Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

U vreme kada je personalizacija uzela toliko maha da na svetu ne postoje dva ista mobilna telefona, priča o generalizaciji ljudi samo na osnovu godine rođenja zvuči pomalo apsurdno. Povrh toga, zajednice same sebe uvek definišu iznutra, a ne spolja. Ipak, istorija nas demantuje, jer postoje neke karakteristike koje definišu čitave generacije, s obzirom na politički i društveni kontekst u kome su stasavale i koji ih je oblikovao, a koga ponekad čak ni sami pripadnici tih generacija nisu svesni.

milenijalci

Ključno obeležje milenijalaca je njihov odnos sa tehnologijom. Oni su najobrazovanija generacija u istoriji i prva digital native generacija – generacija koja traži iskustva i pristup, ne vlasništvo. Oni su stvorili ekonomiju deljenja. Zahvaljujući ovoj generaciji, kompanije poput Ubera i Airbnba postale su multimilionske kompanije.

I dok su milenijalci u svetu dobro poznati zvuk dial-up priključivanja na Internet već uveliko slušali početkom devedesetih, kod nas je Internet došao tek početkom 1996. Ovo je, inače, jedan od razloga zbog koga se smatra da su milenijalci u Srbiji nesto mlađi nego milenijalci u svetu. Ako ne računamo Nike Air Max patike, pesmu „Macarena“ i druge stvari koje su obeležile godine njihovog odrastanja i u svetu i kod nas, domaći milenijalci imali su, nažalost, nešto drugačiji društveni kontekst u kome su odrastali – sankcije, rat, protesti… Ta iskustva su naše milenijalce uveliko oblikovala na poseban način.

Pravi heroji – roditelji

Na prvom mestu su učinila to da domaći milenijalci svojim herojima smatraju svoje roditelje koje su gledali kako se muče tih godina, a ne poznate ličnosti, kako je to obično slučaj kod milenijalaca u svetu. U vezi s tim, milenijalci u Srbiji istinskim uspehom smatraju samo uspeh nastao iz borbe – posebno poštuju svakoga ko je „ni iz čega napravio nešto“, dok svako ko je imao bilo kakvu pomoć ka ostvarivanju uspeha ne zaslužuje njihovo poštovanje. Takođe, oni koji uspeju da dobro izbalansiraju između karijere i porodice su istinski heroji za milenijalce.

Druga značajna posledica odrastanja u političkom i društvenom kontekstu u kome su odrastali naši milenijalci jeste da su oni zaista skromni u svojim željama i ambicijama. Stabilan posao, redovna primanja, porodica i letovanje u Grčkoj su život o kome maštaju milenijalci u Srbiji. Iako se ove želje i ambicije umnogome razlikuju od želja njihovih vršnjaka u svetu, suština njihovih želja je ista svuda – imati pravo na dostizanje sreće u životu i biti srećan. Milenijalci u Srbiji smatraju da čovek treba da se trudi da bude srećan, a da je nužan uslov sreće da nema velikih briga, kao i da je za sreću potrebno jako malo.

milenijalci_1
Kao ni milenijalci u svetu, ni srpska generacija Y ne može bez svog mobilnog telefona (Izvor: Direct Media)

Ono u čemu su domaći milenijalci rame uz rame sa svojim vršnjacima u svetu je svakako upotreba tehnologije i apsolutna zavisnost od Interneta. Oni percipiraju mobilni telefon kao deo ruke i „životnog saputnika“, a za njih mobilni telefon, uglavnom, znači – Internet. Tokom naših istraživanja nekoliko puta smo čuli od ispitanika da kad nemaju Internet ne znaju šta da rade sa mobilnim telefonom:

Ja bukvalno nigde ne idem bez telefona. Jednom kada nisam imala net, skrolovala sam po podešavanjima. Kad anemam net ili kad ne mogu barem neki Wi-Fi da uhvatim, bukvalno ne znam šta ću sa telefonom. Realno, kad kažem telefon, mislim na Internet.

Ne moram da vam kažem da su društvene mreže najlakši način da dođete do milenijalaca – čak 98% naših ispitanika ima profil na bar jednoj društvenoj mreži. Osim što provode veliki deo dana na Facebooku, Instagramu, Snapchatu i drugim mrežama iz straha da nešto ne propuste (FOMO), njima te mreže služe i za informisanje, kao i za istraživanje novih mesta, događaja, iskustava – gde izaći, gde kupovati i slično.

Nepisana pravila

Youtube, međutim, posmatraju kao novi Google i na njemu traže informacije kako nešto da urade ili nauče. Zanimljivo je da oni čak i u okviru konzumacije društvenih mreža imaju neka svoja pravila – na Facebook se ne stavlja više od 10 fotografija odjednom, WhatsApp je za mlađe a Viber za starije, muškarci moraju devojkama da pošalju duplo više emoticona nego devojke njima itd.

Na YouTubeu možeš sve da naučiš. Ja sam tamo naučio kako da dresiram kera, a razmišljam sledeće godine da preko klipova naučim da sviram gitaru.

Opšti zaključak i preporuka brendovima koji žele da uspostave dobru komunikaciju sa milenijalcima je da moraju biti partneri milenijalaca u njihovoj potrazi sa srećom, pružiti im dobra iskustva i uvek davati dodatnu vrednost njihovom životu. Svi dalji uspesi i neuspesi u komunikaciji sa ovom generacijom zavise od ispunjavanja ovih osnovnih uslova.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.