Master 4.0 programi od oktobra otvoreni za diplomce tehničkih fakulteta

Predstavljeni novi master programi za diplomce tehničkih fakulteta – pored stručnih predmeta tu su i poslovni

Oktobar 2019. za diplomce prirodnih i tehničkih fakulteta donosi nove studijske programe - četiri interdisciplinarna mastera čiji će nosioci biti 13 državnih fakulteta širom Srbije. Ti programi biće specifični po tome što nastoje da spoje tehnička znanja sa poznavanjem biznisa i poslovnim veštinama.

Iako su teorijska znanja svršenih studenata tehničkih fakulteta na vrlo visokom nivou, često se mogu čuti zamerke IT kompanija da ti studenti nisu u dovoljnoj meri spremni za potrebe tržišta, te da njihova znanja ponekad ne odgovaraju stvarnim potrebama digitalne ekonomije.

Upravo to razlog je pokretanja Master 4.0 programa – studija koje će školovati profesionalce koji razumeju napredne tehnologije, ali imaju i poslovna znanja neophodna za razvoj komercijalnih digitalnih proizvoda i usluga, navode iz Inicijative „Digitalna Srbija“ i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Tako će se na Univerzitetu u Beogradu, Kragujevcu i Nišu od oktobra izučavati studijski programi u čijoj je izradi učestvovalo 13 fakulteta i preko 75 kompanija, koje će učestvovati u izvođenju nastave i obezbediti prakse za studente. Ti master programi su sledeći:

  • Napredne informacione tehnologije u digitalnoj transformaciji (Elektrotehnički fakultet i Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu)
  • Master informacionih tehnologija (Univerzitet u Kragujevcu)
  • Inteligentna analiza podataka (Univerzitet u Nišu)
  • Industrija 4.0 (Mašinski fakultet i Matematički fakultet, Univerzitet u Beogradu)

Master studentima dostupna infrastruktura na različitim institucijama

Osmišljavanje koncepta ovih master studijskih programa rezultat je dijaloga akademske zajednice i privrede, u čemu je Inicijativa „Digitalna Srbija“ posredovala, objašnjava za Netokraciju Nemanja Đorđević, programski direktor za sektor obrazovanja u ovoj organizaciji:

Taj proces završen je javnim konkursom u maju 2019. i kroz njega smo dobili četiri izuzetna konzorcijuma u kojima su se okupili predavači, fakulteti i kompanije. Na taj način smo, verujem, podstakli ne samo udruživanje fakulteta sa privredom, već i fakultete među sobom.

Svaki od konzorcijuma, dodaje on, ponudio je programe koji povezuju IT i poslovna znanja (najočigledniji primer je program ETF-a i FON-a), a svakom od budućih master studenata nekog od programa biće dostupna infrastruktura na više različitih institucija.

Sa druge strane, predmeti koje ovi programi obuhvataju biće iz oblasti analize podataka, bioinformatike, cloud computing-a, blockchain tehnologije, mašinskog učenja itd, ali će obuhvatati i biznis predmete kao što su menadžment, finansije i računovodstvo, marketing i preduzetništvo.

Fakulteti razvili šestomesečne programe za zaposlene

Na  svaki  od navedenih  programa, navodi dalje Đorđević, biće upisano 15 budžetskih i 15 samofinansirajućih, dok će Inicijativa „Digitalna Srbija“ stipendirati  još pet studenata. Zvaničan početak Master 4.0 programa rezervisan je za oktobar, a zatim i za januar 2020. i trajaće tri semestra:

Svi studijski programi trajaće bar godinu i po dana zato što je posebna pažnja usmerena ka izradi master rada, a prakse će (po propozicijama konkursa) trajati najmanje dva meseca.

Pored toga, svaki fakultet razvio je i kratke programe studija namenjene zaposlenima u kompanijama koji žele da se usavrše u tačno određenoj oblasti, na konkretnom fakultetu, a koji će trajati šest meseci. „To će, pre svega, biti odlična prilika za veliki broj startapa, ali i kompanija koje su u potrazi za programima za razvoj zaposlenih“, dodaje naš sagovornik.

Svi fakulteti i univerziteti čiji su programi izabrani na konkursu biće u obavezi da omoguće upis najmanje dve generacije studenata, a Ministarstvo će svake godine povećavati broj budžetskih mesta za deset odsto. Sledeći važan korak, zaključuje Đorđević, biće evaluacija ovih programa i njihovo razvijanje u odnosu na potrebe studenata i privrede.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.