Šta znači voditi 'product oriented' timove - otkriva nam Milan Smiljanić, novi CTO kompanije Intelisale

Šta znači voditi ‘product oriented’ timove – otkriva nam Milan Smiljanić, novi CTO kompanije Intelisale

Zamislite da su timovi u vašoj kompaniji organizovani prema proizvodima, a ne prema tehnologiji. Šta takav način organizacije znači za tehnički departman i kako ona izgleda u praksi - otkriva nam Milan Smiljanić, novi CTO beogradske kompanije Intelisale sa kojim smo razgovarali i o regrutovanju.

Kada je u pitanju poslovanje u 2020. godini, retko je koja kompanija sledila neke unapred zacrtanove planove – COVID-19 mnogo je toga promenio, a posebno u industrijama koje Netokracija pokriva. Nekoliko je sektora koji su tokom čitave godine beležili rast, pri čemu Internet trgovina svakako zauzima prvo mesto.

Međutim, kako je rastao broj uspešno obavljenih transakcija, tako je rasla i količina pozadinskih poslova kojima se bave različite kompanije iz domena logistike, procesa i e-commerce poslovanja.

Beogradski Intelisale sa kojim smo imali priliku tokom leta da se upoznamo, a koji se bavi digitalizacijom i unapređenjem prodaje, primer je upravo jedne takve kompanije. Tokom čitave 2020. godine tim je rastao, a dok su zdravstveni uslovi to još uvek dozvoljavali, ova kompanija organizovala je i druženje u jednoj beogradskoj pivari gde su novi članovi tima, koji su se prvobitno priključili kompaniji za vreme vanrednog stanja kada se radilo od kuće, imali priliku da se upoznaju sa ostatkom tima u jednoj opuštenoj atmosferi.

Tom prilikom predstavljen je i novi CTO kompanije, Milan Smiljanić, koji je na tu poziciju unapređen sa pozicije senior inženjera, a sa kojim je Netokracija imala jedinstvenu priliku da razgovara o proizvodima na kojima timovi koje sada vodi rade, kao i o novom načinu organizovanja inženjerskog dela firme – a reč je upravo o product oriented timovima čiji je zadatak da se približe klijentima i njihovim stvarnim potrebama. Više o tome u nastavku teksta.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Već na početku razgovora, Milan kaže da mu je velika čast što je unapređen na CTO poziciju, ali da sama titula nije toliko značajna koliko izazovi koji dolaze sa njom. Pre nego što se priključio Intelisale-u 2017. godine, naš sagovornik je radio u nekoliko velikih tehnoloških kompanija, pri čemu nam je otkrio razlog za okretanje ka jednoj manjoj kompaniji koja razvija sopstvena rešenja:

Posle nekoliko godina rada u korporaciji, poželeo sam da radim u manjoj kompaniji iz nekoliko razloga. Velike organizacije su manje fleksibilne, često ograničene procedurama i manje responzivne. Zato mi je bio veliki izazov da pređem u tim koji je pre svega ponosan što razvija sopstveni proizvod i gde je razvoj novih proizvoda i funkcionalnosti zapavo strateška odluka.

Na pitanje kako se njegov posao promenio sa novim ovlašćenjima, odgovornostima i izazovima, Smiljanić ističe da se fokus posla pomerio sa implementacije ka strateškom odlučivanju i najzanimljivijim stvarima – kako će se razvijati jedan proizvod, iz kojih faza, koja će se tehnologija i arhitektura koristiti, kako ponuditi klijentu MVP i slično. On dodaje da pored objedinjavanja strategije, tržišta i proizvoda, CTO pozicija podrazumeva i rukovođenje kompletnim development timom, pri čemu samo unapređenje smatra velikim iskorakom u svojoj karijeri.

Zašto su timovi okrenuti proizvodu – a ne tehnologiji?

Na početku teksta spomenuli smo da ćemo se baviti organizacijom tehničkih timova unutar kompanije Intelisale. Razgovarajući sa Milanom na ovu temu, on otkriva da je development tim od starta podeljen prema tehnologijama koje koriste, a odnedavno i prema proizvodima:

Do pre nekoliko meseci timovi su nam bili organizovani po tehnologijama backend (.net core), web (angular), android, QA. Međutim, prerasli smo tu organizaciju usložnjavanjem naših proizvoda, tako da je logičan korak bila reorganizacija. Podelili smo se u product oriented timove, pri čemu je svaki tim dobio po nekoliko članova prethodnih tehnoloških timova. Trenutno imamo pet takvih timova, ali već planiramo razvoj novih.

Takvu podelu, Smiljanić vidi kao veliku prekretnicu jer produktno orijentisani timovi, iako izazovni za vođenje, daju najveću vrednost klijentu zato što su daleko responzivniji i više usmereni na potrebe tržišta. “U IT industriji, a pogotovo u Srbiji, često se razdvaja klijent od tehničkog tima što smatramo potpuno nepotrebnim jer tu smo da želje klijenta adaptiramo na tehničko rešenje koje će ih podržati u njihovom poslovanju”, kaže on.

