Ko su zapravo 'domaći' milenijalci i ima li para od njih?

Ko su zapravo ‘domaći’ milenijalci i ima li para od njih?

Ko o čemu, mi o milenijalcima. Ovaj 'buzzword' uveliko je osvojio domaću advertajzing scenu, a pored toga što izgleda lepo na prezentacijama za klijente, ono nešto i znači. Šta tačno, probali smo da saznamo na prvom panelu koji je posvećen generaciji Y u Srbiji, a koji je u toku jučerašnjeg dana zauzeo centralno mesto na Digital Day konferenciji.

milenijalci
Istok Pavlović vodio je panel o milenijalcima u Srbiji (Foto: Stefan Đaković)

Velika sala Doma omladine bila je mala da ugosti sve zainteresovane koji su želeli da čuju ko su zapravo millennialsi tj. milenijalci (ako ćemo po Klajnu). Panel pod nazivom “Understanding the digital media habits of the Millenials” vodio je Istok Pavlović (Frame), a njemu su se na bini pridružili Danijela Đorđević (Sberbank), Marija Matić (Direct Media), Brendan Gahan (Epic Signal) i Herbert Schoeberl (Telenor).

Srpski milenijalci tradicionalni

Pre nego što su panelisti otvorili diskusiju predstavnici agencije Direct Media podelili su sa publikom rezultate istraživanja o milenijalcima koje su nedavno sproveli, a koji su pokazali nekoliko ključnih karakteristika koje izdvajaju “domaće” milenijalce od onih o kojima čitamo u stranim marketinškim časopisima. Marija Matić, Media Planning direktora u ovoj agenciji prokomentarisala je rezultate istraživanja za Netokraciju:

Iako su milenijalci liberalniji od svih prethodnih generacija, oni u Srbiji veoma pridaju značaj tradicionalnim vrednostima. Oni vrednuju porodicu, lojalnost, a pravi heroji za njih su njihovi roditelji. U svakoj komunikaciji traže autentičnost, pa bi brendovi trebalo da teže personalizaciji i iskrenosti pre svega. Za razliku od svih prethodnih generacija koje su definisali određeni događaji u istoriji, naše milenijalce je definisala digitalna era i to daje prostora generalizaciji u tumačenjima ove generacije.

panel2
Glavni zaključak panela: Milenijalci nisu samo jedna grupa ljudi, u pitanju je raznovrsna generacija koja sama kroči sebi put.

Marija ističe da je ova generacija daleko kompleksnija te da u njoj egzistira nekoliko podgrupa (Green Millennials, Millennials Mom, Anti Millennials, Gadget Guru Millennials, Old school Millenials i drugi). Potraga za srećom, kao univerzalni princip kojim teže, konstantno je prisutna u rezultatima ovog istraživanja što se poklapa sa načelima generacije za čije se pripadnike kaže da su rođeni između 1980. i 2000. godine.

Stvarate li vrednost za te vaše milenijalce?

Kada i govorimo o generaciji Y i marketingu jedno je sigurno – naše proizvode i usluge više ne možemo oglašavati tako što se deremo i vičemo kako smo najbolji, kao nekakav ulični prodavac. Naprotiv, ukoliko danas želimo da dopremo do ovih ljudi to ćemo najbolje uraditi ukoliko im ponudimo kvalitetan sadržaj koji sa sobom nosi nekakvu vrednost. Sve suprotno od toga i naše oglašavanje pada u vodu.

Kada i napravimo parče dobrog contenta, postavlja se pitanje gde ga i kako plasirati? Schoeberl ističe kako su nedavna istraživanja koja je sproveo Telenor u Srbiji pokazala kako 80% milenijalaca poseduje pametni telefon, pri čemu oni mlađi čak i do 90%. Internet je u njihovom slučaju zamenio tradicionalne telco servise, a tamo gde je pre samo par godina email bio apsolutni broj jedan kada je komunikacija u pitanju, Viber i Facebook Messenger osvojili su najveći deo tržišta te slobodno možemo reći da drže monopol.

Bitch please, I am the news.

I vrapci na grani već znaju da mlade tradicionalno poimanje vesti apsolutno ne dotiče, te da se takvo shvatanje pokazalo i kao najveća pretnja medijima u protekloj deceniji. Jednostavno, vesti su dosadne i malo koga briga za nešto što se desilo na drugom kraju planete. Pa čak i u sopstvenom gradu ako je suditi po poslednjim događajima.

No, daleko od toga da mladi ne konzumiraju informacije. To su za njih vesti, inside info o njihovim omiljenim YouTuberima, web idolima i influenserima koje prate. Danijela kaže da su stariji milenijalci i dalje ti koji vole da iskopaju vest na Internetu, dok mlađi žele da one dođu do njih (što bi rekla ekipa Dnevnjaka, “Bitch please, I am the news”). Iako su portali kao što su Blic i B92 praćeni od strane mladih u Srbiji, oni takođe traže i zabavan sadržaj, ali često ocenjuju takve sajtove kao previše spore – oni traže informacije odmah i žele komunikaciju koja se odvija u datom trenutku.

Milenijalci su danas, a već sutra…

Umogome, milenijalci prate razvoj tehnologije, a sama tehnologija iznedrila je i generaciju Z koja dolazi odmah posle milenijalaca. Oni se nazivaju digital natives jer su rođeni sa mobilnim telefonima i stalno su povezani. Oni još uvek nisu platežno sposobni, ali biće za koju godinu. Milenijalci su ti koji u ovom trenutku diktiraju marketinške trendove i da, naše poruke moraju biti prilagođene različitim kanalima i različitim formatima koji isti ti kanali nude. Ovo nije budućnost, ovo je sadašnjost. Ono što dolazi nakon milenijalaca… moraćemo mi još puno da posmatramo i učimo od mlađih.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Novost

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Novost

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Novost

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.