MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine - a posluje od danas

MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine – a posluje od danas

Servis MojaNekretnina.rs je nova platforma koja vam omogućava da se informišete o vrednosti nekretnina u bilo kom delu grada, a od danas je dostupan svim korisnicima koji prodaju ili izdaju svoje nekretnine ili su u potrazi za novim domom.

Iako je tržište nekretnina prilično zasićeno servisima za prodaju i izdavanje (sa čim je saglasan i jedan od osnivača ovog servisa) prostora za inovacije uvek ima i upravo je to jedan od razloga zbog kojih je Igor Manjenčić osnovao ovaj servis.

MojaNekretnina.rs, objašnjava on, namenjen je svim učesnicima u prometu nekretnina – bilo da se radi o osobi koja poseduje nekretninu i želi da je proda ili da pod zakup ili onima koji tu istu nekretninu žele da kupe ili iznajme.

Ono po čemu se, pak, ovaj servis izdvaja od drugih jeste što svim tim korisnicima donosi rang odnosno ocenu nekretnine i samim tim im daje širu sliku o tome da li je to realna tržišna cena ili je ipak nekretnina precenjena.

O tome kako servis analizira tržište objašnjavamo u daljem tekstu.

Kako servis zapravo radi?

Korisnicima servisa u vidu mape prikazane su cene izdavanja i prodaje nekretnina u zavisnosti od lokacije i drugih parametara. Ta interaktivna mapa prodaje, odnosno izdavanja stanova u Beogradu im, dakle, pruža mogućnost brzog uvida u kretanje cena nekretnina po različitim delovima grada, blokovima i ulicama.

Na mapi su, objašnjava Igor, prikazane prosečne vrednosti po kvadratnom metru, što u pojedinim slučajevima ne predstavlja preciznu sliku vrednosti nekretnina s obzirom da na tačnu vrednost utiču i faktori kao što su tip, kvadratura, spratnost, struktura i opremljenost. Ipak, nastojali su da reše i taj izazov:

Korisnici su u mogućnosti da unosom svih tih parametara dobiju detaljniju procenu vrednosti konkretne nekretnine što prodavcima, recimo, omogućava da koriguje svoju prvobitnu cenu i time ostvare prodaju u što kraćem roku. Slično važi i za korisnike koji žele da izdaju stan.

Podaci koje sajt prikuplja, a na osnovu kojih se analizira tržište nekretnina, prikupljaju se sa svih relevantnih oglasa za nekretnine u Srbiji: najveći izvor čine sajtovi za nekretnine, zatim oglasi koje dobijaju iz agencije, a tu su oglasi koje će korisnici sami postavljati na sajtu, dodaje naš sagovornik:

Što se same analize tiče, tome posvećujemo posebnu pažnju. Ukratko, ona izgleda ovako: prvo odstranjujemo oglase koji sadrže nelogične podatke, zatim raspoređujemo oglase u zavisnosti od lokacije. Posle toga uzimamo u obzir više faktora kao što su tip, struktura, površina, spratnost i opremljenost.

Naravno, ne učestvuju svi oglasi podjednako u računanju prosečne cene, neki su više a neki manje relevantni. Recimo, algoritam je takav da stan od 300 kvadrata (s obzirom na smanjenu cenu kvadrata zbog veličine) neće znatno smanjiti prosečnu cenu nekretnina u datom delu grada ali će zato bitno uticati na procenjivanje vrednosti nekretnine slične kvadrature.

Na osnovu toga razvili su sistem za kategorizacije nekretnina svrstavajući ih u 4 kategorije: A, B, C i D. „Nekretnine A kategorije su one čija je oglašena cena znatno ispod prosečne cene slične nekretnine za istu lokaciju i sličnu strukturu, površinu, spratnost itd. Nekretnine B kategorije su nekretnine čija je procenjena vrednost veća od oglašene, dok su C i D kategorije kod kojih je nekretnina malo ili znatno precenjena u odnosu na ostatak tržišta“, objašnjava on.

Sledeći korak: unapređenje algoritma za analizu tržišta

Ideja o nastanku servisa Igoru i Jeleni Manjenčić, programerima koji žive i rade na relaciji Beograd-Minhen, javila se u trenutku kada su i sami razmišljali o kupovini nekretnine i kada su se suočili sa izazovom određivanja realne cene nekretnina za koju su bili zainteresovani:

Svakodnevno smo pregledavali nekoliko sajtova za nekretnine i kreirali Excel tabelu u kojoj bismo svrstavali pronađene nekretnine po raznim kriterijumima. Na kraju, kada bismo došli do zaključka da je određena nekretnina povoljna u odnosu na tržište, taj oglas bi već bio istekao. Zato smo došli na ideju da celokupan proces analize tržišne cene automatizujemo i olakšamo.

S obzirom da ovakav servis ne postoji na domaćem tržištu osnivači imaju više opcija za monetizaciju platforme, a krajem godine aktiviraće jednu od njih kada se servis bude dokazao na delu.

U međuvremenu ovaj dvojac fokusiraće se na poboljšanje algoritma za analizu tržišta.“Iako na prvi pogled zvuči kao trivijalan zadatak, izračunavanje prosečne cene kvadrata se nikako ne može svesti na prosto deljenje cene sa površinom i računanjem proseka. Isto tako na prosečnu cenu imaju uticaj mnogi faktori koje treba uzetu u obzir prilikom definisanja finalnih cena. Kako bismo postali relevantan izvor za procenu cene nekretnine taj algoritam mora da postane mnogo bolji nego što je trenutno u prvoj verziji“, zaključuje Igor.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.