Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z?

Milenijalce još kao i razumemo, ali šta je sa generacijom Z koja dolazi?

Da su milenijalci najzahtevnija ciljna grupa mnogim brendovima uverili smo se na primeru mnogobrojnih kampanja iz sveta i regiona. Ponašanje ove generacije bila je tema panel diskusije koja je pronašla svoj put do Weekend Media Festivala, dok su panelisti tokom jednočasovne rasprave pokušali da objasne bihevioralne karakteristike pripadnika generacije Z, ali i kako im pristupiti kada je oglašavanje u pitanju.

weekend-milenijalsi
Sledeća generacija zahtevaće dinamičnije praćenje tržišta, smatraju panelisti (Foto: Weekend Media Festival)

Glavna tema panela na kome su učestvovali Ivan Janičić Westerveen (Publicis One), zatim Nataša Mohorč Kejžar (Ipsos), Katarina Pribičević (McCann) i Marija Matić (Direct Media) odnosila se na komunikaciju kompanija sa milenijalcima na osnovu detaljnih podataka koja su donela brojna istraživanja – a posebno u regionu.

Na pitanje voditeljke panela, Ive Šulentić, kako komunicirati sa milenijalcima – prvi se oglasio Ivan koji je istakao da je reč o generaciji koja pruža veliki broj prilika za kreiranje kvalitetnih i originalnih kampanja, ali da je u isto vreme izuzetno izazovno komunicirati sa njima, čineći da se uloženi trud na kraju može itekako isplatiti.

Nadovezavši se na Ivanovo izlaganje, Nataša kaže da je u pitanju grupa ljudi koja tačno zna šta želi, kao i da komunikacija sa njima ume da bude izuzetno komplikovana usled ogromnog broja podataka kojima su svakodnevno izloženi. Da li se pak istraživanja i podaci sa Zapada o društvenom životu milenijalaca mogu koristiti i lokalno, Katarina ističe da mladi širom sveta, ali oni koji žive u Srbiji, imaju nešto zajedničko iako nisu odrastali u istim uslovima. Međutim, razlike su ipak evidentne:

Ono što je u Srbiji interesantno jeste da je prodica daleko važnija nego recimo na Zapadu. Bitno je zasnovati svoju porodicu sa partnerom što je jedna od prve tri želje mladih u zemlji i to ih razlikuje od nekih ranijih generacija. Ukoliko govorimo o političkoj situaciji koja je u regionu uvek aktuelna, oni pak nisu previše zainteresovani za istu i mnogo su odgovorniji u odnosu na prethodnu generaciju, važno im je radno i socijalno okruženje.

Milenijalci i brendovi – love/hate relationship

Kada je reč o Srbiji, Katarina navodi bitan podatak koji ukazuje na to da bi politika svakako interesovala milenijalce u Srbiji ukoliko bi im država obezbedila radno mesto. Ipak, političke teme ne interesuju ovu grupa građana – ponajviše usled zastarelog komuniciranja. “Ukoliko bi im obezbedili virtuelne kutije za glasanje, svakako bi se povećala izlaznost na izborima”, Ivan dodaje.

Iako ih karakteriše digitalno okruženje, učestalo korišćenje mobilnih telefona i Interneta, Milenijalci sa ovih prostora su više okrenutiji tradicionlanim vrednostima ukoliko ih poredimo sa onima iz različitih delova sveta, te smatraju da su njihovi roditelji pravi heroji. Marija Matić iz Direct Medie ocenjuje da ova generacija odrasta u medijskom okruženju te da su oni centar medijskog sveta, oni kreiraju vest, oni su vest:

Digital je ono što ih određuje i što ih najviše interesuje. YouTube im je novi Google, a ovaj servis najviše koriste za pregledanje raznih tutorijala, dok su društveni mediji odavno postali glavno mesto za prikupljanje informacija.

publika-weekend-
Centralni panel drugog dana WMF konferencije potvrdio je veliko interesovanje brendova za nastup prema milenijalcima (Foto: Weekend Media Festival)

Ključan segment panela svakako se odnosio na komunikaciju između brendova i milenijalaca. Ivan kaže da ova generacija najviše voli one brendove koji ih direktno uključuju u projekte i kampanje, povezujući ih još bolje sa proizvodima i uslugama. Brendovi ih moraju integrisati u svoju komunikaciju, zaključuje on:

Potrebno je stvoriti istinsku i originalnu priču, a ona mora da bude: relevantna, iskrena i korisna na današnjem velikom igralištu ako hoćete da parirate konkurenciji koja takođe hoće da privoli Milenijalce.

Imamo li prevelika očekivanja od generacije Z – koja nam tek dolazi?

Zaključivši da odnos za milenijalcima treba negovati i približiti se njihovim interesovanjima, panelisti su jednoglasno ocenili da pomenuta generacija više voli male, lokalne brendove i nešto što doživljavaju kao svoje – oni imaju potrebu za srećom, a brendovi se moraju postaviti tako da im budu partneri u toj potrazi za srećom.

Panelisti su se dotakli i teme o kojoj će se tek pričati, a koja se tiče generacije čije “vreme” tek dolazi – generacije Z. Odnos prema njihovim potrebama zahtevaće još dinamičnije praćenje trendova na tržištu, a kompletan know-how moraće da se promeni, zaključuju oni.

wmf_pulse

Brendovi se već sada moraju okrenuti ka razmatranju osobina i karakteristika nadolazeće generacije, koju trenutno čine deca u osnovnim školama. Ukoliko se osvrnemo na njihova interesovanja umotana u tehnološki napredak, nema sumnje da će se sa njima komunicirati kroz igre i gejming – a oni će verovatno biti i prva globalna generacija koja neće imati barijere po pitanju želja i mogućnosti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Pulsar istraživanje: Do sada uloženo €1,7 milijardi u ‘fintech’ startape na Balkanu

Uspešni 'fintech' startapi privlače investicije na balkanski region, što doprinosi ekonomskom rastu. Istraživanje ovog tržišta na Balkanu analizirao je Pavel Korolev, CEO Pulsar VC fonda.

Tehnologija

Heapcon 2024 o tehnološkim inovacijama koje oblikuju budućnost

Heapcon, vodeća međunarodna tehnološka konferencija u Balkanskom regionu, vraća se u Beograd sa još boljim sadržajem iz tech industrije.

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.