Mirko Topalski: Od akvizicije razvijamo sopstvene proizvode i aktivno zapošljavamo!

Mirko Topalski (Playrix RS): Od akvizicije radimo na sopstvenim proizvodima – zapošljavanje nijednog trenutka nije stalo

U intervjuu sa Mirkom Topalskim otkrivamo kako je došlo do kupovine Eipixa, na čemu danas radi Playrix RS tim koji on vodi i koliko je izazovno regrutovati ljude u vreme kada svi radimo od kuće.

Krajem 2019. godine, pre nego što je svet stao kao posledica globalne pandemije, novosadski Eipix objavio je da je postao deo ruskog Playrixagaming kompanije čije naslove svakog dana igra više od 40 miliona igrača, koja zapošljava preko 2.000 ljudi u 25 kancelarija širom sveta i koja se takmiči sa imenima kao što su King i Supercell.

Reč je o jednom od najdominantnijih igrača u F2P segmentu sa naslovima poput Homescapes, Gardenscapes, Township, Fishdom i Wildscapes. Koliko dominantnom, pitate se? Prema Top 52 izveštaju koji svake godine objavljuje App Annie, Playrix je zauzeo 7. mesto po ukupnoj prodaji na App Store i Google Play prodavnici, ostvarivši prihod od 1,7 milijardi dolara u 2019. godini što je za 30% više u odnosu na godinu pre.

Kada na sve to dodamo i izveštaj Srpske gejming asocijacije o stanju domaće gaming zajednice, kao i Startup Genome istraživanje koje je potvrdilo da je upravo sektor razvoja video igara jedan od najbrže rastućih i najvrednijih u okviru srpske IT industrije, vest o akviziciji Eipixa polako počinje da oslikava uslove u kojima će domaći gaming profesionalci od sada raditi i stvarati – sa još više prilika za razvoj, ali i većim uticajem na globalno tržište vredno 44,64 milijarde dolara koje je u doba korona virusa jedno od retkih bez drastičnih skokova i padova.

Na radaru ruskih osnivača

No, krenimo od početka. Kako je uopšte došlo do spajanja Eipixa i Playrixa? Odgovor na ovo pitanje potražili smo kod Mirka Topalskog, CEO Playrix RS (kako je ime novog studija) koji nam je rekao da rusku kompaniju prati od najranijih dana, budući su i Eipix i Playrix imali slične početke sredinom prošle decenije kada je tržište video igara izgledalo daleko drugačije.

Kako Topalski kaže, sličnosti među kompanijama bile su velike, ali je glavna razlika to što Playrix nikada nije potpisao ekskluzivan ugovor sa izdavačem, te su njegovi osnivači, braća Igor i Dmitri Bukman, u ključnom trenutku bili slobodni da donesu odluku da uđu na tržište mobilnih F2P igara – nešto što Eipixu nije pošlo za rukom u startu:

Kao član gaming zajednice pratio sam neverovatan rast Playrixa u poslednjih par godina i čitao o tome kako prestižu jednu po jednu kompaniju na putu do vrha. Informacije o rastu ovog gejming studija su uvek stizale do mene jer je u pitanju kompanija o kojoj se u ovim krugovima zaista mnogo priča.

Igor i Dmitri Bukman osnovali su Playrix 2004. godine za vreme studija, odbivši mnoge investitore čak i u kasnijim fazama. Držeći kontrolu nad svojom kompanijom, osnivači su krajem 2019. godine proširili poslovanje spajanjem sa nekoliko globalnih studija među kojima je i novosadski Eipix.

Međutim, nije samo Topalski pratio uspon jedne od najuspešnijih mobile gaming kompanija. Kako se ispostavilo, i Playrix je pratio Eipix budući da je inicijativa o ukrupnjavanju došla upravo sa njihove strane, imajući novosadsku kompaniju na radaru izvesno vreme. Mirko otkriva kako su tekli pregovori i zašto je ova stvar od velikog značaja za obe strane:

Kontaktirao nas je njihov direktor za akvizicije. Imao sam priliku da lično sa braćom Bukman prođem kroz važne odluke u ovom procesu. Mogu da kažem da smo uspešno sarađivali i vrlo brzo dolazili do zajedničkih odluka koje su rezultirale ovako brzom tranzicijom. Ako me pitate za lični kontakt sa njima, radi se o velikim profesionalcima i prijatnim ljudima.

