LotusFlare najveći tim ima u Beogradu i menja ‘telco’ industriju

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Kompanija LotusFlare osnovana je 2014. godine u Silicijumskoj dolini, kada su trojica bivših zaposlenih u Facebook-u rešili da svoju viziju pretvore u stvarnost i da mobilni internet učine dostupnim svakom čoveku na svetu. U prvim iteracijama proizvoda svojim korisnicima su to omogućavali kroz bolju kontrolu data saobraćaja i njegovu zabranu korišćenja po aplikaciji. Kasnije su to bila partnerstva sa telekom operaterima, kada su radili na smanjenju troškova ovog tipa saobraćaja i samim tim učinili mobilni internet pristupačnijim u delovima sveta gde to nije slučaj.

Ubrzo nakon osnivanja, ova kompanija otvorila je kancelariju u Kijevu, a dve godine kasnije i u Beogradu, pa tako srpska prestonica postaje jedna od brojnih kancelarija ove kompanije koja ima predstavništva i u Kanadi, Kolumbiji, Kini, Singapuru i Indoneziji – sa više od 180 zaposlenih.

LotusFlare danas razvija proizvode većinom usmerene ka mobilnim operaterima i snižava gorepomenute troškove data saobraćaja menjajući postojeće delove operaterovog stack-a svojim cloud-based rešenjima. O tome, a posebno o ulozi beogradske kancelarije koja danas broji 60 ljudi, razgovaramo sa Stevanom Kovačevićem (Android Team Lead) i Milanom Žarićem (Server Team Lead).

U prve dve godine LotusFlare je u Srbiji rastao za po 100%, a rast nastavlja i danas

Na samom početku razgovora, Stevan nam je otkrio da su se osnivači ove kompanije odlučili na otvaranje beogradske kancelarije jer su želeli da se pozicioniraju na kvalitetnom inostranom tržištu koje će se dalje razvijati, ali uz uslov da tu novu kancelariju vodi neko u koga osnivači imaju poverenja:

Jedan od trojice osnivača je tokom rada u Facebook-u, bio menadžer Slavku Fodoru, inženjeru iz Srbije. Nakon što se Slavko vratio iz Amerike 2016. godine, osnivači su ohrabreni pozitivnim pričama koje su od njega čuli o perspektivnosti srpskog tržišta stupili u kontakt sa njim i odučili da osnuju kancelariju u Beogradu. Prvih četiri meseca radili smo u coworking prostoru, kasnije smo prešli u prvu kancelariju i od tada smo se, zbog konstantnog rasta posla i broja ljudi, još dva puta selili u novi prostor.

Iako se ova kancelarija izuzetno brzo razvijala, Milan objašnjava da je zapošljavanje u početku većinom bilo bazirano na poznanstvima i preporukama, kao što je to obično slučaj sa mladim kompanijama. Ipak, kako dodaje naš sagovornik, ubrzo su zaposleni inženjeri koji su i dalje studirali ETF, FON, RAF, MATF, što je pomoglo da LotusFlare dobije dobar glas među studentima.

 

“Od 2016. pa do 2018. godine firma je rasla za po 100% i kroz šest godina došli smo do današnje brojke od 60 ljudi u beogradskoj kancelariji”, objašnjava on, a Stevan dodaje da je, naravno, bilo i perioda kada se rast usporavao i kada nisu uspevali da nađu dovoljno ljudi koji su im potrebni:

Međutim, nismo to doživljavali kao poraz, niti smo spuštali kriterijume za zapošljavanje. Važnije nam je bilo da budemo sigurni da zapošljavamo pravu osobu, nego samo da popunimo prazno mesto. Mislim da je ovo glavni razlog zašto smo uspeli da održimo kvalitetno radno okruženje i pored rasta koji smo ostvarili.

Timovi iz Beograda rade gotovo na svim proizvodima koje kompanija razvija

Govoreći o proizvodima koje ova kompanija razvija, naši sagovornici još jednom ističu da LotusFlare kreira cloud proizvode koji za cilj imaju digitalizaciju poslovanja mobilnih operatera, razvoj fleksibilnosti pri poslovanju, korišćenje digitalnih kanala za interakciju korisnika sa operaterom, kao i smanjenje operativnih troškova u poređenju sa klasičnim modelom poslovanja. Stevan dodaje:

Ovi proizvodi uključuju sisteme za naplatu unutar mobilne mreže, definisanje digitalnih i fizičkih proizvoda u ponudi i njihovu kupovinu, nagrađivanje korisničkog angažovanja, definisanje i pokretanje marketinških kampanja i mnoštvo drugih. Iz perspektive mobilnih operatera, ovo znači da preko našeg korisničkog portala mogu da konfigurišu sva naša cloud rešenja, prate ostvarene rezultate i brzo i jednostavno modifikuju podešavanja kako bi postigli svoje poslovne ciljeve.

