Više od 70% građana Srbije smatra da je Internet kupovina bezbedna

Poslednje istraživanje kompanije Mastercard koje je sprovedeno među građanima Srbije pokazuje da nivo poverenja korisnika u sigurnost plaćanja putem Interneta beleži sve veći rast. Od 77% građana koji transakcije vrše na ovaj način, čak tri četvrtine njih ističe da je takva kupovina sigurna. Koji su ostali trendovi u našoj zemlji kada je reč o e-commercu?

Uprkos određenoj dozi rezervisanosti prema savremenim načinima plaćanja i oslanjanju na tradicionalne modele kupovine, u Srbiji polako ali sigurno dolazi do smene načina na koji se trgovina obavlja. Rezultati istraživanja Masterindex Srbija 2017. pokazali su da broj aktivnih korisnika koji kupuju i plaćaju putem Interneta nastavlja da raste, te danas svaki treći kupac plaća online makar jednom mesečno. Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, povodom ovog trenda kaže:

Masterindex Srbija je pokazao da je 70,7% online kupaca uvereno u sigurnost pomenutog načina kupovine, a kada se ta brojka uporedi sa prošlogodišnjih 28% kupaca koji su izjavili isto, imamo dokaz da se pojednostavljeno iskustvo kupovine uz pomoć kartica putem rastuće mreže Internet prodavnica sve više i sve brže razvija.

Rastom sigurnosti i poverenja korisnika do povećanja obima online trgovine

Sa druge strane, plaćanje pouzećem i dalje je dominantan način vršenja transakcija, mada njegova upotreba postepeno počinje da se smanjuje i sa 47% spala je na 43%. Šta uraditi da taj procenat bude još manji?

Mišljenje i stav stručnjaka govori u prilog tezi da se nivo poverenja korisnika u sigurnost online plaćanja povezuje sa njihovim praktičnim iskustvom. Ukoliko je ono jednostavno i odvija se bez poteškoća – kupci će nastaviti da kupuju i plaćaju na taj način.

Da bi se ovaj vid transakcija dodatno zaštitio i unapredio, korisnicima se savetuje da online plaćanjima pristupe na isti način kao što to rade sa standardnim plaćanjima karticom i da preduzmu iste mere opreza – da nikome ne otkrivaju broj kartice, PIN i CVC kodove, ni direktno ni putem društvenih mreža. Uz to, poželjno je i da provere da li web stranica na kojoj obavljaju kupovinu ima simbol katanca i https:// oznaku koje garantuju sigurnu enkripciju podataka.

Pored toga, da bi se dodatno garantovala bezbednost potrošača, korisnicima se savetuje da potraže Mastercard SecureCode simbol na stranici trgovca. To je zapravo lični broj za autorizaciju kupovina putem Mastercard kreditnih i debitnih kartica i samo korisnik kartice i njegova banka znaju tačan kod. Ovaj SecureCode se nikad ne deli sa prodavcem, tako da kupci mogu biti sigurni da su njihove transakcije koje se obavljaju putem Interneta u potpunosti zaštićene od potencijalnih malverzacija. Na taj način je dodatno zaštićeno 41% ispitanika koji koriste platne kartice, a kojih će u budućnosti biti sve više.

Internet kupovina, a ne čekanje u redovima

Kupci koji se najčešće opredeljuju za web prodavnice su starosti između 45 i 59 godina (29%), a artikli koji se generalno najviše kupuju putem Interneta su odeća (54% ispitanika), električni uređaji (30%) i knjige (24%). Novinu ove godine predstavlja i činjenica da su dostava hrane (8%), pretplata na medijske usluge (6%) i plaćanje online kurseva (6%) takođe dospeli na listu.

Međutim, nije samo online kupovina ono što postaje „trend“. Online plaćanjem mogu se rešiti veliki problemi sa čekanjem u redovima ne bi li se platile komunalije ili završio sličan posao. Ove godine čak 51% ispitanika izjavilo je da mesečne račune plaća putem Interneta i to predstavlja rast od 33% jer je u 2016. ta brojka iznosila svega 18%.

Pored toga, povećava se i broj onih koji koriste e-banking i m-banking i to je preferirana metoda plaćanja za 29% ispitanika. Sve to govori u prilog činjenci da Internet u Srbiji odavno više nije samo mesto za zabavu i razonodu. On je sada i mesto koje je praktičan kanal za prodaju, kupovinu i plaćanje računa i stoga se opravdano očekuje da Internet u budućnosti postane mnogo bitniji aspekt finansijskih navika stanovništva.

Ostavi komentar

  1. Pat

    Pat

    19. 12. 2017. u 11:00 Odgovori

    Kojih 77% srba je dovoljno tehnicki obrazovana + ima kartice i racune za online banking (i ume da ih koristi?)

    Sta je sa decom i starim licima, sta je sa ruralnim predelima?

    Pre ce biti da se nekome omakao prst na tastaturi ili da je „istrazivanje“ izmisljeno/falsifikovano. 77% je nenormalno mnogo

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Propustili ste

E-commerce

Sredom i subotom cena karte u javnom prevozu od 1 dinar prilikom ‘cashless’ plaćanja

Do 15. septembra svake srede i petka korisnici Mastercard i Maestro beskontaktnih kartica svoje karte za gradski prevoz u Beogradu kupovaće po promotivnim cenama od 1, 2 i 3 dinara.

Kultura 2.0

Pitali smo mlade da li uspevaju da uštede novac – i da li to rade u banci ili u koverti

Kakav je odnos mladih prema ličnim finansijama i da li smo zaboravili šta znači štednja?

Sponzorisano

Kvalitetan sadržaj uvek ima primat – a kako to radi Coca-Cola u Srbiji?

Putovanje kompanije Coca-Cola u oblast 'content' marketinga u Srbiji počelo je u martu. Da li je ovaj projekat ispunio očekivanja?

Tehnologija

Google uz novi ‘Video Carousel’ organski povećava pregled videa

Kompanija iz Mountain View-a rešena je da pomogne kreatorima video sadržaja da generišu veći broj pregleda u rezultatima pretrage.

Društvene mreže

Humanost u doba lajkova

Možemo li u isto vreme biti humani i raditi na ličnoj promociji? Ako je suditi prema poslednjim trendovima na Instagramu, to se od nas i očekuje...

Tehnologija

Naši e-servisi zabeležili su pad na svetskom nivou – razvoj novih može nam povećati globalni indeks

Srbija ostvarila pad od nekoliko mesta na globalnoj 'UN E-Government Survey 2018' listi kada je rad državnih e-servisa u pitanju.