Ovo zapravo zaista jeste „match made in heaven“ iz nekoliko razloga. Mi dobijamo najbolju tehnologiju u industriji, veliki nivo nezavisnosti, budžet kakav nikad nismo imali, tržište koje nikad nismo imali i ekspertizu (ovde prevashodno mislim na marketing, izdavaštvo i analitiku, mada svakako se ovo odnosi i na sam razvoj proizvoda), a Playrix, kome je sada već teško da organski raste, dobija uigran tim koji postoji mnogo godina i koji radi kvalitetno i profesionalno.

Mirko naglašava da je čitav novosadski tim faktički postao novi Playrix RS studio. Kako saznajemo, Eipix je nastavio da postoji kao pravni entitet samo zbog održavanja starih proizvoda, ali on ni na koji način nije povezan sa novoosnovanijim studijom za koji postoje daleko ambiciozniji ciljevi.

Naš sagovornik dodaje da na svakodnevnom nivou nastavlja da se bavi stvarima koje su u opisu posla svakog CEO-a, a to između ostalog znači i gašenje požara kojih, kako saznajemo, sada ima daleko manje kako je tim deo jednog velikog i organizovanog sistema.

Novosadski studio radiće isključivo na samostalnim igrama

Kako je zamišljen Playrix RS i čime će se novoosnovani studio baviti? Topalski ističe da za razliku od nekih drugih stranih kompanija prisutnih u Srbiji, Playrix RS će razvijati isključivo sopstvene igre – samostalne projekte od početka do kraja. Na tom putu će im svakako pomoći vizija centrale, kao i najnovije tehnologije kojima kompanija globalno raspolaže, ali će kompletan razvojni proces odvijati upravo ovde:

Dakle nismo šraf u kolima, već motor. Samo kožna sedišta dodaju braća Rusi, a pod tom analogijom mislim na marketing, analitiku, izdavaštvo i ​user acquisition​ u čemu je Playrix dokazano među liderima na ovom polju.

I dok novi projekti sa sobom nose i nove izazove, na njihovom prevazilaženju radi tim koji uprkos novonastaloj situaciji sa korona virusom i činjenici da su gotovo sve kompanije uvele rad od kuće, već uveliko raste – kako saznajemo, sa otvorenim prijavama za gotovo sve ključne pozicije u ovoj oblasti razvoja igara.

Playrix RS
Iako je prošlo malo vremena od udruživanja dva studija do izbijanja globalne pandemije, Playrix RS brzo se prilagodio radu od kuće. Kako saznajemo, povratak u kancelarije biće postepen pri čemu članovima tima i dalje imaju mogućnost remote poslovanja.

Zapošljavanje nije stalo, samo se odvija na daljinu

Topalski krajnje otvoreno kaže da se Playrix RS sada takmiči za top tier kadar na domaćem tržištu, pre svega zbog kompleksnosti i veličine projekata na kojima kompanija već uveliko radi, ali i zbog vrednosti i benefita koji su obezbeđeni za zaposlene:

Sad pravimo igre koje se takmiče sa proizvodima iza kojih stoje Supercell i King, pa i ostale igre iz Playrix grupacije. Zbog toga su trenutni planovi gotovo beskonačna ekspanzija gde se suočavamo sa klasičnim izazovom – a to je traženje visokokvalifikovanog stručnog kadra.

Naravno, kako smo mala država jasno nam je da ćemo morati da se bavimo edukacijom i praksama, ali o tome više reči u bliskoj budućnosti. Za sada predlažem svakome ko je zainteresovan, čak i ako nema neophodna znanja, da nam se javi i uđe u našu bazu kandidata jer je u određenim slučajevima moguće da već sada ostvarimo saradnju.

