Match IT je Tinder za zapošljavanje - za 1.000 kandidata i 50 kompanija kreira idealan spoj

Srpski Match IT je Tinder za zapošljavanje – za 1.000 kandidata i 50 kompanija kreira idealan spoj

Domaći startap Match IT je servis koji spaja kompanije sa idealnim kandidatima za posao i obrnuto. Detaljnije o tome kako ova aplikacija funkcioniše otkriva nam David Antonijević jedan od osnivača ovog startapa.

Ukoliko programer želi da promeni posao, nailazi na mnoge probleme, počev od netransparentnih oglasa, komplikovanih procesa prijave i slanja CV-a, prolaženja dugih procesa selekcije i više rundi intervjua, da bi se u poslednjim krugovima selekcije ispostavilo da kandidat i kompanija nisu dobar match.

Upravo zato nastao je Match IT – iz portage za rešenjem problema sa kojima su se osnivači svakodnevno susretali u svome poslovanju, Marko kao programer, a David i Jovana kao IT regruteri. Glavni motiv, dakle, bio je pojednostavljenje i unapređenje procesa zapošljavanja u IT industriji.

Iz ugla IT regrutera, procesi zapošljavanja su jako dugi, skupi i krajnje neefikasni. Upravo zato Match IT pomaže da se ove poteškoće prevaziđu i da se proces zapošljavanja olakša obema stranama, savršenim match-om.

O tome na koji način ovaj servis funkcioniše i kako izgleda njegovo poslovanje nakon lansiranja na domaće tržište, razgovarali samo sa suosnivačem Match IT-ja, Davidom Antonijevićem koji nam je, između ostalog, otkrio i buduće poslovne planove koji se tiču njegovog tima i pomenutog startapa koji ima potencijal za tržišni i poslovni rast.

Sa kojim ste se izazovima suočavali na početku osnivanja startapa i kako ste to prevazilazili?

David: Najveći izazov je predstavljao kreiranje mobilne i web aplikacije, uz određivanje seta funkcionalnosti obeju aplikacija, a koje će odgovarati i programerima i kandidatima. Problem smo prevazišli tako što smo najpre validirali ideju kroz razgovore sa kandidatima i kompanijama, a zatim konstantno prikupljali povratne informacije od strane korisnika MVP i Beta verzije aplikacije. Tim Match IT-a danas čini grupa od 13 mladih ljudi, različitih, ali komplementarnih znanja. Pored osnivača, tu su i naši programeri, dizajneri i tim za marketing i prodaju.

Da li možete da nam kažete više detalja o samom servisu, zapravo na koji način on funkcioniše, za koga je namenjen i koje benefite pruža klijentima?

David: Match IT aplikacija funkcioniše nalik Tinderu, po principu mečovanja kandidata i kompanjia. Kandidat popunjava svoj profil tako što bira tehnologije koje poznaje, označava godine iskustva za svaku, unosi željeni rang plate i veštine. Za poziciju koja se oglašava, kompanija treba da naznači platu, način rada, benefite i detalje o projektu na kom će zaposleni biti uključen.

Aplikacija koristi algoritme veštačke inteligencije kako bi mečovala kandidate sa odgovarajućim poslovima, pružajući jednostavan i transparentan prikaz relevantnih informacija. Naša platforma omogućava brže i efikasnije procese zapošljavanja i privlačenje kvalifikovanih kandidata.

Iako ste i dalje veoma mladi na tržištu, da li već imate određene korisnike u vašoj bazi, i ako da, koliko ih ima i koji je njihov feedback?

David: Iako je Match IT lansiran početkom oktobra, ima već preko 1.000 registrovanih kandidata i više od 50 kompanija, uključujući multinacionalne kompanije. Dobijamo pozitivne komentare sa obe strane, jer je ovakva aplikacija novina na tržištu i u skladu je sa tehnološkim trendovima. Pored toga, veoma nam znači i naša Discord zajednica na kojoj ljudi mogu da se uključe u diskusiju i ukažu na eventualne propuste ili bagove, ili daju predlog kako bi neka funkcionalnost mogla da se unapredi ili nova da se uvede.

David je sa svojim timom napravio aplikaciju koja na neki način donosi osveženje i promenu kada je reč o regrutovanju kadrova ali i potrage za zapošljavanjem u IT industriji.

