Mastercard lansirao alat Shopping Muse

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Retail industrija se menja iz dana u dan, zahvaljujući novim tehnologijama i trendovima koji umnogome određuju šta kupujemo, ali i na koji način. Kako bi se prilagodili zahtevima tržišta, trgovcima su potrebni inovativni načini da “dopru” do potrošača koji žele da imaju što više opcija, ali često nemaju strpljenja.

Kupci danas žele da kupuju od brenda koji poznaje njih i njihove preferencije. Upravo je to pokretač alata Shopping Muse, koji bi u narednom periodu mogao da doprinese jednostavnijoj, bržoj i personalizovanoj kupovini od strane velikog broja korisnika.

O tome kako je izgledao rad na razvoju i implementaciji novog alata, imali smo priliku da razgovaramo sa Ori Bauerom, izvršnim direktorom Dynamic Yield-a, platforme koju je Mastercard akvizirao 2022. godine, a danas se u velikoj meri koristi za izgradnju rešenja zasnovanih na AI tehnologiji.

AI rešenja za bolje korisničko iskustvo

Nakon akvizicije Dynamic Yield-a, Mastercard koristi brojne mogućnosti AI i mašinskog učenja kako bi omogućio tačnija predviđanja, preporuke i optimalno korisničko iskustvo za stotine brendova širom sveta, otkriva nam Ori, dodajući sledeće:

Naša jedinstvena infrastruktura pod nazivom Experience OS, nam omogućava da budemo fleksibilni i da brzo implementiramo nove modele i mogućnosti koje veštačka inteligencija nudi i da je na taj način relativno lako implementiramo u velikom opsegu. Shopping Muse kombinuje ekspertizu koju imamo u oblasti personalizacije koja je bazirana na veštačkoj inteligenciji i najnovijoj generativnoj AI tehnologiji kako bi pružio vrhunsko korisničko iskustvo.

Govoreći nam više o detaljima samog alata, zapravo kako on funkcioniše, čemu služi i koje benefite donosi korisnicima ali i online trgovcima, naš sagovornik kaže da baš kao što biste u prodavnici postavili pitanje prodavcu, tako možete zamoliti Shopping Muse da vam pomogne da pronađete ono što pretražujete onlajn.

“Umesto da filtrira pretragu kako bi pronašao željeni artikal, potrošač može da postavlja direktna pitanja poput “Pokaži mi haljinu koju ću nositi na venčanju koje se održava na leto” i dobiti tačne i prilagođene preporuke”, kaže Ori i objašnjava:

Prednosti za kupce su jasne: brže i tačnije dobijaju ono što traže, a rezultati koje dobijaju, koji uključuju čak i predloge aksesoara i cipela koje mogu da kombinuju, odgovaraju njihovom ličnom stilu i preferencijama. Sa druge strane, za onlajn prodavca, korisničko iskustvo na ovako visokom nivou donosi veći potencijal zarade i dugoročnu lojalnost korisnika.

Shopping Muse radi po principu prepoznavanja različitih inputa kako bi i već poznati korisnici, ali i novi korisnici, dobili personalizovane preporuke. Osim postavljenog pitanja, kad god je to omogućeno, Shopping Muse koristi i kontekstualne uvide kao što su lokacija i ponašanje korisnika u realnom vremenu kako bi pružio prilagođene preporuke za sve kupce.

Ono sa čime smo se takođe upoznali jeste to da kada je reč o korisnicima koji su prethodno koristili alat, uzimaju se u obzir i njegove prethodne kupovine, kao i stavke poput sačuvanih predmeta i navika u pretraživanju. Algoritmi koji omogućuju personalizaciju na ovom nivou su vlasnički, a rešenje takođe koristi velike jezičke modele (LLM) treće strane i algoritme za prepoznavanje slika za obavljanje različitih zadataka.

Štaviše, naš sagovornik kaže da je Shopping Muse primer interaktivnog pristupa digitalnoj trgovini koja je okrenuta ka korisniku, zato što savršeno barata kontekstom i uvidima kako bi zadovoljio potrebe potrošača, a ne samo njihove želje:

Zamislite dva upita: “Tražim crnu midi haljinu” i “Tražim odeću za profesionalni događaj u San Francisku na leto“. Prvi zahtev je jednostavan i fokusira se na proizvod – sve što je potrebno je filtriranje ključnih reči da bi se ispunili parametri.

