Ministry of Broadcast je popularna igara na Steam-u, na kojoj je radio tim iz Srbije

Ministry of Broadcast bila je jedna od najprodavanijih igara na platformi Steam – a iza nje stoji srpski tim

Nije mala stvar kada vaša igra ponese titulu najprodavanije na svetski poznatoj platformi Steam. Reč je o 'Ministry of Broadcast' video igri u čijem je kreiranju učestvovao i Fuchs+Dachs, studio iz Srbije čiji su nam osnivači otkrili svoju priču i pozadinu nastanka ovog popularnog naslova.

Za veoma kratak vremenski period Srbija je postala sinonim za talentovane pojedinice i studije iz domena razvoja video igara. Iz godine u godinu, naša zamlja se čvrsto pozicionirala kao važan igrač na ovom polju, upravo zahvaljujući sve većem broju ljudi u gaming industriji.

I nakon niza uspešnih akvizicija i igara, u poslednje vreme čuli smo za još jednu uspešnu globalnu priču u kojoj veoma važnu ulogu igra upravo pomenuti gaming studio iz Srbije. Reč je, dakle, o Fuchs+Dachs studiju koji zajedno sa kolegama iz Twin Petes studia iz Češke potpisuje rad na igri Ministry of Broadcast koja je bila jedna od najprodavanijih igara na Steam-u početkom februara odmah iza Doom Eternal i GTA 5 naslova.

Mi smo imali priliku da razgovaramo sa njenim ko-realizatorima, sa Dušanom Čežekom, koji nam je otkrio više detalja o nastanku ovog ostvarenja kao i studija, i dalje planove o poslovnim izazovima koje treba rešiti u narednom periodu.

Od igranja video igara do njihovog kreiranja

“Fuchs+Dachs studio je nastao kao sigurna luka za moju suprugu Sanju i mene. Dok smo odvojeno radili u advertajzing agencijama u Pragu pojavila se potreba da radimo više kreativne i autorske stvari. Naša zajednička kreativna energija je zahtevala mesto po našoj meri i studio je bio samo prirodni tok stvari. U samom startu smo taj posao započinjali i vodili paralelno sa dnevnim poslom”, otkriva Dušan na početku razgovora.

Prema rečima našeg sagovornika, game development je bio nešto što su on i Sanja potajno oduvek želeli, kao i da su puno vremena provodili igrajući video igre. Uz Fuchs+Dachs studio došli su do mogućnosti da se oprobaju u toj oblasti. Ipak, za razliku od Dušana, Sanja je ušla u gamedev nešto ranije i radila je na par mobilnih igara od kojih je jedna ušla u top 10 children learning aplikacija na AppStore prodavnici.

Kako kaže, umesto bioskopa ili izlazaka, on i njegova supruga bi tokom večeri i noći sve učestalije radili na zajedničkim projektima. Tako je u jednom trenutku sav rad i trud prerastao u osnivanje pomenutog studija koji je dobio i svoj komercijalni zamah, te su odlučili da im to postane glavni poslovni fokus u narednim godinama.

Ova video igra je napravljena za PC, Mac i konzole, što samo pozitivno može da utiče na povećanje korisničke baze.

Međutim, ulazak u nove poslovne vode i jednu jaku kreativnu industriju za ovaj dvočlani tim predstavljao je svojevrsni izazov, što Dušan posebno ističe:

Najveći izazov za nas trenutno jeste da zadržimo energiju sa početka i danas kad se studio razvija i raste. Bez obzira na činjenicu da se bavimo i komercijalnim projektima i da imamo širok krug saradnika koji nam pomažu u realizaciji projekta, mi želimo da zadržimo kreativni duh i slobodu malog studija kako za nas, tako i za sve saradnike.

S obzirom na to da nemamo stalno zaposlene, želeli smo da stvorimo uzak krugu ljudi sa kojima sarađujemo a koji bi se međusobno uklopili po senzibilitetu i energiji bez obzira na geografsko poreklo jer, kao što smo pomenuli, mi živimo u Pragu.

