaciju), Makeup Muzej je velike napore uložio u kreiranje kompletnog ekosistema koji će obezbediti uspeh projekta. Kao glavne aspekte ovog procesa, Ivana navodi kreiranje sajta, naloga na društvenim mrežama, regrutovanje eksperata, kao kontakte sa influenserima:
U okviru izlaska na tržište, izlagali smo na brojnim konferencijama – Web Summit Brazil gde smo uvršteni u top 70 startapa od 500 prijavljenih, Sajam Tehnike i Inovacija, Vibe Festival. Očekujemo da nam naša inovativna ideja otvori još mnogo vrata i poslovne mogućnosti što se tiče partnerstva, sponzorstva, investicija.
U poslovnom razvoju, došli smo do zaključka da nam je potreban novi proizvod B2B Robna Kuća, koja će potencijalnim partnerima doneti direktnu monetizaciju. Ovo iziskuje dodatni rad na razvoju tehnologije kao i B2B biznis development-a.
MOM tim trenutno razvija još četiri nove izložbe, tako da će korisnici uskoro moći da očekuju update u domenu Muzejskog iskustva. Kako Ivana ističe, trenutno se radi na konceptu za novi B2B Proizvod AR Makeup Robne Kuće koji će ponuditi globalnim Robnim Kućama lepote kao što su Sephora, Muller, Doluglas. B2B AR Robna Kuća će uz Muzejske postavke imati i virtuelnu šetnju po robnoj kući, AR virtuelno isprobavanje proizvoda i virtuelnog konsultanta koji će davati preporuke za izbor pravog proizvoda.
Kada je reč o širenju tima, do kraja godine planiraju da zaposle još dve osobe, a trenutno je otvorena pozicija za developera koji poznaje rad na Unity platformi. Krajnji cilj je da Museum of Makeup do 2026. godine ima 20 zaposlenih.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!