Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z?

Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z koja dolazi?

Da su milenijalci najzahtevnija ciljna grupa mnogim brendovima uverili smo se na primeru mnogobrojnih kampanja iz sveta i regiona. Ponašanje ove generacije bila je tema panel diskusije koja je pronašla svoj put do Weekend Media Festivala, dok su panelisti tokom jednočasovne rasprave pokušali da objasne bihevioralne karakteristike pripadnika generacije Z, ali i kako im pristupiti kada je oglašavanje u pitanju.

weekend-milenijalsi
Sledeća generacija zahtevaće dinamičnije praćenje tržišta, smatraju panelisti (Foto: Weekend Media Festival)

Glavna tema panela na kome su učestvovali Ivan Janičić Westerveen (Publicis One), zatim Nataša Mohorč Kejžar (Ipsos), Katarina Pribičević (McCann) i Marija Matić (Direct Media) odnosila se na komunikaciju kompanija sa milenijalcima na osnovu detaljnih podataka koja su donela brojna istraživanja – a posebno u regionu.

Na pitanje voditeljke panela, Ive Šulentić, kako komunicirati sa milenijalcima – prvi se oglasio Ivan koji je istakao da je reč o generaciji koja pruža veliki broj prilika za kreiranje kvalitetnih i originalnih kampanja, ali da je u isto vreme izuzetno izazovno komunicirati sa njima, čineći da se uloženi trud na kraju može itekako isplatiti.

Nadovezavši se na Ivanovo izlaganje, Nataša kaže da je u pitanju grupa ljudi koja tačno zna šta želi, kao i da komunikacija sa njima ume da bude izuzetno komplikovana usled ogromnog broja podataka kojima su svakodnevno izloženi. Da li se pak istraživanja i podaci sa Zapada o društvenom životu milenijalaca mogu koristiti i lokalno, Katarina ističe da mladi širom sveta, ali oni koji žive u Srbiji, imaju nešto zajedničko iako nisu odrastali u istim uslovima. Međutim, razlike su ipak evidentne:

Ono što je u Srbiji interesantno jeste da je prodica daleko važnija nego recimo na Zapadu. Bitno je zasnovati svoju porodicu sa partnerom što je jedna od prve tri želje mladih u zemlji i to ih razlikuje od nekih ranijih generacija. Ukoliko govorimo o političkoj situaciji koja je u regionu uvek aktuelna, oni pak nisu previše zainteresovani za istu i mnogo su odgovorniji u odnosu na prethodnu generaciju, važno im je radno i socijalno okruženje.

Milenijalci i brendovi – love/hate relationship

Kada je reč o Srbiji, Katarina navodi bitan podatak koji ukazuje na to da bi politika svakako interesovala milenijalce u Srbiji ukoliko bi im država obezbedila radno mesto. Ipak, političke teme ne interesuju ovu grupa građana – ponajviše usled zastarelog komuniciranja. „Ukoliko bi im obezbedili virtuelne kutije za glasanje, svakako bi se povećala izlaznost na izborima“, Ivan dodaje.

Iako ih karakteriše digitalno okruženje, učestalo korišćenje mobilnih telefona i Interneta, Milenijalci sa ovih prostora su više okrenutiji tradicionlanim vrednostima ukoliko ih poredimo sa onima iz različitih delova sveta, te smatraju da su njihovi roditelji pravi heroji. Marija Matić iz Direct Medie ocenjuje da ova generacija odrasta u medijskom okruženju te da su oni centar medijskog sveta, oni kreiraju vest, oni su vest:

Digital je ono što ih određuje i što ih najviše interesuje. YouTube im je novi Google, a ovaj servis najviše koriste za pregledanje raznih tutorijala, dok su društveni mediji odavno postali glavno mesto za prikupljanje informacija.

publika-weekend-
Centralni panel drugog dana WMF konferencije potvrdio je veliko interesovanje brendova za nastup prema milenijalcima (Foto: Weekend Media Festival)

Ključan segment panela svakako se odnosio na komunikaciju između brendova i milenijalaca. Ivan kaže da ova generacija najviše voli one brendove koji ih direktno uključuju u projekte i kampanje, povezujući ih još bolje sa proizvodima i uslugama. Brendovi ih moraju integrisati u svoju komunikaciju, zaključuje on:

Potrebno je stvoriti istinsku i originalnu priču, a ona mora da bude: relevantna, iskrena i korisna na današnjem velikom igralištu ako hoćete da parirate konkurenciji koja takođe hoće da privoli Milenijalce.

Imamo li prevelika očekivanja od generacije Z – koja nam tek dolazi?

Zaključivši da odnos za milenijalcima treba negovati i približiti se njihovim interesovanjima, panelisti su jednoglasno ocenili da pomenuta generacija više voli male, lokalne brendove i nešto što doživljavaju kao svoje – oni imaju potrebu za srećom, a brendovi se moraju postaviti tako da im budu partneri u toj potrazi za srećom.

Panelisti su se dotakli i teme o kojoj će se tek pričati, a koja se tiče generacije čije „vreme“ tek dolazi – generacije Z. Odnos prema njihovim potrebama zahtevaće još dinamičnije praćenje trendova na tržištu, a kompletan know-how moraće da se promeni, zaključuju oni.

wmf_pulse

Brendovi se već sada moraju okrenuti ka razmatranju osobina i karakteristika nadolazeće generacije, koju trenutno čine deca u osnovnim školama. Ukoliko se osvrnemo na njihova interesovanja umotana u tehnološki napredak, nema sumnje da će se sa njima komunicirati kroz igre i gejming – a oni će verovatno biti i prva globalna generacija koja neće imati barijere po pitanju želja i mogućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.