Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Kompanija Mozzart nudi sve to i mnogo više – rad u sistemu koji živi 24/7, uz aktivno učešće u razvoju od definisanja zahteva do implementacije i testiranja. Klijenti sa kojima se radi su kolege iz biznisa kompanije, a rezultat rada je vidljiv u produkciji i koriste ga milioni ljudi na čak tri kontinenta. Uzbudljivo, zar ne?

IT direkcija kompanije Mozzart poseduje svoj razvoj, softversku arhitekturu, sistemski razvoj i inženjering. Zapošljava gotovo 100 programera, uključujući veliki broj eksperata i seniora koji su tu godinama, a mnogi od njih su počeli nakon obuke, prakse ili drugog vida regrutacije.

I zato, ako voliš slobodu u smislu predlaganja i izbora tehnologija, želiš mogućnost za sopstveni razvoj i uživaš u radu u dobrom timu u kojem preovladavaju seniori, Mozzart IT je prava adresa za tebe. Benefita je mnogo, a Veljko Milovančević, Senior Java Software Developer izdvaja one koji su za njega bili presudni da se pre više od 10 godina instalira u Mozzartu i tu i ostane.

Zašto baš Mozzart? Kako ste se upoznali Mozzart i ti i kada je počela međusobna saradnja?

Veljko: U Mozzart sam došao 2008. godine na preporuku drugara sa fakulteta koji tu već radio. Vi posle završene škole uglavnom i nemate predstavu koliko znate ili ne znate ništa o „pravom programiranju” i radu u nekoj IT firmi. Zato je potrebno i malo sreće da taj prvi korak bude u okruženju u kojem oformite navike i u kojem vas ekipa i tip posla guraju da učite.

Uvek zavisi i od ličnosti, od karaktera, ali je bitno da onaj ko želi da napreduje to i može da postigne u firmi u kojoj radi. Ja sam u Mozzartu to tada dobio. Kao početnik imao sam sjajnog mentora Vasu i odličnu grupu „razbijača” programera koji su nas juniore „terali” da se dokazujemo. Smatram da i sada za to postoji atmosfera u Mozzartu, bilo da ste došli pravo iz neke škole, bilo da ste iskusan programer.

Šta bi nazvao specifičnostima rada u kompaniji kao što je Mozzart, a gledano kroz prizmu IT industrije?

Veljko: U Mozzartu ste uglavnom „na prvoj borbenoj liniji”. Vaš kod je uvek blizu puštanja u produkciju, možete da osetite da ste deo nečega što radi i što je živo. To nije uvek slučaj, posebno ako radite na razvoju nekog delića glomaznog projekta koji će videti puštanje u produkciju za šest meseci, možda.

Drugo, mi ovde u Mozzartu imamo zaista veliki sistem. Kada imate veliki sistem koji radi na više kontinenata i koji ima toliko podataka koje generiše i obrađuje, onda imate priliku, ako ste ambiciozni i želite da napredujete, da probate i neke tehnologije i naučite primenu nekih dobrih praksi o čijem savladavanju možete samo da maštate na drugim mestima. Možda na prvi pogled to tako ne izgleda, ali biznis klađenja je izuzetno zanimljiva teritorija za programera.

Sa tehničke strane, ako govorimo o klađenju na web-u i klađenju u našim poslovnicama, imate veliki broj korisnika koji konstantno, 24/7, uplaćuju veliki broj tiketa. Postoje pikovi opterećenja, obično kad se igraju neke bitne utakmice. Potrebno je da sve to bude performantno, da svaka uplata tiketa prođe kroz N provera, tj. servisa, pre nego što se prihvati. Bitno je i da se u realnom vremenu omogući otkrivanje pokušaja neke zloupotrebe ili eksploatacije potencijalnih rupa u modelu kvota.

Svaki tiket ostavlja iza sebe informacije koje se kasnije obrađuju i koriste da se izvuče dodatno znanje o navikama igrača. Obračun velikog broja tiketa, odnosno postavljanje dobitnosti u što kraćem roku, te isplata igraču je od krucijalne važnosti za njegov utisak o nama. Na kraju krajeva, u interesu je da igrač što pre ima mogućnost da odigra tiket tim istim novcem. Naveo sam samo delić onoga čime se bavimo. Imamo jedan veoma zanimljiv i dinamičan domen na kome radimo, rekao bih i sjajno igralište.

U kojoj meri su benefiti dobijeni u Mozzartu posebni u odnosu na benefite u drugim kompanijama?

