Master 4.0 programi od oktobra otvoreni za diplomce tehničkih fakulteta

Predstavljeni novi master programi za diplomce tehničkih fakulteta – pored stručnih predmeta tu su i poslovni

Oktobar 2019. za diplomce prirodnih i tehničkih fakulteta donosi nove studijske programe - četiri interdisciplinarna mastera čiji će nosioci biti 13 državnih fakulteta širom Srbije. Ti programi biće specifični po tome što nastoje da spoje tehnička znanja sa poznavanjem biznisa i poslovnim veštinama.

Iako su teorijska znanja svršenih studenata tehničkih fakulteta na vrlo visokom nivou, često se mogu čuti zamerke IT kompanija da ti studenti nisu u dovoljnoj meri spremni za potrebe tržišta, te da njihova znanja ponekad ne odgovaraju stvarnim potrebama digitalne ekonomije.

Upravo to razlog je pokretanja Master 4.0 programa – studija koje će školovati profesionalce koji razumeju napredne tehnologije, ali imaju i poslovna znanja neophodna za razvoj komercijalnih digitalnih proizvoda i usluga, navode iz Inicijative „Digitalna Srbija“ i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Tako će se na Univerzitetu u Beogradu, Kragujevcu i Nišu od oktobra izučavati studijski programi u čijoj je izradi učestvovalo 13 fakulteta i preko 75 kompanija, koje će učestvovati u izvođenju nastave i obezbediti prakse za studente. Ti master programi su sledeći:

  • Napredne informacione tehnologije u digitalnoj transformaciji (Elektrotehnički fakultet i Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu)
  • Master informacionih tehnologija (Univerzitet u Kragujevcu)
  • Inteligentna analiza podataka (Univerzitet u Nišu)
  • Industrija 4.0 (Mašinski fakultet i Matematički fakultet, Univerzitet u Beogradu)

Master studentima dostupna infrastruktura na različitim institucijama

Osmišljavanje koncepta ovih master studijskih programa rezultat je dijaloga akademske zajednice i privrede, u čemu je Inicijativa „Digitalna Srbija“ posredovala, objašnjava za Netokraciju Nemanja Đorđević, programski direktor za sektor obrazovanja u ovoj organizaciji:

Taj proces završen je javnim konkursom u maju 2019. i kroz njega smo dobili četiri izuzetna konzorcijuma u kojima su se okupili predavači, fakulteti i kompanije. Na taj način smo, verujem, podstakli ne samo udruživanje fakulteta sa privredom, već i fakultete među sobom.

Svaki od konzorcijuma, dodaje on, ponudio je programe koji povezuju IT i poslovna znanja (najočigledniji primer je program ETF-a i FON-a), a svakom od budućih master studenata nekog od programa biće dostupna infrastruktura na više različitih institucija.

Sa druge strane, predmeti koje ovi programi obuhvataju biće iz oblasti analize podataka, bioinformatike, cloud computing-a, blockchain tehnologije, mašinskog učenja itd, ali će obuhvatati i biznis predmete kao što su menadžment, finansije i računovodstvo, marketing i preduzetništvo.

Fakulteti razvili šestomesečne programe za zaposlene

Na  svaki  od navedenih  programa, navodi dalje Đorđević, biće upisano 15 budžetskih i 15 samofinansirajućih, dok će Inicijativa „Digitalna Srbija“ stipendirati  još pet studenata. Zvaničan početak Master 4.0 programa rezervisan je za oktobar, a zatim i za januar 2020. i trajaće tri semestra:

Svi studijski programi trajaće bar godinu i po dana zato što je posebna pažnja usmerena ka izradi master rada, a prakse će (po propozicijama konkursa) trajati najmanje dva meseca.

Pored toga, svaki fakultet razvio je i kratke programe studija namenjene zaposlenima u kompanijama koji žele da se usavrše u tačno određenoj oblasti, na konkretnom fakultetu, a koji će trajati šest meseci. „To će, pre svega, biti odlična prilika za veliki broj startapa, ali i kompanija koje su u potrazi za programima za razvoj zaposlenih“, dodaje naš sagovornik.

Svi fakulteti i univerziteti čiji su programi izabrani na konkursu biće u obavezi da omoguće upis najmanje dve generacije studenata, a Ministarstvo će svake godine povećavati broj budžetskih mesta za deset odsto. Sledeći važan korak, zaključuje Đorđević, biće evaluacija ovih programa i njihovo razvijanje u odnosu na potrebe studenata i privrede.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.