Kompanija ManpowerGroup Srbija je 22. februara u hotelu Crowne Plaza predstavila koncept 'četiri radna dana' u nedelji, kao i trendove u HR sektoru i novi projekat 'Human Driven Reshape'.
Pomenuta firma ManpowerGroup Srbija od 2020. posluje kao nezavisni klaster za Jugoistočnu Evropu koji pruža mogućnost za fleksibilnije modele poslovanja. Zato su u ovoj kompaniji od oktobra 2021. godine započeli svoj pilot projekat četvorodnevne radne nedelje sa ciljem da manji broj radnih sati dovede do srećnijeg, zdravijeg i angažovanijeg kadra.
Tokom pilot projekta sprovedeno je istraživanje, koje je omogućilo da se na osnovu merljivih podataka donese odluka o dugoročnoj implementaciji projekta. Shodno tome, ManpowerGroup Srbija obaveštava javnost da je projekat četvorodnevne radne nedelje usvojen za stalno, kao i da će proces prilagođavanja novog poslovnog modela biti konstanta u sve dinamičnijim poslovnim uslovima.
Zašto je usvojen koncept četiri radna dana?
Pre svega, ovde je reč o većoj motivaciji zaposlenih, agilnosti, mentalnom zdravlju, odgovornosti, većem kvalitetu usluge, boljim performansama i digitalizaciji procesa, a koje će ujedno biti i nove ključne reči novog poslovnog poglavlja ManpowerGroup JIE. Rezultati istraživanja i analize u Srbiji tokom pilot projekta ukazuju:
- Na veću angažovanost i produktivnost zaposlenih, gde je 90,5% zaposlenih izjavilo da su osnaženi da efikasnije obavljaju svoje radne aktivnosti;
- Na bolji balans privatnog i poslovnog života zaposlenih, gde 97% zaposlenih beleži pozitivan uticaj na balans privatnog i poslovnog;
- Da je 91% zaposlenih izrazilo saglasnost da svoj budući karijerni put vidi u ManpowerGroup JIE (u odnosu na 75% pre realizacije pilot projekta);
- Da će novi radni režim doprineti i ekološkom aspektu poslovanja jer će potrošnja energije biti smanjena;
- Na osnaženu atraktivnost za nove kadrove;
- Na potrebu dežurstva jednog člana svakog tima tokom petog neradnog dana, kako bi se obezbedio kontinuitet poslovanja sa klijentima i partnerima;
- Motivacija i drugih kompanija na slične akcije koje u fokus stavljaju svoje zaposlene.
Kraći životni vek kompanija, rast fleksibilnosti, veća fluktuacija, veća vrednost intelektualne svojine kompanije u odnosu na materijalnu, dovode da iskustva za koje ne postoji jasna poslovna istorija. Kadrovi sve više traže razlog zašto nešto rade (svrha) i to zahteva dodatne kapacitete kompanije. Ranije se liderska pozicija ogledala u postupanju prema jasno definisanim, konkretnim ulogama, a danas je važna vrednost autentičnost lidera i kompanija.
Iskustva pokazuju da tradicionalne kompanije gube bitku oko mladih talenata, jer je globalni trend da mladi žele sve više da rade u startapima i tehnološkim kompanijama, te je zadatak svake kompanije da nađe personalizovan način kako da postane privlačan poslodavac. Komentarišući nove i ujedno važne promene u kompaniji, Managing Partner ManpowerGroup SEE, Aleksandar Hangimana, izjavio je sledeće:
U doba kada ljudski kapital postaje sve važniji i vredniji, mi imamo odgovornost da ne brinemo samo o našim zaposlenima i procesima, nego i o zaposlenima i procesima velikog broja drugih kompanija. Kao lideri u svojoj industriji, dajemo prioritet “storydoing”-u i konstantno pokrećemo talase pozitivnih promena.
Radujemo se prenošenju iskustva o projektu četiri radna dana i drugim pravnim licima kako bismo zajedničkim snagama tržište rada Srbije i regiona približili najkonkurentnijim evropskim tržištima.
Njegov kolega Aleksandar Plavšin koji radi kao Head of Marketing u pomenutoj kompaniji, izjavio je da radni procesi postaju sve kompleksniji jer je na radnim stolovima kompanija dosta novih tema, a ključne reči su transformacija, CEO 2, psihološka sigurnost, inkluzija, kulturna inteligencija, ali i uticaj rada kompanije na poslovno okruženje:
Vodeći se brigom o zaposlenima, kompanija ManpowerGroup Srbija je napravila hrabar iskorak od četiri radna dana, koji će, nadamo se, navesti druga pravna lica na razmišljanje o reinženjeringu modela rada.
Za više informacija o novim promenama za zaposlene, možete saznati pisanjem na e-mail adresu ove kompanije – pr@manpowergroup.rs. Podsetimo, ManpowerGroup Srbija je među pionirima koji su uveli četiri radna dana u nedelji i među prvima su u IT zajednici koji su propagirali ovaj model. Takođe, treba i pomenuti da je Nordeus 2020. godine omogućio “fleksibilni petak”, tačnije mogućnost da zaposleni sami organizuju poslednji radni dan u nedelji.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!