Veljko: Kad se ovih dana pomenu „benefiti”, tu se odmah pomisli na neke besplatne teretane, bazene, bonuse, privatna zdravstvena osiguranja, da li radite od kuće ili dolazite u kancelariju obavezno… Da, postoje takvi benefiti. Naravno, i to koliko će vas neko plaćati je faktor koji se ne zanemaruje, ali bih ja kao benefit posebno izdvojio i stvari iz prethodnog odgovora.

Ako imate dobro obrazloženje, ako ste spremni da preuzmete odgovornost i ako ste motivisani, moći ćete da primenite novu tehnologiju na sistemu koji ima kapacitet da to zaista testira, gde ta primena neće ličiti na „Hello World” primer. To je benefit.

IT direkcija Mozzarta je u potrazi za novim kolegama koji će pomoći u održavanju i izgradnji kvalitetne i pouzdane softverske podrške.

Kakva je međukolegijalna saradnja u Mozzartu i u kojoj meri je ona važna za kvalitet rada u IT sektoru?

Veljko: Ovde postoje različita mišljenja. Neko voli da je u firmi za sve napravljen protokol, da za sve postoji neki krut dokumentovani mehanizam kroz koji se rešavaju problemi i radi posao. Mehanizam zbog kog nije potrebno da odete do druge kancelarije i imate lični kontakt sa kolegom u cilju razrešenja nedoumice. Da, neophodno je da postoje pravila i da se zna šta ko radi i kako radi, to je neminovnost.

Međutim, meni lično je bitno da postoji i spremnost kolega da zajedno rešimo neki problem „u letu”, neformalno. Naravno, nisu svi takvi, nemoguće je da na tolikom broju ljudi u našem IT sektoru ne naletite ponekad na kolegu sa onim stavom „e, samo sam tebe čekao da me nešto pitaš”, ali su generalno ta kolegijalnost i međuljudski odnosi nešto što potenciramo. I da se krene na odbojku na pesku posle posla, i da se ode na pivo, i da bude dobro zezanje na Team Buildingu.

Šta je odlučujući faktor koji je doveo do toga da si u kompaniji više od deset godina?

Veljko: Sve ovo što sam pomenuo prethodno. Neko će verovatno reći: „U istoj firmi si od početka, tu si već skoro 15 godina, šta ti meni pričaš kako je tu dobro, nisi video kako je na drugom mestu”. I neće reći ništa pogrešno. Ali u kontaktu sam i sa drugarima, a i bivšim kolegama iz Mozzarta koji rade na drugim mestima. Idealan posao je individualna stvar i vrlo retko se pronađe.

Zavisi i od faze u kojoj se vaša karijera nalazi, kao i vaš privatni život. Ovo je posao, vi ste deo ekipe, vi ste deo nekog biznisa, vi radite za nekoga, vi imate i sopstvene profesionalne ambicije, imate i svoj lični život na kraju krajeva… Nekako je Mozzart omogućio da se dosta toga pomiri i da ja tu budem sve ovo vreme.

Kada bi imao priliku da u nekoliko rečenica pozoveš kolege iz svoje struke da dođu i rade u Mozzartu, kako bi to učinio?

Veljko: Ponoviću se. Ne postoji idealno radno mesto koje zadovoljava svakoga i u svakom trenutku. Ali ako želite da radite na jednom složenom distribuiranom sistemu, sa više desetina mikroservisa i baza podataka raznih tipova, Spring Cloudom, Dockerima i gde su od ključne važnosti real-time obrada velike količine podataka i pouzdanost, to imamo. Ako ste Front-end Developer i treba vam izazov, to imamo.

Ako ste početnik i hoćete da učite ili ako ste senior i treba vam mesto za restart, novi domen, napredovanje i da naplatite znanje, i to imamo. Imamo i biznis korisnike koji nas nerviraju kada ne znaju tačno šta žele, imamo i bagove i probleme u produkciji s vremena na vreme, ali i ekipu koja vas neće ostaviti na cedilu kad nešto pogrešite (a pogrešićete kad-tad).

Nije sve idealno kod nas, ali trebalo bi da bežite od firme gde na predstavljanju za sve imaju „kod nas je sve to rešeno” odgovor. Jedino čega vas ne možemo spasti nakon što se zaposlite kod nas su pitanja tipa: „Mozzart, je l’? Imaš li neku dojavu?” To se podrazumeva. Ovo je dojava da je sasvim ok biti programer u Mozzartu.


Više detalja o otvorenim pozicijama za programere u kompaniji Mozzart, možete pogledati na njihovoj zvaničnoj LinkedIn stranici, kao i na sajtu Helloworld.rs.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.