Metalac na Twitteru skočio je od 1.800 do skoro 10.000 pratilaca

Nastupom na Twitteru Metalac je od 1.800 pratilaca stigao je skoro do 10.000 – a to je samo početak

Tradicionalnom brendu kao što je Metalac nije mesto na Twitteru, zar ne? Agencija Pioniri je pokazala da ipak jeste.

“Kada pogledamo unazad, Metalac na Twitteru sa ovakvim načinom komunikacije deluje kao najprirodnija stvar na svetu”, započinje razgovor Bojan Šaptović, Creative Director u agenciji Pioniri Communications. Ovaj brend, otkriva on, nalog na ovoj mreži ima od 2011. godine, a u samom opisu mu i hrabro stoji da bi ga otvorio i ranije, ali tada Twitter nije postojao.

“Metalac jasno bira stranu da iako je dugo na tržištu, želi da bude savremen”, objašnjava Šaptović i dodaje da brendovi zapostavljaju ovaj kanal delom zbog prirode tema koje na njemu dominiraju, delom zbog toga što su se pojavile popularnije društvene mreže na koje su usmereni budžeti, a delom jer nemaju slobodu ili hrabrost da se upuste u direktnu konverzaciju:

Međutim, biti najbolji ne zavisi samo od toga gde se nalaze drugi. Baš zbog te uniformisanosti tema i negativne atmosfere koja se vezuje za ovu mrežu, uvideli smo prostor da jedan domaći brend, blizak ljudima, malo promeni situaciju. Nije strano ni to da su možda i neki drugi brendovi, na možda neke njima bliske načine, radili to na Twitteru i prethodnih godina.

Ovakav tip komunikacije nije za sve brendove

Pioniri sa Metalcem sarađuju skoro deset godina i, kako objašnjava Bojan, rezultatima, nagrađivanom komunikacijom, velikim timom, međuljudskim odnosom i strateškim pristupom su gradili međusobno poverenje koje je dovelo do toga da imaju slobodu da osmisle ovakav nastup na društvenim mrežama. “Pritom, imali smo podršku digitalnog i marketinškog tima, ali i borda direktora kompanije Metalac koji su učestvovali i interesovali se za živu komunikaciju na digitalu”, ističe on i dodaje:

Kada toliko dobro poznajete brend, onda je klasičan brainstorming proces suvišan, a razmišljanje o brendu i njegovim potezima postaje deo svakodnevice. Ukratko, recimo da smo se vodili kombinacijom koja teško da može da prevari – poznavanjem brenda, njegove strategije i osećajem za pravi trenutak koji smo tražili u bezbroj tvitova koji su prethodili onom koji je bio najpopularniji.

Ipak, kako dodaje naš sagovornik, kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacija nije nešto što bi mogli da predlože svim brendovima – pogotovu ako nemaju kapacitete da to uspešno sprovedu. “Ali sadašnji primer komunikacije Metalca na društvenim mrežama kakav je danas, predlagali smo i mogli smo da predložimo godinama unazad. Sada su okolnosti sazrele da se to i realizuje”, objašnjava Šaptović.

Najteže je održati interesovanje, a ne umoriti ljude

Bojan otkriva i da svoj cilj tj. nastup na Twitteru nisu vezali za brojke, već su želeli da održe Metalac kao prepoznatljiv brend koji stoji čvrsto na zemlji. “Naravno, pogledali smo i rezultate. Kvantitativno, broj tviteraša koji nas prati od 1.800 stigao je skoro do 10 hiljada. Ako pitate ostale ljude u kancelariji – vidljiv (i glasan) indikator rezultata je i neprestani zvuk notifikacija sa par telefona”, ističe on i dodaje da je posle zapaženog nastupa najteže održati interesovanje, a ne umoriti ljude:

Onda je i naš cilj baš taj, najteži, ostati na tronu, ali i ostvariti neke od projekata koji odavno stoje, a na krilima dodatnog poverenja ih možemo realizovati.

U svemu tome učestvuje najmanje 10 ljudi iz Pionira i čitav niz kolega uključenih sa strane klijenta koji nesebično dele informacije sa nama u realnom vremenu. Naravno, neki ljudi su aktivniji u tom procesu, jer im to posao nalaže, ali kao i kod gradnje mostova, svaki čovek je jednako bitan.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Na kraju razgovora Bojana smo pitali i da li, po njegovom mišljenju, brendovi koji posluju u Srbiji postaju hrabriji kada je reč o nastupu na društvenim mrežama i njegov odgovor je da – postaju malo otvoreniji, ali je to više želja, nego realno stanje:

Uvek je lakše na primerima brendova koji posluju u razvijenim društvima pokazati ono što bismo i mi voleli da budemo. Ali ako nešto može da promeni stvari nabolje onda su to baš ovakvi primeri koji mogu da imaju moć da pomeraju stavove onih koji ideje predlažu i onih koji ih odobravaju. Rizičniji, a uspešni potezi brendova, možda ne budu odmah primećeni, ali za Twitter je svakako najpresudnija upornost i reagovanje gotovo u istom trenutku.

I za kraj, Bojan navodi sledeće: “Ja stvarno nisam video da je neki brend u poslednje vreme imao takav vrtoglav rast i ogroman broj komentara tipa Dajte adminu veću platu. Kada bi Metalac kucao na vrata, ja bih ga pustio u kuću i to je meni možda i ultimativna vrednost nekog brenda koju smo samo potvrdili zajedničkim nastupom pred Twitter zajednicom”.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kojih 12 grešaka prave osnivači startapa?

U 181. epizodi Office Talks podkasta, ugostili smo Milenu Milić i Miljana Tekića koji su s nama analizirali prvi Garaža report i otkrili 12 najčešćih grešaka kojima domaći startapi odbijaju investitore!

Startapi i poslovanje

Garaža report: Greške kojima srpski startap osnivači odbijaju VC fondove

U razgovoru sa Milenom Milić analizirali smo razloge zbog kojih je došlo do stagnacije u rastu domaćih startapa, objavljene u reportu zajednice Garaža.

Kultura 2.0

Da li u jeku veštačke inteligencije zaboravljate “Kako vaš mozak radi”?

Američki neuronaučnik i TED govornik Greg Gejdž, posetio je Srbiju tokom Nedelje svesti o mozgu i predstavio dopunjeno izdanje svoje knjige "Kako vaš mozak radi – neuronaučni eksperimenti za svakoga".

Propustili ste

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Startapi i poslovanje

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!

Internet marketing

Anka Gorgiev: 95% novih proizvoda ne uspe, zato je tu neuromarketing da razume korisnike

DigiTalk konferencija u Zrenjaninu nam se bliži, a publika će pored mnogih predavača imati priliku da posluša predavanje Anke Gorgiev koja je stručnjak iz oblasti neuromarketinga, a sa kojom smo imali priliku da detaljno porazgovaramo u intervjuu koji sledi.