Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

U vreme kada je personalizacija uzela toliko maha da na svetu ne postoje dva ista mobilna telefona, priča o generalizaciji ljudi samo na osnovu godine rođenja zvuči pomalo apsurdno. Povrh toga, zajednice same sebe uvek definišu iznutra, a ne spolja. Ipak, istorija nas demantuje, jer postoje neke karakteristike koje definišu čitave generacije, s obzirom na politički i društveni kontekst u kome su stasavale i koji ih je oblikovao, a koga ponekad čak ni sami pripadnici tih generacija nisu svesni.

milenijalci

Ključno obeležje milenijalaca je njihov odnos sa tehnologijom. Oni su najobrazovanija generacija u istoriji i prva digital native generacija – generacija koja traži iskustva i pristup, ne vlasništvo. Oni su stvorili ekonomiju deljenja. Zahvaljujući ovoj generaciji, kompanije poput Ubera i Airbnba postale su multimilionske kompanije.

I dok su milenijalci u svetu dobro poznati zvuk dial-up priključivanja na Internet već uveliko slušali početkom devedesetih, kod nas je Internet došao tek početkom 1996. Ovo je, inače, jedan od razloga zbog koga se smatra da su milenijalci u Srbiji nesto mlađi nego milenijalci u svetu. Ako ne računamo Nike Air Max patike, pesmu „Macarena“ i druge stvari koje su obeležile godine njihovog odrastanja i u svetu i kod nas, domaći milenijalci imali su, nažalost, nešto drugačiji društveni kontekst u kome su odrastali – sankcije, rat, protesti… Ta iskustva su naše milenijalce uveliko oblikovala na poseban način.

Pravi heroji – roditelji

Na prvom mestu su učinila to da domaći milenijalci svojim herojima smatraju svoje roditelje koje su gledali kako se muče tih godina, a ne poznate ličnosti, kako je to obično slučaj kod milenijalaca u svetu. U vezi s tim, milenijalci u Srbiji istinskim uspehom smatraju samo uspeh nastao iz borbe – posebno poštuju svakoga ko je „ni iz čega napravio nešto“, dok svako ko je imao bilo kakvu pomoć ka ostvarivanju uspeha ne zaslužuje njihovo poštovanje. Takođe, oni koji uspeju da dobro izbalansiraju između karijere i porodice su istinski heroji za milenijalce.

Druga značajna posledica odrastanja u političkom i društvenom kontekstu u kome su odrastali naši milenijalci jeste da su oni zaista skromni u svojim željama i ambicijama. Stabilan posao, redovna primanja, porodica i letovanje u Grčkoj su život o kome maštaju milenijalci u Srbiji. Iako se ove želje i ambicije umnogome razlikuju od želja njihovih vršnjaka u svetu, suština njihovih želja je ista svuda – imati pravo na dostizanje sreće u životu i biti srećan. Milenijalci u Srbiji smatraju da čovek treba da se trudi da bude srećan, a da je nužan uslov sreće da nema velikih briga, kao i da je za sreću potrebno jako malo.

milenijalci_1
Kao ni milenijalci u svetu, ni srpska generacija Y ne može bez svog mobilnog telefona (Izvor: Direct Media)

Ono u čemu su domaći milenijalci rame uz rame sa svojim vršnjacima u svetu je svakako upotreba tehnologije i apsolutna zavisnost od Interneta. Oni percipiraju mobilni telefon kao deo ruke i „životnog saputnika“, a za njih mobilni telefon, uglavnom, znači – Internet. Tokom naših istraživanja nekoliko puta smo čuli od ispitanika da kad nemaju Internet ne znaju šta da rade sa mobilnim telefonom:

Ja bukvalno nigde ne idem bez telefona. Jednom kada nisam imala net, skrolovala sam po podešavanjima. Kad anemam net ili kad ne mogu barem neki Wi-Fi da uhvatim, bukvalno ne znam šta ću sa telefonom. Realno, kad kažem telefon, mislim na Internet.

Ne moram da vam kažem da su društvene mreže najlakši način da dođete do milenijalaca – čak 98% naših ispitanika ima profil na bar jednoj društvenoj mreži. Osim što provode veliki deo dana na Facebooku, Instagramu, Snapchatu i drugim mrežama iz straha da nešto ne propuste (FOMO), njima te mreže služe i za informisanje, kao i za istraživanje novih mesta, događaja, iskustava – gde izaći, gde kupovati i slično.

Nepisana pravila

Youtube, međutim, posmatraju kao novi Google i na njemu traže informacije kako nešto da urade ili nauče. Zanimljivo je da oni čak i u okviru konzumacije društvenih mreža imaju neka svoja pravila – na Facebook se ne stavlja više od 10 fotografija odjednom, WhatsApp je za mlađe a Viber za starije, muškarci moraju devojkama da pošalju duplo više emoticona nego devojke njima itd.

Na YouTubeu možeš sve da naučiš. Ja sam tamo naučio kako da dresiram kera, a razmišljam sledeće godine da preko klipova naučim da sviram gitaru.

Opšti zaključak i preporuka brendovima koji žele da uspostave dobru komunikaciju sa milenijalcima je da moraju biti partneri milenijalaca u njihovoj potrazi sa srećom, pružiti im dobra iskustva i uvek davati dodatnu vrednost njihovom životu. Svi dalji uspesi i neuspesi u komunikaciji sa ovom generacijom zavise od ispunjavanja ovih osnovnih uslova.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?