Sa druge strane, za krajnje korisnike razvijamo native mobilne aplikacije, koje omogućavaju kompletnu digitalnu interakciju sa mobilnim operaterom, bez potrebe za odlaskom u poslovnicu ili pozivanjem korisničke podrške.

Kako dodaje Milan, do sada su im klijenti uglavnom bili mobilni operateri iz raznih delova sveta: Severne Amerike, Južne Amerike i Azije, a najuspešniji proizvod im je DNO (Digital Network Operator), upravo za operatere:

On im omogućava da zamijene dio ili sav svoj “stack” našim rješenjima koja su moderna, lako konfigurabilna, mogu da se deploy-uju kako na cloud-u, tako i on premise. U suštini, možete da dođete kod nas i da nam kažete “Želim da budem mobilni operater! Želim ove funkcionalnosti, po ovim tarifama, sa customer care aplikacijom…” i mi vam pružamo maltene sve što vam je potrebno, ne računajući mrežnu opremu (antene, bazne stanice i slično). Mada, u budućnosti, ko zna.

U Srbiji, dodaje on, kada je u pitanju development, imaju četiri tima: Mobile, Server, Infra i Frontend koji rade na gotovo svim proizvodima koje kompanija razvija. Milan dodaje da je srpska kancelarija najveća unutar kompanije i pokriva sve aspekte njihovog poslovanja. Tu su inženjeri (Backend, Mobile, Frontend, Infra), UX/UI dizajneri, Project i Product menadžeri, Data Science tim, Business Development tim i Marketing tim.

Ipak, pre nekoliko godina krenuli su da istražuju i druge vertikale poput bankarstva, B2C proizvoda za ljude koji često putuju i mnogih drugih. Tokom 2020. godine uspešno su lansirali prvi proizvod koji se bavi digitalizacijom u zdravstvenom sektoru i planiraju da nastave u ovom pravcu.

Telekomunikacije su tokom aktuelne pandemije dobile na značaju

Kako podaci pokazuju da je domaća IT industrija prilično stagnirala u 2020. godini, verovatno zbog korone, naše sagovornike pitali smo i kako se globalna pandemija odrazila na njihovo poslovanje. Milan otkriva da, budući da se bave digitalizacijom, nisu osetili nikakve negativne posledice pandemije – ni sa poslovne ni sa finansijske strane. Stevan dodaje:

Telekomunikacije su dodatno dobile na značaju tokom pandemije jer je to bio jedini način da ljudi ostanu u kontaktu. Takođe smo primetili da su, zbog mera koje su (bile) na snazi širom sveta i izbegavanja fizičkog kontakta, određene funkcionalnosti (plaćanje računa, upravljanje potrošnjom za članove porodice ili promena mesečnog plana) postale još važnije na našim projektima.  Stoga smo morali da dodatno prioritizujemo ove funkcionalnosti, kako bi naši klijenti mogli da pruže veću podršku svojim korisnicima u ovom periodu.

Uzevši sve ovo u obzir, posao nam nije stagnirao, a pored nastavka saradnje sa postojećim klijentima sklopili smo i nova partnerstva. Zbog već pomenute izuzetno važne uloge koju naši proizvodi imaju u svakodnevnim životima ljudi širom sveta, od početka pandemije su stabilnost i pouzdanost naših rešenja morali da budu na najvišem nivou do sada.

Naši sagovornici dodaju i da ništa od toga ne bi bilo moguće bez ogromnog angažovanja svakog zaposlenog u kompaniji, bez obzira na lokaciju, a ogromnu ulogu u tome imala je i kompanijska kultura koju u LotusFlare-u posebno neguju. Stevan otkriva detalje:

Imamo uspostavljen mentorski sistem za svakog novog zaposlenog, koji za cilj ima što lakše upoznavanje sa našom kulturom i vrednostima koje negujemo. Čvrsto verujemo u agnosticizam kada su tehnologije u pitanju – imamo dosta ljudi koji su došli u kompaniju bez prethodnog iskustva sa tehnologijama koje koristimo, ali su uz podršku kolega i deljenje znanja stekli nove veštine i brzo počeli da doprinose.

Dva puta godišnje imamo performance review proces u kome zaposleni ocenjuju svoj učinak, učinak kolega sa kojima su sarađivali, kao i učinak njihovog menadžera, jer verujemo da redovan i kvalitetan feedback ima izuzetno važnu ulogu u daljem usavršavanju svakog pojedinca. Iako u firmi postoji jasna hijerarhija, svaki zaposleni ima slobodu da pita šta god ga zanima bilo koga iz firme, od svojih kolega iz tima do samog CEO-a kompanije.