Između ostalog, ovaj studio radio je i na razvoju video igre za British Council, koja je rađena sa saradnicima Crowded Room Studio iz Novog Sada, a zove se Midsummer Night’s Dream, a na kojoj su Dušan i Sanja radili na game dizajnu, naraciji i art direkciji. Kako nam je on otkrio, ovaj naslov je privukao pažnju šire javnosti i u kombinaciji sa prethodnim projektima studio doveo do saradnje sa Microsoftom iz Portlanda. Međutim, Čežek kaže da tu nije bio kraj:

Nakon toga smo se upoznali sa momcima iz studia Twin Petes i shvatili da želimo iste stvari. To je dovelo do kreiranja naslova Ministry Of Broadcast, naše prve samostalne igre i do formiranja istoimenog studia koji čini ovaj mešoviti tim. Nas četvoro radi na priči, game dizajnu i dizajnu nivoa. Sanja i ja smo zaduženi za kreativnu direkciju dok su naši partneri zaduženi za development i kodiranje.

Sa druge strane, Fuchs+Dachs funkcioniše po principu horizontalne hierarhije: Sanja i Dušan vode studio i projekte dok uz to sarađuju i sa užim krugom stalnih saradnika. Naš sagovornik nam je otkrio da su trenutno i na začektu Ministry of Broadcast studija kroz istoimenu igru, te još uvek istražuju pravce i načine poslovanja.

Ostanak na game dev sceni plan za čitav tim

Kada već govorimo o biznis aspektu, Čežek nam je otkrio da, s obzirom na to da je igra za PC, Mac i konzole, in-game monetizacija ne postiji. Zarada od igre svodi se na broj kupljenih kopija, a ovaj tim ima u planu da uskoro realizuje fizička izdanja igre za Switch u Seginoj distribuciji.

Pored toga, dodaje on, kao još jedan model monetizacije planiraju i prodaju serije merchendising stvari, art of knjige, figurice i slično.

Ideja je da u narednom periodu bude predstavljena i Nintendo Switch verzija igre, na čemu tim vredno radi.

Štaviše, ovaj tim prvih godinu dana sam je finansirao posete konferencijama i demo, a nakon toga su potpisali ugovore sa izdavačima, dobivši tako full funding od njih da završe Ministry of Broadcast igru o čijim rezultatima nam je Dušan više govorio:

Za sada ipak još uvek ne smemo da pričamo detaljnije o brojevima. Igra je singleplayer i samim tim nije model igre gde imamo aktivne igrače na svakodnenom nivou. Više ćemo govoriti o broju prodatih kopija igre, posebno u narednom periodu, ali za sada možemo da kažemo da smo zadovoljni i da su se projekcije koje smo imali pre izdavanja podudarile sa prodajom.

Inače, pomenuta video igra čije je kreiranje inspirisano legendarnim naslovom Prince of Persia prati glavnog karaktera u državi koja je podeljena zidom. Kako bi video svoju porodicu i prijatelje, glavni protagonista ove video igre mora da učestvuje i pobedi u rijaliti programu organizovanom od strane režima sa ozbiljnim i opasnim preprekama.

Upravo ova priča i igra koja nas vraća u period kada smo igrali Segu dopala se velikom broju ljudi na popularnoj platformi Steam, gde je bila među najprodavanijim igrama, a Dušan nam je govorio koliko je to čitavom timu zapravo bio veliki podstrek:

Mnogo nam je značilo, jer smo samim tim došli i do većih časopisa i publikacija mnogo lakše. Mi imamo prvu indie igru studia. Treba uzeti i u obzir da uz male budžete, marketing oko igre nije bio preveliki. Imali smo samo mesec dana marketinških akcija pre izlaska igre što je poprilično kratak period da se ljudi upoznaju sa igrom i odluče za kupovinu. Boost koji je stigao nakon izdavanja igre je doprineo da mnogo više ljudi čuje za našu igru, pa i da je proba.

Na samom kraju razgovora, naš sagovornik kaže da je tim kroz ocene ljudi i komentare došao do sjajnog feedbacka i trenutno rade na većem patch-u za igru koji bi trebao da ispravi neke od stvari u samoj igri koje ljudi nisu voleli u početku.

Osim toga, Dušan, Sanja, i kolege iz Češke imaju velike planove za naredni period, a jedan od njih je fokus na razvoju Nintendo Switch verzije igre koja treba da izađe sledećeg meseca, a pored toga pripremaju se i projekti sa ciljem da duže vreme ostanu na game dev sceni, zaključuje naš sagovornik.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.