MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine - a posluje od danas

MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine – a posluje od danas

Servis MojaNekretnina.rs je nova platforma koja vam omogućava da se informišete o vrednosti nekretnina u bilo kom delu grada, a od danas je dostupan svim korisnicima koji prodaju ili izdaju svoje nekretnine ili su u potrazi za novim domom.

Iako je tržište nekretnina prilično zasićeno servisima za prodaju i izdavanje (sa čim je saglasan i jedan od osnivača ovog servisa) prostora za inovacije uvek ima i upravo je to jedan od razloga zbog kojih je Igor Manjenčić osnovao ovaj servis.

MojaNekretnina.rs, objašnjava on, namenjen je svim učesnicima u prometu nekretnina – bilo da se radi o osobi koja poseduje nekretninu i želi da je proda ili da pod zakup ili onima koji tu istu nekretninu žele da kupe ili iznajme.

Ono po čemu se, pak, ovaj servis izdvaja od drugih jeste što svim tim korisnicima donosi rang odnosno ocenu nekretnine i samim tim im daje širu sliku o tome da li je to realna tržišna cena ili je ipak nekretnina precenjena.

O tome kako servis analizira tržište objašnjavamo u daljem tekstu.

Kako servis zapravo radi?

Korisnicima servisa u vidu mape prikazane su cene izdavanja i prodaje nekretnina u zavisnosti od lokacije i drugih parametara. Ta interaktivna mapa prodaje, odnosno izdavanja stanova u Beogradu im, dakle, pruža mogućnost brzog uvida u kretanje cena nekretnina po različitim delovima grada, blokovima i ulicama.

Na mapi su, objašnjava Igor, prikazane prosečne vrednosti po kvadratnom metru, što u pojedinim slučajevima ne predstavlja preciznu sliku vrednosti nekretnina s obzirom da na tačnu vrednost utiču i faktori kao što su tip, kvadratura, spratnost, struktura i opremljenost. Ipak, nastojali su da reše i taj izazov:

Korisnici su u mogućnosti da unosom svih tih parametara dobiju detaljniju procenu vrednosti konkretne nekretnine što prodavcima, recimo, omogućava da koriguje svoju prvobitnu cenu i time ostvare prodaju u što kraćem roku. Slično važi i za korisnike koji žele da izdaju stan.

Podaci koje sajt prikuplja, a na osnovu kojih se analizira tržište nekretnina, prikupljaju se sa svih relevantnih oglasa za nekretnine u Srbiji: najveći izvor čine sajtovi za nekretnine, zatim oglasi koje dobijaju iz agencije, a tu su oglasi koje će korisnici sami postavljati na sajtu, dodaje naš sagovornik:

Što se same analize tiče, tome posvećujemo posebnu pažnju. Ukratko, ona izgleda ovako: prvo odstranjujemo oglase koji sadrže nelogične podatke, zatim raspoređujemo oglase u zavisnosti od lokacije. Posle toga uzimamo u obzir više faktora kao što su tip, struktura, površina, spratnost i opremljenost.

Naravno, ne učestvuju svi oglasi podjednako u računanju prosečne cene, neki su više a neki manje relevantni. Recimo, algoritam je takav da stan od 300 kvadrata (s obzirom na smanjenu cenu kvadrata zbog veličine) neće znatno smanjiti prosečnu cenu nekretnina u datom delu grada ali će zato bitno uticati na procenjivanje vrednosti nekretnine slične kvadrature.

Na osnovu toga razvili su sistem za kategorizacije nekretnina svrstavajući ih u 4 kategorije: A, B, C i D. „Nekretnine A kategorije su one čija je oglašena cena znatno ispod prosečne cene slične nekretnine za istu lokaciju i sličnu strukturu, površinu, spratnost itd. Nekretnine B kategorije su nekretnine čija je procenjena vrednost veća od oglašene, dok su C i D kategorije kod kojih je nekretnina malo ili znatno precenjena u odnosu na ostatak tržišta“, objašnjava on.

Sledeći korak: unapređenje algoritma za analizu tržišta

Ideja o nastanku servisa Igoru i Jeleni Manjenčić, programerima koji žive i rade na relaciji Beograd-Minhen, javila se u trenutku kada su i sami razmišljali o kupovini nekretnine i kada su se suočili sa izazovom određivanja realne cene nekretnina za koju su bili zainteresovani:

Svakodnevno smo pregledavali nekoliko sajtova za nekretnine i kreirali Excel tabelu u kojoj bismo svrstavali pronađene nekretnine po raznim kriterijumima. Na kraju, kada bismo došli do zaključka da je određena nekretnina povoljna u odnosu na tržište, taj oglas bi već bio istekao. Zato smo došli na ideju da celokupan proces analize tržišne cene automatizujemo i olakšamo.

S obzirom da ovakav servis ne postoji na domaćem tržištu osnivači imaju više opcija za monetizaciju platforme, a krajem godine aktiviraće jednu od njih kada se servis bude dokazao na delu.

U međuvremenu ovaj dvojac fokusiraće se na poboljšanje algoritma za analizu tržišta.“Iako na prvi pogled zvuči kao trivijalan zadatak, izračunavanje prosečne cene kvadrata se nikako ne može svesti na prosto deljenje cene sa površinom i računanjem proseka. Isto tako na prosečnu cenu imaju uticaj mnogi faktori koje treba uzetu u obzir prilikom definisanja finalnih cena. Kako bismo postali relevantan izvor za procenu cene nekretnine taj algoritam mora da postane mnogo bolji nego što je trenutno u prvoj verziji“, zaključuje Igor.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.