Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

Gde brendovi greše kada su srpski milenijalci u pitanju?

U vreme kada je personalizacija uzela toliko maha da na svetu ne postoje dva ista mobilna telefona, priča o generalizaciji ljudi samo na osnovu godine rođenja zvuči pomalo apsurdno. Povrh toga, zajednice same sebe uvek definišu iznutra, a ne spolja. Ipak, istorija nas demantuje, jer postoje neke karakteristike koje definišu čitave generacije, s obzirom na politički i društveni kontekst u kome su stasavale i koji ih je oblikovao, a koga ponekad čak ni sami pripadnici tih generacija nisu svesni.

milenijalci

Ključno obeležje milenijalaca je njihov odnos sa tehnologijom. Oni su najobrazovanija generacija u istoriji i prva digital native generacija – generacija koja traži iskustva i pristup, ne vlasništvo. Oni su stvorili ekonomiju deljenja. Zahvaljujući ovoj generaciji, kompanije poput Ubera i Airbnba postale su multimilionske kompanije.

I dok su milenijalci u svetu dobro poznati zvuk dial-up priključivanja na Internet već uveliko slušali početkom devedesetih, kod nas je Internet došao tek početkom 1996. Ovo je, inače, jedan od razloga zbog koga se smatra da su milenijalci u Srbiji nesto mlađi nego milenijalci u svetu. Ako ne računamo Nike Air Max patike, pesmu „Macarena“ i druge stvari koje su obeležile godine njihovog odrastanja i u svetu i kod nas, domaći milenijalci imali su, nažalost, nešto drugačiji društveni kontekst u kome su odrastali – sankcije, rat, protesti… Ta iskustva su naše milenijalce uveliko oblikovala na poseban način.

Pravi heroji – roditelji

Na prvom mestu su učinila to da domaći milenijalci svojim herojima smatraju svoje roditelje koje su gledali kako se muče tih godina, a ne poznate ličnosti, kako je to obično slučaj kod milenijalaca u svetu. U vezi s tim, milenijalci u Srbiji istinskim uspehom smatraju samo uspeh nastao iz borbe – posebno poštuju svakoga ko je „ni iz čega napravio nešto“, dok svako ko je imao bilo kakvu pomoć ka ostvarivanju uspeha ne zaslužuje njihovo poštovanje. Takođe, oni koji uspeju da dobro izbalansiraju između karijere i porodice su istinski heroji za milenijalce.

Druga značajna posledica odrastanja u političkom i društvenom kontekstu u kome su odrastali naši milenijalci jeste da su oni zaista skromni u svojim željama i ambicijama. Stabilan posao, redovna primanja, porodica i letovanje u Grčkoj su život o kome maštaju milenijalci u Srbiji. Iako se ove želje i ambicije umnogome razlikuju od želja njihovih vršnjaka u svetu, suština njihovih želja je ista svuda – imati pravo na dostizanje sreće u životu i biti srećan. Milenijalci u Srbiji smatraju da čovek treba da se trudi da bude srećan, a da je nužan uslov sreće da nema velikih briga, kao i da je za sreću potrebno jako malo.

milenijalci_1
Kao ni milenijalci u svetu, ni srpska generacija Y ne može bez svog mobilnog telefona (Izvor: Direct Media)

Ono u čemu su domaći milenijalci rame uz rame sa svojim vršnjacima u svetu je svakako upotreba tehnologije i apsolutna zavisnost od Interneta. Oni percipiraju mobilni telefon kao deo ruke i „životnog saputnika“, a za njih mobilni telefon, uglavnom, znači – Internet. Tokom naših istraživanja nekoliko puta smo čuli od ispitanika da kad nemaju Internet ne znaju šta da rade sa mobilnim telefonom:

Ja bukvalno nigde ne idem bez telefona. Jednom kada nisam imala net, skrolovala sam po podešavanjima. Kad anemam net ili kad ne mogu barem neki Wi-Fi da uhvatim, bukvalno ne znam šta ću sa telefonom. Realno, kad kažem telefon, mislim na Internet.

Ne moram da vam kažem da su društvene mreže najlakši način da dođete do milenijalaca – čak 98% naših ispitanika ima profil na bar jednoj društvenoj mreži. Osim što provode veliki deo dana na Facebooku, Instagramu, Snapchatu i drugim mrežama iz straha da nešto ne propuste (FOMO), njima te mreže služe i za informisanje, kao i za istraživanje novih mesta, događaja, iskustava – gde izaći, gde kupovati i slično.

Nepisana pravila

Youtube, međutim, posmatraju kao novi Google i na njemu traže informacije kako nešto da urade ili nauče. Zanimljivo je da oni čak i u okviru konzumacije društvenih mreža imaju neka svoja pravila – na Facebook se ne stavlja više od 10 fotografija odjednom, WhatsApp je za mlađe a Viber za starije, muškarci moraju devojkama da pošalju duplo više emoticona nego devojke njima itd.

Na YouTubeu možeš sve da naučiš. Ja sam tamo naučio kako da dresiram kera, a razmišljam sledeće godine da preko klipova naučim da sviram gitaru.

Opšti zaključak i preporuka brendovima koji žele da uspostave dobru komunikaciju sa milenijalcima je da moraju biti partneri milenijalaca u njihovoj potrazi sa srećom, pružiti im dobra iskustva i uvek davati dodatnu vrednost njihovom životu. Svi dalji uspesi i neuspesi u komunikaciji sa ovom generacijom zavise od ispunjavanja ovih osnovnih uslova.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.