Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

U vreme kada je personalizacija uzela toliko maha da na svetu ne postoje dva ista mobilna telefona, priča o generalizaciji ljudi samo na osnovu godine rođenja zvuči pomalo apsurdno. Povrh toga, zajednice same sebe uvek definišu iznutra, a ne spolja. Ipak, istorija nas demantuje, jer postoje neke karakteristike koje definišu čitave generacije, s obzirom na politički i društveni kontekst u kome su stasavale i koji ih je oblikovao, a koga ponekad čak ni sami pripadnici tih generacija nisu svesni.

milenijalci

Ključno obeležje milenijalaca je njihov odnos sa tehnologijom. Oni su najobrazovanija generacija u istoriji i prva digital native generacija – generacija koja traži iskustva i pristup, ne vlasništvo. Oni su stvorili ekonomiju deljenja. Zahvaljujući ovoj generaciji, kompanije poput Ubera i Airbnba postale su multimilionske kompanije.

I dok su milenijalci u svetu dobro poznati zvuk dial-up priključivanja na Internet već uveliko slušali početkom devedesetih, kod nas je Internet došao tek početkom 1996. Ovo je, inače, jedan od razloga zbog koga se smatra da su milenijalci u Srbiji nesto mlađi nego milenijalci u svetu. Ako ne računamo Nike Air Max patike, pesmu „Macarena“ i druge stvari koje su obeležile godine njihovog odrastanja i u svetu i kod nas, domaći milenijalci imali su, nažalost, nešto drugačiji društveni kontekst u kome su odrastali – sankcije, rat, protesti… Ta iskustva su naše milenijalce uveliko oblikovala na poseban način.

Pravi heroji – roditelji

Na prvom mestu su učinila to da domaći milenijalci svojim herojima smatraju svoje roditelje koje su gledali kako se muče tih godina, a ne poznate ličnosti, kako je to obično slučaj kod milenijalaca u svetu. U vezi s tim, milenijalci u Srbiji istinskim uspehom smatraju samo uspeh nastao iz borbe – posebno poštuju svakoga ko je „ni iz čega napravio nešto“, dok svako ko je imao bilo kakvu pomoć ka ostvarivanju uspeha ne zaslužuje njihovo poštovanje. Takođe, oni koji uspeju da dobro izbalansiraju između karijere i porodice su istinski heroji za milenijalce.

Druga značajna posledica odrastanja u političkom i društvenom kontekstu u kome su odrastali naši milenijalci jeste da su oni zaista skromni u svojim željama i ambicijama. Stabilan posao, redovna primanja, porodica i letovanje u Grčkoj su život o kome maštaju milenijalci u Srbiji. Iako se ove želje i ambicije umnogome razlikuju od želja njihovih vršnjaka u svetu, suština njihovih želja je ista svuda – imati pravo na dostizanje sreće u životu i biti srećan. Milenijalci u Srbiji smatraju da čovek treba da se trudi da bude srećan, a da je nužan uslov sreće da nema velikih briga, kao i da je za sreću potrebno jako malo.

milenijalci_1
Kao ni milenijalci u svetu, ni srpska generacija Y ne može bez svog mobilnog telefona (Izvor: Direct Media)

Ono u čemu su domaći milenijalci rame uz rame sa svojim vršnjacima u svetu je svakako upotreba tehnologije i apsolutna zavisnost od Interneta. Oni percipiraju mobilni telefon kao deo ruke i „životnog saputnika“, a za njih mobilni telefon, uglavnom, znači – Internet. Tokom naših istraživanja nekoliko puta smo čuli od ispitanika da kad nemaju Internet ne znaju šta da rade sa mobilnim telefonom:

Ja bukvalno nigde ne idem bez telefona. Jednom kada nisam imala net, skrolovala sam po podešavanjima. Kad anemam net ili kad ne mogu barem neki Wi-Fi da uhvatim, bukvalno ne znam šta ću sa telefonom. Realno, kad kažem telefon, mislim na Internet.

Ne moram da vam kažem da su društvene mreže najlakši način da dođete do milenijalaca – čak 98% naših ispitanika ima profil na bar jednoj društvenoj mreži. Osim što provode veliki deo dana na Facebooku, Instagramu, Snapchatu i drugim mrežama iz straha da nešto ne propuste (FOMO), njima te mreže služe i za informisanje, kao i za istraživanje novih mesta, događaja, iskustava – gde izaći, gde kupovati i slično.

Nepisana pravila

Youtube, međutim, posmatraju kao novi Google i na njemu traže informacije kako nešto da urade ili nauče. Zanimljivo je da oni čak i u okviru konzumacije društvenih mreža imaju neka svoja pravila – na Facebook se ne stavlja više od 10 fotografija odjednom, WhatsApp je za mlađe a Viber za starije, muškarci moraju devojkama da pošalju duplo više emoticona nego devojke njima itd.

Na YouTubeu možeš sve da naučiš. Ja sam tamo naučio kako da dresiram kera, a razmišljam sledeće godine da preko klipova naučim da sviram gitaru.

Opšti zaključak i preporuka brendovima koji žele da uspostave dobru komunikaciju sa milenijalcima je da moraju biti partneri milenijalaca u njihovoj potrazi sa srećom, pružiti im dobra iskustva i uvek davati dodatnu vrednost njihovom životu. Svi dalji uspesi i neuspesi u komunikaciji sa ovom generacijom zavise od ispunjavanja ovih osnovnih uslova.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Propustili ste

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.