Da li postoji neki sličan servis na tržištu i šta vas konkretno izdvaja od konkurencije, po čemu ste jedinstveni?

David: Direktna konkurencija u vidu aplikacije ne postoji, ali je indirektna uvek prisutna i motiviše nas da se razvijamo i budemo još bolji. Tu su različiti tradicionalni portali i sajtovi za pretragu posla. Ono što nas izdvaja jesu:

  • Transparentnost uslova rada, plata i benefita;
  • Jednostavna prijava bez CV-ja i popunjavanja opširnih obrazaca i formi;
  • Anonimnost identiteta kandidata dok se ne ostvari “match” sa kompanijom;
  • Preciznost pomoću AI algoritma koji prikazuje samo pozicije za koje postoji poklapanje sa profilom kandidata.

Jeste li imali do sada podršku lokalne zajednice i organizacija prilikom razvoja startapa i samog servisa?

David: Prošli smo nekoliko programa za startape u Srbiji i inostranstvu. U sklopu Raising Starts akceleratora smo dobili bespovratnu investiciju, a još vrednije, znanje i mentore koji su nam pomogli da validiramo ideju i kreiramo MVP aplikacije.

Kroz program “Genesis” koji organizuju Meta i Amazon na globalnom nivou smo uspeli da se uđemo u top 20 startapa u svetu, a to nam je pomoglo da lansiramo našu Beta verziju aplikacije. Nedavno završeni program Univerzum smo krunisali lansiranjem naše 1.0 verzije aplikacije, kao i pobedom na programu i osvajanjem dodatne investicije.

Na koji način ste projektovali vaš biznis model, tačnije monetizaciju servisa?

David: Postoje različiti načini generisanja prihoda, od kojih je glavnih od kompanija koje koriste platformu. Poslodavci plaćaju da bi bili deo Match IT platforme, jer preko nje najbrže i najlakše mogu doći do kadidata koji odgovaraju zahtevima pozicije. Nisu sve kompanije iste u odnosu na broj zaposlenih, broj projekata i otvorenih pozicija. Stoga one mogu da izaberu plaćanje po oglasu, mesečnu pretplatu ili success fee ukoliko zaposle kandidata preko naše platforme.

Kako je startap na početku finansiran, da li je u pitanju bootstrap ili ste imali neku investiciju?

David: Dobili smo non-equity investicije kroz programe Raising Starts i Univerzum. U planu je da krajem godine započnemo pregovore sa zainteresovanim investitorima, kako bismo omogućili širenje poslovanja i na zemlje regiona.

Koji su vaši budući poslovni planovi, da li je to širenje na druga tržišta, zapošljavanje novih ljudi ili nešto treće?

David: Naredne godine planiramo skaliranje aplikacije i na druga tržišta, a cilj nam je da do početka proleća imamo prve korisnike iz zemalja regiona. Nakona toga ćemo se usmeriti na tržišta zapadne Evrope, kao što su Nemačka i Holandija. Takođe, aplikacija je od starta prilagođena da, ako se ovaj biznis model pokaže održivim i korisnim, može da se podesi i za druge industrije, a ne samo za IT.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Posetili smo promociju pet srpskih startapa u Cirihu

Ovim povodom, osnivači pet domaćih startapa pitch-ovali su svoje ideje pred investitorima, a Lav Odrović imenovan je za počasnog predstavnika Privredne komore Srbije u Švajcarskoj.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Karijere

Otvoren Mejkers lab konkurs: 25.000 učenika imaće pristup učionicama budućnosti!

Grupa za obrazovanje koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, otvorila je konkurs za pokretanje Mejkers lab učionica u srednjim školama širom Srbije.

Karijere

Kako je kompanija ASEE uz Miloša Ljevaju stvorila jak tim za cyber bezbednost

Ovo je inspirativna priča o Milošu Ljevaji, superheroju u poslovnom i privatnom životu. Igra za "plavi", odbrambeni tim. Počeo je da radi kao priznati IT stručnjak u ASEE Grupi na strateškom razvoju u oblasti sajber bezbednosti još 2010. godine, ali njegova avantura se nije tu zaustavila.