Govoreći o zapošljavanju, Milan za Netokraciju ističe da aktivno traže pozicije Data Integration Engineer, Manual tester, Customer Success Executive i .NET Software Engineer za koje se zainteresovani kandidati mogu prijaviti putem Intelisale sajta, te dodaje:

Trenutno i dalje širimo timove i kao CTO aktivno sam uključen u proces reorganizacije. Uskoro svoj fokus vraćam na planove razvoja novih proizvoda, zajedno sa team lead i product owner pozicijama na kojima su nam se priključile i nove kolege. Shvatam da period tranzicije ume da bude zahtevan, pogotovo u uslovima kada članovi tima nisu u mogućnosti da rade iz kancelarija, stoga se trudim da budem na raspolaganju svim članovima tima kao mentor, konsultant i podrška.

Prvih dana jeseni tim se okupio kako bi u opuštenoj atmosferi prešli planove za dalji razvoj. Nakon internih prezentacija, sastanak se pretvorio u druženje sa klijentima i saradnicima, a tom prilikom je i Milan promovisan u novog CTO.

Uprkos izazovima vođenja takvih timova, naš sagovornik kaže da su prve reakcije zaposlenih pozitivne, dok će klijenti benefite primetiti u vidu brže i kvalitetnije realizacije novih projekata. Smiljanić isto tako kaže da je ideja za jedan ovakav potez pre svega došla iz potrebe kompanije da napravi bolji proizvod za klijenta, ali da su rast i usložnjavanje ponude proizvoda značili i nove izazove koji su jedino mogli da budu prevaziđeni novom organizacijom:

Koliko god se proizvod usložnjavao, naš imperativ je da klijentima bude što jednostavnije njegovo korišćenje – bilo da govorimo o podršci (support) ili pomoći oko razvoja neke nove funkcionalnosti ili za unapređenje određenog dela proizvoda koji koriste.

Intelisale aktivno zapošljava uz nekoliko otvorenih pozicija

Spomenuli smo već da je 2020. godina bila izazovna za mnoge biznise i industrije iz kojih dolaze. S obzirom da se Intelisale bavi digitalizacijom i unapređenjem prodaje – od klasične (terenske), preko telefonske prodaje i trgovine putem digitalnih kanala, pa sve do integracije pametnih rešenja za komercijaliste među kojima je i planiranje ruta, Milan je za Netokraciju izjavio kako je pandemija pokazala da je pristup za koji se tim interno zalaže ono što im je pomoglo da prebrode čitav period – a to su brze reakcije na novonastale promene i odgovor na potrebe klijenata.

Pored toga što je tim rastao u tehničkom departmanu, nove kolege pridružile su se kompaniji i na polju testiranja, podrške i u okviru product dela – a tome je doprinela i druga generacija Intelisale Akademije koja je održana tokom leta. U pitanju je šestonedeljni program u okviru kojeg su izabrani polaznici prolazili kroz obuku i u okviru koje se vršila selekcija za zaposlenje, a koju smo letos predstavili u razgovoru sa direktorom ove kompanije.

Smiljanić zaključuje razgovor ukazujući na potrebu kompanije za daljim širenjem, naglašavajući da aktivno traže nove kolege u više sektora. “Kako raste broj novih klijenata, tako rastu i organizacione potrebe kompanije i potreba za novim članovima”, dodaje on pozivajući sve zainteresovane da pogledaju koje su to otvorene pozicije, dodajući da on lično nastavlja da se bavi procesom reorganizacije tehničkih timova, pomažući oko regrutacije i planova usmerenih na nove projekte, nove klijente i nova tržišta.


Pogledaj koje to pozicije Intelisale traži u ovom trenutku!


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kojih 12 grešaka prave osnivači startapa?

U 181. epizodi Office Talks podkasta, ugostili smo Milenu Milić i Miljana Tekića koji su s nama analizirali prvi Garaža report i otkrili 12 najčešćih grešaka kojima domaći startapi odbijaju investitore!

Startapi i poslovanje

Garaža report: Greške kojima srpski startap osnivači odbijaju VC fondove

U razgovoru sa Milenom Milić analizirali smo razloge zbog kojih je došlo do stagnacije u rastu domaćih startapa, objavljene u reportu zajednice Garaža.

Kultura 2.0

Da li u jeku veštačke inteligencije zaboravljate “Kako vaš mozak radi”?

Američki neuronaučnik i TED govornik Greg Gejdž, posetio je Srbiju tokom Nedelje svesti o mozgu i predstavio dopunjeno izdanje svoje knjige "Kako vaš mozak radi – neuronaučni eksperimenti za svakoga".

Propustili ste

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Startapi i poslovanje

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!

Internet marketing

Anka Gorgiev: 95% novih proizvoda ne uspe, zato je tu neuromarketing da razume korisnike

DigiTalk konferencija u Zrenjaninu nam se bliži, a publika će pored mnogih predavača imati priliku da posluša predavanje Anke Gorgiev koja je stručnjak iz oblasti neuromarketinga, a sa kojom smo imali priliku da detaljno porazgovaramo u intervjuu koji sledi.