Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z?

Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z koja dolazi?

Da su milenijalci najzahtevnija ciljna grupa mnogim brendovima uverili smo se na primeru mnogobrojnih kampanja iz sveta i regiona. Ponašanje ove generacije bila je tema panel diskusije koja je pronašla svoj put do Weekend Media Festivala, dok su panelisti tokom jednočasovne rasprave pokušali da objasne bihevioralne karakteristike pripadnika generacije Z, ali i kako im pristupiti kada je oglašavanje u pitanju.

weekend-milenijalsi
Sledeća generacija zahtevaće dinamičnije praćenje tržišta, smatraju panelisti (Foto: Weekend Media Festival)

Glavna tema panela na kome su učestvovali Ivan Janičić Westerveen (Publicis One), zatim Nataša Mohorč Kejžar (Ipsos), Katarina Pribičević (McCann) i Marija Matić (Direct Media) odnosila se na komunikaciju kompanija sa milenijalcima na osnovu detaljnih podataka koja su donela brojna istraživanja – a posebno u regionu.

Na pitanje voditeljke panela, Ive Šulentić, kako komunicirati sa milenijalcima – prvi se oglasio Ivan koji je istakao da je reč o generaciji koja pruža veliki broj prilika za kreiranje kvalitetnih i originalnih kampanja, ali da je u isto vreme izuzetno izazovno komunicirati sa njima, čineći da se uloženi trud na kraju može itekako isplatiti.

Nadovezavši se na Ivanovo izlaganje, Nataša kaže da je u pitanju grupa ljudi koja tačno zna šta želi, kao i da komunikacija sa njima ume da bude izuzetno komplikovana usled ogromnog broja podataka kojima su svakodnevno izloženi. Da li se pak istraživanja i podaci sa Zapada o društvenom životu milenijalaca mogu koristiti i lokalno, Katarina ističe da mladi širom sveta, ali oni koji žive u Srbiji, imaju nešto zajedničko iako nisu odrastali u istim uslovima. Međutim, razlike su ipak evidentne:

Ono što je u Srbiji interesantno jeste da je prodica daleko važnija nego recimo na Zapadu. Bitno je zasnovati svoju porodicu sa partnerom što je jedna od prve tri želje mladih u zemlji i to ih razlikuje od nekih ranijih generacija. Ukoliko govorimo o političkoj situaciji koja je u regionu uvek aktuelna, oni pak nisu previše zainteresovani za istu i mnogo su odgovorniji u odnosu na prethodnu generaciju, važno im je radno i socijalno okruženje.

Milenijalci i brendovi – love/hate relationship

Kada je reč o Srbiji, Katarina navodi bitan podatak koji ukazuje na to da bi politika svakako interesovala milenijalce u Srbiji ukoliko bi im država obezbedila radno mesto. Ipak, političke teme ne interesuju ovu grupa građana – ponajviše usled zastarelog komuniciranja. „Ukoliko bi im obezbedili virtuelne kutije za glasanje, svakako bi se povećala izlaznost na izborima“, Ivan dodaje.

Iako ih karakteriše digitalno okruženje, učestalo korišćenje mobilnih telefona i Interneta, Milenijalci sa ovih prostora su više okrenutiji tradicionlanim vrednostima ukoliko ih poredimo sa onima iz različitih delova sveta, te smatraju da su njihovi roditelji pravi heroji. Marija Matić iz Direct Medie ocenjuje da ova generacija odrasta u medijskom okruženju te da su oni centar medijskog sveta, oni kreiraju vest, oni su vest:

Digital je ono što ih određuje i što ih najviše interesuje. YouTube im je novi Google, a ovaj servis najviše koriste za pregledanje raznih tutorijala, dok su društveni mediji odavno postali glavno mesto za prikupljanje informacija.

publika-weekend-
Centralni panel drugog dana WMF konferencije potvrdio je veliko interesovanje brendova za nastup prema milenijalcima (Foto: Weekend Media Festival)

Ključan segment panela svakako se odnosio na komunikaciju između brendova i milenijalaca. Ivan kaže da ova generacija najviše voli one brendove koji ih direktno uključuju u projekte i kampanje, povezujući ih još bolje sa proizvodima i uslugama. Brendovi ih moraju integrisati u svoju komunikaciju, zaključuje on:

Potrebno je stvoriti istinsku i originalnu priču, a ona mora da bude: relevantna, iskrena i korisna na današnjem velikom igralištu ako hoćete da parirate konkurenciji koja takođe hoće da privoli Milenijalce.

Imamo li prevelika očekivanja od generacije Z – koja nam tek dolazi?

Zaključivši da odnos za milenijalcima treba negovati i približiti se njihovim interesovanjima, panelisti su jednoglasno ocenili da pomenuta generacija više voli male, lokalne brendove i nešto što doživljavaju kao svoje – oni imaju potrebu za srećom, a brendovi se moraju postaviti tako da im budu partneri u toj potrazi za srećom.

Panelisti su se dotakli i teme o kojoj će se tek pričati, a koja se tiče generacije čije „vreme“ tek dolazi – generacije Z. Odnos prema njihovim potrebama zahtevaće još dinamičnije praćenje trendova na tržištu, a kompletan know-how moraće da se promeni, zaključuju oni.

wmf_pulse

Brendovi se već sada moraju okrenuti ka razmatranju osobina i karakteristika nadolazeće generacije, koju trenutno čine deca u osnovnim školama. Ukoliko se osvrnemo na njihova interesovanja umotana u tehnološki napredak, nema sumnje da će se sa njima komunicirati kroz igre i gejming – a oni će verovatno biti i prva globalna generacija koja neće imati barijere po pitanju želja i mogućnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.