Srpski ‘Longboard Mapp’ preuzelo 10.000 korisnika

Srpski ‘Longboard Mapp’ preuzelo 10.000 korisnika – od danas i iOS aplikacija

Ekstremni sportovi sve su popularniji u Srbiji i regionu — među njima je i ‘longboard’ koji je okupio grupu entuzijasta sa idejom da naprave prvu aplikaciju posvećenu vozačima. Početkom godine oni su predstavili Longboard Mapp koji je do sada preuzelo više od 10.000 korisnika, a mladi tim otkriva za Netokraciju dalje planove ovog beogradskog startapa.

longboardmapp

Kada smo sredinom marta pisali o novoj domaćoj aplikaciji koja se našla na Google Play prodavnici, veliki broj čitalaca nije ni mogao pretpostaviti da u Srbiji i širom regiona postoje zajednice vozača tj. ljubitelji longboard-inga. Njihovo prisustvo dodatno je utvrdio beogradski startap Adrenalyn Mapp koji je kreirao prvi mobilnu aplikaciju namenjenu vozačima, a koju je u poslednjih šest meseci preuzelo više od 10.000 korisnika Android mobilnih uređaja – bez uloženog novca u marketing.

„Izuzetno smo zadovoljni brojem preuzimanja, s obzirom da gađamo izuzetno usku nišu“, započeo je razgovor Nenad Kosović, osnivač i CEO ovog startapa koji je u razgovoru za Netokraciju izjavio da tim danas beleži oko 2.500 mesečno aktivnih korisnika (MAU), te da je kolektivno mišljenje vozača da Longboard Mapp predstavlja i najbolju aplikaciju za ovaj sport – služeći kao kompanjon koji vozačima pruža relevantne informacije o stazama, ali ih i okuplja u lokalne zajednice.

Lean Startap od početka do kraja

Kosović kaže da je Longboard Mapp za Android lansiran sa jako malim brojem opcija budući da tim nije želeo da provede mesece radeći na opcijama koje kasnije niko ne bi želeo da koristi. Umesto toga, oni su se okrenuli komunikaciji i slušanju svojih korisnika koji su im davali konstruktivan feedback sa opcijama koje žele, a koje su kasnije pridodate narednim verzijama proizvoda:

Mislim da su kritika i konstruktivni feedback ujedno i najbitnije stvari za sve early stage startape. Mi smo pažljivo slušali korisnike i beležili njihove zahteve, te jako brzo dodali neke od funkcija kao što je razgledanje staze putem Street View-a koji je bio u tom trenutku najtraženiji.Činjenica da nam ljudi konstantno pišu može se protumačiti i kao svojevrsna potvrda da smo na dobrom putu i da je to ono što treba da radimo.

lbmapp_1
Konstantno usavršavanje proizvoda prema zahtevima korisnika utvrdilo je poziciju beogradskog startapa kao community leadera kod longboard vozača.

Na pitanje da li je startap postao profitabilan te da li razgovaraju sa investitorima, Nenad je izjavio da su sa Adrenalyn Mappom učestvovali na nekoliko startap takmičenja – da su na pojedinim dolazili do finala, svakog puta usavršavajući svoj pitch i radeći na pitch deck-u, ali da do sada nisu imali sreće sa pronalaženjem investitora koji bi mogao da im pružu pametnu investiciju (smart money), te koji ima poželjne konekcije u industriji adrenalinskih sportova.

Imajući to na umu, Kosović ističe da je čitava operacija bootstrap-ovana od samog početka, ali da tim aktivno radi na jačanju korisničke baze koja će i dovesti do prvih partnerstava sa, kako se tim nada, globalnim sportskim i lifestyle brendovima kojima oglašavanje unutar Longboard Mapp aplikacije može doneti pristup novoj, mobile-first publici željnoj kvalitetnog sadržaja.

iOS aplikacija dostupna već danas

Jedan od osnovnih načina da povećate broj korisnika jeste i da učinite vaš proizvod dostupnim na nekoliko mobilnih platformi – prevashodno na iOS-u. Nenad kaže da je tim dosta naučio pri izradi Android aplikacije, te da su stečeno znanje primenili i na verziji Apple uređaje koja je za preuzimanje dostupna već danas i to sa App Store prodavnice:

Ni sami ne znamo koliko nas je ljudi iz celog sveta pitalo kada ćemo lansirati iOS verziju Longboard Mappa, tako da u narednom periodu očekujemo drastičan porast korisnika, ali i rast odvozanih i snimljenih staza.

lbmapp_2
Širom Srbije ali i regiona, Longboard Mapp učestvovao je na velikom broju događaja i organizovanih vožnji gde su vozači iz prve ruke iskusili proizvod.

Napominjući da ovo predstavlja veliki korak napred za čitav tim, Kosović nije tajio ni dalje planove koje ovaj beogradski startap ima kada je razvoj kompanije u pitanju. Kako kaže, Longboard Mapp je svojevrsna potvrda da, iako je uska niša, postoji tržište za ljubitelje ekstremnih sportova koji žele dodatnu vrednost tokom bavljenja svojim omiljenim aktivnostima (pogledajte samo GoPro).

Isto tako, Nenad je ekskluzivno otkrio da su u proteklo vreme naporno radili na jednoj velikoj stvari – implementaciji kompletnog social aspekta u obe verzije aplikacije, tako da će korisnici uskoro moći i da dodaju prijatelje, prate svoje idole (vozače), ubacuju fotografije sa vožnji ali i da komuniciraju međusobno.

Prvo korisnici, potom i partnerstva

Sada kada je tim potvrdio i testirao platformu, ideja je da Adrenalyn Mapp proširi portfolio aplikacija u 2016. godini i to na ostale ekstremne sportove. Veći portfolio aplikacija može biti dobar znak velikim sportskim i lifestyle brendovima, ali svojevrsna potvrda investitorima da postoji potreba za dodatnim iskustvom i sadržajem koje adrenalinski sportovi povlače za sobom, te da je u startu možda i najbitnije privući korisnike i postarati se da se vraćaju, a da core poslovni model dolazi tek na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.