Metalac na Twitteru skočio je od 1.800 do skoro 10.000 pratilaca

Nastupom na Twitteru Metalac je od 1.800 pratilaca stigao je skoro do 10.000 – a to je samo početak

Tradicionalnom brendu kao što je Metalac nije mesto na Twitteru, zar ne? Agencija Pioniri je pokazala da ipak jeste.

“Kada pogledamo unazad, Metalac na Twitteru sa ovakvim načinom komunikacije deluje kao najprirodnija stvar na svetu”, započinje razgovor Bojan Šaptović, Creative Director u agenciji Pioniri Communications. Ovaj brend, otkriva on, nalog na ovoj mreži ima od 2011. godine, a u samom opisu mu i hrabro stoji da bi ga otvorio i ranije, ali tada Twitter nije postojao.

“Metalac jasno bira stranu da iako je dugo na tržištu, želi da bude savremen”, objašnjava Šaptović i dodaje da brendovi zapostavljaju ovaj kanal delom zbog prirode tema koje na njemu dominiraju, delom zbog toga što su se pojavile popularnije društvene mreže na koje su usmereni budžeti, a delom jer nemaju slobodu ili hrabrost da se upuste u direktnu konverzaciju:

Međutim, biti najbolji ne zavisi samo od toga gde se nalaze drugi. Baš zbog te uniformisanosti tema i negativne atmosfere koja se vezuje za ovu mrežu, uvideli smo prostor da jedan domaći brend, blizak ljudima, malo promeni situaciju. Nije strano ni to da su možda i neki drugi brendovi, na možda neke njima bliske načine, radili to na Twitteru i prethodnih godina.

Ovakav tip komunikacije nije za sve brendove

Pioniri sa Metalcem sarađuju skoro deset godina i, kako objašnjava Bojan, rezultatima, nagrađivanom komunikacijom, velikim timom, međuljudskim odnosom i strateškim pristupom su gradili međusobno poverenje koje je dovelo do toga da imaju slobodu da osmisle ovakav nastup na društvenim mrežama. “Pritom, imali smo podršku digitalnog i marketinškog tima, ali i borda direktora kompanije Metalac koji su učestvovali i interesovali se za živu komunikaciju na digitalu”, ističe on i dodaje:

Kada toliko dobro poznajete brend, onda je klasičan brainstorming proces suvišan, a razmišljanje o brendu i njegovim potezima postaje deo svakodnevice. Ukratko, recimo da smo se vodili kombinacijom koja teško da može da prevari – poznavanjem brenda, njegove strategije i osećajem za pravi trenutak koji smo tražili u bezbroj tvitova koji su prethodili onom koji je bio najpopularniji.

Ipak, kako dodaje naš sagovornik, kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacija nije nešto što bi mogli da predlože svim brendovima – pogotovu ako nemaju kapacitete da to uspešno sprovedu. “Ali sadašnji primer komunikacije Metalca na društvenim mrežama kakav je danas, predlagali smo i mogli smo da predložimo godinama unazad. Sada su okolnosti sazrele da se to i realizuje”, objašnjava Šaptović.

Najteže je održati interesovanje, a ne umoriti ljude

Bojan otkriva i da svoj cilj tj. nastup na Twitteru nisu vezali za brojke, već su želeli da održe Metalac kao prepoznatljiv brend koji stoji čvrsto na zemlji. “Naravno, pogledali smo i rezultate. Kvantitativno, broj tviteraša koji nas prati od 1.800 stigao je skoro do 10 hiljada. Ako pitate ostale ljude u kancelariji – vidljiv (i glasan) indikator rezultata je i neprestani zvuk notifikacija sa par telefona”, ističe on i dodaje da je posle zapaženog nastupa najteže održati interesovanje, a ne umoriti ljude:

Onda je i naš cilj baš taj, najteži, ostati na tronu, ali i ostvariti neke od projekata koji odavno stoje, a na krilima dodatnog poverenja ih možemo realizovati.

