Metalac na Twitteru skočio je od 1.800 do skoro 10.000 pratilaca

Nastupom na Twitteru Metalac je od 1.800 pratilaca stigao je skoro do 10.000 – a to je samo početak

Tradicionalnom brendu kao što je Metalac nije mesto na Twitteru, zar ne? Agencija Pioniri je pokazala da ipak jeste.

“Kada pogledamo unazad, Metalac na Twitteru sa ovakvim načinom komunikacije deluje kao najprirodnija stvar na svetu”, započinje razgovor Bojan Šaptović, Creative Director u agenciji Pioniri Communications. Ovaj brend, otkriva on, nalog na ovoj mreži ima od 2011. godine, a u samom opisu mu i hrabro stoji da bi ga otvorio i ranije, ali tada Twitter nije postojao.

“Metalac jasno bira stranu da iako je dugo na tržištu, želi da bude savremen”, objašnjava Šaptović i dodaje da brendovi zapostavljaju ovaj kanal delom zbog prirode tema koje na njemu dominiraju, delom zbog toga što su se pojavile popularnije društvene mreže na koje su usmereni budžeti, a delom jer nemaju slobodu ili hrabrost da se upuste u direktnu konverzaciju:

Međutim, biti najbolji ne zavisi samo od toga gde se nalaze drugi. Baš zbog te uniformisanosti tema i negativne atmosfere koja se vezuje za ovu mrežu, uvideli smo prostor da jedan domaći brend, blizak ljudima, malo promeni situaciju. Nije strano ni to da su možda i neki drugi brendovi, na možda neke njima bliske načine, radili to na Twitteru i prethodnih godina.

Ovakav tip komunikacije nije za sve brendove

Pioniri sa Metalcem sarađuju skoro deset godina i, kako objašnjava Bojan, rezultatima, nagrađivanom komunikacijom, velikim timom, međuljudskim odnosom i strateškim pristupom su gradili međusobno poverenje koje je dovelo do toga da imaju slobodu da osmisle ovakav nastup na društvenim mrežama. “Pritom, imali smo podršku digitalnog i marketinškog tima, ali i borda direktora kompanije Metalac koji su učestvovali i interesovali se za živu komunikaciju na digitalu”, ističe on i dodaje:

Kada toliko dobro poznajete brend, onda je klasičan brainstorming proces suvišan, a razmišljanje o brendu i njegovim potezima postaje deo svakodnevice. Ukratko, recimo da smo se vodili kombinacijom koja teško da može da prevari – poznavanjem brenda, njegove strategije i osećajem za pravi trenutak koji smo tražili u bezbroj tvitova koji su prethodili onom koji je bio najpopularniji.

Ipak, kako dodaje naš sagovornik, kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacija nije nešto što bi mogli da predlože svim brendovima – pogotovu ako nemaju kapacitete da to uspešno sprovedu. “Ali sadašnji primer komunikacije Metalca na društvenim mrežama kakav je danas, predlagali smo i mogli smo da predložimo godinama unazad. Sada su okolnosti sazrele da se to i realizuje”, objašnjava Šaptović.

Najteže je održati interesovanje, a ne umoriti ljude

Bojan otkriva i da svoj cilj tj. nastup na Twitteru nisu vezali za brojke, već su želeli da održe Metalac kao prepoznatljiv brend koji stoji čvrsto na zemlji. “Naravno, pogledali smo i rezultate. Kvantitativno, broj tviteraša koji nas prati od 1.800 stigao je skoro do 10 hiljada. Ako pitate ostale ljude u kancelariji – vidljiv (i glasan) indikator rezultata je i neprestani zvuk notifikacija sa par telefona”, ističe on i dodaje da je posle zapaženog nastupa najteže održati interesovanje, a ne umoriti ljude:

Onda je i naš cilj baš taj, najteži, ostati na tronu, ali i ostvariti neke od projekata koji odavno stoje, a na krilima dodatnog poverenja ih možemo realizovati.

U svemu tome učestvuje najmanje 10 ljudi iz Pionira i čitav niz kolega uključenih sa strane klijenta koji nesebično dele informacije sa nama u realnom vremenu. Naravno, neki ljudi su aktivniji u tom procesu, jer im to posao nalaže, ali kao i kod gradnje mostova, svaki čovek je jednako bitan.

Na kraju razgovora Bojana smo pitali i da li, po njegovom mišljenju, brendovi koji posluju u Srbiji postaju hrabriji kada je reč o nastupu na društvenim mrežama i njegov odgovor je da – postaju malo otvoreniji, ali je to više želja, nego realno stanje:

Uvek je lakše na primerima brendova koji posluju u razvijenim društvima pokazati ono što bismo i mi voleli da budemo. Ali ako nešto može da promeni stvari nabolje onda su to baš ovakvi primeri koji mogu da imaju moć da pomeraju stavove onih koji ideje predlažu i onih koji ih odobravaju. Rizičniji, a uspešni potezi brendova, možda ne budu odmah primećeni, ali za Twitter je svakako najpresudnija upornost i reagovanje gotovo u istom trenutku.

I za kraj, Bojan navodi sledeće: “Ja stvarno nisam video da je neki brend u poslednje vreme imao takav vrtoglav rast i ogroman broj komentara tipa Dajte adminu veću platu. Kada bi Metalac kucao na vrata, ja bih ga pustio u kuću i to je meni možda i ultimativna vrednost nekog brenda koju smo samo potvrdili zajedničkim nastupom pred Twitter zajednicom”.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Propustili ste

Tehnologija

Bitcoin gubi vrednost – da li je sada pravo vreme za ulaganje?

U prethodnim nedeljama kriptovaluta Bitcoin beleži veliki pad. Zašto je to tako?

Gaming

Niški Webelinx razvija casual video igre za iOS i Android koje igra 15 miliona igrača širom sveta

Kako razvoj industrije video igara u Srbiji sve više raste, tako na površinu izlaze uspešne poslovne priče kreativnih mladih ljudi i startapa koji oblikuju IT scenu naše zemlje. Ovo je još jedna takva priča koja nam dolazi i Niša, preciznije iz Webelinx Games studija.

Startapi i poslovanje

Ima nešto u dvodecenijskom iskustvu Smarta, ali i u ženskom liderstvu

Ivana Ružičić i Ivanka Rankusović nalaze se na čelu kompanije Smart New Frontier Group. U nastavku teksta sa njima detaljnije govorimo o poslovanju te kompanije, ali i položaju žena u IT industriji.

Mobilno

Ukida se naplata rominga između Srbije i Grčke – potpisivanje sporazuma sledeće nedelje

Od ovog leta svi naši građani imaće dodatni razloga za uživanje na putu za Grčku, s obzirom na to da će od sledeće nedelje biti ukinute naknade za roming između ove dve zemlje.

Startapi i poslovanje

City Expert lansirao ‘Kreditni Savetnik’ za buduće vlasnike nekretnina

Kupovina stana ili kuće ume da bude prava noćna mora ukoliko kroz čitav proces prolazite sami i nemate iskustva. Kompanija City Expert lansirala je novi sajt po imenu 'Kreditni Savetnik' koji bi trebalo da edukuje i informiše kupce o različitim mogućnostima za kreditiranje nekretnine.

Office Talks Podcast

Mudrinić hejtuje streaming servise

U 46. epizodi Office Talks podcasta razgovaramo o tome šta pratimo od sadržaja i zašto moramo biti pretplaćeni na nekoliko video servisa kako bismo mogli da gledamo sve što nam je duši milo.