MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine - a posluje od danas

MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine – a posluje od danas

Servis MojaNekretnina.rs je nova platforma koja vam omogućava da se informišete o vrednosti nekretnina u bilo kom delu grada, a od danas je dostupan svim korisnicima koji prodaju ili izdaju svoje nekretnine ili su u potrazi za novim domom.

Iako je tržište nekretnina prilično zasićeno servisima za prodaju i izdavanje (sa čim je saglasan i jedan od osnivača ovog servisa) prostora za inovacije uvek ima i upravo je to jedan od razloga zbog kojih je Igor Manjenčić osnovao ovaj servis.

MojaNekretnina.rs, objašnjava on, namenjen je svim učesnicima u prometu nekretnina – bilo da se radi o osobi koja poseduje nekretninu i želi da je proda ili da pod zakup ili onima koji tu istu nekretninu žele da kupe ili iznajme.

Ono po čemu se, pak, ovaj servis izdvaja od drugih jeste što svim tim korisnicima donosi rang odnosno ocenu nekretnine i samim tim im daje širu sliku o tome da li je to realna tržišna cena ili je ipak nekretnina precenjena.

O tome kako servis analizira tržište objašnjavamo u daljem tekstu.

Kako servis zapravo radi?

Korisnicima servisa u vidu mape prikazane su cene izdavanja i prodaje nekretnina u zavisnosti od lokacije i drugih parametara. Ta interaktivna mapa prodaje, odnosno izdavanja stanova u Beogradu im, dakle, pruža mogućnost brzog uvida u kretanje cena nekretnina po različitim delovima grada, blokovima i ulicama.

Na mapi su, objašnjava Igor, prikazane prosečne vrednosti po kvadratnom metru, što u pojedinim slučajevima ne predstavlja preciznu sliku vrednosti nekretnina s obzirom da na tačnu vrednost utiču i faktori kao što su tip, kvadratura, spratnost, struktura i opremljenost. Ipak, nastojali su da reše i taj izazov:

Korisnici su u mogućnosti da unosom svih tih parametara dobiju detaljniju procenu vrednosti konkretne nekretnine što prodavcima, recimo, omogućava da koriguje svoju prvobitnu cenu i time ostvare prodaju u što kraćem roku. Slično važi i za korisnike koji žele da izdaju stan.

Podaci koje sajt prikuplja, a na osnovu kojih se analizira tržište nekretnina, prikupljaju se sa svih relevantnih oglasa za nekretnine u Srbiji: najveći izvor čine sajtovi za nekretnine, zatim oglasi koje dobijaju iz agencije, a tu su oglasi koje će korisnici sami postavljati na sajtu, dodaje naš sagovornik:

Što se same analize tiče, tome posvećujemo posebnu pažnju. Ukratko, ona izgleda ovako: prvo odstranjujemo oglase koji sadrže nelogične podatke, zatim raspoređujemo oglase u zavisnosti od lokacije. Posle toga uzimamo u obzir više faktora kao što su tip, struktura, površina, spratnost i opremljenost.

Naravno, ne učestvuju svi oglasi podjednako u računanju prosečne cene, neki su više a neki manje relevantni. Recimo, algoritam je takav da stan od 300 kvadrata (s obzirom na smanjenu cenu kvadrata zbog veličine) neće znatno smanjiti prosečnu cenu nekretnina u datom delu grada ali će zato bitno uticati na procenjivanje vrednosti nekretnine slične kvadrature.

Na osnovu toga razvili su sistem za kategorizacije nekretnina svrstavajući ih u 4 kategorije: A, B, C i D. „Nekretnine A kategorije su one čija je oglašena cena znatno ispod prosečne cene slične nekretnine za istu lokaciju i sličnu strukturu, površinu, spratnost itd. Nekretnine B kategorije su nekretnine čija je procenjena vrednost veća od oglašene, dok su C i D kategorije kod kojih je nekretnina malo ili znatno precenjena u odnosu na ostatak tržišta“, objašnjava on.

Sledeći korak: unapređenje algoritma za analizu tržišta

Ideja o nastanku servisa Igoru i Jeleni Manjenčić, programerima koji žive i rade na relaciji Beograd-Minhen, javila se u trenutku kada su i sami razmišljali o kupovini nekretnine i kada su se suočili sa izazovom određivanja realne cene nekretnina za koju su bili zainteresovani:

Svakodnevno smo pregledavali nekoliko sajtova za nekretnine i kreirali Excel tabelu u kojoj bismo svrstavali pronađene nekretnine po raznim kriterijumima. Na kraju, kada bismo došli do zaključka da je određena nekretnina povoljna u odnosu na tržište, taj oglas bi već bio istekao. Zato smo došli na ideju da celokupan proces analize tržišne cene automatizujemo i olakšamo.

S obzirom da ovakav servis ne postoji na domaćem tržištu osnivači imaju više opcija za monetizaciju platforme, a krajem godine aktiviraće jednu od njih kada se servis bude dokazao na delu.

U međuvremenu ovaj dvojac fokusiraće se na poboljšanje algoritma za analizu tržišta.“Iako na prvi pogled zvuči kao trivijalan zadatak, izračunavanje prosečne cene kvadrata se nikako ne može svesti na prosto deljenje cene sa površinom i računanjem proseka. Isto tako na prosečnu cenu imaju uticaj mnogi faktori koje treba uzetu u obzir prilikom definisanja finalnih cena. Kako bismo postali relevantan izvor za procenu cene nekretnine taj algoritam mora da postane mnogo bolji nego što je trenutno u prvoj verziji“, zaključuje Igor.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Četiri domaća startapa koja transformišu e-commerce u Srbiji

Drugi deo Netokracijine OMGcommerce konferencije bio je rezervisan za Business i Product Track, a u okviru dela posvećenog proizvodima publici su se predstavili domaći inovativni startapi sa svojim rešenjima iz oblasti e-trgovine.

Kultura 2.0

Employer Branding iz drugog ugla: Kako izgraditi identitet kompanije koji ljudima nešto znači?

Prošli četvrtak imali smo priliku da posetimo 'Tech Doc' filmski festival koji je kompanija Levi9 organizovala za svoje zaposlene i partnere. Kakve to ima veze sa Employer Branding-om?

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.