Masterindex: 77% građana Srbije kupuje putem Interneta

Više od 70% građana Srbije smatra da je Internet kupovina bezbedna

Poslednje istraživanje kompanije Mastercard koje je sprovedeno među građanima Srbije pokazuje da nivo poverenja korisnika u sigurnost plaćanja putem Interneta beleži sve veći rast. Od 77% građana koji transakcije vrše na ovaj način, čak tri četvrtine njih ističe da je takva kupovina sigurna. Koji su ostali trendovi u našoj zemlji kada je reč o e-commercu?

Uprkos određenoj dozi rezervisanosti prema savremenim načinima plaćanja i oslanjanju na tradicionalne modele kupovine, u Srbiji polako ali sigurno dolazi do smene načina na koji se trgovina obavlja. Rezultati istraživanja Masterindex Srbija 2017. pokazali su da broj aktivnih korisnika koji kupuju i plaćaju putem Interneta nastavlja da raste, te danas svaki treći kupac plaća online makar jednom mesečno. Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, povodom ovog trenda kaže:

Masterindex Srbija je pokazao da je 70,7% online kupaca uvereno u sigurnost pomenutog načina kupovine, a kada se ta brojka uporedi sa prošlogodišnjih 28% kupaca koji su izjavili isto, imamo dokaz da se pojednostavljeno iskustvo kupovine uz pomoć kartica putem rastuće mreže Internet prodavnica sve više i sve brže razvija.

Rastom sigurnosti i poverenja korisnika do povećanja obima online trgovine

Sa druge strane, plaćanje pouzećem i dalje je dominantan način vršenja transakcija, mada njegova upotreba postepeno počinje da se smanjuje i sa 47% spala je na 43%. Šta uraditi da taj procenat bude još manji?

Mišljenje i stav stručnjaka govori u prilog tezi da se nivo poverenja korisnika u sigurnost online plaćanja povezuje sa njihovim praktičnim iskustvom. Ukoliko je ono jednostavno i odvija se bez poteškoća – kupci će nastaviti da kupuju i plaćaju na taj način.

Da bi se ovaj vid transakcija dodatno zaštitio i unapredio, korisnicima se savetuje da online plaćanjima pristupe na isti način kao što to rade sa standardnim plaćanjima karticom i da preduzmu iste mere opreza – da nikome ne otkrivaju broj kartice, PIN i CVC kodove, ni direktno ni putem društvenih mreža. Uz to, poželjno je i da provere da li web stranica na kojoj obavljaju kupovinu ima simbol katanca i https:// oznaku koje garantuju sigurnu enkripciju podataka.

Pored toga, da bi se dodatno garantovala bezbednost potrošača, korisnicima se savetuje da potraže Mastercard SecureCode simbol na stranici trgovca. To je zapravo lični broj za autorizaciju kupovina putem Mastercard kreditnih i debitnih kartica i samo korisnik kartice i njegova banka znaju tačan kod. Ovaj SecureCode se nikad ne deli sa prodavcem, tako da kupci mogu biti sigurni da su njihove transakcije koje se obavljaju putem Interneta u potpunosti zaštićene od potencijalnih malverzacija. Na taj način je dodatno zaštićeno 41% ispitanika koji koriste platne kartice, a kojih će u budućnosti biti sve više.

Internet kupovina, a ne čekanje u redovima

Kupci koji se najčešće opredeljuju za web prodavnice su starosti između 45 i 59 godina (29%), a artikli koji se generalno najviše kupuju putem Interneta su odeća (54% ispitanika), električni uređaji (30%) i knjige (24%). Novinu ove godine predstavlja i činjenica da su dostava hrane (8%), pretplata na medijske usluge (6%) i plaćanje online kurseva (6%) takođe dospeli na listu.

Međutim, nije samo online kupovina ono što postaje „trend“. Online plaćanjem mogu se rešiti veliki problemi sa čekanjem u redovima ne bi li se platile komunalije ili završio sličan posao. Ove godine čak 51% ispitanika izjavilo je da mesečne račune plaća putem Interneta i to predstavlja rast od 33% jer je u 2016. ta brojka iznosila svega 18%.

Pored toga, povećava se i broj onih koji koriste e-banking i m-banking i to je preferirana metoda plaćanja za 29% ispitanika. Sve to govori u prilog činjenci da Internet u Srbiji odavno više nije samo mesto za zabavu i razonodu. On je sada i mesto koje je praktičan kanal za prodaju, kupovinu i plaćanje računa i stoga se opravdano očekuje da Internet u budućnosti postane mnogo bitniji aspekt finansijskih navika stanovništva.

Ostavi komentar

  1. Pat

    Pat

    19. 12. 2017. u 11:00 Odgovori

    Kojih 77% srba je dovoljno tehnicki obrazovana + ima kartice i racune za online banking (i ume da ih koristi?)

    Sta je sa decom i starim licima, sta je sa ruralnim predelima?

    Pre ce biti da se nekome omakao prst na tastaturi ili da je „istrazivanje“ izmisljeno/falsifikovano. 77% je nenormalno mnogo

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Gaming

Novosadski 3Lateral razvijao je nastavak svetski poznate igre Hellblade – u ekskluzivnoj saradnji sa Xbox timom!

Gejming kompanija 3Lateral iz Novog Sada koja stoji iza tehnologije za kreiranje realističnih digitalnih modela i animacija, učestvovala je u razvoju nastavka video igre 'Hellblade' za Xbox koristeći najnoviji 'Unreal engine' koji je razvio Epic Games.

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.