MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine - a posluje od danas

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine – a posluje od danas

Servis MojaNekretnina.rs je nova platforma koja vam omogućava da se informišete o vrednosti nekretnina u bilo kom delu grada, a od danas je dostupan svim korisnicima koji prodaju ili izdaju svoje nekretnine ili su u potrazi za novim domom.

Iako je tržište nekretnina prilično zasićeno servisima za prodaju i izdavanje (sa čim je saglasan i jedan od osnivača ovog servisa) prostora za inovacije uvek ima i upravo je to jedan od razloga zbog kojih je Igor Manjenčić osnovao ovaj servis.

MojaNekretnina.rs, objašnjava on, namenjen je svim učesnicima u prometu nekretnina – bilo da se radi o osobi koja poseduje nekretninu i želi da je proda ili da pod zakup ili onima koji tu istu nekretninu žele da kupe ili iznajme.

Ono po čemu se, pak, ovaj servis izdvaja od drugih jeste što svim tim korisnicima donosi rang odnosno ocenu nekretnine i samim tim im daje širu sliku o tome da li je to realna tržišna cena ili je ipak nekretnina precenjena.

O tome kako servis analizira tržište objašnjavamo u daljem tekstu.

Kako servis zapravo radi?

Korisnicima servisa u vidu mape prikazane su cene izdavanja i prodaje nekretnina u zavisnosti od lokacije i drugih parametara. Ta interaktivna mapa prodaje, odnosno izdavanja stanova u Beogradu im, dakle, pruža mogućnost brzog uvida u kretanje cena nekretnina po različitim delovima grada, blokovima i ulicama.

Na mapi su, objašnjava Igor, prikazane prosečne vrednosti po kvadratnom metru, što u pojedinim slučajevima ne predstavlja preciznu sliku vrednosti nekretnina s obzirom da na tačnu vrednost utiču i faktori kao što su tip, kvadratura, spratnost, struktura i opremljenost. Ipak, nastojali su da reše i taj izazov:

Korisnici su u mogućnosti da unosom svih tih parametara dobiju detaljniju procenu vrednosti konkretne nekretnine što prodavcima, recimo, omogućava da koriguje svoju prvobitnu cenu i time ostvare prodaju u što kraćem roku. Slično važi i za korisnike koji žele da izdaju stan.

Podaci koje sajt prikuplja, a na osnovu kojih se analizira tržište nekretnina, prikupljaju se sa svih relevantnih oglasa za nekretnine u Srbiji: najveći izvor čine sajtovi za nekretnine, zatim oglasi koje dobijaju iz agencije, a tu su oglasi koje će korisnici sami postavljati na sajtu, dodaje naš sagovornik:

Što se same analize tiče, tome posvećujemo posebnu pažnju. Ukratko, ona izgleda ovako: prvo odstranjujemo oglase koji sadrže nelogične podatke, zatim raspoređujemo oglase u zavisnosti od lokacije. Posle toga uzimamo u obzir više faktora kao što su tip, struktura, površina, spratnost i opremljenost.

Naravno, ne učestvuju svi oglasi podjednako u računanju prosečne cene, neki su više a neki manje relevantni. Recimo, algoritam je takav da stan od 300 kvadrata (s obzirom na smanjenu cenu kvadrata zbog veličine) neće znatno smanjiti prosečnu cenu nekretnina u datom delu grada ali će zato bitno uticati na procenjivanje vrednosti nekretnine slične kvadrature.

Na osnovu toga razvili su sistem za kategorizacije nekretnina svrstavajući ih u 4 kategorije: A, B, C i D. „Nekretnine A kategorije su one čija je oglašena cena znatno ispod prosečne cene slične nekretnine za istu lokaciju i sličnu strukturu, površinu, spratnost itd. Nekretnine B kategorije su nekretnine čija je procenjena vrednost veća od oglašene, dok su C i D kategorije kod kojih je nekretnina malo ili znatno precenjena u odnosu na ostatak tržišta“, objašnjava on.

Sledeći korak: unapređenje algoritma za analizu tržišta

Ideja o nastanku servisa Igoru i Jeleni Manjenčić, programerima koji žive i rade na relaciji Beograd-Minhen, javila se u trenutku kada su i sami razmišljali o kupovini nekretnine i kada su se suočili sa izazovom određivanja realne cene nekretnina za koju su bili zainteresovani:

Svakodnevno smo pregledavali nekoliko sajtova za nekretnine i kreirali Excel tabelu u kojoj bismo svrstavali pronađene nekretnine po raznim kriterijumima. Na kraju, kada bismo došli do zaključka da je određena nekretnina povoljna u odnosu na tržište, taj oglas bi već bio istekao. Zato smo došli na ideju da celokupan proces analize tržišne cene automatizujemo i olakšamo.

S obzirom da ovakav servis ne postoji na domaćem tržištu osnivači imaju više opcija za monetizaciju platforme, a krajem godine aktiviraće jednu od njih kada se servis bude dokazao na delu.

U međuvremenu ovaj dvojac fokusiraće se na poboljšanje algoritma za analizu tržišta.“Iako na prvi pogled zvuči kao trivijalan zadatak, izračunavanje prosečne cene kvadrata se nikako ne može svesti na prosto deljenje cene sa površinom i računanjem proseka. Isto tako na prosečnu cenu imaju uticaj mnogi faktori koje treba uzetu u obzir prilikom definisanja finalnih cena. Kako bismo postali relevantan izvor za procenu cene nekretnine taj algoritam mora da postane mnogo bolji nego što je trenutno u prvoj verziji“, zaključuje Igor.

Ostavi komentar

  1. Agent za nekretnine

    Agent za nekretnine

    14. 9. 2021. u 20:09 Odgovori

    Procena je ipak samo procena. Ono što može znalakno da utiče na cenu je velik broj promenljivih – počev od sposobnosti agenta za nekretnine do dobrih osobina nekretnina koje se prodaju. Ovakve procene tu mogu da odstupaju previše.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Intervju

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.