Srpski ‘Longboard Mapp’ preuzelo 10.000 korisnika

Srpski ‘Longboard Mapp’ preuzelo 10.000 korisnika – od danas i iOS aplikacija

Ekstremni sportovi sve su popularniji u Srbiji i regionu — među njima je i ‘longboard’ koji je okupio grupu entuzijasta sa idejom da naprave prvu aplikaciju posvećenu vozačima. Početkom godine oni su predstavili Longboard Mapp koji je do sada preuzelo više od 10.000 korisnika, a mladi tim otkriva za Netokraciju dalje planove ovog beogradskog startapa.

longboardmapp

Kada smo sredinom marta pisali o novoj domaćoj aplikaciji koja se našla na Google Play prodavnici, veliki broj čitalaca nije ni mogao pretpostaviti da u Srbiji i širom regiona postoje zajednice vozača tj. ljubitelji longboard-inga. Njihovo prisustvo dodatno je utvrdio beogradski startap Adrenalyn Mapp koji je kreirao prvi mobilnu aplikaciju namenjenu vozačima, a koju je u poslednjih šest meseci preuzelo više od 10.000 korisnika Android mobilnih uređaja – bez uloženog novca u marketing.

„Izuzetno smo zadovoljni brojem preuzimanja, s obzirom da gađamo izuzetno usku nišu“, započeo je razgovor Nenad Kosović, osnivač i CEO ovog startapa koji je u razgovoru za Netokraciju izjavio da tim danas beleži oko 2.500 mesečno aktivnih korisnika (MAU), te da je kolektivno mišljenje vozača da Longboard Mapp predstavlja i najbolju aplikaciju za ovaj sport – služeći kao kompanjon koji vozačima pruža relevantne informacije o stazama, ali ih i okuplja u lokalne zajednice.

Lean Startap od početka do kraja

Kosović kaže da je Longboard Mapp za Android lansiran sa jako malim brojem opcija budući da tim nije želeo da provede mesece radeći na opcijama koje kasnije niko ne bi želeo da koristi. Umesto toga, oni su se okrenuli komunikaciji i slušanju svojih korisnika koji su im davali konstruktivan feedback sa opcijama koje žele, a koje su kasnije pridodate narednim verzijama proizvoda:

Mislim da su kritika i konstruktivni feedback ujedno i najbitnije stvari za sve early stage startape. Mi smo pažljivo slušali korisnike i beležili njihove zahteve, te jako brzo dodali neke od funkcija kao što je razgledanje staze putem Street View-a koji je bio u tom trenutku najtraženiji.Činjenica da nam ljudi konstantno pišu može se protumačiti i kao svojevrsna potvrda da smo na dobrom putu i da je to ono što treba da radimo.

lbmapp_1
Konstantno usavršavanje proizvoda prema zahtevima korisnika utvrdilo je poziciju beogradskog startapa kao community leadera kod longboard vozača.

Na pitanje da li je startap postao profitabilan te da li razgovaraju sa investitorima, Nenad je izjavio da su sa Adrenalyn Mappom učestvovali na nekoliko startap takmičenja – da su na pojedinim dolazili do finala, svakog puta usavršavajući svoj pitch i radeći na pitch deck-u, ali da do sada nisu imali sreće sa pronalaženjem investitora koji bi mogao da im pružu pametnu investiciju (smart money), te koji ima poželjne konekcije u industriji adrenalinskih sportova.

Imajući to na umu, Kosović ističe da je čitava operacija bootstrap-ovana od samog početka, ali da tim aktivno radi na jačanju korisničke baze koja će i dovesti do prvih partnerstava sa, kako se tim nada, globalnim sportskim i lifestyle brendovima kojima oglašavanje unutar Longboard Mapp aplikacije može doneti pristup novoj, mobile-first publici željnoj kvalitetnog sadržaja.

iOS aplikacija dostupna već danas

Jedan od osnovnih načina da povećate broj korisnika jeste i da učinite vaš proizvod dostupnim na nekoliko mobilnih platformi – prevashodno na iOS-u. Nenad kaže da je tim dosta naučio pri izradi Android aplikacije, te da su stečeno znanje primenili i na verziji Apple uređaje koja je za preuzimanje dostupna već danas i to sa App Store prodavnice:

Ni sami ne znamo koliko nas je ljudi iz celog sveta pitalo kada ćemo lansirati iOS verziju Longboard Mappa, tako da u narednom periodu očekujemo drastičan porast korisnika, ali i rast odvozanih i snimljenih staza.

lbmapp_2
Širom Srbije ali i regiona, Longboard Mapp učestvovao je na velikom broju događaja i organizovanih vožnji gde su vozači iz prve ruke iskusili proizvod.

Napominjući da ovo predstavlja veliki korak napred za čitav tim, Kosović nije tajio ni dalje planove koje ovaj beogradski startap ima kada je razvoj kompanije u pitanju. Kako kaže, Longboard Mapp je svojevrsna potvrda da, iako je uska niša, postoji tržište za ljubitelje ekstremnih sportova koji žele dodatnu vrednost tokom bavljenja svojim omiljenim aktivnostima (pogledajte samo GoPro).

Isto tako, Nenad je ekskluzivno otkrio da su u proteklo vreme naporno radili na jednoj velikoj stvari – implementaciji kompletnog social aspekta u obe verzije aplikacije, tako da će korisnici uskoro moći i da dodaju prijatelje, prate svoje idole (vozače), ubacuju fotografije sa vožnji ali i da komuniciraju međusobno.

Prvo korisnici, potom i partnerstva

Sada kada je tim potvrdio i testirao platformu, ideja je da Adrenalyn Mapp proširi portfolio aplikacija u 2016. godini i to na ostale ekstremne sportove. Veći portfolio aplikacija može biti dobar znak velikim sportskim i lifestyle brendovima, ali svojevrsna potvrda investitorima da postoji potreba za dodatnim iskustvom i sadržajem koje adrenalinski sportovi povlače za sobom, te da je u startu možda i najbitnije privući korisnike i postarati se da se vraćaju, a da core poslovni model dolazi tek na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.