Kako je firma rasla, dodaje on, trudili su se da ostanu koliko-toliko neformalni i da se, pored posla, dobro zabave. “Nedavno smo organizovali prvi hakaton u beogradskoj kancelariji, koji je bio u potpunosti remote sa temom Slek aplikacija i ljudi su se odlično proveli.” Dobra zabava uz tehničke izazove, jedna od stvari koja je Milana privukla i zadržala u ovoj kompaniji –. “Fantastičan kolektiv i izvanredan HR tim su tu da se pobrinu da se taj duh ne izgubi i da se konstantno unapređuje. Transparentnost, jednakost, želja za znanjem, kvalitet prije svega, navodi on.

Naši sagovornici dodaju da, pored svega navedenog, kompanija svojim zaposlenima omogućava i privatno zdravstveno osiguranje, plaćen ručak kada se radi iz kancelarije, parking mesta za većinu zaposlenih koji na posao dolaze kolima, godišnji budžet za profesionalno usavršavanje za svakog zaposlenog, a tu su i opcije za kupovinu akcija kompanije po unapred ustanovljenoj ceni.

LotusFlare širi tim i budućim kolegama nudi izazovno inženjersko okruženje

Pri kraju razgovora, Stevan nam je otkrio i dalje planove za beogradsku kancelariju: širenje tima, ali uz iste kriterijume za zapošljavanje do kojih drže od njenog otvaranja. “Tražimo talentovane inženjere koji vole da zavire ispod haube i saznaju kako tehnologije koje koriste zapravo funkcionišu”, objašnjava on i dodaje:

Izuzetno nam je stalo do koda koji pišemo. Cilj nam je da naša rešenja budu sinonim za kvalitet, kao i da svaki inženjer koji je učestvovao u njihovoj izradi sutra može da bude ponosan na njih. Nudimo izuzetno jako inženjersko okruženje, gde jedni druge možemo da vučemo na gore i da napredujemo kroz međusobnu saradnju, bilo kroz code review, tehničke diskusije, development planiranja i deljenje znanja, bez obzira na geografsku lokaciju u firmi. Prethodno iskustvo sa tehnologijama koje koristimo nam jeste važno, ali nije i presudno, jer smo čvrstog stava da se tehnologije lako savladaju, ali da je zdrav i kvalitetan inženjerski način razmišljanja ono što je presudno.

Milan otkriva i da će sa budućim kolegama raditi na unapređivanju postojećih proizvoda, kao i istraživanju drugih vertikala. “Imamo sjajnu platformu i vidimo ogroman potencijal da je proširimo i na druge sfere poslovanja. Kako je većina naših proizvoda B2B, odlučili smo se na razvoj aplikacije koja bi bila okrenuta direktno ka korisnicima, a bazira se na eSIM tehnologiji“, otkriva on.

Ta tehnologija, objašnjavaju oni, je još uvek u začetku što se tiče masovne upotrebe, ali su očekivanja da će je do 2025. godine podržavati 50% mobilnih uređaja. “U celoj telekomunikacionoj industriji vlada veliko uzbuđenje i interesovanje za ovu tehnologiju jer ona predstavlja sledeći korak u digitalizaciji”, kaže Stevan i zaključuje:

Trenutno razvijamo eSIM Cloud rešenje koje bi operaterima moglo da obezbedi izuzetno jednostavnu end2end integraciju sa njihovim postojećim sistemima i naši klijenti su iskazali ogromno interesovanje za to rešenje.

Takođe, poprilično smo uzbuđeni oko Kotlin Multiplatform tehnologije, sa kojom smo krenuli da eksperimentišemo i radimo početkom 2021. godine. Razvoj mobilnih aplikacija je zreo za sledeći evolutivni stepen i smatramo da je Kotlin Multiplatform pravo rešenje za to.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Kultura 2.0

AliExpress paketi u Srbiju stižu sa većim zakašnjenjem – uticaj pandemije i dalje traje

Enigma zvana AliExpress i dalje traje, a mi proveravamo šta se trenutno dešava sa paketima i cenom shipping-a za Srbiju.

Startapi i poslovanje

Kredium.rs klijentima pomaže da lakše dobiju stambeni kredit uz pomoć personalizovanih bankarskih ponuda

Potraga za stanovima i kreditima često ume da bude težak, naporan i dug proces. Ipak, digitalizacijom i novim alatima koji su nam dostupni online, sve ovo može da izgleda znatno jednostavnije. Rešenje ima i startap iz Srbije - Kredium.rs.

Startapi i poslovanje

Srpski Tenderly osigurao investiciju od $15.3M u okviru A runde, sledi izgradnja Ethereum platforme za developere

Glavni cilj Tenderly startapa je da poboljša način rada Ethereum programera i ubrza prihvatanje blockchain tehnologije.

Office Talks Podcast

Internet zajednica za 70.000 ljubitelja fudbala

Tema 57. epizode Office Talks podcasta bila je online klađenje ali i izgradnja internet zajednice ljubitelja fudbala i sporta kroz zanimljiv i kvalitetan sadržaj. O svemu tome smo razgovarali sa našim gostom Vladimirom Kečkešom, osnivačem popularnih Instagram stranica Burazzers.net i Engleski fudbal.

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.