Upitavši Mirka da li je regrutovanje zastalo zbog globalne pandemije, naš sagovornik ističe da se tim brzo prilagodio novonastaloj situaciji i da HR odeljenje aktivno zapošljava nove kolege – vršeći intervjue i testiranje na daljinu, kao i onboard-ovanje. Isto tako, saznajemo da je Playrix svim zaposlenima pored plate isplatio i značajnu finansijsku pomoć kao odgovor na posledice globalne neizvesnosti:

Za sada sve ide po planu. Čak smo prijatno iznenađeni koliko se dobro snašao tim sa radom od kuće. Regrutovanje se nastavlja nesmetano, kandidatima putem mejla šaljemo testove koje potom rade od kuće, a HR i tehnički intervjui se održavaju online. Po zaposlenju, organizujemo sve kako bi kandidati mogli da rade od kuće, dok se ne vratimo u kancelarije.

Nastavljajući razgovor, zanimalo nas je koje su i druge prednosti koje jedan od najbrže rastućih igrača na polju F2P igara može da ponudi profesionalcima sa ovih prostora? Kroz smeh, Topalski kaže da je ovo prilika kao da dizajnera patika pitate da li bi voleo da radi za Nike. On za Netokraciju ističe da se dominantnost Playrixa u svakom pogledu ne može zanemariti – kompanija ima više od 100 miliona igrača, od kojih čak 40 miliona igra njihove igre svakog dana.

Playrix RS
Za razliku od drugih industrija, gaming sektor nije pretrpeo velike gubitke za vreme COVID-19. Ipak, promene su neminovne, zato se može očekivati još veće proširenje online kapaciteta kada je tim ovog novosadskog studija u pitanju.

Efekat rada u takvom okruženju svakako daje na značaju svakom od zaposlenih, ističe naš sagovornik, dodajući da Playrix svojim zaposlenima nudi i značajan paket benefita poput besplatnog ručka na poslu, privatnog zdravstvenog osiguranja, 13-te plate, bonuse za preporuku drugih kolega, kao i putovanja van države za sve zaposlene na veliki korporativni događaj i slična putovanja koja se očekuju od jedne ovakve kompanije – naravno kada se za to steknu sigurni epidemiološki uslovi.

Na pitanje Netokracije da li se zaposlenima nudi i mogućnost profesionalnog usavršavanja u okviru drugih Playrix studija, Mirko otkriva da će oni svakako imati mogućnost da posete neke od mnogobrojnih studija koje ova kompanija vodi, ali i da se on isto tako nada otvaranju kancelarije u Beogradu pri čemu nisu isključeni ni drugi gradovi širom Srbije u godinama koje dolaze. Ipak, svesni da je korona virus do vrhunca usavršio work from home kulturu, Topalski ne isključuje i proširenje online kapaciteta.

Uprkos tome što je globalna ekonomija stala, gaming industrija raste

Privodeći razgovor kraju, interesovalo nas je i kako su protekli prvi meseci od spajanja (uprkos radu od kuće), te koliko se kultura ove dve kompanije razlikuje. Mirko kaže da iako su obe kompanije bile slične, suštinska razlika bila je u kvalitetu nasuprot brzini:

Eipix je živeo od kvantiteta, a Playrix je globalni lider zahvaljujući kvalitetu. Rad u novoj organizaciji samo nam je pokazao da ništa nije bitnije od kvaliteta – ni vreme, ni budžet. Ako igra nije među najboljim igrama, Playrix je jednostavno neće izbaciti na tržište. To je najveća kulturološka promena sa kojom ćemo se sigurno još neko vreme boriti, ali očekujemo da i taj izazov prevaziđemo.

I dok se mnoge industrije menjaju kao posledica globalne pandemije, te pojedini poslovi čak u potpunosti nestaju, prema prvim podacima čini se da COVID-19 nije ostavio negativan uticaj na industriju video igara.

Ipak, Mirko zaključuje da će ova industrija biti među manje pogođenim sektorima, ali da neće biti u potpunosti pošteđena – kao ni ostale visokotehnološke delatnosti. Međutim, čak i u vremenima neizvesnosti, postoje proizvodi kojima očigledno dobro ide. Tako je igra Fishdom iza koje stoji Playrix jedna od retkih koja je u vreme izolacije zabeležila rast korisnika, samim tim i zarade, dok je Gardenscapes uspeo da skine moćni King i Candy Crush sa prvog mesta match 3 igara.

Rečima Boba Dilana, Times They Are a-Changin’…


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.