Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z?

Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z koja dolazi?

Da su milenijalci najzahtevnija ciljna grupa mnogim brendovima uverili smo se na primeru mnogobrojnih kampanja iz sveta i regiona. Ponašanje ove generacije bila je tema panel diskusije koja je pronašla svoj put do Weekend Media Festivala, dok su panelisti tokom jednočasovne rasprave pokušali da objasne bihevioralne karakteristike pripadnika generacije Z, ali i kako im pristupiti kada je oglašavanje u pitanju.

weekend-milenijalsi
Sledeća generacija zahtevaće dinamičnije praćenje tržišta, smatraju panelisti (Foto: Weekend Media Festival)

Glavna tema panela na kome su učestvovali Ivan Janičić Westerveen (Publicis One), zatim Nataša Mohorč Kejžar (Ipsos), Katarina Pribičević (McCann) i Marija Matić (Direct Media) odnosila se na komunikaciju kompanija sa milenijalcima na osnovu detaljnih podataka koja su donela brojna istraživanja – a posebno u regionu.

Na pitanje voditeljke panela, Ive Šulentić, kako komunicirati sa milenijalcima – prvi se oglasio Ivan koji je istakao da je reč o generaciji koja pruža veliki broj prilika za kreiranje kvalitetnih i originalnih kampanja, ali da je u isto vreme izuzetno izazovno komunicirati sa njima, čineći da se uloženi trud na kraju može itekako isplatiti.

Nadovezavši se na Ivanovo izlaganje, Nataša kaže da je u pitanju grupa ljudi koja tačno zna šta želi, kao i da komunikacija sa njima ume da bude izuzetno komplikovana usled ogromnog broja podataka kojima su svakodnevno izloženi. Da li se pak istraživanja i podaci sa Zapada o društvenom životu milenijalaca mogu koristiti i lokalno, Katarina ističe da mladi širom sveta, ali oni koji žive u Srbiji, imaju nešto zajedničko iako nisu odrastali u istim uslovima. Međutim, razlike su ipak evidentne:

Ono što je u Srbiji interesantno jeste da je prodica daleko važnija nego recimo na Zapadu. Bitno je zasnovati svoju porodicu sa partnerom što je jedna od prve tri želje mladih u zemlji i to ih razlikuje od nekih ranijih generacija. Ukoliko govorimo o političkoj situaciji koja je u regionu uvek aktuelna, oni pak nisu previše zainteresovani za istu i mnogo su odgovorniji u odnosu na prethodnu generaciju, važno im je radno i socijalno okruženje.

Milenijalci i brendovi – love/hate relationship

Kada je reč o Srbiji, Katarina navodi bitan podatak koji ukazuje na to da bi politika svakako interesovala milenijalce u Srbiji ukoliko bi im država obezbedila radno mesto. Ipak, političke teme ne interesuju ovu grupa građana – ponajviše usled zastarelog komuniciranja. “Ukoliko bi im obezbedili virtuelne kutije za glasanje, svakako bi se povećala izlaznost na izborima”, Ivan dodaje.

Iako ih karakteriše digitalno okruženje, učestalo korišćenje mobilnih telefona i Interneta, Milenijalci sa ovih prostora su više okrenutiji tradicionlanim vrednostima ukoliko ih poredimo sa onima iz različitih delova sveta, te smatraju da su njihovi roditelji pravi heroji. Marija Matić iz Direct Medie ocenjuje da ova generacija odrasta u medijskom okruženju te da su oni centar medijskog sveta, oni kreiraju vest, oni su vest:

Digital je ono što ih određuje i što ih najviše interesuje. YouTube im je novi Google, a ovaj servis najviše koriste za pregledanje raznih tutorijala, dok su društveni mediji odavno postali glavno mesto za prikupljanje informacija.

publika-weekend-
Centralni panel drugog dana WMF konferencije potvrdio je veliko interesovanje brendova za nastup prema milenijalcima (Foto: Weekend Media Festival)

Ključan segment panela svakako se odnosio na komunikaciju između brendova i milenijalaca. Ivan kaže da ova generacija najviše voli one brendove koji ih direktno uključuju u projekte i kampanje, povezujući ih još bolje sa proizvodima i uslugama. Brendovi ih moraju integrisati u svoju komunikaciju, zaključuje on:

Potrebno je stvoriti istinsku i originalnu priču, a ona mora da bude: relevantna, iskrena i korisna na današnjem velikom igralištu ako hoćete da parirate konkurenciji koja takođe hoće da privoli Milenijalce.

