Ko su zapravo 'domaći' milenijalci i ima li para od njih?

Ko su zapravo ‘domaći’ milenijalci i ima li para od njih?

Ko o čemu, mi o milenijalcima. Ovaj 'buzzword' uveliko je osvojio domaću advertajzing scenu, a pored toga što izgleda lepo na prezentacijama za klijente, ono nešto i znači. Šta tačno, probali smo da saznamo na prvom panelu koji je posvećen generaciji Y u Srbiji, a koji je u toku jučerašnjeg dana zauzeo centralno mesto na Digital Day konferenciji.

milenijalci
Istok Pavlović vodio je panel o milenijalcima u Srbiji (Foto: Stefan Đaković)

Velika sala Doma omladine bila je mala da ugosti sve zainteresovane koji su želeli da čuju ko su zapravo millennialsi tj. milenijalci (ako ćemo po Klajnu). Panel pod nazivom “Understanding the digital media habits of the Millenials” vodio je Istok Pavlović (Frame), a njemu su se na bini pridružili Danijela Đorđević (Sberbank), Marija Matić (Direct Media), Brendan Gahan (Epic Signal) i Herbert Schoeberl (Telenor).

Srpski milenijalci tradicionalni

Pre nego što su panelisti otvorili diskusiju predstavnici agencije Direct Media podelili su sa publikom rezultate istraživanja o milenijalcima koje su nedavno sproveli, a koji su pokazali nekoliko ključnih karakteristika koje izdvajaju “domaće” milenijalce od onih o kojima čitamo u stranim marketinškim časopisima. Marija Matić, Media Planning direktora u ovoj agenciji prokomentarisala je rezultate istraživanja za Netokraciju:

Iako su milenijalci liberalniji od svih prethodnih generacija, oni u Srbiji veoma pridaju značaj tradicionalnim vrednostima. Oni vrednuju porodicu, lojalnost, a pravi heroji za njih su njihovi roditelji. U svakoj komunikaciji traže autentičnost, pa bi brendovi trebalo da teže personalizaciji i iskrenosti pre svega. Za razliku od svih prethodnih generacija koje su definisali određeni događaji u istoriji, naše milenijalce je definisala digitalna era i to daje prostora generalizaciji u tumačenjima ove generacije.

panel2
Glavni zaključak panela: Milenijalci nisu samo jedna grupa ljudi, u pitanju je raznovrsna generacija koja sama kroči sebi put.

Marija ističe da je ova generacija daleko kompleksnija te da u njoj egzistira nekoliko podgrupa (Green Millennials, Millennials Mom, Anti Millennials, Gadget Guru Millennials, Old school Millenials i drugi). Potraga za srećom, kao univerzalni princip kojim teže, konstantno je prisutna u rezultatima ovog istraživanja što se poklapa sa načelima generacije za čije se pripadnike kaže da su rođeni između 1980. i 2000. godine.

Stvarate li vrednost za te vaše milenijalce?

Kada i govorimo o generaciji Y i marketingu jedno je sigurno – naše proizvode i usluge više ne možemo oglašavati tako što se deremo i vičemo kako smo najbolji, kao nekakav ulični prodavac. Naprotiv, ukoliko danas želimo da dopremo do ovih ljudi to ćemo najbolje uraditi ukoliko im ponudimo kvalitetan sadržaj koji sa sobom nosi nekakvu vrednost. Sve suprotno od toga i naše oglašavanje pada u vodu.

Kada i napravimo parče dobrog contenta, postavlja se pitanje gde ga i kako plasirati? Schoeberl ističe kako su nedavna istraživanja koja je sproveo Telenor u Srbiji pokazala kako 80% milenijalaca poseduje pametni telefon, pri čemu oni mlađi čak i do 90%. Internet je u njihovom slučaju zamenio tradicionalne telco servise, a tamo gde je pre samo par godina email bio apsolutni broj jedan kada je komunikacija u pitanju, Viber i Facebook Messenger osvojili su najveći deo tržišta te slobodno možemo reći da drže monopol.

https://www.youtube.com/watch?v=xgR5HcBXB6o

Bitch please, I am the news.

I vrapci na grani već znaju da mlade tradicionalno poimanje vesti apsolutno ne dotiče, te da se takvo shvatanje pokazalo i kao najveća pretnja medijima u protekloj deceniji. Jednostavno, vesti su dosadne i malo koga briga za nešto što se desilo na drugom kraju planete. Pa čak i u sopstvenom gradu ako je suditi po poslednjim događajima.

No, daleko od toga da mladi ne konzumiraju informacije. To su za njih vesti, inside info o njihovim omiljenim YouTuberima, web idolima i influenserima koje prate. Danijela kaže da su stariji milenijalci i dalje ti koji vole da iskopaju vest na Internetu, dok mlađi žele da one dođu do njih (što bi rekla ekipa Dnevnjaka, “Bitch please, I am the news”). Iako su portali kao što su Blic i B92 praćeni od strane mladih u Srbiji, oni takođe traže i zabavan sadržaj, ali često ocenjuju takve sajtove kao previše spore – oni traže informacije odmah i žele komunikaciju koja se odvija u datom trenutku.

Milenijalci su danas, a već sutra…

Umogome, milenijalci prate razvoj tehnologije, a sama tehnologija iznedrila je i generaciju Z koja dolazi odmah posle milenijalaca. Oni se nazivaju digital natives jer su rođeni sa mobilnim telefonima i stalno su povezani. Oni još uvek nisu platežno sposobni, ali biće za koju godinu. Milenijalci su ti koji u ovom trenutku diktiraju marketinške trendove i da, naše poruke moraju biti prilagođene različitim kanalima i različitim formatima koji isti ti kanali nude. Ovo nije budućnost, ovo je sadašnjost. Ono što dolazi nakon milenijalaca… moraćemo mi još puno da posmatramo i učimo od mlađih.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.