MasterIndex: Stabilan rast online plaćanja u Srbiji - raste i poverenje građana u Internet kupovinu

MasterIndex: Stabilan rast online plaćanja u Srbiji – raste i poverenje građana u Internet kupovinu

MasterIndex, tradicionalno istraživanje kompanije Mastercard o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Srbiji, potvrdilo je da su online plaćanja postala sastavni deo finansijske kulture građana i da takva vrsta plaćanja ima kontinuiran trend rasta.

MasterIndex podaci tako su pokazali da čak 83% ispitanika koristi online plaćanja, što je porast od 22% u poređenju sa godinom pre početka pandemije. Studija je između ostalog pokazala da su prvi izbor korisnika i dalje domaće online prodavnice (54%), te da je poverenje u bezbednost online kupovine poraslo u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 55%.

Od 83% ispitanika koji plaćanja putem interneta koriste redovno, 13% njih plaća online barem jednom nedeljno, dok 41% koristi ovaj način plaćanja na mesečnom nivou, a 46% njih jednom ili nekoliko puta godišnje.

Da preferirani načini kupovine i plaćanja sve više prelaze u online okruženje, govori i podatak iz istraživanja da skoro polovina ispitanika (46%) mesečne račune plaća putem interneta. Garderobu i obuću kupuje njih 45%, sportsku opremu 28%, a namirnice i potrepštine za kuću 25% ispitanika. Web prodavnice građani sve više posećuju i za kupovinu elektronskih uređaja (21%) i nameštaja (17%).

Sa druge strane, MasterIndex istraživanje u Srbiji pokazalo je da 55% korisnika online kupovine koristi kartice generalno, bilo da su u pitanju debitne, kreditne ili internet/prepaid kartice. Keš koristi 48% korisnika, dok 42% ispitanika koristi e-banking, odnosno m-banking aplikacije kao opciju za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu.

Bezbednost kupaca i dalje na prvom mestu, ali je potrebna edukacija

Kada je u pitanju online plaćanje sa sačuvanom karticom kod trgovca tzv. credentials on file rešenje, plaćanje računa za komunalije prednjači kada je u pitanju korišćenje ove opcije (30%), sledi usluga naručivanja i dostave hrane (15%), kao i naručivanje i plaćanje preko sajtova supermarketa (14%). Povodom pomenutog istraživanja oglasila se i Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, koja je istakla sledeće:

Navike korisnika su se evidentno promenile, dobrim delom zbog pandemije, ali pre svega zbog naprednih tehnoloških rešenja u oblasti bezgotovinskog plaćanja i internet trgovine koja su građanima dala veću slobodu izbora i bolje korisničko iskustvo pri kupovini i plaćanju.

Imajući u vidu podatak da su građani Srbije dominantno opredeljeni za online kupovinu kod domaćih trgovaca i da poverenje u online plaćanja raste iz godine u godinu, online poslovanje jeste razvojna prilika za trgovce svih veličina, a posebno male i srednje preduzetnike da povećaju obim svog poslovanja.

Plaćanje računa i dalje prednjači kod korisnika u Srbiji kada je reč o online plaćanjima.

“U ovome prepoznajemo i potencijal za ukupan ekonomski rast domaćeg online tržišta, zbog čega ulaganje u edukaciju i stimulaciju trgovaca i korisnika treba biti zadatak svih nas tržišnih činilaca”, dodala je Jelena.

S obzirom na to da je primetan rast poverenja u plaćanja putem interneta, važno je i ponoviti uobičajene savete korisnicima da online transakcijama uvek pristupaju na isti način kao što to rade sa standardnim kartičnim plaćanjima, to znači da nikome ne otkrivaju broj kartice, PIN i CVC2 kodove i da ne dele ove podatke putem poruka, elektronske pošte ili društvenih mreža. Pored toga, potrebno je da provere da li web stranica trgovca ima simbol katanca i “https://” oznaku koji garantuju sigurnu enkripciju podataka.

Takođe, korisnicima se savetuje da potraže Mastercard® SecureCode™ ili Mastercard Identity Check simbole na stranici trgovca, što predstavlja potvrdu garancije da se njihovi podaci razmenjuju samo sa finansijskom institucijom koja prihvata plaćanje, a ne sa trgovcem.

Sve češće u primeni je i dodatni vid sigurnosti, Mastercard rešenje bazirano na EMV 3DS standardima, odnosno metodi tzv. biometrijske autentifikacije koji klijentima omogućava pouzdano prepoznavanje krajnjeg korisnika kartice pri potvrdi online plaćanja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Intervju

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.