Metalac na Twitteru skočio je od 1.800 do skoro 10.000 pratilaca

Nastupom na Twitteru Metalac je od 1.800 pratilaca stigao je skoro do 10.000 – a to je samo početak

Tradicionalnom brendu kao što je Metalac nije mesto na Twitteru, zar ne? Agencija Pioniri je pokazala da ipak jeste.

“Kada pogledamo unazad, Metalac na Twitteru sa ovakvim načinom komunikacije deluje kao najprirodnija stvar na svetu”, započinje razgovor Bojan Šaptović, Creative Director u agenciji Pioniri Communications. Ovaj brend, otkriva on, nalog na ovoj mreži ima od 2011. godine, a u samom opisu mu i hrabro stoji da bi ga otvorio i ranije, ali tada Twitter nije postojao.

“Metalac jasno bira stranu da iako je dugo na tržištu, želi da bude savremen”, objašnjava Šaptović i dodaje da brendovi zapostavljaju ovaj kanal delom zbog prirode tema koje na njemu dominiraju, delom zbog toga što su se pojavile popularnije društvene mreže na koje su usmereni budžeti, a delom jer nemaju slobodu ili hrabrost da se upuste u direktnu konverzaciju:

Međutim, biti najbolji ne zavisi samo od toga gde se nalaze drugi. Baš zbog te uniformisanosti tema i negativne atmosfere koja se vezuje za ovu mrežu, uvideli smo prostor da jedan domaći brend, blizak ljudima, malo promeni situaciju. Nije strano ni to da su možda i neki drugi brendovi, na možda neke njima bliske načine, radili to na Twitteru i prethodnih godina.

Ovakav tip komunikacije nije za sve brendove

Pioniri sa Metalcem sarađuju skoro deset godina i, kako objašnjava Bojan, rezultatima, nagrađivanom komunikacijom, velikim timom, međuljudskim odnosom i strateškim pristupom su gradili međusobno poverenje koje je dovelo do toga da imaju slobodu da osmisle ovakav nastup na društvenim mrežama. “Pritom, imali smo podršku digitalnog i marketinškog tima, ali i borda direktora kompanije Metalac koji su učestvovali i interesovali se za živu komunikaciju na digitalu”, ističe on i dodaje:

Kada toliko dobro poznajete brend, onda je klasičan brainstorming proces suvišan, a razmišljanje o brendu i njegovim potezima postaje deo svakodnevice. Ukratko, recimo da smo se vodili kombinacijom koja teško da može da prevari – poznavanjem brenda, njegove strategije i osećajem za pravi trenutak koji smo tražili u bezbroj tvitova koji su prethodili onom koji je bio najpopularniji.

Ipak, kako dodaje naš sagovornik, kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacija nije nešto što bi mogli da predlože svim brendovima – pogotovu ako nemaju kapacitete da to uspešno sprovedu. “Ali sadašnji primer komunikacije Metalca na društvenim mrežama kakav je danas, predlagali smo i mogli smo da predložimo godinama unazad. Sada su okolnosti sazrele da se to i realizuje”, objašnjava Šaptović.

Najteže je održati interesovanje, a ne umoriti ljude

Bojan otkriva i da svoj cilj tj. nastup na Twitteru nisu vezali za brojke, već su želeli da održe Metalac kao prepoznatljiv brend koji stoji čvrsto na zemlji. “Naravno, pogledali smo i rezultate. Kvantitativno, broj tviteraša koji nas prati od 1.800 stigao je skoro do 10 hiljada. Ako pitate ostale ljude u kancelariji – vidljiv (i glasan) indikator rezultata je i neprestani zvuk notifikacija sa par telefona”, ističe on i dodaje da je posle zapaženog nastupa najteže održati interesovanje, a ne umoriti ljude:

Onda je i naš cilj baš taj, najteži, ostati na tronu, ali i ostvariti neke od projekata koji odavno stoje, a na krilima dodatnog poverenja ih možemo realizovati.

U svemu tome učestvuje najmanje 10 ljudi iz Pionira i čitav niz kolega uključenih sa strane klijenta koji nesebično dele informacije sa nama u realnom vremenu. Naravno, neki ljudi su aktivniji u tom procesu, jer im to posao nalaže, ali kao i kod gradnje mostova, svaki čovek je jednako bitan.

Na kraju razgovora Bojana smo pitali i da li, po njegovom mišljenju, brendovi koji posluju u Srbiji postaju hrabriji kada je reč o nastupu na društvenim mrežama i njegov odgovor je da – postaju malo otvoreniji, ali je to više želja, nego realno stanje:

Uvek je lakše na primerima brendova koji posluju u razvijenim društvima pokazati ono što bismo i mi voleli da budemo. Ali ako nešto može da promeni stvari nabolje onda su to baš ovakvi primeri koji mogu da imaju moć da pomeraju stavove onih koji ideje predlažu i onih koji ih odobravaju. Rizičniji, a uspešni potezi brendova, možda ne budu odmah primećeni, ali za Twitter je svakako najpresudnija upornost i reagovanje gotovo u istom trenutku.

I za kraj, Bojan navodi sledeće: “Ja stvarno nisam video da je neki brend u poslednje vreme imao takav vrtoglav rast i ogroman broj komentara tipa Dajte adminu veću platu. Kada bi Metalac kucao na vrata, ja bih ga pustio u kuću i to je meni možda i ultimativna vrednost nekog brenda koju smo samo potvrdili zajedničkim nastupom pred Twitter zajednicom”.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Startapi i poslovanje

Američko-srpska podcast platforma Sounder.fm osigurala novu investiciju od $2.15 miliona

Nakon prošlogodišnje investicije od 1,8 miliona dolara, ova platforma za hostovanje i laku pretragu podcasta, audio knjiga i newscasta, prikupila je još 2,15 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

NBS: U 2020. godini Srbija izvezla €1,37 milijardi ICT usluga

Sporiji rast nego u 2019. godini mogao bi biti opravdan aktuelnom pandemijom.

Novost

Program ‘Tačka povratka’ objavio vodič za lakši povratak Srba iz dijaspore u domovinu

Program za povezivanje sa srpskom dijasporom 'Tačka povratka' objavio je besplatan online 'Vodič za povratnike', namenjen građanima u dijaspori, bilo da su se već odlučili da se vrate u Srbiju, tek razmišljaju o povratku, ili ih zanimaju prilike za poslovnu saradnju.