U svemu tome učestvuje najmanje 10 ljudi iz Pionira i čitav niz kolega uključenih sa strane klijenta koji nesebično dele informacije sa nama u realnom vremenu. Naravno, neki ljudi su aktivniji u tom procesu, jer im to posao nalaže, ali kao i kod gradnje mostova, svaki čovek je jednako bitan.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Na kraju razgovora Bojana smo pitali i da li, po njegovom mišljenju, brendovi koji posluju u Srbiji postaju hrabriji kada je reč o nastupu na društvenim mrežama i njegov odgovor je da – postaju malo otvoreniji, ali je to više želja, nego realno stanje:

Uvek je lakše na primerima brendova koji posluju u razvijenim društvima pokazati ono što bismo i mi voleli da budemo. Ali ako nešto može da promeni stvari nabolje onda su to baš ovakvi primeri koji mogu da imaju moć da pomeraju stavove onih koji ideje predlažu i onih koji ih odobravaju. Rizičniji, a uspešni potezi brendova, možda ne budu odmah primećeni, ali za Twitter je svakako najpresudnija upornost i reagovanje gotovo u istom trenutku.

I za kraj, Bojan navodi sledeće: “Ja stvarno nisam video da je neki brend u poslednje vreme imao takav vrtoglav rast i ogroman broj komentara tipa Dajte adminu veću platu. Kada bi Metalac kucao na vrata, ja bih ga pustio u kuću i to je meni možda i ultimativna vrednost nekog brenda koju smo samo potvrdili zajedničkim nastupom pred Twitter zajednicom”.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Index Health osigurao dodatnih $3 miliona investicije za unapređenje proizvoda

Startap domaćeg osnivača Luke Ivićevića, Index Health iz Majamija, koji nudi usluge telemedicine zasnovane na personalizovanim podacima pacijenata, podigao je novih $3 miliona u 'seed' rundi investiranja.

Karijere

Borislav Vesnić: I game dev industrija u Srbiji se suočava sa otkazima, ali i dalje je u blagom porastu

Visoki porezi i nedostatak mentorstva u vođenju biznisa i dalje su glavni neprijatelji domaće gejming industrije, kaže Borislav Vesnić, jedan od osnivača Tricoman Studios. O tome, ali i o drugim izazovima (i dobrim stranama) njegovog preduzetničkog puta sa njim razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Tehnologija

Mislav Malenica: Razvoj veštačke inteligencije nije uticao na otkaze u IT industriji

Mislav Malenica, osnivač AI startapa Mindsmiths i potpredsednik organizacije Cro AI, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bio je jedan od panelista, a u intervjuu za Netokraciju objasnio je zašto veštačka inteligencija ne može zameniti ljude i kako takav stav štetno utiče na njen razvoj.

Propustili ste

Intervju

Decenter u Srbiji pokreće R&D odeljenje sa ciljem razvoja novih naprednih Web3 rešenja

R&D kompanije Decenter podrazumeva grupu hakera koji imaju slobodu da istražuju, rešavaju probleme i stvaraju nova rešenja bez mnogo brige o biznisu, rokovima ili tržištu.

Kolumna

Kako je domaći startap Hunch postao prepoznatljiv brend u Holandiji

Hunch već drugu godinu za redom sponzoriše Dutch Search Awards, dodelu nagrada za najbolje holandske marketinške agencije, koja se održava u Utrehtu. Ove godine se vraćamo bogatiji za tri nagrade koje je osvojila agencija sa kojom radimo, i sa misijom da uspostavimo dominaciju na holandskom tržištu.

Startapi i poslovanje

Srpsko-nemački randevu.tech zatvorio ‘pre-seed’ investiciju od € 325.000

ICT Hub Venture, TS Ventures Fond i Earlybird Vision Lab inkubator udruženo su investirali u randevu.tech - tehnološku kompaniju sa sedištem u Berlinu i Beogradu koja transformiše način na koje kompanije grade i razvijaju B2B marketplace rešenja i digitalne proizvode.

Office Talks Podcast

Stanje IT industrije i odnos programera prema HR-u

U 169. epizodi Office Talks podkasta sa Ivom Marinković (Smallpdf) i Anom Golobočanin (Daon), analiziramo trenutno stanje na IT tržištu kao i probleme sa kojima se susreću tehnološke kompanije.

Karijere

Popunite anketu o transparentnosti IT plata u Srbiji

Inicijativa "Anketa o platama - Transparentnost zarada u IT industriji" biće anonimna, a pokrenuta je sa ciljem unapređenja transparentnosti i otvorenosti unutar srpske IT zajednice.

Novost

Trickest lansira javnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a

Trickest, startap koji posluje u domenu automatizacije cybersecurity procesa, lansirao je svima dostupnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a.