Predstavljamo Mindy: Lovom na blago protiv ADHD-a kod dece

Predstavljamo Mindy: Lovom na blago protiv ADHD-a kod dece

Kada se sretnu programer i psiholog i počnu da razgovaraju o dečijoj psihologiji nastaje Mindy – aplikacija namenjena deci koja se suočavaju sa poremećajem koncentracije i hiperaktivnošću. Mindy im, kroz igru potrage za blagom, omogućava da se suoče sa dva najbitnija aspekta borbe protiv ADHD-a: vežbanjem kognitivnih sposobnosti i fizičkom aktivnošću.

O tome kako Mindy nastoji da reši što njihove, što probleme njihovih roditelja govorio je za Netokraciju Stefan Branković, osnivač i idejni tvorac ove aplikacije.

Jedna od najčešćih, verovatno laičkih, definicija hiperkinetičkog poremećaja koja se može pronaći širom Interneta je da je to zapravo „visok stepen motoričke aktivnosti kao manifestacija vrlo visoke aktivnosti uma“. Vrlo složeno poimanje nečeg što neupućenima neretko deluje kao nevaspitanje i bezobrazluk deteta.

Iako je nešto upućenijima jasno da nedostatak koncentracije nema nikakve veze sa inteligencijom, često se ovaj poremećaj odražava na otežano prilagođavanje društvenoj, akademskoj, a kasnije i profesionalnoj sredini.

Stoga, internacionalni dvojac koji stoji iza Mindy aplikacije,  postavio je sebi pitanje na koje i dalje nemaju kompletan odgovor ni vodeći stručnjaci koji se ovim pitanjem bave – na koji način dete koje ima problema sa deficitom pažnje i fokusa usmeriti ka rešavanju tog problema? Stefan kaže:

Kroz igru koja ne samo da podstiče fizičku aktivnost (bilo to hodanje, trčanje ili sport), već trenira njihove kognitivne funkcije i omogućava im poboljšanje memorije, pažnje, sposobnosti rešavanja problema i generalno bolju izgradnju bogate moždane neuronske mreže kod dece.

Igra bazirana na testovima

Mindy je zapravo aplikacija za pametne telefone (za sada samo za iOS uređaje) koja deci uzrasta od sedam do četrnaest godina omogućava da na osnovu mape idu sa jedne lokacije na drugu i izvršavaju zadatke koji su deo misije. Ti zadaci, kako kaže Stefan, mogu biti spasiti princezu od zmaja, uhvatiti razbojnike, pobediti pirate ili nesto slično što bi klincima moglo biti zanimljivo, a što je napravljeno po uzoru na testove koje psiholozi širom sveta koriste prilikom rada sa decom koja imaju ADHD.

Stefan Branković i Nana Špec kreirali su Mindy kao odgovor na potrebu dece koja se bore sa ADHD poremećajem.

Igra počinje tako što je korisniku poznata prva lokacija do koje treba da ode i tamo istraži tragove koji će ga voditi do sledeće lokacije i na kraju do finalne, čime bi rešio misiju. Ali, na svakom od lokacija ga čekaju izazovi koje treba da prevaziđe. Ti izazovi su, zapravo, igrice koje su namenjene treningu kognitivnih sposobnosti, kao što su igre pamćenja, treniranje pažnje i rasuđivanja, brzina obrade informacija, vizuelno zapažanje i slično.

Kada korisnik uspešno završi igru koja mu je data na lokaciji do koje je stigao, na mapi će mu se pojaviti sledeći trag, tj. sledeća lokacija do koje treba da ode, a koja je za sada, moguća samo u Beogradu i Lundu (Švedska). „Akcenat je bio na ovom gradiću zbog partnerstva koje imamo sa njihovom privatnom osnovnom školom i psihologom Nanom Špec, koja radi u ovoj školi, a u isto vreme je specijalizovana za tretman dece koja imaju ADHD i ujedno je jedan od osnivača Mindy aplikacije“, naglašava Stefan.

Sigurnost dece tokom igre?

Međutim, roditelji bi mogli da posvedoče da bi prva asocijacija pri pomisli na potragu za blagom koja se odvija napolju bila upravo – bezbednost dece. U tu svrhu kreiran je Parents Dashboard, gde roditelji mogu u svakom trenutku da vide gde im se dete nalazi dok igra Mindy, kao i da na mapi odredi gde ono može da se kreće.

Mi smo u startu odlučili da može da se izabere opcija da se misije generišu isključivo u parkovima, daleko od gradske gužve i saobraćaja. Naravno, roditeljima ostaje opcija da to bude par ulica od kuće ili druga lokacija koju smatraju bezbednom.

Pored toga, iako se igrica može igrati i bez roditeljskog nadzora, cilj je da se uključe i oni – i to ne samo kroz uvid u raznorazne statistike. „Roditelj najbolje poznaje svoje dete, a kroz razgovor sa dečijim psihologom ili čak i samostalno, može da zaključi koje su to igrice koje su detetu najpotrebnije, te poveća broj igara koje su namenjene poboljšavanju memorije, a da smanji broj onih koje pospešuju neku drugu sposobnost“, kaže naš sagovornik.

Ono što je, u stvari, jedna od najbitnijih stvari koje bi trebalo naglasiti u vezi sa decom koja imaju ovaj poremećaj jeste da je u najvećem broju slučajeva količina njihove pažnje direktno povezana sa tim koliko im je nešto zanimljivo. Ukoliko su jako zainteresovani za nešto, oni će svu svoju pažnju usmeriti na tu stvar, pa se  čak i više u to udubiti nego neko ko nema ADHD.

Mindy odlazi na Slush u Finskoj

Stoga je cilj tima koji stoji iza aplikacije Mindy da napravi što kvalitetniju igru sa vrhunskim vizualima koja će moći da se igra i u ostalim gradovima. A da bi obezbedili investiciju koja će im to omogućiti učestvovali su i na lokalnom Slush takmičenju, u kom su bili jedni od finalista i u koji polažu velike nade. „U prethodnom periodu koristili smo sopstvena sredstva i bootstrap sa još jednog izvora. To smo iskoristili za izradu nekoliko različitih verzija koje smo detaljno testirali i iz toga saznali šta je tačno to što bi ova aplikacija trebalo da ima“, kako kaže Stefan.

Sada, kada imamo to saznanje, potrebna nam investicija, nakon koje nas očekuje  šest do osam meseci dodatnog razvoja igrice i lansiranje iste u nekoliko gradova u Evropi i Americi. Ovi gradovi su izabrani na osnovu kontakata koje imamo u svakim od njih. Nakon što se navrši bar 6 meseci igranja igrice u ovim gradovima, planiramo lansiranje aplikacije u svakom gradu na svetu (jedini uslov je da su Google mape dostupne u tom gradu i naši questovi će moći automatski da se generišu, a Mindy da se igra bez problema).

Pored toga, tim koji stoji iza ove aplikacije planira da proširi ugovorena partnerstva sa  psiholoskim institucijama koje se bave ADHD problematikom, te i na taj način proširi svest o Mindy projektu.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.