Imamo li prevelika očekivanja od generacije Z – koja nam tek dolazi?

Zaključivši da odnos za milenijalcima treba negovati i približiti se njihovim interesovanjima, panelisti su jednoglasno ocenili da pomenuta generacija više voli male, lokalne brendove i nešto što doživljavaju kao svoje – oni imaju potrebu za srećom, a brendovi se moraju postaviti tako da im budu partneri u toj potrazi za srećom.

Panelisti su se dotakli i teme o kojoj će se tek pričati, a koja se tiče generacije čije “vreme” tek dolazi – generacije Z. Odnos prema njihovim potrebama zahtevaće još dinamičnije praćenje trendova na tržištu, a kompletan know-how moraće da se promeni, zaključuju oni.

wmf_pulse

Brendovi se već sada moraju okrenuti ka razmatranju osobina i karakteristika nadolazeće generacije, koju trenutno čine deca u osnovnim školama. Ukoliko se osvrnemo na njihova interesovanja umotana u tehnološki napredak, nema sumnje da će se sa njima komunicirati kroz igre i gejming – a oni će verovatno biti i prva globalna generacija koja neće imati barijere po pitanju želja i mogućnosti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći EasyPass nudi privatne časove za sve učenike — a dodatnu zaradu za nastavnike

EasyPass platforma domaćih osnivača profesore i nastavnike širom Srbije povezuje sa učenicima, povećavajući im broj zakazanih časova, samim time i mogućnost dodatne zarade. A, učenicima su dostupni privatni časovi iz svih predmeta.

Office Talks Podcast

Nova era digitalne televizije i interneta

Gosti 174. epizode Office Talks podkasta bili su Vojin Kličković i Peđa Janković iz kompanije Yettel sa kojima smo razgovarali o razvoju Hipernet usluge optičkog interneta i digitalne televizije tokom dve godine postojanja ovog servisa.

Startapi i poslovanje

Startap inloodis iz Srbije menja način na koji se trenira košarka — uz pomoć holograma!

U intervjuu sa osnivačem Markom Gojakom, pročitajte priču o nastanku 'inloodis Basketball Spatial Computing Platform' jedinog AR sistema za asistenciju na košarkaškom treningu na svetu.

Propustili ste

Tehnologija

Open AI Sora oživljava filmsko platno, dok je Google Gemini isuviše ‘woke’

Donosimo vam osvrt na najnovija dostignuća tehnoloških giganata, kada je u pitanju razvoj alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Office Talks Podcast

Kako je web3mine Vukašina Vukoja podigao $6 miliona investicije?

Vukašina smo ponovo ugostili u 178. epizodi Office Talks podkasta, kako bi nam rekao nešto više o svom novom projektu i o tome kako je pridobio poverenje vodećih web3 investitora.

Intervju

Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija

Hipernet usluga digitalne televizije i optičkog interneta kompanije Yettel na tržištu je prisutna već više od dve godine. Broj korisnika ovog servisa se povećava, a početak godine je bila idealna prilika da o Hipernetu ponovo razgovaramo sa Nenadom Hasurom, direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel.

Gaming

‘Ludo: Animal Heroes’ – nova je igra domaćeg Oxyverse studija dostupna za iOS i Android korisnike

Još jedan gaming naslov iz Srbije osvanuo je na App Store i Google Play prodavnici za globalno tržište. Reč je o video igri 'Ludo: Animal Heroes' iza koje stoji domaći game dev studio Oxyverse - sa čijim smo suosnivačem Jovanom Jaramazom razgovarali u intervjuu koji sledi.

Office Talks Podcast

Istina o platama programera

Novu epizodu Office Talks podkasta posvetili smo FishingBooker anketi o platama u IT industriji i tim povodom ugostili Dina Delića, koji je COO u pomenutoj kompaniji.

Tehnologija

Ivan Marković: Hakerski napad na EPS uspeo je zbog korupcije

Ne dozvoljavamo da se hakerski napad i krađa podataka iz baze Elektroprivrede Srbije olako zaboravi, a u tome nam pomaže pokretač foruma 'Bezbedni Balkan'.