Martin Lindstorm uoči dolaska u Beograd - o digitalnim potrošačima

Martin Lindstorm uoči dolaska u Beograd odgovara na pitanja o GDPR-u i digitalnim potrošačima

Martin Lindstrom, kolumnista magazina Time i autor sedam svetskih bestselera iz oblasti brendiranja dolazi u Beograd. On će u okviru ARK Regional Branding simpozijuma održati celodnevno predavanje/sesiju gde će na konkretnim primerima govoriti o gorućim problemima koji pogađaju industriju oglašavanja. Ekskluzivno za Netokraciju, Lindstorm komentariše navike digitalnih potrošača i uticaj GDPR-a na digitalni marketing.

Bestselerom “Kupologija”, Lindstrom je postavio temelje oblasti koja je danas poznata kao neuromarketing. U okviru ARK regionalnog simpozijuma, on će 12. maja u Beogradu održati osmočasovno predavanje sa ciljem da publici približi ovu kompleksnu i često nedovoljno primenjenu oblast. Poseban akcenat predavanja biće stavljen na specifičnosti Balkana, ali i Srbije.

U jednom od retkih razgovora, Lindstorma smo pitali za mišljenje o tome kako će GDPR uticati na digitalni marketing kakav znamo, ali i koje su to specifičnosti koje odlikuju današnje potrošače, a na koje bi brendovi trebali da obrate posebnu pažnju.

Ko su najvredniji potrošači za brendove današnjice i koje su njihove odlike?

Digitalni potrošači sebe najpre percipiraju kao brend, ističe Martin. “Ukratko, to znači da im je svaki korak odmeren, sa svesnom odlukom da li ta akcija promoviše ili nadograđuje njihov brend tj. one vrednosti koje su njima bliske”. Takvi potrošači konstantno prate evoluciju svoje ličnosti – svog brenda i koriste ove informacije da bolje optimizuju sliku koju projektuju dalje u svet – bio on virtuelan ili stvaran:

Iako su građani sveta, kosmopolite, oni imaju izraženu lokalnu crtu – preferiraju da kupuju lokalna dobra, hranu i ručno izrađene proizvode, biraju da podrže lokalnu zajednicu. Sve je izraženija tendencija da se ponašaju prema lokalnim obrascima ponašanja, kao i da upijaju lokalnu kulturu i običaje.

Ovo je, kako Lindstrom kaže, generacija koja je odrasla iznajmljujući. “Takvi potrošači verovatno nikada nisu posedovali CD plejer, video kasetu ili foto album – stoga je mala verovatnoća da će ikada posedovati automobil ili kuću u budućnosti. Umesto toga, ekonomija deljenja je ta koja definiše njihovo ponašanje. Oni prvo razmišljaju o iznajmljivanju, a tek potom o kupovini”, zaključuje naš sagovornik.

Beogradska publika imaće jedinstvenu priliku da čuje Lindstorma koji je proglašen jednim od najuticajnijih mislilaca iz oblasti modernog marketinga.

GDPR dolazi. Da li je to dobra ili loša stvar za struku?

Dosadašnji oblici brendiranja i efekti koje oni imaju na potrošnju biće izmenjeni u maju, kada na scenu stupi nova evropska regulativa koja se bavi zaštitom ličnih podataka. Martin dodaje da treba biti ponosan na ovakvu inicijativu i negovati je, jer njeni koreni sežu do perioda završetka Drugog svetskog rata:

 Možda je istina da određeni advertajzing stručnjaci ili data analitičari vide taj zakon kao restriktivan, ali realnost je takva da je njegovo nepostojanje kontraproduktivno. Digitalni marketing mora da se stara o etici, a marketari da se vode geslom “ne raditi drugima ono što ne bi radili ni svojoj deci”.

Ključ je u tome, kako ističe Lindstrom, da kompanijama svaki korak bude odmeren i da svaka njihova akcija daje vrednost ili dalje nadograđuje njihov brend – promocija može i da izostane. “Poenta je u konstantnom razmišljaju o sadržajima koji će brendovima pomoći da izgrade svoju sliku i promovišu svoje ime, prateći evoluciju brenda kroz različite zanimljive statistike. Upotreba ovih informacija stvara novo interesovanje kod korisnika, a kompanije jedino na taj način mogu istupiti iz ustaljenih okvira i kupcima ponuditi jedno potpuno novo iskustvo – iskustvo koje će rezultovati poverenjem u brend”, zaključuje Martin.

Više informacija o ARK regionalnom simpozijumu, predavaču i agendi, kao i dostupnosti karata koje se već uveliko nalaze u prodaji, može se pronaći na zvaničnom sajtu organizacije. Netokracija je medijski partner ovog događaja. Svi zainteresovani mogu se prijaviti putem newslettera koji se takođe nalazi na web sajtu ove konferencije, dok su karte već puštene u prodaju, te iz organizacije napominju da ih treba obezbediti na vreme.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Analiza

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.