
Nenad Tomić ekskluzivno za Netokraciju: Mad Head Games nakon akvizicije nastavlja sa zapošljavanjem i novim video igrama!
Ubrzo nakon našeg intervjua i priče o nastanku studija Mad Head Games, on je postao deo švedske Embracer grupe. O važnosti ove akvizicije i budućim planovima sa nama razgovara Nenad Tomić, CEO studija.
“Sve je počelo u junu ove godine kada smo dogovorili saradnju sa izdavačem Koch Media na našem novom velikom projektu. Taj projekat je još uvek u pripremi i ne smemo puno da govorimo o tome, ali mogu da nagovestim da je u pitanju 3rd person shooter, što je za nas vrlo uzbudljiv pravac posle Pagana”, otkriva nam na početku Nenad koji se za Netokraciju prisetio početka pregovora sa švedskim Embracerom (koji je vlasnik Koch Medie).
Već nakon prvih par meseci saradnje, Koch je čitavu ekipu koja stoji iza Mad Head Games-a iznenadio ponudom za akviziciju, a kako nam je naš sagovornik rekao, za njih je to bila još jedna potvrda kvaliteta rada i počeli su ozbiljnije da razmišljaju o takvom koraku. “Sa strateške strane, znali smo da bi takav potez ubrzao već započetu tranziciju našeg studija ka core games studiju ali smo želeli da budemo sigurni da pored sebe imamo dugoročno pravog partnera”, ističe Nenad.
Sve ovo predstavljalo je uvod u poglavlje koje bi Mad Head Games moglo još bolje da pozicionira na svetskoj mapi uspešnih game dev studija, a Tomić nam je u nastavku razgovora otkrio neke od planova.
Mad Head će se od sad fokusirati na velike projekte umesto razvoja HOPA igara
Nakon definisanja oblasti poslovanja oko kojih iz studija nisu želeli da prave kompromise, određeni su ciljevi i vizija daljeg razvoja za koju su tražili podršku partnera, pa su pored Koch Medie započeli paralelno pregovore i sa drugima, o čemu nam je Nenad i govorio:
Posebno nam je bilo bitno da zaista upoznamo ljude sa kojima bismo potencijalno sarađivali u narednim godinama i da se uverimo da su i sa druge strane ljudi koji dele našu strast i viziju. Te ljude smo prepoznali u Embracer grupi. Jednostavno, stvari nekad samo “kliknu” i tako smo se osećali u razgovorima sa njima – dobro se razumemo, delimo iste vrednosti, a dobili smo i punu podršku za planove daljeg razvoja kompanije.

Pregovori su trajali ukupno oko četiri meseca i u tom procesu za čitav tim bilo je najbitnije da se dobro upoznaju sa njima i uvere se da su na istoj talasnoj dužini. “Postojalo je poklapanje u ambicijama i strateškom usmerenju kroz koje obe strane žele da delaju u zajedničkoj budućnosti”, otkriva Tomić i dodaje:
Proces je bio dinamičan, ponekad iscrpljujuć, ali na kraju je on za nas predstavio vrlo ispunjavajuće iskustvo, jer smo se usaglasili oko svega što je potrebno za ambiciozan razvoj u budućnosti. Na ovaj način obezbeđujemo zavidne uslove za sve zaposlene i dugoročnu stabilnost koja mora da prati rad na ozbiljnim igrama čiji je ciklus razvoja oko tri godine.
To istovremeno znači da će Mad Head umesto rada na velikom broju manjih igara moći nesmetano da se posveti razvoju velikih projekata, dok će Embracer biti zadužen za publishing i marketing. Tomić dodaje i da će tim pored toga imati podršku i ostvarenih veterana iz oblasti razvoja igara, kao što je Tim Wilits koji je, između ostalog, glavni dizajner igre Doom 3 i izvršni producent Quake 4.
Kako smo uspeli da saznamo, ovom akvizicijom stavlja se tačka na dosadašnji razvoj casual i hidden object igara (HOPA) na kojima je srpski studio radio i počinje prebacivanje na razvoj core action/adventure/shooter igara koje će razvijati u Unreal Engine-u:
Naša želja je da strast ka razvoju takvih igara podelimo sa talentima u Srbiji i ponudimo im mogućnost da rade na poznatim IP-jevima tj. brendovima (filmovima, knjigama, itd), ali sa benefitom razvoja celokupne igre, počev od našeg originalnog dizajna. Kao što sam spomenuo, već imamo jednu takvu igru u razvoju, a trenutno pregovaramo oko sledeće koja će biti bazirana na jednom poznatom svetskom brendu.
Akvizicije domaćih studija dodatno pozicioniraju Srbiju u game dev svetu
Kao jedan od najdugovečnijh domaćih studija, MHG je mnogo pažnje poklanjao građenju domaće gejming zajednice – od rada sa obrazovnim ustanovama, indie studijima i pojedincima, do podržavanja i organizovanja događaja. Takođe, ovaj studio je jedan od osnivača Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i organizator GameUp-a, jedinog događaja ovog tipa kod nas koji je posvećen kreatorima video igara.

Otuda smo se i dotakli toga na koji način će studio nakon akvizicije nastaviti sa podrškom domaćoj game dev sceni. Nenad kaže da u vremenu pred nama studio planira da nastavi sa širokom lepezom angažovanog delovanja, a s obzirom na vetar u leđa koji su dobili – u određenim aspektima to delovanje i pojačaju:
Uzimajući u obzir da je naša akvizicija samo jedna u nizu uspešnih akvizicija koje su se desile u prethodnom periodu, ona će takođe dodatno pozicionirati Srbiju kao prepoznatljivu i dobru destinaciju za game development i prebaciće težište sa “atraktivnosti cene razvoja” na “atraktivnost ekspertize i kvaliteta”. Verujem da je ovo sjajan podsticaj svim malim timovima u Srbiji da ostanu uporni i vredno rade na razvoju svojih igara. U nama će svakako naći podršku na tom putu.
A kako bi mogli da odgovore na sve izazove koji ih čekaju u narednom periodu, kao što je i pružanje podrške drugim mlađim kolegama, iz Mad Head Games-a u narednom periodu planiraju širenje tima. Nenad nam je otkrio da je studio u potrazi za seniornijim kadrom, kao i za talentovanijim ljudima koji poseduju znanje Unreal engine-a.
Govoreći na samom kraju o daljim planovima studija za narednih nekoliko godina, Nenad nam je rekao da je fokus na rastu i unapređenju okruženja za razvoj ljudi. “Sve to me čini ponosnim i izuzetno uzbuđenim zbog svih ambicioznih projekata koji će izaći iz naše kuhinje i dodatno utvrditi mesto naše zajednice u vrhu svetski poznatih brendova”, zaključio je naš sagovornik na kraju intervjua.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!