Međutim, odgovor na drugi upit zahteva veću sofisticiranost alata – razmatranje konteksta, razumevanje očekivanja potrošača kada je reč o rezultatu i odgovaranje na upite sa tačnim preporukama proizvoda. Dostići standarde drugog pretraživanja, gde je “zašto” isto toliko važno kao i “šta“, upravo je ono na čemu se temelji Shopping Muse i to je upravo stavka u kojoj interaktivna trgovina brzo napreduje.

Korisnik je vlasnik svojih podataka

U nastavku razgovora sa Orijem, saznali smo kakav je dosadašnji feedback trgovaca i kupaca kada je reč o ovom alatu, odnosno kakvi su njihovi utisci. Naš sagovornik ističe da je, otkada je prošle godine predstavljen, Shopping Muse počeo da se koristi u modnoj industriji, a sada se širi i na druge kategorije, uključujući prodavnice nameštaja i opreme za kuću. Kada je reč o rezultatima, u početnim testovima Shopping Muse je generisao konverziju oko 15-20% veću nego tradicionalne pretrage.

Činjenica jeste da je kroz ovaj alat Mastercard implementirao pomenutu Dynamic Yield tehnologiju koja se oslanja na široke sposobnosti veštačke inteligencije i mašinskog učenja kako bi omogućio precizne predloge, preporuke i interakcije. “Vlasnički algoritmi na osnovu kojih alat funkcioniše takođe su ključni diferencijatori koji ga razdvajaju od drugih rešenja baziranih na generativnoj veštačkoj inteligenciji”, istakao je Ori uz dalje objašnjenje:

Prilikom evaluacije interakcija u realnom vremenu, Dynamic Yield algoritmi koriste podatke iz kataloga proizvoda trgovca, ponašanja kupaca na sajtu (kliktanje na određene proizvode, dodavanje proizvoda u korpu za kupovinu), afiniteta svakog pojedinačnog korisnika (poznate preferencije u realnom vremenu) i pitanja koja kupac postavlja.

Za poznate korisnike, odnosno za korisnike koji imaju nalog, Shopping Muse može da razmotri i njihovu istoriju pretrage te prodavnice i kupovine, uključujući čak i kupovine koje su se desile lično, a koje je korisnik na neki način povezao sa svojim nalogom (tako što je na kasi uneo svoj broj telefona ili mejl adresu na primer).

S obzirom na to da se rad ovog alata bazira na generisanju podataka na osnovu prethodnog ponašanja korisnika, zanimalo nas je na koji način je rešeno čuvanje podataka korisnika, posebno kada govorimo o zaštiti privatnosti. Ori odgovara da su u kompaniji Mastercard, privatnost i bezbednost srž svega što oni rade.

Prema njegovim rečima, da bi Shopping Muse ponudio personalizovane predloge koji se zasnivaju na ponašanju korisnika, korisnik bi morao prvo da pristane na deljenje svojih podataka. Upravo zato, ta vrsta transparentnosti i posvećenosti odgovornom korišćenju podataka je suština Mastercardovih principa kada je reč o zaštiti podataka, a Ori kaže da u ovoj kompaniji veruju da su vaši podaci samo vaši, vi ih posedujete, vi treba da imate koristi od njih, a kompanija će ih zaštititi.

Na samom kraju razgovora sa Orijem, imali smo priliku da saznamo koji su naredni planovi za kompaniju Mastercard kada je reč o unapređenju korisničkog iskustva kartičnog i digitalnog plaćanja, gde nam je naš sagovornik otkrio sledeće:

Svet poslovanja, trgovine i novih tehnologija koji se neprestano razvija utiče i na kretanje novca i podstiče potrebu za jednostavnim, sigurnim i pouzdanim transakcijama. Plaćanja pokreću ekonomiju i omogućavaju zajednicama da napreduju. Svi imaju koristi od efikasnog i bezbednog toka novca.

Mastercard pokreće inovacije u ovoj oblasti, zahvaljujući težnji da prevaziđe klasična maloprodajna plaćanja i da deluje preko granica. Zahvaljujući našim investicijama i partnerstvima, održavamo korisničko iskustvo na najvišem mogućem nivou koje ljudi očekuju pri plaćanju i implementiramo ga i kod tradicionalno sporih i složenih transakcija svih vrsta.

“Sa sjajnim korisničkim iskustvom, ekspertizom u industriji i adekvatnim partnerstvima, Mastercard proširuje svoje digitalne mogućnosti kako bi modernizovao i pojednostavio sve vrste tokova plaćanja, istovremeno osiguravajući najviši nivo sigurnosti, pogodnosti i izbora”, zaključio je Ori na kraju.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.