Četiri radna dana u nedelji novo je radno vreme za ManpowerGroup u Srbiji

Četiri radna dana u nedelji novo je radno vreme za ManpowerGroup u Srbiji

Kompanija ManpowerGroup Srbija je 22. februara u hotelu Crowne Plaza predstavila koncept 'četiri radna dana' u nedelji, kao i trendove u HR sektoru i novi projekat 'Human Driven Reshape'.

Pomenuta firma ManpowerGroup Srbija od 2020. posluje kao nezavisni klaster za Jugoistočnu Evropu koji pruža mogućnost za fleksibilnije modele poslovanja. Zato su u ovoj kompaniji od oktobra 2021. godine započeli svoj pilot projekat četvorodnevne radne nedelje sa ciljem da manji broj radnih sati dovede do srećnijeg, zdravijeg i angažovanijeg kadra.

Tokom pilot projekta sprovedeno je istraživanje, koje je omogućilo da se na osnovu merljivih podataka donese odluka o dugoročnoj implementaciji projekta. Shodno tome, ManpowerGroup Srbija obaveštava javnost da je projekat četvorodnevne radne nedelje usvojen za stalno, kao i da će proces prilagođavanja novog poslovnog modela biti konstanta u sve dinamičnijim poslovnim uslovima.

Zašto je usvojen koncept četiri radna dana?

Pre svega, ovde je reč o većoj motivaciji zaposlenih, agilnosti, mentalnom zdravlju, odgovornosti, većem kvalitetu usluge, boljim performansama i digitalizaciji procesa, a koje će ujedno biti i nove ključne reči novog poslovnog poglavlja ManpowerGroup JIE. Rezultati istraživanja i analize u Srbiji tokom pilot projekta ukazuju:

  • Na veću angažovanost i produktivnost zaposlenih, gde je 90,5% zaposlenih izjavilo da su osnaženi da efikasnije obavljaju svoje radne aktivnosti;
  • Na bolji balans privatnog i poslovnog života zaposlenih, gde 97% zaposlenih beleži pozitivan uticaj na balans privatnog i poslovnog;
  • Da je 91% zaposlenih izrazilo saglasnost da svoj budući karijerni put vidi u ManpowerGroup JIE (u odnosu na 75% pre realizacije pilot projekta);
  • Da će novi radni režim doprineti i ekološkom aspektu poslovanja jer će potrošnja energije biti smanjena;
  • Na osnaženu atraktivnost za nove kadrove;
  • Na potrebu dežurstva jednog člana svakog tima tokom petog neradnog dana, kako bi se obezbedio kontinuitet poslovanja sa klijentima i partnerima;
  • Motivacija i drugih kompanija na slične akcije koje u fokus stavljaju svoje zaposlene.

Kraći životni vek kompanija, rast fleksibilnosti, veća fluktuacija, veća vrednost intelektualne svojine kompanije u odnosu na materijalnu, dovode da iskustva za koje ne postoji jasna poslovna istorija. Kadrovi sve više traže razlog zašto nešto rade (svrha) i to zahteva dodatne kapacitete kompanije. Ranije se liderska pozicija ogledala u postupanju prema jasno definisanim, konkretnim ulogama, a danas je važna vrednost autentičnost lidera i kompanija.

Iskustva pokazuju da tradicionalne kompanije gube bitku oko mladih talenata, jer je globalni trend da mladi žele sve više da rade u startapima i tehnološkim kompanijama, te je zadatak svake kompanije da nađe personalizovan način kako da postane privlačan poslodavac. Komentarišući nove i ujedno važne promene u kompaniji, Managing Partner ManpowerGroup SEE, Aleksandar Hangimana, izjavio je sledeće:

U doba kada ljudski kapital postaje sve važniji i vredniji, mi imamo odgovornost da ne brinemo samo o našim zaposlenima i procesima, nego i o zaposlenima i procesima velikog broja drugih kompanija. Kao lideri u svojoj industriji, dajemo prioritet “storydoing”-u i konstantno pokrećemo talase pozitivnih promena.

Radujemo se prenošenju iskustva o projektu četiri radna dana i drugim pravnim licima kako bismo zajedničkim snagama tržište rada Srbije i regiona približili najkonkurentnijim evropskim tržištima.

Njegov kolega Aleksandar Plavšin koji radi kao Head of Marketing u pomenutoj kompaniji, izjavio je da radni procesi postaju sve kompleksniji jer je na radnim stolovima kompanija dosta novih tema, a ključne reči su transformacija, CEO 2, psihološka sigurnost, inkluzija, kulturna inteligencija, ali i uticaj rada kompanije na poslovno okruženje:

Vodeći se brigom o zaposlenima, kompanija ManpowerGroup Srbija je napravila hrabar iskorak od četiri radna dana, koji će, nadamo se, navesti druga pravna lica na razmišljanje o reinženjeringu modela rada.

Za više informacija o novim promenama za zaposlene, možete saznati pisanjem na e-mail adresu ove kompanije – pr@manpowergroup.rs. Podsetimo, ManpowerGroup Srbija je među pionirima koji su uveli četiri radna dana u nedelji i među prvima su u IT zajednici koji su propagirali ovaj model. Takođe, treba i pomenuti da je Nordeus 2020. godine omogućio “fleksibilni petak”, tačnije mogućnost da zaposleni sami organizuju poslednji radni dan u nedelji.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Novost

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.