Metalac na Twitteru skočio je od 1.800 do skoro 10.000 pratilaca

Nastupom na Twitteru Metalac je od 1.800 pratilaca stigao je skoro do 10.000 – a to je samo početak

Tradicionalnom brendu kao što je Metalac nije mesto na Twitteru, zar ne? Agencija Pioniri je pokazala da ipak jeste.

“Kada pogledamo unazad, Metalac na Twitteru sa ovakvim načinom komunikacije deluje kao najprirodnija stvar na svetu”, započinje razgovor Bojan Šaptović, Creative Director u agenciji Pioniri Communications. Ovaj brend, otkriva on, nalog na ovoj mreži ima od 2011. godine, a u samom opisu mu i hrabro stoji da bi ga otvorio i ranije, ali tada Twitter nije postojao.

“Metalac jasno bira stranu da iako je dugo na tržištu, želi da bude savremen”, objašnjava Šaptović i dodaje da brendovi zapostavljaju ovaj kanal delom zbog prirode tema koje na njemu dominiraju, delom zbog toga što su se pojavile popularnije društvene mreže na koje su usmereni budžeti, a delom jer nemaju slobodu ili hrabrost da se upuste u direktnu konverzaciju:

Međutim, biti najbolji ne zavisi samo od toga gde se nalaze drugi. Baš zbog te uniformisanosti tema i negativne atmosfere koja se vezuje za ovu mrežu, uvideli smo prostor da jedan domaći brend, blizak ljudima, malo promeni situaciju. Nije strano ni to da su možda i neki drugi brendovi, na možda neke njima bliske načine, radili to na Twitteru i prethodnih godina.

Ovakav tip komunikacije nije za sve brendove

Pioniri sa Metalcem sarađuju skoro deset godina i, kako objašnjava Bojan, rezultatima, nagrađivanom komunikacijom, velikim timom, međuljudskim odnosom i strateškim pristupom su gradili međusobno poverenje koje je dovelo do toga da imaju slobodu da osmisle ovakav nastup na društvenim mrežama. “Pritom, imali smo podršku digitalnog i marketinškog tima, ali i borda direktora kompanije Metalac koji su učestvovali i interesovali se za živu komunikaciju na digitalu”, ističe on i dodaje:

Kada toliko dobro poznajete brend, onda je klasičan brainstorming proces suvišan, a razmišljanje o brendu i njegovim potezima postaje deo svakodnevice. Ukratko, recimo da smo se vodili kombinacijom koja teško da može da prevari – poznavanjem brenda, njegove strategije i osećajem za pravi trenutak koji smo tražili u bezbroj tvitova koji su prethodili onom koji je bio najpopularniji.

Ipak, kako dodaje naš sagovornik, kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacija nije nešto što bi mogli da predlože svim brendovima – pogotovu ako nemaju kapacitete da to uspešno sprovedu. “Ali sadašnji primer komunikacije Metalca na društvenim mrežama kakav je danas, predlagali smo i mogli smo da predložimo godinama unazad. Sada su okolnosti sazrele da se to i realizuje”, objašnjava Šaptović.

Najteže je održati interesovanje, a ne umoriti ljude

Bojan otkriva i da svoj cilj tj. nastup na Twitteru nisu vezali za brojke, već su želeli da održe Metalac kao prepoznatljiv brend koji stoji čvrsto na zemlji. “Naravno, pogledali smo i rezultate. Kvantitativno, broj tviteraša koji nas prati od 1.800 stigao je skoro do 10 hiljada. Ako pitate ostale ljude u kancelariji – vidljiv (i glasan) indikator rezultata je i neprestani zvuk notifikacija sa par telefona”, ističe on i dodaje da je posle zapaženog nastupa najteže održati interesovanje, a ne umoriti ljude:

Onda je i naš cilj baš taj, najteži, ostati na tronu, ali i ostvariti neke od projekata koji odavno stoje, a na krilima dodatnog poverenja ih možemo realizovati.

U svemu tome učestvuje najmanje 10 ljudi iz Pionira i čitav niz kolega uključenih sa strane klijenta koji nesebično dele informacije sa nama u realnom vremenu. Naravno, neki ljudi su aktivniji u tom procesu, jer im to posao nalaže, ali kao i kod gradnje mostova, svaki čovek je jednako bitan.

Na kraju razgovora Bojana smo pitali i da li, po njegovom mišljenju, brendovi koji posluju u Srbiji postaju hrabriji kada je reč o nastupu na društvenim mrežama i njegov odgovor je da – postaju malo otvoreniji, ali je to više želja, nego realno stanje:

Uvek je lakše na primerima brendova koji posluju u razvijenim društvima pokazati ono što bismo i mi voleli da budemo. Ali ako nešto može da promeni stvari nabolje onda su to baš ovakvi primeri koji mogu da imaju moć da pomeraju stavove onih koji ideje predlažu i onih koji ih odobravaju. Rizičniji, a uspešni potezi brendova, možda ne budu odmah primećeni, ali za Twitter je svakako najpresudnija upornost i reagovanje gotovo u istom trenutku.

I za kraj, Bojan navodi sledeće: “Ja stvarno nisam video da je neki brend u poslednje vreme imao takav vrtoglav rast i ogroman broj komentara tipa Dajte adminu veću platu. Kada bi Metalac kucao na vrata, ja bih ga pustio u kuću i to je meni možda i ultimativna vrednost nekog brenda koju smo samo potvrdili zajedničkim nastupom pred Twitter zajednicom”.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Bojana Tomić-Brkušanin novi je ‘Chief of Staff’ u web3 kompaniji Polygon

Nakon skoro dve godine provedene u Inicijativi Digitalna Srbija, Bojana Tomić-Brkušanin svoju karijeru nastaviće u oblasti web3 industrije i to na novoj poziciji u kompaniji Polygon čiji je suosnivač Mihailo Bjelić.

Propustili ste

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Web 3.0

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.