MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine - a posluje od danas

MojaNekretnina.rs procenjuje realnu vrednost vaše nekretnine – a posluje od danas

Servis MojaNekretnina.rs je nova platforma koja vam omogućava da se informišete o vrednosti nekretnina u bilo kom delu grada, a od danas je dostupan svim korisnicima koji prodaju ili izdaju svoje nekretnine ili su u potrazi za novim domom.

Iako je tržište nekretnina prilično zasićeno servisima za prodaju i izdavanje (sa čim je saglasan i jedan od osnivača ovog servisa) prostora za inovacije uvek ima i upravo je to jedan od razloga zbog kojih je Igor Manjenčić osnovao ovaj servis.

MojaNekretnina.rs, objašnjava on, namenjen je svim učesnicima u prometu nekretnina – bilo da se radi o osobi koja poseduje nekretninu i želi da je proda ili da pod zakup ili onima koji tu istu nekretninu žele da kupe ili iznajme.

Ono po čemu se, pak, ovaj servis izdvaja od drugih jeste što svim tim korisnicima donosi rang odnosno ocenu nekretnine i samim tim im daje širu sliku o tome da li je to realna tržišna cena ili je ipak nekretnina precenjena.

O tome kako servis analizira tržište objašnjavamo u daljem tekstu.

Kako servis zapravo radi?

Korisnicima servisa u vidu mape prikazane su cene izdavanja i prodaje nekretnina u zavisnosti od lokacije i drugih parametara. Ta interaktivna mapa prodaje, odnosno izdavanja stanova u Beogradu im, dakle, pruža mogućnost brzog uvida u kretanje cena nekretnina po različitim delovima grada, blokovima i ulicama.

Na mapi su, objašnjava Igor, prikazane prosečne vrednosti po kvadratnom metru, što u pojedinim slučajevima ne predstavlja preciznu sliku vrednosti nekretnina s obzirom da na tačnu vrednost utiču i faktori kao što su tip, kvadratura, spratnost, struktura i opremljenost. Ipak, nastojali su da reše i taj izazov:

Korisnici su u mogućnosti da unosom svih tih parametara dobiju detaljniju procenu vrednosti konkretne nekretnine što prodavcima, recimo, omogućava da koriguje svoju prvobitnu cenu i time ostvare prodaju u što kraćem roku. Slično važi i za korisnike koji žele da izdaju stan.

Podaci koje sajt prikuplja, a na osnovu kojih se analizira tržište nekretnina, prikupljaju se sa svih relevantnih oglasa za nekretnine u Srbiji: najveći izvor čine sajtovi za nekretnine, zatim oglasi koje dobijaju iz agencije, a tu su oglasi koje će korisnici sami postavljati na sajtu, dodaje naš sagovornik:

Što se same analize tiče, tome posvećujemo posebnu pažnju. Ukratko, ona izgleda ovako: prvo odstranjujemo oglase koji sadrže nelogične podatke, zatim raspoređujemo oglase u zavisnosti od lokacije. Posle toga uzimamo u obzir više faktora kao što su tip, struktura, površina, spratnost i opremljenost.

Naravno, ne učestvuju svi oglasi podjednako u računanju prosečne cene, neki su više a neki manje relevantni. Recimo, algoritam je takav da stan od 300 kvadrata (s obzirom na smanjenu cenu kvadrata zbog veličine) neće znatno smanjiti prosečnu cenu nekretnina u datom delu grada ali će zato bitno uticati na procenjivanje vrednosti nekretnine slične kvadrature.

Na osnovu toga razvili su sistem za kategorizacije nekretnina svrstavajući ih u 4 kategorije: A, B, C i D. „Nekretnine A kategorije su one čija je oglašena cena znatno ispod prosečne cene slične nekretnine za istu lokaciju i sličnu strukturu, površinu, spratnost itd. Nekretnine B kategorije su nekretnine čija je procenjena vrednost veća od oglašene, dok su C i D kategorije kod kojih je nekretnina malo ili znatno precenjena u odnosu na ostatak tržišta“, objašnjava on.

Sledeći korak: unapređenje algoritma za analizu tržišta

Ideja o nastanku servisa Igoru i Jeleni Manjenčić, programerima koji žive i rade na relaciji Beograd-Minhen, javila se u trenutku kada su i sami razmišljali o kupovini nekretnine i kada su se suočili sa izazovom određivanja realne cene nekretnina za koju su bili zainteresovani:

Svakodnevno smo pregledavali nekoliko sajtova za nekretnine i kreirali Excel tabelu u kojoj bismo svrstavali pronađene nekretnine po raznim kriterijumima. Na kraju, kada bismo došli do zaključka da je određena nekretnina povoljna u odnosu na tržište, taj oglas bi već bio istekao. Zato smo došli na ideju da celokupan proces analize tržišne cene automatizujemo i olakšamo.

S obzirom da ovakav servis ne postoji na domaćem tržištu osnivači imaju više opcija za monetizaciju platforme, a krajem godine aktiviraće jednu od njih kada se servis bude dokazao na delu.

U međuvremenu ovaj dvojac fokusiraće se na poboljšanje algoritma za analizu tržišta.“Iako na prvi pogled zvuči kao trivijalan zadatak, izračunavanje prosečne cene kvadrata se nikako ne može svesti na prosto deljenje cene sa površinom i računanjem proseka. Isto tako na prosečnu cenu imaju uticaj mnogi faktori koje treba uzetu u obzir prilikom definisanja finalnih cena. Kako bismo postali relevantan izvor za procenu cene nekretnine taj algoritam mora da postane mnogo bolji nego što je trenutno u prvoj verziji“, zaključuje Igor.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.