Ko su zapravo 'domaći' milenijalci i ima li para od njih?

Ko su zapravo ‘domaći’ milenijalci i ima li para od njih?

Ko o čemu, mi o milenijalcima. Ovaj 'buzzword' uveliko je osvojio domaću advertajzing scenu, a pored toga što izgleda lepo na prezentacijama za klijente, ono nešto i znači. Šta tačno, probali smo da saznamo na prvom panelu koji je posvećen generaciji Y u Srbiji, a koji je u toku jučerašnjeg dana zauzeo centralno mesto na Digital Day konferenciji.

milenijalci
Istok Pavlović vodio je panel o milenijalcima u Srbiji (Foto: Stefan Đaković)

Velika sala Doma omladine bila je mala da ugosti sve zainteresovane koji su želeli da čuju ko su zapravo millennialsi tj. milenijalci (ako ćemo po Klajnu). Panel pod nazivom „Understanding the digital media habits of the Millenials“ vodio je Istok Pavlović (Frame), a njemu su se na bini pridružili Danijela Đorđević (Sberbank), Marija Matić (Direct Media), Brendan Gahan (Epic Signal) i Herbert Schoeberl (Telenor).

Srpski milenijalci tradicionalni

Pre nego što su panelisti otvorili diskusiju predstavnici agencije Direct Media podelili su sa publikom rezultate istraživanja o milenijalcima koje su nedavno sproveli, a koji su pokazali nekoliko ključnih karakteristika koje izdvajaju „domaće“ milenijalce od onih o kojima čitamo u stranim marketinškim časopisima. Marija Matić, Media Planning direktora u ovoj agenciji prokomentarisala je rezultate istraživanja za Netokraciju:

Iako su milenijalci liberalniji od svih prethodnih generacija, oni u Srbiji veoma pridaju značaj tradicionalnim vrednostima. Oni vrednuju porodicu, lojalnost, a pravi heroji za njih su njihovi roditelji. U svakoj komunikaciji traže autentičnost, pa bi brendovi trebalo da teže personalizaciji i iskrenosti pre svega. Za razliku od svih prethodnih generacija koje su definisali određeni događaji u istoriji, naše milenijalce je definisala digitalna era i to daje prostora generalizaciji u tumačenjima ove generacije.

panel2
Glavni zaključak panela: Milenijalci nisu samo jedna grupa ljudi, u pitanju je raznovrsna generacija koja sama kroči sebi put.

Marija ističe da je ova generacija daleko kompleksnija te da u njoj egzistira nekoliko podgrupa (Green Millennials, Millennials Mom, Anti Millennials, Gadget Guru Millennials, Old school Millenials i drugi). Potraga za srećom, kao univerzalni princip kojim teže, konstantno je prisutna u rezultatima ovog istraživanja što se poklapa sa načelima generacije za čije se pripadnike kaže da su rođeni između 1980. i 2000. godine.

Stvarate li vrednost za te vaše milenijalce?

Kada i govorimo o generaciji Y i marketingu jedno je sigurno – naše proizvode i usluge više ne možemo oglašavati tako što se deremo i vičemo kako smo najbolji, kao nekakav ulični prodavac. Naprotiv, ukoliko danas želimo da dopremo do ovih ljudi to ćemo najbolje uraditi ukoliko im ponudimo kvalitetan sadržaj koji sa sobom nosi nekakvu vrednost. Sve suprotno od toga i naše oglašavanje pada u vodu.

Kada i napravimo parče dobrog contenta, postavlja se pitanje gde ga i kako plasirati? Schoeberl ističe kako su nedavna istraživanja koja je sproveo Telenor u Srbiji pokazala kako 80% milenijalaca poseduje pametni telefon, pri čemu oni mlađi čak i do 90%. Internet je u njihovom slučaju zamenio tradicionalne telco servise, a tamo gde je pre samo par godina email bio apsolutni broj jedan kada je komunikacija u pitanju, Viber i Facebook Messenger osvojili su najveći deo tržišta te slobodno možemo reći da drže monopol.

Bitch please, I am the news.

I vrapci na grani već znaju da mlade tradicionalno poimanje vesti apsolutno ne dotiče, te da se takvo shvatanje pokazalo i kao najveća pretnja medijima u protekloj deceniji. Jednostavno, vesti su dosadne i malo koga briga za nešto što se desilo na drugom kraju planete. Pa čak i u sopstvenom gradu ako je suditi po poslednjim događajima.

No, daleko od toga da mladi ne konzumiraju informacije. To su za njih vesti, inside info o njihovim omiljenim YouTuberima, web idolima i influenserima koje prate. Danijela kaže da su stariji milenijalci i dalje ti koji vole da iskopaju vest na Internetu, dok mlađi žele da one dođu do njih (što bi rekla ekipa Dnevnjaka, „Bitch please, I am the news“). Iako su portali kao što su Blic i B92 praćeni od strane mladih u Srbiji, oni takođe traže i zabavan sadržaj, ali često ocenjuju takve sajtove kao previše spore – oni traže informacije odmah i žele komunikaciju koja se odvija u datom trenutku.

Milenijalci su danas, a već sutra…

Umogome, milenijalci prate razvoj tehnologije, a sama tehnologija iznedrila je i generaciju Z koja dolazi odmah posle milenijalaca. Oni se nazivaju digital natives jer su rođeni sa mobilnim telefonima i stalno su povezani. Oni još uvek nisu platežno sposobni, ali biće za koju godinu. Milenijalci su ti koji u ovom trenutku diktiraju marketinške trendove i da, naše poruke moraju biti prilagođene različitim kanalima i različitim formatima koji isti ti kanali nude. Ovo nije budućnost, ovo je sadašnjost. Ono što dolazi nakon milenijalaca… moraćemo mi još puno da posmatramo i učimo od mlađih.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Programiranje možete naučiti bez skupih kurseva, ali samo ako se jako, jako potrudite

Iako je samostalno učenje pre dopuna i usavršavanje nekog postojećeg znanja, postoje ljudi koji na taj način promene čitavu karijeru. Takva situacija poslednjih godina dešava se i u domaćem IT-ju, iako je prati i mnogo zabluda i nerealnih očekivanja. U nastavku teksta, demistifikujemo proces samostalnog učenja programiranja,

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.