Predstavljamo Mindy: Lovom na blago protiv ADHD-a kod dece

Predstavljamo Mindy: Lovom na blago protiv ADHD-a kod dece

Kada se sretnu programer i psiholog i počnu da razgovaraju o dečijoj psihologiji nastaje Mindy – aplikacija namenjena deci koja se suočavaju sa poremećajem koncentracije i hiperaktivnošću. Mindy im, kroz igru potrage za blagom, omogućava da se suoče sa dva najbitnija aspekta borbe protiv ADHD-a: vežbanjem kognitivnih sposobnosti i fizičkom aktivnošću.

O tome kako Mindy nastoji da reši što njihove, što probleme njihovih roditelja govorio je za Netokraciju Stefan Branković, osnivač i idejni tvorac ove aplikacije.

Jedna od najčešćih, verovatno laičkih, definicija hiperkinetičkog poremećaja koja se može pronaći širom Interneta je da je to zapravo „visok stepen motoričke aktivnosti kao manifestacija vrlo visoke aktivnosti uma“. Vrlo složeno poimanje nečeg što neupućenima neretko deluje kao nevaspitanje i bezobrazluk deteta.

Iako je nešto upućenijima jasno da nedostatak koncentracije nema nikakve veze sa inteligencijom, često se ovaj poremećaj odražava na otežano prilagođavanje društvenoj, akademskoj, a kasnije i profesionalnoj sredini.

Stoga, internacionalni dvojac koji stoji iza Mindy aplikacije,  postavio je sebi pitanje na koje i dalje nemaju kompletan odgovor ni vodeći stručnjaci koji se ovim pitanjem bave – na koji način dete koje ima problema sa deficitom pažnje i fokusa usmeriti ka rešavanju tog problema? Stefan kaže:

Kroz igru koja ne samo da podstiče fizičku aktivnost (bilo to hodanje, trčanje ili sport), već trenira njihove kognitivne funkcije i omogućava im poboljšanje memorije, pažnje, sposobnosti rešavanja problema i generalno bolju izgradnju bogate moždane neuronske mreže kod dece.

Igra bazirana na testovima

Mindy je zapravo aplikacija za pametne telefone (za sada samo za iOS uređaje) koja deci uzrasta od sedam do četrnaest godina omogućava da na osnovu mape idu sa jedne lokacije na drugu i izvršavaju zadatke koji su deo misije. Ti zadaci, kako kaže Stefan, mogu biti spasiti princezu od zmaja, uhvatiti razbojnike, pobediti pirate ili nesto slično što bi klincima moglo biti zanimljivo, a što je napravljeno po uzoru na testove koje psiholozi širom sveta koriste prilikom rada sa decom koja imaju ADHD.

Stefan Branković i Nana Špec kreirali su Mindy kao odgovor na potrebu dece koja se bore sa ADHD poremećajem.

Igra počinje tako što je korisniku poznata prva lokacija do koje treba da ode i tamo istraži tragove koji će ga voditi do sledeće lokacije i na kraju do finalne, čime bi rešio misiju. Ali, na svakom od lokacija ga čekaju izazovi koje treba da prevaziđe. Ti izazovi su, zapravo, igrice koje su namenjene treningu kognitivnih sposobnosti, kao što su igre pamćenja, treniranje pažnje i rasuđivanja, brzina obrade informacija, vizuelno zapažanje i slično.

Kada korisnik uspešno završi igru koja mu je data na lokaciji do koje je stigao, na mapi će mu se pojaviti sledeći trag, tj. sledeća lokacija do koje treba da ode, a koja je za sada, moguća samo u Beogradu i Lundu (Švedska). „Akcenat je bio na ovom gradiću zbog partnerstva koje imamo sa njihovom privatnom osnovnom školom i psihologom Nanom Špec, koja radi u ovoj školi, a u isto vreme je specijalizovana za tretman dece koja imaju ADHD i ujedno je jedan od osnivača Mindy aplikacije“, naglašava Stefan.

Sigurnost dece tokom igre?

Međutim, roditelji bi mogli da posvedoče da bi prva asocijacija pri pomisli na potragu za blagom koja se odvija napolju bila upravo – bezbednost dece. U tu svrhu kreiran je Parents Dashboard, gde roditelji mogu u svakom trenutku da vide gde im se dete nalazi dok igra Mindy, kao i da na mapi odredi gde ono može da se kreće.

Mi smo u startu odlučili da može da se izabere opcija da se misije generišu isključivo u parkovima, daleko od gradske gužve i saobraćaja. Naravno, roditeljima ostaje opcija da to bude par ulica od kuće ili druga lokacija koju smatraju bezbednom.

Pored toga, iako se igrica može igrati i bez roditeljskog nadzora, cilj je da se uključe i oni – i to ne samo kroz uvid u raznorazne statistike. „Roditelj najbolje poznaje svoje dete, a kroz razgovor sa dečijim psihologom ili čak i samostalno, može da zaključi koje su to igrice koje su detetu najpotrebnije, te poveća broj igara koje su namenjene poboljšavanju memorije, a da smanji broj onih koje pospešuju neku drugu sposobnost“, kaže naš sagovornik.

Ono što je, u stvari, jedna od najbitnijih stvari koje bi trebalo naglasiti u vezi sa decom koja imaju ovaj poremećaj jeste da je u najvećem broju slučajeva količina njihove pažnje direktno povezana sa tim koliko im je nešto zanimljivo. Ukoliko su jako zainteresovani za nešto, oni će svu svoju pažnju usmeriti na tu stvar, pa se  čak i više u to udubiti nego neko ko nema ADHD.

Mindy odlazi na Slush u Finskoj

Stoga je cilj tima koji stoji iza aplikacije Mindy da napravi što kvalitetniju igru sa vrhunskim vizualima koja će moći da se igra i u ostalim gradovima. A da bi obezbedili investiciju koja će im to omogućiti učestvovali su i na lokalnom Slush takmičenju, u kom su bili jedni od finalista i u koji polažu velike nade. „U prethodnom periodu koristili smo sopstvena sredstva i bootstrap sa još jednog izvora. To smo iskoristili za izradu nekoliko različitih verzija koje smo detaljno testirali i iz toga saznali šta je tačno to što bi ova aplikacija trebalo da ima“, kako kaže Stefan.

Sada, kada imamo to saznanje, potrebna nam investicija, nakon koje nas očekuje  šest do osam meseci dodatnog razvoja igrice i lansiranje iste u nekoliko gradova u Evropi i Americi. Ovi gradovi su izabrani na osnovu kontakata koje imamo u svakim od njih. Nakon što se navrši bar 6 meseci igranja igrice u ovim gradovima, planiramo lansiranje aplikacije u svakom gradu na svetu (jedini uslov je da su Google mape dostupne u tom gradu i naši questovi će moći automatski da se generišu, a Mindy da se igra bez problema).

Pored toga, tim koji stoji iza ove aplikacije planira da proširi ugovorena partnerstva sa  psiholoskim institucijama koje se bave ADHD problematikom, te i na taj način proširi svest o Mindy projektu.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.