
Nastavlja se rast online kupovine, a Delez Srbija najavljuje otvaranje velikog Maxi online postrojenja
U poslednje dve godine e-trgovina doživela je ekspanziju u Srbiji, pandemija izazvana korona virusom doprinela je da se o e-commercu priča gotovo svakodnevno. Broj transakcija naglo je porastao, trgovci su s jedne strane beležili rast, dok su s druge strane postojali izazovi koje su prevazilazili u hodu.
O izazovima, potencijalima i razvoju online trgovine, na panelu u organizaciji kompanije Delez Srbija, govorili su: Zorana Milidrag, predsednica E-commerce asocijacije Srbije, Milana Majkić, rukovodilac elektronske trgovine u kompaniji Delez Srbija i Ivan Minić, serijski preduzetnik i konsultant u oblasti elektronskog poslovanja.
“U poslednje dve godine desio se nagli rast e-commerce sektora, ali je mnogo važnije što se taj trend i zadržao. Trgovci su shvatili važnost digitalne ekonomije i koliko je neophodno da obave digitalnu transformaciju. To je dovelo do unapređenja usluge, kvalitetnijeg servisa, bolje isporuke i ponude, planiranja da i ovaj kanal prodaje može da se koristi podjednako”, istakla je Zorana Milidrag koja je između ostalog dodala sledeće:
To su kupci prepoznali, počeli da stiču poverenje i da sve više dolaze, ali i da se vraćaju. Iz godine u godinu vidi se boljitak, ali je i dalje neophodna kontinuirana edukacija i kupaca i trgovaca, to je paralelni proces, kako bi kompletan digitalni eko sistem bio još bolji.
Najveći trgovinski lanac u Srbiji je lider u sektoru e-trgovine, a još od 2008. godine kupcima nudi mogućnost online nabavke namirnica iz supermarketa. Maxi online na modernoj platformi, izgledom i sadržajem prilagođenoj potrebama današnjih kupaca, nudi širok krug opcija u ponudi prehrambenih i neprehrambenih artikala koji mogu da se nađu i na rafovima najbliže Maxi prodavnice u komšiluku.
Do 2024. godine rast online kupovine veći za 20%?
Veliku pogodnost predstavlja mogućnost izbora termina dostave koji kupcima najviše odgovara, a od pre mesec dana osim na teritoriji glavnog grada Maxi online dolazi i do domova Novosađana. Ovom prilikom svoje stavove sa publikom podelila je i Milana Majkić, rukovodilac elektronske trgovine u kompaniji Delez Srbija:
Drago mi je što smo još 2008. godine prepoznali potrebu društva da se u sektoru trgovine postavi online prodavnica koja je unela novine u svakodnevni život naših kupaca. U prethodnih 14 godina smo napredovali, pa danas imamo potpuno razvijen sistem u okviru kojeg se kontinuirano ulaže u tehnologiju, procese i ljude.
U protekle dve godine promenile su se navike kupaca, interesovanje za online trgovinu je poraslo preko noći, ali ono što je jako važno jeste da su online kupci i nakon pandemije nastavili da nabavljaju namirnice jednim klikom. Pažljivo osluškujemo tržište i na sve veći broj porudžbina koje kontinuirano beležimo iz meseca u mesec odgovorićemo otvaranjem velikog MAXI online postrojenja u narednih godinu dana.
Sa druge strane, Ivan Minić koji je konsultant u oblasti elektronskog poslovanja, već dugo prati dešavanja na ovom polju u našoj zemlji i u prvi plan stavlja važnost digitalizacije, ali i pravo shvatanje ovog procesa:
Digitalizacija biznisa ne znači da naprasno svaki biznis postaje potpuno digitalan, već da u raznim aspektima svog poslovanja tehnologiju možemo da iskoristimo da stvari pojednostavimo, ubrzamo, bolje ispratimo ili izmerimo, a u nekim slučajevima i bolje uradimo.
Na teritoriji Srbije trenutno ima oko četiri miliona potrošača koji su kupovali putem interneta, što predstavlja veliki potencijal za razvoj ovog vida kupovine. Stručnjaci navode da je odnos online i tradicionalne kupovine pola-pola, a da se do 2024. godine očekuje rast online kupaca veći od 20 odsto. Međutim, iako je u e-commerce poslovanju kvalitet usluge sve bolji i kupci jačaju poverenje u ovaj način kupovine, postoji još dosta prostora za dalji razvoj i rast.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!