Ko su zapravo 'domaći' milenijalci i ima li para od njih?

Ko su zapravo ‘domaći’ milenijalci i ima li para od njih?

Ko o čemu, mi o milenijalcima. Ovaj 'buzzword' uveliko je osvojio domaću advertajzing scenu, a pored toga što izgleda lepo na prezentacijama za klijente, ono nešto i znači. Šta tačno, probali smo da saznamo na prvom panelu koji je posvećen generaciji Y u Srbiji, a koji je u toku jučerašnjeg dana zauzeo centralno mesto na Digital Day konferenciji.

milenijalci
Istok Pavlović vodio je panel o milenijalcima u Srbiji (Foto: Stefan Đaković)

Velika sala Doma omladine bila je mala da ugosti sve zainteresovane koji su želeli da čuju ko su zapravo millennialsi tj. milenijalci (ako ćemo po Klajnu). Panel pod nazivom „Understanding the digital media habits of the Millenials“ vodio je Istok Pavlović (Frame), a njemu su se na bini pridružili Danijela Đorđević (Sberbank), Marija Matić (Direct Media), Brendan Gahan (Epic Signal) i Herbert Schoeberl (Telenor).

Srpski milenijalci tradicionalni

Pre nego što su panelisti otvorili diskusiju predstavnici agencije Direct Media podelili su sa publikom rezultate istraživanja o milenijalcima koje su nedavno sproveli, a koji su pokazali nekoliko ključnih karakteristika koje izdvajaju „domaće“ milenijalce od onih o kojima čitamo u stranim marketinškim časopisima. Marija Matić, Media Planning direktora u ovoj agenciji prokomentarisala je rezultate istraživanja za Netokraciju:

Iako su milenijalci liberalniji od svih prethodnih generacija, oni u Srbiji veoma pridaju značaj tradicionalnim vrednostima. Oni vrednuju porodicu, lojalnost, a pravi heroji za njih su njihovi roditelji. U svakoj komunikaciji traže autentičnost, pa bi brendovi trebalo da teže personalizaciji i iskrenosti pre svega. Za razliku od svih prethodnih generacija koje su definisali određeni događaji u istoriji, naše milenijalce je definisala digitalna era i to daje prostora generalizaciji u tumačenjima ove generacije.

panel2
Glavni zaključak panela: Milenijalci nisu samo jedna grupa ljudi, u pitanju je raznovrsna generacija koja sama kroči sebi put.

Marija ističe da je ova generacija daleko kompleksnija te da u njoj egzistira nekoliko podgrupa (Green Millennials, Millennials Mom, Anti Millennials, Gadget Guru Millennials, Old school Millenials i drugi). Potraga za srećom, kao univerzalni princip kojim teže, konstantno je prisutna u rezultatima ovog istraživanja što se poklapa sa načelima generacije za čije se pripadnike kaže da su rođeni između 1980. i 2000. godine.

Stvarate li vrednost za te vaše milenijalce?

Kada i govorimo o generaciji Y i marketingu jedno je sigurno – naše proizvode i usluge više ne možemo oglašavati tako što se deremo i vičemo kako smo najbolji, kao nekakav ulični prodavac. Naprotiv, ukoliko danas želimo da dopremo do ovih ljudi to ćemo najbolje uraditi ukoliko im ponudimo kvalitetan sadržaj koji sa sobom nosi nekakvu vrednost. Sve suprotno od toga i naše oglašavanje pada u vodu.

Kada i napravimo parče dobrog contenta, postavlja se pitanje gde ga i kako plasirati? Schoeberl ističe kako su nedavna istraživanja koja je sproveo Telenor u Srbiji pokazala kako 80% milenijalaca poseduje pametni telefon, pri čemu oni mlađi čak i do 90%. Internet je u njihovom slučaju zamenio tradicionalne telco servise, a tamo gde je pre samo par godina email bio apsolutni broj jedan kada je komunikacija u pitanju, Viber i Facebook Messenger osvojili su najveći deo tržišta te slobodno možemo reći da drže monopol.

Bitch please, I am the news.

I vrapci na grani već znaju da mlade tradicionalno poimanje vesti apsolutno ne dotiče, te da se takvo shvatanje pokazalo i kao najveća pretnja medijima u protekloj deceniji. Jednostavno, vesti su dosadne i malo koga briga za nešto što se desilo na drugom kraju planete. Pa čak i u sopstvenom gradu ako je suditi po poslednjim događajima.

No, daleko od toga da mladi ne konzumiraju informacije. To su za njih vesti, inside info o njihovim omiljenim YouTuberima, web idolima i influenserima koje prate. Danijela kaže da su stariji milenijalci i dalje ti koji vole da iskopaju vest na Internetu, dok mlađi žele da one dođu do njih (što bi rekla ekipa Dnevnjaka, „Bitch please, I am the news“). Iako su portali kao što su Blic i B92 praćeni od strane mladih u Srbiji, oni takođe traže i zabavan sadržaj, ali često ocenjuju takve sajtove kao previše spore – oni traže informacije odmah i žele komunikaciju koja se odvija u datom trenutku.

Milenijalci su danas, a već sutra…

Umogome, milenijalci prate razvoj tehnologije, a sama tehnologija iznedrila je i generaciju Z koja dolazi odmah posle milenijalaca. Oni se nazivaju digital natives jer su rođeni sa mobilnim telefonima i stalno su povezani. Oni još uvek nisu platežno sposobni, ali biće za koju godinu. Milenijalci su ti koji u ovom trenutku diktiraju marketinške trendove i da, naše poruke moraju biti prilagođene različitim kanalima i različitim formatima koji isti ti kanali nude. Ovo nije budućnost, ovo je sadašnjost. Ono što dolazi nakon milenijalaca… moraćemo mi još puno da posmatramo i učimo od mlađih.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Intervju

Kako da uz pomoć ‘Atlassian Tools’ automatizujete vaš proces poslovanja? Saznajte na novom webinaru

Kompanija Seavus sledeće nedelje organizuje Atlassian webinar kroz partnerstvo sa istoimenom kompanijom, što je bila prilika da sa predstavnicima Seavusa porazgovaramo upravo o tome, ali i o njihovom Managed Services odeljenju.